Rögle - Lakers 180106

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Rögle - Lakers 180106

Inläggav Kenny jönsson » lör jan 06, 2018 8:10 pm

Varanen skrev:Shinnimin var trött och kinkig idag. 10:an fick för att han sköt pucken i mål efter avblåsning. Dessutom gjorde han ett onödigt krokben när vi hade avvaktande utvisning mot oss vilket gav RBK 5-3 pp.
Jag gillar att en del tjurar ihop när man ligger under och #24 är en humörspelare utan dess like visst onödigt som fan men kommer ha stor nytta av det i slutspelet. Och som andra har skrivit det kommer alltid att bli några platt matcher per säsong bara att bryta ihop och komma igen.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: Rögle - Lakers 180106

Inläggav Varanen » sön jan 07, 2018 2:12 am

Håller med. Spelare som ligger på gränsen överskrider den ibland och då blir det knas. Givetvis inte bra, men är ett pris man får betala. Det får bara inte ske för ofta. Igår var det flera faktorer som sammanföll på ett olyckligt sätt. Aaltonen osade revanschlusta, Fasth var osynkad, Shinnimin var kinkig och odisciplinerad, Rahimi gjorde ett olyckligt självmål efter att vi bombat RBK nonstop i 12 minuter, och laget som helhet saknade edge. Ingen del av laget kunde kompensera brister i de andra delarna. Det händer väldigt sällan när det gäller VLH.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Rögle - Lakers 180106

Inläggav Flamma » sön jan 07, 2018 4:57 pm

Om jag inte minns fel så torskade vi liknande i en match förra säsongen. Vi åkte på stryk av Leksand en match borta, de låg sist i tabellen.
Nu hoppas på ketchupeffekt så spöar vi Karlskrona och Malmö!!
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Rögle - Lakers 180106

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 07, 2018 11:51 pm

Flamma skrev:Om jag inte minns fel så torskade vi liknande i en match förra säsongen. Vi åkte på stryk av Leksand en match borta, de låg sist i tabellen.
Nu hoppas på ketchupeffekt så spöar vi Karlskrona och Malmö!!


Glöm inte matchen mot LIB på tisdag också. En stor fet ledning där gör ju att vi kan lufta truppen lite. Nu när vi ändå är nära final i den skitturneringen vore det dumt att inte gå för det fullt, och få någon miljon extra för besväret.

Tror ni JVM spelarna ansluter på tisdag? De borde nog få ledigt med träning några dagar. Ganska slitsamt att att försöka maxa i turnering sådär mitt i säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster