VLH - Brynäs

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VLH - Brynäs

Inläggav Sura-pelle » ons dec 20, 2017 4:10 pm

Någon som fattar varför Welch är avstängd imorgon också när han redan varit avstängd i tre matcher? Avstängnigar från CHL gäller ju inte i SHL och Welch fick tre matchers avstängning mot Färjestad och sedan dess har Växjö mött Örebro två gånger och Bern en??? (beslutet gäller t.o.m 21/12-17 enligt SHL)

https://cdn1.shl.se/files/SHL/Disciplin ... hWelch.pdf
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Dannedd » ons dec 20, 2017 4:46 pm

Ser ut att vara ett tidsbestämt straff
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Towen » ons dec 20, 2017 7:03 pm

Känns viktigt att vinna imorgon. 10 pinnar ner till FBK och 10 (13 (-) en match mindre spelad) till SAIK. DJURGÅRDEN däremot, är obehagliga. 9 pinnar efter, men två matcher mindre spelade kan krympa det till blott 3 ynka pinnaler..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: VLH - Brynäs

Inläggav smashinlovely » ons dec 20, 2017 7:11 pm

Towen skrev:Känns viktigt att vinna imorgon. 10 pinnar ner till FBK och 10 (13 (-) en match mindre spelad) till SAIK. DJURGÅRDEN däremot, är obehagliga. 9 pinnar efter, men två matcher mindre spelade kan krympa det till blott 3 ynka pinnaler..


Djurgården känns som det största hotet inte bara, som för tillfället, till seriesegern utan även till sm-guldet.
Imorgon räknar jag kallt med att det blir pisk, det laget vi förfogar över just nu känns inte som nog mot ett BIF i medvind.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Kloker » tor dec 21, 2017 3:24 pm

Jag hoppas att Krigarna taggar till ordentligt i afton och förvaltar chanserna som ges.Tvåpoängstorsken mot Örebro känns sur med tanke på vilka lägen vi hade. Tre pinnar vore najs annars så börjar bufferten att ätas upp. Vore fint att få smäcka Sjödin på näsan, han ser ju überhübernervös innan pucken ens ha släppts. Tuggummi tycker han också är gott, i kväll hoppas jag att han sätter klusen i halsen.

Är Kiiskinen spelklar?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Kenny jönsson » tor dec 21, 2017 4:53 pm

Sura-pelle skrev:Någon som fattar varför Welch är avstängd imorgon också när han redan varit avstängd i tre matcher? Avstängnigar från CHL gäller ju inte i SHL och Welch fick tre matchers avstängning mot Färjestad och sedan dess har Växjö mött Örebro två gånger och Bern en??? (beslutet gäller t.o.m 21/12-17 enligt SHL)

https://cdn1.shl.se/files/SHL/Disciplin ... hWelch.pdf
i shl om du får Tre matchers avstängning så gäller det i chl också men inte tvärtom Welch blev avstängd 1 match i chl sen blev han avstängd tre i shl och då var han redan avstängd i chl så då blir det ju 4 matcher om jag inte missförstår det hela
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: VLH - Brynäs

Inläggav DeLarge » tor dec 21, 2017 5:24 pm

Hur lugnt som helst. Vi kommer ta tre vackra pinnar ikväll, samtidigt som Luleå också utan problem vinner sin match mot DIF.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Kloker » tor dec 21, 2017 5:57 pm

Det vore kanon. Dags för Dif att komma ner på jorden lite. Jag hoppas att resultaten går vår väg ikväll. :ok:

Och ingen Kiiskinen, vad fan är det honom? Han och Pesonen får sitta och kela på läktaren IGEN!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - Brynäs

Inläggav bratsson » tor dec 21, 2017 9:15 pm

Kloker skrev:Det vore kanon. Dags för Dif att komma ner på jorden lite. Jag hoppas att resultaten går vår väg ikväll. :ok:

Och ingen Kiiskinen, vad fan är det honom? Han och Pesonen får sitta och kela på läktaren IGEN!
Jag tror de har fastnat i bastun...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Svartvadet » tor dec 21, 2017 9:50 pm

Måste säga att jag är impad av Pontus Holmberg! Han kommer bli en väldigt bra spelare om något år, bra fart på rören och mycket smartness i det offensiva.


Hoppas vi kan knycka honom till nästa år, då vi vet att Västerås fostrar VÄLDIGT många bra spelare!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - Brynäs

Inläggav mollers » tor dec 21, 2017 10:50 pm

Mycket underhållande match. Att brodecki inte tar för sig mer nu med så många borta. Hoppas det gick bra med Shinnimin och Netterberg
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: VLH - Brynäs

Inläggav vlk » tor dec 21, 2017 11:02 pm

Holmberg är ju grym. Ta hit...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - Brynäs

Inläggav Härmapan » tor dec 21, 2017 11:27 pm

Shinimin såg ut att få axeln ur led...
Hoppas inte (för han är en favorit) men frågan är om han spelar mer...?

Situationen såg egentligen inte så farligt ut men reaktionen och sen rakt ut i omklädningsrummet...

Håller tummarna!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster