Smålands stolthet - Renskötar lule

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » tor nov 30, 2017 10:15 pm

Hatten av till Luleå. Vi agerade som offer när Rahimi drog på sig sin 5:a.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Stupet » tor nov 30, 2017 10:15 pm

Självförtroendet gick från toppen till den totala botten.
Herregud!!!! Pinsamt!!!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav smashinlovely » tor nov 30, 2017 10:16 pm

Kloker skrev:Detta är nog den mest värsta och pinsamma kollaps jag har skådat. Vad hände? :oops:

Malmö kvartsfinal 5?
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Kloker » tor nov 30, 2017 10:21 pm

smashinlovely skrev:
Kloker skrev:Detta är nog den mest värsta och pinsamma kollaps jag har skådat. Vad hände? :oops:

Malmö kvartsfinal 5?

Var du tvungen att ta upp den också? Nu är det svarta tankar dubbelt upp. Jag känner mig övertränad...

:wink: :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Stupet » tor nov 30, 2017 10:24 pm

Tycker även att det är synd att Sam inte kan visa lite känslor. Hade varit så sjukt skönt att sett han bli så in i helvete förbannad på sina spelare. Men nej ingenting!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » tor nov 30, 2017 10:25 pm

En tröstande tanke mitt i allt elände. Vi är i alla fall inte kroniskt nedtränade som Frölunda. En klen tröst, men ändå.

Varför var vi så svaga? Luleås PP när Rahimi duschade såg ut som 3-5. Även om det är svårt att förstå det så hade vi 4 gubbar på isen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav smashinlovely » tor nov 30, 2017 10:32 pm

Varanen skrev:Vad kan vi lära oss av detta? Jo, att Rahimi är enormt viktig i SH. När han blir utvisad så måste fler tycka de är bättre än de är. Nu blev vi enbart rädda.

Skulle gissa på att vi har ungefär 8-10 matcher på oss att träna lite spel utan Rahimi.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » tor nov 30, 2017 10:43 pm

Ja, men samtidigt har Rahimi enbart spelat i SH1 under säsongen. Kombinationen av 3-1 ledning, försvarsGIGANTEN borta, rädsla för att tappa en ledning, gjorde att vi "gav upp" matchen. Vår kaxighet var som bortblåst och en enorm svaghet trädde fram. Ska bli oerhört intressant att se om vi kan hitta tillbaka till den psykiska styrka vi haft tidigare eller om detta är början på en svacka.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav anestor67 » tor nov 30, 2017 10:47 pm

Domarnas fel och återfallsförbrytaren Rahimi.Aj,aj så illa. Så kan det gå när stål möter plast.
anestor67
Forumamatör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 20, 2017 12:25 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Kloker » tor nov 30, 2017 10:50 pm

Sam Hallam är som han är vid PK och i media. Han ber ju nästan om ursäkt när vi har vunnit (vilket ju är planerat och retar gallfeber på andre parten). Men det vore ju ett gott tecken om vi vanligt folk kunde få höra en ärligt förbannad tränare som verkligen markerar att detta inte är en social verksamhet och att lycksökare och syltryggar inte är välkomna här.

Nä, detta var verkligen för jävla pissdåligt. Inte vackert alls.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » tor nov 30, 2017 10:50 pm

Vem har ens andat att den här förlusten är domarnas fel? Du lever i en fantasivärld Ancestor där du alltid har rätt och alla andra har fel. Läs den här tråden på nytt. Med friska ögon.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Niles » tor nov 30, 2017 11:02 pm

Tragiskt att tappa poäng mot SHL´s motsvarighet till modern hockey. 1300-tals laget från treriksröset. Brr, ryser i hela kroppen när dom lyckades komma över mittlinjen vid nåt tillfälle. Kan vi förmå dom att flytta klubben till Ryssland tro?

Konsten att vara aningens beredd på tacklingar och skydda sig liiite har inte gått hem till alla i hockeyvärlden. Synd.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Svartvadet » tor nov 30, 2017 11:03 pm

Kan någon moderator ta bort honom? Han är ju endast här att att sprida dynga, typisk HV eller SAIK-supporter
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » tor nov 30, 2017 11:05 pm

Jag saknar supporters (troll) från andra lag på forumet. Ancestor har hittills inte skrivit något som borde få honom bannad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav smashinlovely » tor nov 30, 2017 11:06 pm

Alltid trevligt när någon semibegåvad motståndarsupporter besvärar sig med att läsa (nåja) och skriva här.
Att vi tidigare i tråden klagade på domarna men påpekade att det var till vår fördel verkar helt flugit över huvudet på herr incestor.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Kloker » tor nov 30, 2017 11:16 pm

Roger Pontare (anestor) - låt han hållas. Han är bitter och avisfull. En Cirkus-Lapp.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » tor nov 30, 2017 11:22 pm

Nja, tror han är HV:it. Men oavsett så klarar han inte av att BS:a med dig Kloker. En av alla du kommer jaga bort. Been there - seen that. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav vlk » tor nov 30, 2017 11:48 pm

Jag trodde man hade varit med om allt...det hade man inte. Tyvärr !!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » fre dec 01, 2017 12:24 am

Full sympati, men som suomalainen har jag redan varit med om allt. Masken "värdelös som SC" Carlsson kvitterade 2-4 med två snabba i Moskva VM 1986 med 30 sekunder kvar, Mats Sundin upprepar bedriften 1991 med 1 min kvar, Tre Kronor vände 1-5 till 6-5 i Helsingfors VM 2003 osv. Jag har verkligen varit med om det mesta. Inget roligt när det egna laget helt plötsligt blir förlamade från midjan och uppåt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Wolin » fre dec 01, 2017 12:28 am

He he, lyssnat på presskonferensen efter matchen, Sam beklagar sig över att vi för en gång skull får några PP med oss i en match, och att Luleå straffas brutalt på två utvisningar. Samt i frågan om Joel Persson , så säger han något om att "fortsätter domaren ge oss så här många PP lär han vinna PP-ligan" Vill man inte som hockeytränare få så många PP som möjligt i en match? Måste vara första på hela säsongen vi har domaren med oss lite i en EN match dessutom. Att man ens tar upp detta på en presskonferens som motståndarlag , jag begriper ärligt talat inte nyttan med det? Någon annan kanske kan förklara.

Tänker man att färre PP ger större chans till vinst?
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 01, 2017 12:44 am

Släpp den här matchen snabbt! Inte ens de mest nitiska, kunniga renskötarna kan anse att det här var skill från Luleås sida. Hade de försökt 500000 gånger så hade de inte lyckats igen. Spelar ingen roll hur vi förlorar den här matchen om vi snabbt studsar tillbaka till en vinst eller åtminstone bra spel. Den lycksaliga positionenen har laget skaffat sig.

Att sedan skoterraggarna och renskötarna turas om at dansa runt den lokala korvmojjen i Lule tycker jag vi kan le åt en dag som denna. Det viktiga är agerandet nästa match.

Renjävlar!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » fre dec 01, 2017 12:58 am

Det är en linje VLH haft rätt länge. Ja, egentligen efter Janne när jag tänker efter. Jag stöttar det fullt ut. Fokus skall vara på det egna spelet, de egna insatserna. Domarnivån/bedömningarna skall diskuteras mellan säsongerna om behov föreligger. Domarna bör, till skillnad från idag, inte vara en separat del av vår sport utan en viktig del av av sporten som helhet. Inte så att de bestämmer reglerna, tolkningarna, satsningarna (som vi inte vill ha), utan där de istället ser till att matcherna flyter på .

Coach Hallam vill vinna matcher. Han vill dessutom ha de PP hans lag förtjänar. Men den EGNA insatsen räckte inte till idag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Wolin » fre dec 01, 2017 1:55 am

Om det nu är den linjen som bedrivs, tack för infon, att man enbart skall de PP man förtjänar förstår jag nu i såfall varför vi haft så få PP tidigare under säsongen och leder utvisningsligan.

Roligt att vi leder serien dock :D , hoppas att vi slipper LHF i en eventuell kvartsfinal senare bara, då lär säsongen ta slut lika tidigt som förra året, tyvärr.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Varanen » fre dec 01, 2017 2:19 am

Jag uttalar mig aldrig för VLH, utan det är en känsla jag har. Förstår att det kan vara frustrerande med olika domslut, och/eller reaktionerna på desamma, men det bästa är att alltid sätta sitt skott stenhårt i klykan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav vlk » fre dec 01, 2017 8:21 am

Vår största motståndare i matcherna är vår inställning till att ta kampen. De dagarna vi är påslagna i tre perioder vinner vi. I en del fall vinner vi även om vi inte är fullt påslagna och ibland blir det som igår.

Vinner vi över oss själva mentalt vinner vi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav PutteA » fre dec 01, 2017 9:30 am

Rent spelmässigt är vi ju överlägsna även igår, och hade det varit slutspel hade vi aldrig förlorat. Vi vinner skotten med hela 39-17 och Luleå gör fem mål i PP mot ett för dagen totalt bedrövligt boxplay. Jag ser det mer som en lite sämre dag på jobbet!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav noneedforaname » fre dec 01, 2017 1:39 pm

Det blir väldigt intressant att se resultatet av anmälan mot Rahimi. Jag blev förvånad över matchstraffet och när jag ser reprisen kan jag fortfarande inte se vad som är fult. Vem som helst på isen måste väl förstå att det kan komma en tackling om man inte tittar upp? Den här var nord-syd, inte blind side. Ska sådana tacklingar också förbjudas?

2015 när Welch delade ut ett antal stenhårda nord-syd-tacklingar pratade alla experter om att den puckförande måste förstå att man har ett ansvar att förstå spelet och kunna räkna ut när det finns en risk för tackling. Vad hände med den diskussionen?
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav smashinlovely » fre dec 01, 2017 2:47 pm

DN kramar ur sig 5 matcher + 48000kr.
http://classic.shl.se/artikel/wy8gajanv-403dd/
hade nästan räknat med det dubbla, inte för att jag håller med om att den är så jävla ful utan snarare pga att jag inte har något som helst förtroende för dom.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Härmapan » fre dec 01, 2017 3:11 pm

Det här är ju för fan en parodi!

Hur i helvete ska man tackla någon då?

Jag kan inte se något fel i Rahimis beteende i tacklingen! Jag kan dock köpa en tvåa med argumentet att tacklingen faktiskt träffar i huvudet - men att påstå att det finns något ont uppsåt eller något annat (typ blindside) som påverkar är ju för fan helt horribelt!

Rahimi är ju klinisk när han går in med klubban i isen, armen efter kroppen och (låt vara) resolut sätter stopp för Luleåspelaren! Att denne inte har självbevarelsedrift nog att inse att det INTE är allmänhetens åkning, och att det faktiskt finns motspelare på isen som vill åt trissan, är ju för fan helt bedrövligt!

Jag tycker att det är helt sinnessjukt - ska man värdera varje gång: han kanske inte är beredd, han kanske tänker böja ned huvudet och knyta skridskorna, han kanske blundar - innan man tacklar någon???

Jag tycker att den sk knätacklingen var löjlig men nu saknar jag ord!

Jag tycker på riktigt att vi börjar sätta detta i system! Varje gång vi ser att någon planerar en tackling böjer vi ned huvudet lite så att tacklingen även träffar huvudet (är man beredd och parerar lite så är skaderisken relativt liten). Sen ska man naturligtvis slänga sig som en ful ankunge eller frölundaspelare också! Vi borde ju kunna plocka bort i alla fall 7-8 av motståndarens spelare per match genom att göra så...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Kloker » fre dec 01, 2017 3:15 pm

Vad är det för människor som sitter i denna förbannade disciplinnämnden egentligen? Har dom överhuvudtaget spelat ishockey, åkt skridskor eller varit på en ishockeymatch? En sak är ju dock säker och det är att de alla verkar ha huvudena uppkörda i röven för detta börjar bli löjligt.

Hur ska Rahimi ha råd att köpa julklappar nu? Dryga sjuttio laxar i böter på en månad. Cornflakes, knäckebröd och kolsyrat vatten på julbordet?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Niles » fre dec 01, 2017 3:46 pm

Tycker vi ska förbjuda alla former av tacklingar i hockeyn, alternativt att det finns en funktionär med megafon som har till uppgift att göra vissa spelare medvetna om att dom tillfälligt befinner sig på en arena med fler personer samtidigt. Såg att Hallam och Rahimi pratat om att knäböja och skrika en stund innan man funderar på att tackla, kan fungera faktiskt. 5 matcher..man ger bara upp..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav PutteA » fre dec 01, 2017 8:58 pm

Härmapan skrev:Det här är ju för fan en parodi!

Hur i helvete ska man tackla någon då?

Jag kan inte se något fel i Rahimis beteende i tacklingen! Jag kan dock köpa en tvåa med argumentet att tacklingen faktiskt träffar i huvudet - men att påstå att det finns något ont uppsåt eller något annat (typ blindside) som påverkar är ju för fan helt horribelt!


Jag tycker inte heller det ska vara nånting faktiskt. En helt vanlig n-s tackling. Problemet är direktiven i SHL som tyvärr i gårdagen ger domaren två alternativ. Antingen fria, som jag tycker, eller ge en tvåa. Då kommer problemet. Bedömer dom detta som en tvåa, så tvingas dom ta en 5+GM pga av att spelaren skadades och utgick. Pga denna regel vågar inte domaren fria, för han riskerar kanske att inte få döma mer på denna nivån.

Sorgligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav PutteA » fre dec 01, 2017 8:58 pm

Härmapan skrev:Det här är ju för fan en parodi!

Hur i helvete ska man tackla någon då?

Jag kan inte se något fel i Rahimis beteende i tacklingen! Jag kan dock köpa en tvåa med argumentet att tacklingen faktiskt träffar i huvudet - men att påstå att det finns något ont uppsåt eller något annat (typ blindside) som påverkar är ju för fan helt horribelt!


Jag tycker inte heller det ska vara nånting faktiskt. En helt vanlig n-s tackling. Problemet är direktiven i SHL som tyvärr i gårdagen ger domaren två alternativ. Antingen fria, som jag tycker, eller ge en tvåa. Då kommer problemet. Bedömer dom detta som en tvåa, så tvingas dom ta en 5+GM pga av att spelaren skadades och utgick. Pga denna regel vågar inte domaren fria, för han riskerar kanske att inte få döma mer på denna nivån.

Sorgligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Kloker » fre dec 01, 2017 9:54 pm

Efter att denna kollapsen har lagt sig någorlunda så är det en annan sak som jag förundras över. Sam Hallam sitter på P.K (förutom att kritisera zebrorna) och säger att det var vårat B.P som sänkte skutan - ett B.P som har varit ligans bästa under lång tid. Men vem ska stiga fram om inte B.P fungerar? Kallas inte denna tvåbenta figur målvakt? Halt, blind eller bakis, men att släppa fyra kassar på mindre än tre minuter är under all kritik. Viktor Fasth har inte direkt imponerat som förväntat sedan seriestarten. Och han tåls att kritiseras. Hans jobb är att göra jobbet om det svajar och det har han inte gjort hittills. Han har inte varit dålig, men under förväntat.

Han kan nu släppa OS drömmen och enbart fokusera på sitt avlönade uppdrag i VLH.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Smålands stolthet - Renskötar lule

Inläggav Ettan » fre dec 01, 2017 10:02 pm

Vi leder serien, har blivit ett topplag på 3 år i shl och är nära på helt överlägsna denna säsong. Som nykomlingar i finrummet har vi ställt till med rejäl oreda. Media ,experter(min känsla är att experter och kommentatorer ofta håller på motståndarna) och lotterinämnden står och kliar sig i huvvet och undrar vad som händer? Domare likaså ibland(ganska ofta).

Jag är grymt imponerad av den energi Rahimi visar när han är på isen. Rahimi gör hockey roligt igen. Jag hoppas han kör på som vanligt när han är tillbaks, han förgyller verkligen hockeyupplevelsen. Mål i all ära men fysisk hockey på rätt sätt är den bästa.

Om man inte får tacklas kan dom lägga ner hela skiten. 5 matcher och 2 i böter för den tacklingen är = tackla på egen risk om du tillhör VLH, skadas han du tacklar får du en lång avstängning. Sånna J-a pajasar :bash:
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster