Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav smashinlovely » tor jan 11, 2018 8:46 am

Orange skrev:
Svartvadet skrev:Plus att en Final hemma är garanterat fullsatt alla dagar i veckan!


Tror du det?


Jag är skeptisk.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Svartvadet » tor jan 11, 2018 11:01 am

Vore sjukt annars! Hur många Finaler i Champions League kommer vi spela? Ingen som vet. Tänk om typ 15-20 år, när turneringen är skitstor, tror ni inte att folk vill kunna säga "Jag var där"?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav smashinlovely » tor jan 11, 2018 12:19 pm

Svartvadet skrev:Vore sjukt annars! Hur många Finaler i Champions League kommer vi spela? Ingen som vet. Tänk om typ 15-20 år, när turneringen är skitstor, tror ni inte att folk vill kunna säga "Jag var där"?


Nej, helt allvarligt har jag tappat allt om hopp om Växjöpubliken när det gäller.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Svartvadet » tor jan 11, 2018 12:44 pm

Möjligt. Alla tre senaste finalerna har varit slutsålda (dock gick förra årets i Frölundaborg istället för Scandinavium) så vore ju skumt om inte vi kan lösa detta? Matchen kommer sändas inför hur många människor och länder som helst, vore rent skamligt
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Svartvadet » tis jan 16, 2018 12:52 pm

Ikväll gäller det!

Allt annat än vinst måste ses som ett fiasko. Känns otroligt sjukt att säga det i en Semifinal av Champions League, men det är sådan skillnad mellan lagen. Liberec ligger på en 12:e plats i ExtraLiga av 14 lag. De har vunnit tio(!) matcher i år i sin liga.

Det är ett under att de fick med sig 1-1 hemma. Det är ungefär som om Real Madrid skulle möta Dijon i fotbollens dito.

Visst, de lär kriga på något djävulskt, men återigen - vi ska bara vinna detta. Allt annat vore ett praktfiasko.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 16, 2018 1:24 pm

Svartvadet skrev:Ikväll gäller det!

Allt annat än vinst måste ses som ett fiasko. Känns otroligt sjukt att säga det i en Semifinal av Champions League, men det är sådan skillnad mellan lagen. Liberec ligger på en 12:e plats i ExtraLiga av 14 lag. De har vunnit tio(!) matcher i år i sin liga.

Det är ett under att de fick med sig 1-1 hemma. Det är ungefär som om Real Madrid skulle möta Dijon i fotbollens dito.

Visst, de lär kriga på något djävulskt, men återigen - vi ska bara vinna detta. Allt annat vore ett praktfiasko.


Ja, verkligen. Men alla matcher i CHL verkar ju VLH sänka sig till närmast HA nivå av någon anledning. Sedan är det ju säsongs roligast match för LIB som är avhängda i ligan = allt att vinna.

Hoppas vi kan få se lite av det fantastiska spelet från malmömatchen. Då ska det inte vara något snack!

KÄMPA VLH!
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis jan 16, 2018 1:26 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Varanen » tis jan 16, 2018 1:25 pm

Ja, kan vi mönstra 75% av inställningen senast mot Mif blir det seger. Men om vi kör RBK/KHK-lunket åker vi ut.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Anders L » tis jan 16, 2018 1:33 pm

Alfaxar dej Varanen 75% av Malmö matchen är fullt tillräckligt.
Men vi har gjort fler plattmatcher än RBK/KHK matcherna.
Tänker på Cardiff Devils vs Lakers 5 - 1.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Jocke86 » tis jan 16, 2018 1:46 pm

Nu kan vi lika väl ge allt och gå för guld. Hållit på och flänga runt i Europa under sensommaren och framåt ska vi ha något för det också. Första gången jag är lite nervös inför en CHL match och det inte rör för att vi ska drabbas av skador, växer CHL på mig :lol:
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav smashinlovely » tis jan 16, 2018 7:46 pm

man känner sig lite sjuk i huvudet när man blir nervös p.g.a. att vi får in två snabba mål... :roll: den där klassiska känslan av att underskattning etc kommer smyga sig på 8O
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 16, 2018 8:12 pm

Bra första! :clap:

+1 mål för jyp nu. Vad händer om det blir förlängning där och jyp vinner? Blir det vida då om vi vinner här?

EDIT: glöm det. JYP vann efter straffar. Nu gäller det bara att hållaihop det i sista så blir det FINAL i VIDA!
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis jan 16, 2018 9:02 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Varanen » tis jan 16, 2018 8:18 pm

4:e perioden i rad nu där vi TOTALDOMINERAR. Härligt. Vårt press-spel håller absoluta högsta klass för tillfället.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Svartvadet » tis jan 16, 2018 9:13 pm

Jyp vinner på straffar - just nu CHL-Final i Vida!!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Varanen » tis jan 16, 2018 9:18 pm

Skoj! Gäller bara att vi spelar färdigt matchen och inte smörjer in oss i kokosolja och dricker paraplydrinkar innan slutsignalen. Lite loj inställning efter 4-0.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Kloker » tis jan 16, 2018 10:12 pm

Det var ett tag sedan som undertecknad var i Vida Arena och bevittnade hockey live. Vilken känsla trots att det inte var fullsatt. Inramningen, atmosfären, lukten, tugget...ALLT! Får nog bli fler matcher framöver.

Bra match mot lite halvknackigt motstånd. Final i Vida! :D

(...fröjd att se ungtuppen petter$$on - vilken fantastisk framtid denna blivande hocketstjärnan har framför sig...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Varanen » tis jan 16, 2018 11:50 pm

Netterbergs "knuff" mål är legendariskt. Jag tror han sa synden straffar sig själv till Sevc efteråt. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav Kloker » ons jan 17, 2018 12:13 am

En sak som var kul att se när det gäller pondus i egen zon (som jag efterfrågat länge!). Jag tror det var när Sevc tryckte till Pettersson i offensiv zon och Pettersson gav tillbaka med en tjyvare och Sevc fick PMS och jagade efter Pettersson ner till defensiv zon och började och böka - helt plötsligt glider hundra kilo Prälle fram, som stått bakom kassen och sett allt och säger ett par väl valda bibelord till Sevc. Sevc tappar sin svansföring och skyndar sig snabbt till båset.

Det var hockeyögongodis för mig. Det gick ett sus på hela sittraddan vi satt på. Respekt!

:D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Bílí Tygři Liberec - Växjö Lakers HC CHL Semifinal

Inläggav vlk » ons jan 17, 2018 10:02 am

Kloker skrev:En sak som var kul att se när det gäller pondus i egen zon (som jag efterfrågat länge!). Jag tror det var när Sevc tryckte till Pettersson i offensiv zon och Pettersson gav tillbaka med en tjyvare och Sevc fick PMS och jagade efter Pettersson ner till defensiv zon och började och böka - helt plötsligt glider hundra kilo Prälle fram, som stått bakom kassen och sett allt och säger ett par väl valda bibelord till Sevc. Sevc tappar sin svansföring och skyndar sig snabbt till båset.

Det var hockeyögongodis för mig. Det gick ett sus på hela sittraddan vi satt på. Respekt!

:D


Det var kärlek , såg det också....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster