Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Härmapan » lör okt 21, 2017 8:58 am

Ja, det hela är en smula märkligt...?
Hallam & co måste ha enats om att aldrig, inte under några omständigheter - vad som än händer, kritisera domarna.

Inte ens när domarna avgör matchen med sjukt tveksamma utvisningar, samtidigt som man tillåts hugga av armen på vår största stjärna helt utan åtgärd...?

Jag vill absolut inte sjunka ner så djupt som Mif gjorde i fjol när PA teatraliskt lipade ut i media om den fula ankungen och därefter uppenbart uppmanade sina spelare att ta varje tillfälle i akt att filma!

Men som det känns nu så vet domarna att de aldrig kritiseras av oss, hur jävla dåliga de än ä!
Att döma bort oss blir såklart bekvämt och definitivt enkelt att i vart fall fall inte reta upp våra motståndare med tveksamheter utan se till så att de inte får nån anledning att skälla!

Jag håller med om att uppgivenheten inför de obegripligt inkonsekventa och ibland näst intill parodiskt dåliga domarinsatserna gör att intresset falnar en aning...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Lakers -

Inläggav Baker » lör okt 21, 2017 9:49 am

Härmapan skrev:Ja, det hela är en smula märkligt...?
Hallam & co måste ha enats om att aldrig, inte under några omständigheter - vad som än händer, kritisera domarna.

Inte ens när domarna avgör matchen med sjukt tveksamma utvisningar, samtidigt som man tillåts hugga av armen på vår största stjärna helt utan åtgärd...?

Jag vill absolut inte sjunka ner så djupt som Mif gjorde i fjol när PA teatraliskt lipade ut i media om den fula ankungen och därefter uppenbart uppmanade sina spelare att ta varje tillfälle i akt att filma!

Men som det känns nu så vet domarna att de aldrig kritiseras av oss, hur jävla dåliga de än ä!
Att döma bort oss blir såklart bekvämt och definitivt enkelt att i vart fall fall inte reta upp våra motståndare med tveksamheter utan se till så att de inte får nån anledning att skälla!

Jag håller med om att uppgivenheten inför de obegripligt inkonsekventa och ibland näst intill parodiskt dåliga domarinsatserna gör att intresset falnar en aning...


Har sett filmen och finns inget rapp eller slag på Pesonen får nog sättas på kontot "sånt som händer " i en fysisk sport. Som hockey.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav smashinlovely » lör okt 21, 2017 9:51 am

Personligen upplevde jag det inte så mkt som att miff var för fördelade i den bemärkelsen. Snarare att de tillät allt men att vi aldrig ens var och nosade vid de nivåerna. Nu kom jag iofs sent som vanligt och missade situationen med #64 som blev 5vs3.
Bentacklingen på shinnimin såg jag, inte mkt att säga något om. Att Malmö inte fick något när deras spelare gjorde en betydligt värre på Lundberg får jag förmoda berodde på att den missades. Summa summarum, i mina ögon försökte vi aldrig ens ge oss in i det spelet som avgjorde matchen.. Domarna sätter nivån, är det jämnt bedömt mot båda lag säger jag inget om det.

Ang pesonen, det enda jag sett är en situation där 22 själv sätter klubben i åkande malmöspelare och förstör sin arm.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav bratsson » lör okt 21, 2017 11:50 am

smashinlovely skrev:Personligen upplevde jag det inte så mkt som att miff var för fördelade i den bemärkelsen. Snarare att de tillät allt men att vi aldrig ens var och nosade vid de nivåerna. Nu kom jag iofs sent som vanligt och missade situationen med #64 som blev 5vs3.
Bentacklingen på shinnimin såg jag, inte mkt att säga något om. Att Malmö inte fick något när deras spelare gjorde en betydligt värre på Lundberg får jag förmoda berodde på att den missades. Summa summarum, i mina ögon försökte vi aldrig ens ge oss in i det spelet som avgjorde matchen.. Domarna sätter nivån, är det jämnt bedömt mot båda lag säger jag inget om det.

Ang pesonen, det enda jag sett är en situation där 22 själv sätter klubben i åkande malmöspelare och förstör sin arm.
Ge oss in i bentacklingar och slå bort benen precis när man skall skjuta osv? Tufft borde vi kunna spela men aldrig det fulspel Mif åter igen visade upp och tillåts spela.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Wolin » lör okt 21, 2017 2:32 pm

Tror ni Peter Andersson hade gått ut i media och sagt att han blir "grinfärdig" om en Växjö spelare blir avstängd två matcher?, Jag tror inte det :lol: . Nej sånt här snack gör bara att jag tappar intresset för en klubb jag följt i 17 års tid.

Märkligt det här, verkar som om man vill vara andra till lags hela tiden.

Kommer ihåg en match i början av säsongen, då Pesonen dividerade från båset med domaren om något, Sam kom som ett skott och ställde sig framför med ett brett leende.
Säkert därför inte Welch & Sam kommer överens alltid, han dividerar med domaren.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav Varanen » lör okt 21, 2017 2:37 pm

Samtidigt är vi alla hockeyälskare och det gynnar ingen i längden om vi förstör sporten genom usla bedömningar. Även om vi just där och då skulle gynnas av det. Vi ska fokusera på att prestera maximalt med hockey.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - "Den fula ankungen" 19/10

Inläggav nature » lör okt 21, 2017 2:42 pm

Bägge gångerna vi förlorat är för att våra FWs inte gjort sitt jobb

Känns skönt att ha en riktigt bra målvakt för en gång skull
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster