Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav smashinlovely » mån okt 16, 2017 7:11 pm

Dags för revansch efter vårens snöpliga kvartsfinalsfiasko.

Spelar welch mot sitt gamla lag eller blir det först mot sitt gamlagamlagamlagamla lag?
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Kloker » ons okt 18, 2017 2:22 pm

Den fula ankungen Peter Andersson gör nu klart att Växjö Lakers är det bästa laget i serien och att en femte raka förlust är överhängande. Ungefär som att alla poäng Ankungarna lyckas tjyva till sig är en sensationell bonus - känn ingen press mina fula små ankungar...

Det verkar inte som att Welch är aktuell i morgondagens match. Tidigast 28 oktober kan det vara aktuellt för ny entré i Lakersdressen.

(säsongens hittills viktigaste match för min egen del - en förlust mot de förfördelade stackars danskjävlarna skulle svida något oerhört med tanke på fiaskohistorien som varit...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav smashinlovely » tor okt 19, 2017 8:31 am

Håller med om att detta känns som den viktigaste matchen hittills i år. Kross och förnedring är kanske för mycket att hoppas på men jävlar vad gôtt det vore
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2017 7:19 pm

Om vi ska kunna gå långt i slutspelet krävs att vi lär oss hantera fysiskt spel. Detta måste diskuteras i truppen. Hämndaktioner med klubban är fegt och korkat. Kasta handskarna om det brinner till i huvudet, men lägg ner yxhuggen. #martinssonmasteskarpasig
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav bratsson » tor okt 19, 2017 7:39 pm

Kan inte Rahimi ta hand om Hardt?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2017 7:41 pm

ALLA måste ta hand om Hardt. Är så j-a trött på hur vi alltid låter honom äga oss som om vi vore hans personliga boytoys.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2017 8:03 pm

Vi kan konstatera att Shinnimin inte är någon defensiv-kung. Det försvarsspelet kan inte accepteras någonstans.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Svartvadet » tor okt 19, 2017 8:10 pm

Håller med. Är makalöst hur vi kan vara så pissveka mot Rövgökarna... Skämmigt att se hur de får köra över oss varje gång
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Skinnsoffa » tor okt 19, 2017 8:12 pm

Fan Reddox, snart måste du sätta något av dina frilägen som du har fått under säsongen..
Skinnsoffa
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: fre jan 21, 2011 8:36 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2017 8:14 pm

Reddox har stelopererade handleder så han kan inte få lyft på pucken. Alla naturliga målskyttar vet att man ALLTID ska sätta den högt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav smashinlovely » tor okt 19, 2017 8:18 pm

Helt otroligt. Kan det verkligen komma som en chock för oss att det blir en aning mer fysiskt och lite fler tjuvnyp när vi möter detta lag?
Det energifattigaste jag sett av årets lag hittills. (bortsett 2xcardiff)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav nature » tor okt 19, 2017 8:21 pm

Vänder vi detta äter jag upp min hatt (keps då)

Var skrivet i sten att vi skulle torska detta. Har svårt att se att vi ens gör 1 mål till
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav vlk » tor okt 19, 2017 8:46 pm

Oerhört svagt coachat av hallam, han har ju inga botemedel alls


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2017 9:11 pm

2 förluster. Båda mot betydligt mer fysiska lag. Lite för lätt att få ur balans och lite rädda/fega. Det finns inga taktiska schackdrag som löser problemet. Vi måste helt enkelt lära oss att kriga bättre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Bestil » tor okt 19, 2017 9:16 pm

Larvigt beteende av Hallam i intervjun efter matchen. Bara för att du inte är kapabel till att få ditt lag att spela en vettig hockeymatch mot Malmö, så betyder det inte att du kan bete dig som ett kräk mot kommentatorn.
Bestil
Forumamatör
 
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 29, 2010 6:36 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Skinnsoffa » tor okt 19, 2017 9:20 pm

Bestil skrev:Larvigt beteende av Hallam i intervjun efter matchen. Bara för att du inte är kapabel till att få ditt lag att spela en vettig hockeymatch mot Malmö, så betyder det inte att du kan bete dig som ett kräk mot kommentatorn.
Var tvungen att kolla efter de. Tror det är första gången jag ser Sam lite förbannad,jag tycker iallfall att det var skönt att se, istället för att som vanligt säga "Vi gjorde en bra match", som han brukar säga efter en förlust, vilket iallafall gör mig frustrerad.
Skinnsoffa
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: fre jan 21, 2011 8:36 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav nature » tor okt 19, 2017 9:28 pm

Vad säger Kloker om detta?
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Bestil » tor okt 19, 2017 9:33 pm

Skinnsoffa skrev:
Bestil skrev:Larvigt beteende av Hallam i intervjun efter matchen. Bara för att du inte är kapabel till att få ditt lag att spela en vettig hockeymatch mot Malmö, så betyder det inte att du kan bete dig som ett kräk mot kommentatorn.
Var tvungen att kolla efter de. Tror det är första gången jag ser Sam lite förbannad,jag tycker iallfall att det var skönt att se, istället för att som vanligt säga "Vi gjorde en bra match", som han brukar säga efter en förlust, vilket iallafall gör mig frustrerad.


Jag gillar det inte. Kommentatorn ställde ingen dum eller retande fråga till honom. Det var Hallam som var frustrerad efter hans och lagets insats. Att bete sig så mot någon som försöker göra sitt jobb är jäkligt ohyfsat.

Jag ser hellre att han blir förbannad genom att ta sin vattenflaska och kasta den rakt i skallen på Shinnimin efter hans nonchalanta försvarade vid deras sista mål.
Bestil
Forumamatör
 
Inlägg: 36
Blev medlem: ons dec 29, 2010 6:36 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » tor okt 19, 2017 9:43 pm

Bestil skrev:Jag ser hellre att han blir förbannad genom att ta sin vattenflaska och kasta den rakt i skallen på Shinnimin efter hans nonchalanta försvarade vid deras sista mål.

En vattenflaska fylld av urin...welcome to Swärje. Here we are haawny in diifens too. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Niles » tor okt 19, 2017 9:51 pm

Spelar man hockey i en halv period förlorar man till och med mot urusla kräklag som Malmö. Vi förlorar på egen slapphet, inget annat. Skämskudde på.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav vlk » tor okt 19, 2017 10:12 pm

Jag hörde att de rappade pesonen så hans arm gick av. Snälla , säg att detta inte är sant


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Svartvadet » tor okt 19, 2017 10:14 pm

Ang. Hallams reaktion, visst. Det kanske såg hårt ut, men vad fan är det för frågor han får då? Typiska frågor från en som vill skapa rubriker. Han har ju sagt att Welch kommer 28:de tidigast, varför fråga om det ändrats på två timmar? Eller att "Detta måste vara er sämsta match"? Det går ju att formulera det på ett snyggare sätt t.ex "Detta var ett snedsteg mot er insats mot KHK, vad vill du se bättre nästa match"

Klart friskhetstecken att han blir sur
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Wolin » tor okt 19, 2017 10:15 pm

Även domarinsatsen var bedrövlig, Pesonen får en arm avhuggen av en Malmö spelare utan åtgärd.
Vi fick egentligen ingen utvisning med oss utav huvuddomarna. De som togs var utav linjemännen för 6 spelare samt puck utanför banan. Tack för att de åtminstonde dömer konsekvent.
Tror detta var samma domarpar som dömde hemma mot Örebro, då fick vi inte en enda utvisning med oss på hela matchen heller. Otur för Växjös del när de dömer verkar det som. Dock, statistik ljuger ju sällan.

Surt med torsk mot just Malmö, verkar som om Peter Andersson återigen coachar ut Växjö.
Verkar inte hjälpa att nästan halva laget är utbytt, Sam sa i någon intervju innan matchen att hälften av killarna som var med i våras inte är med nu, hjälpte föga verkar det som. Peter vinner coachningsrundan återigen tyvärr.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Härmapan » tor okt 19, 2017 10:41 pm

Beklagligt att lipandet om den stackars fula ankungen fortfarande lever kvar i domarkårens medvetande...

Vi får en utvisning för våldsam tackling när vi petar på en kille som svankar som en polsk hora precis vid sargen!
Sen slår man av armen på Pesonen utan åtgärd...?

Patetiskt av domarna att ge matchen till de fula ankungarna!

Beklagligt och otroligt frustrerande att få stryk av ett så mycket sämre lag!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav bratsson » tor okt 19, 2017 11:22 pm

Sjukt dåligt klipp men här skulle vi haft 5 mot 3...http://cloud.tapatalk.com/s/59e9178796ce5/20171019_225742.mp4
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Aleks » tor okt 19, 2017 11:32 pm

Skitmatch på alla sätt och vis- Tycker det ser ut som att Pesonen skadas på eget bevåg, ser ingen malmöspelare rappa honom i situationen. Såg tyvärr allvarligt ut då han grinade riktigt illa på väg ut i omklädningsrummet och de tillkallade snabbt ambulanspersonal för att få hjälp.

Det kan bli 4-6 veckor utan våra viktigast centrar :(
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav bratsson » tor okt 19, 2017 11:34 pm

Från RoadlakerBild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav sampan » fre okt 20, 2017 12:48 am

Bedrövlig match idag, speciellt av domarna.. Hoppas bara Pesonen snart är tillbaka, han behövs.

Reddox måste börja träna skott, alla målvakter i serien vet att han alltid försöker lägga den mellan benen (Även om dom oftast hamnar i magen eller på benskyddet) nu.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Svartvadet » fre okt 20, 2017 7:01 am

Det som är mest tragiskt i det hela är att det nya lagbygget ska vara gjort för att hantera denna typ utav taktiker, men blev ju ett brutalt bakslag verkar det som...

Rahimi var alldeles för snäll igår, så även Lundberg. Sedan tycker jag att Netterberg kan in och kötta betydligt mer än vad han gör. Väntar fortfarande på den dagen han förstår att det är en sådan enorm styrka i hans spel - de få gångerna han går in i närkamperna till 100% så är han minst lika bra som Hardt där.

Men men, det är ingen ko på isen än. Vi har fortfarande vår andraplats och vi har dessutom en match tillgodo på den. Ska på något vis bli skönt att möta Luleå direkt efter, då det kommer bli samma typ utav spel som Malmö erbjuder - kan vi visa på direkten hur det ska se ut? Hoppas det.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav smashinlovely » fre okt 20, 2017 8:08 am

Kan vi hoppas på en bättring när det gäller att bemöta ett fysiskt spel i samband med att Noah kommer tillbaka?
Har förstått det som att Welch och Hallam allt som oftast inte var överens, och min misstanke är att det delvis kan ha bottnat i att Sam inte tillåter fysiskt spel men att Prästen helt enkelt sket i det. Gårdagens match var egentligen inte speciellt ojämn i bedömningen från domarna, snarare var det en nivå som gynnar ett lag som Malmö mer än oss. En annan match, med andra domare, hade det lika väl kunnat vara utvisning på alla hakningar, trippings, slashings och tjuvtag.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » fre okt 20, 2017 9:00 am

Svartvadet skrev:Det som är mest tragiskt i det hela är att det nya lagbygget ska vara gjort för att hantera denna typ utav taktiker, men blev ju ett brutalt bakslag verkar det som...

Rahimi var alldeles för snäll igår, så även Lundberg. Sedan tycker jag att Netterberg kan in och kötta betydligt mer än vad han gör. Väntar fortfarande på den dagen han förstår att det är en sådan enorm styrka i hans spel - de få gångerna han går in i närkamperna till 100% så är han minst lika bra som Hardt där.


Bra synpunkter. Samma tycker jag även gäller Fröberg, vår egen favorit danskjävel Röndbjerg...ja i princip hela laget hade drabbats av svärmorsdrömsviruset. Väldigt oroväckande med tanke på det du påpekar, att lagbygget på pappret är byggd för att kunna hantera ruffligare lag. Inget vi såg igår och väldigt lite av mot dif. Laget måste mentalt kunna ställa om från tänket mot spelande lag såsom Saik, Frölunda osv, mot ett annat mot Dif, Mif, Luleå osv. Annars kan vi glömma guldet. Sköna backhandflips bakom ryggen har sin funktion, in och kötta har sin.

Ingen igår verkade njuta av den tuffare arbetsmiljön. En stor besvikelse. Några måste älska bök, stök, "incidenter", tjafs och handskar i ansiktet. Annars spelar vi enbart för en schysst tabellplacering.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav vlk » fre okt 20, 2017 11:39 am

Ja, vi viker ner oss igen då det hettar till lite. Spelarna flänger mest runt och raggar och ser frustrerade ut i denna typ av matcher.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav vlk » fre okt 20, 2017 5:29 pm

Tyvärr håller ett spöke på att växa fram....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Ettan » lör okt 21, 2017 2:00 am

Mycket speciell nivå på domarna men det vet vi ju nu efter 7 säsonger. Kanske är det dags att börja spela lite fulspel, ge motståndarna lite blåmärken för farao, när det krävs iallafall.
Sluta vara rädda för att ta utvisningar(måste vara detta som gör att vi är så mesiga).
Vi möter ett lag som knappt kan spela hockey. Varför ta emot knytnävar i ansiktet utan att ge tillbaka dubbelt?
Bjuder man upp till kamp sätts iallafall dom randiga pajasarna på prov.
Trodde oxå laget var tuffare innan denna match. Tur att Welch kommer snart.
Alltså sätt press på domarna och kör så hårt det bara går. Tackla hårdare än #44 t.o.m. :bash:
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Wolin » lör okt 21, 2017 2:22 am

Mycket märkligt det här, varför anmäls inte spelaren som högg av armen på Pesonen?
Jag har inte sett situationen på bild eller uppfattade den i arenan, men både smp och kvällsposten skriver att han fick ett rejält rapp på vänsterarmen som gjorde att armbågen gick ur led.

Nu försvarar Sam en Redhawks spelare istället i media, svarar att han blir "grinfärdig" om Malmö spelaren döms,måhända att det inte hade med Pesonen situationen att göra, men att man som motståndar coach skyddar det andra laget ter sig lite märkligt måste jag säga. Detta är väl ett litet plåster på såret från war room, efter en horribel domarinsats.
Inte så konstigt att vi får så lite med oss i PP. Kan tänka mig att det till och med kan gnällas i efterhand mot domarna om Växjö fått någon utvisning med sig som inte skulle varit det.

Men jag tillhör väl den skaran av supporter som är för "enögd", Redhawks spelaren agerade säkert enl.regelboken när armbågen gick ur led, eller har både smp och kvällsposten fel :roll:
Nu dröjer det ett bra tag innan jag besöker Vida igen, sånt här gör mig enbart frustrerad som supporter.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster