VLH - Mora IK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VLH - Mora IK

Inläggav smashinlovely » tor okt 05, 2017 5:14 pm

Nu vänder vi blad, som kungen skulle sagt, och tar nya tag inför kvällens 20årsfest!
Dags att visa återkomlingarna var skåpet ska stå och stärka upp hockeyaktierna efter debaklet i Wales.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav nature » tor okt 05, 2017 5:15 pm

Spelar den nya centern?
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 05, 2017 5:38 pm

nature skrev:Spelar den nya centern?


Hoppas jag verkligen! Vi är en C kort i fjärde. Så peta in BS där sen firar vi med en vinst med 20-0
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav nature » tor okt 05, 2017 5:45 pm

Eh

Ingen Elias?
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 05, 2017 6:14 pm

nature skrev:Eh

Ingen Elias?


Han är inte med. Elias måste vara skada eller sjuk.

shinnamin är inte med.

Vad hände med vår div1 spelare. Bänkad? Utlåning på G?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav vlk » tor okt 05, 2017 7:27 pm

Elias satt med Joel på ett fik i stan kl 16.00


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Lackis » tor okt 05, 2017 7:42 pm

Tyvärr tror jag det är lätt att den loja inställningen från devils matchen hänger kvar ...
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav smashinlovely » tor okt 05, 2017 8:27 pm

Man kan inte göra en match som den i tisdags och tro att det inte hänger kvar till matchen efter. Inte bästa reklamen heller när man vill få folk till sitt jubileum. Förstår att det såklart är ett försök att få folk till arenan en torsdag mot Mora. Men nog fan hade det vart mer värdigt att köra jubileumsfirandet en helgmatch mot publikintressant motstånd
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Svartvadet » tor okt 05, 2017 8:33 pm

smashinlovely skrev:Man kan inte göra en match som den i tisdags och tro att det inte hänger kvar till matchen efter. Inte bästa reklamen heller när man vill få folk till sitt jubileum. Förstår att det såklart är ett försök att få folk till arenan en torsdag mot Mora. Men nog fan hade det vart mer värdigt att köra jubileumsfirandet en helgmatch mot publikintressant motstånd


Kan hålla med dig, men har fått höra att det var runt 3/10 som Lakers grundades och därför var denna matchen så nära på "20 år" som möjligt
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH - Mora IK

Inläggav smashinlovely » tor okt 05, 2017 8:37 pm

Svartvadet skrev:
smashinlovely skrev:Man kan inte göra en match som den i tisdags och tro att det inte hänger kvar till matchen efter. Inte bästa reklamen heller när man vill få folk till sitt jubileum. Förstår att det såklart är ett försök att få folk till arenan en torsdag mot Mora. Men nog fan hade det vart mer värdigt att köra jubileumsfirandet en helgmatch mot publikintressant motstånd


Kan hålla med dig, men har fått höra att det var runt 3/10 som Lakers grundades och därför var denna matchen så nära på "20 år" som möjligt


Mkt möjligt. Men 4100 knäpptyst publik var väl ingen omöjlighet. Fick jag välja mellan 5200+ öldopade, skrikande, sjungande, firande supporters eller typ rätt datum så är mitt val enkelt!
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Kenny jönsson » tor okt 05, 2017 9:02 pm

Viktigt för Calof att få göra lite mål bostar hans självförtroende för hoppningsvis.
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Jocke86 » tor okt 05, 2017 9:20 pm

Tycket Fröberg, Calof och Rosen såg riktigt heta ut ikväll. Calof känns som han börjar komma igång.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: VLH - Mora IK

Inläggav smashinlovely » tor okt 05, 2017 10:21 pm

Vilket sömnpiller till match. Tack vare att Mora ger bort matchen i tredje kommer vi undan med hedern i behåll. Ja vi var överlägsna i all statistik och det räckte att ge 90% idag tack vare att vi är överlägsna i skills men det behövs en uppryckning. Jag vet inte, vi kanske är inne i Frölundaperiod just nu och tränar hårdast i landet. Och visst, mot Mora och Karlskrona kanske vi kommer undan med det.

Mina tankar efter kvällens stora jubileum.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Jck » tor okt 05, 2017 10:34 pm

Nu vill jag bara agera lite motpol här och säga att jag tycker det har spridit sig en otrolig negativitet de senaste åren i forumet. Det spelar nästan ingen roll, värvas det stjärnor så är dom för gamla, värvas det unga spetsspelare som Elias Pettersson är dom för oerfarna, vinner man så gjorde man det inte snyggt nog. Gaska upp er för fan :)

Vi gick just upp i serieledningen ikväll och är hittills _OBESEGRADE_ i SHL efter 6 matcher, en bedrift som vi inte har lyckats med något år tidigare.

Jag kan hålla med om att Cardiff-matchen gav en sur eftersmak och att det inte var snyggt agerat men i matcherna på hemmafronten har det sett betydligt bättre ut.

Så jag tycker minsann att det kan finnas plats för ett positivt inlägg nån gång då och då iaf! :lol:
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Varanen » tor okt 05, 2017 10:37 pm

smashinlovely skrev:Jag vet inte, vi kanske är inne i Frölundaperiod just nu och tränar hårdast i landet.

Man kan inte träna hårdare än Frölunda. De tränar hårdast i Universum, alla dimensioner inräknade.

Jag gillar den här truppen mer och mer. Rollerna verkar sitta. Ännu en ny favorit presenterade sig idag, Madsen. Respektlöst spel. Gott!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - Mora IK

Inläggav smashinlovely » tor okt 05, 2017 10:50 pm

Jck skrev:Nu vill jag bara agera lite motpol här och säga att jag tycker det har spridit sig en otrolig negativitet de senaste åren i forumet. Det spelar nästan ingen roll, värvas det stjärnor så är dom för gamla, värvas det unga spetsspelare som Elias Pettersson är dom för oerfarna, vinner man så gjorde man det inte snyggt nog. Gaska upp er för fan :)

Vi gick just upp i serieledningen ikväll och är hittills _OBESEGRADE_ i SHL efter 6 matcher, en bedrift som vi inte har lyckats med något år tidigare.

Jag kan hålla med om att Cardiff-matchen gav en sur eftersmak och att det inte var snyggt agerat men i matcherna på hemmafronten har det sett betydligt bättre ut.

Så jag tycker minsann att det kan finnas plats för ett positivt inlägg nån gång då och då iaf! :lol:


Det är bra att vi hittar en väg att vinna även när vi inte spelar på topp :clap:
Madsen gjorde det grymt :clap:
Calofs slit gav äntligen lite frukt, kanske lossnar det nu efter 15 månaders motgång :clap:
Brodecki gav svar på tal till tvivlarna här inne och hängde direkt in matchens viktigaste mål :clap:


Jag kanske är lite negativ, det kan jag hålla med om. Men mitt motto är att man aldrig ska jämföra med något som är sämre och på så sätt hitta ett sätt att nöja sig med OK. Sen kan jag väl erkänna att inramningen på kvällens tillställning sänkte mitt humör rejält. 4100 pers på 20årskalaset svider i mitt hjärta. :(
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav PutteA » tor okt 05, 2017 11:07 pm

Jag tycker framför allt ni som pratat om att Brodecki ska lånas ut fick en lite törn. Han har nu gjort viktiga mål i två SHL matcher i rad. Och alla som klagat på Calof. Och idag tycker att man ibland kunde urskilja att även Youds har kvalitèer även om han agerar lite galet i mellanåt. Men det beror förhoppningsvis på att han är ganska matchotränad.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Varanen » tor okt 05, 2017 11:27 pm

Kollar man bara på matchen idag så borde Kiiskinen och Pesonen bli utlånade till Troja. Ingen bastu för de två efter kvällens match. Frågan är hur vi gör när vi har en skadefri trupp, vilket hockeylag nästan aldrig har (tur i oturen :roll: )? Kidsen visar framfötterna, tredjelinan går från klarhet till klarhet. Stjärnorna blixtrar till med jämna mellanrum. Dagens i-landsproblem: Vi har för många bra spelare. :lol:

Avgå alla!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Dannedd » tor okt 05, 2017 11:54 pm

Skönt att Calof fick måla idag, det behövde hans självförtroende. Och vilket mål av unge dansken i sin premiär!!
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Kenny jönsson » fre okt 06, 2017 6:14 am

Varanen skrev:Kollar man bara på matchen idag så borde Kiiskinen och Pesonen bli utlånade till Troja. Ingen bastu för de två efter kvällens match. Frågan är hur vi gör när vi har en skadefri trupp, vilket hockeylag nästan aldrig har (tur i oturen :roll: )? Kidsen visar framfötterna, tredjelinan går från klarhet till klarhet. Stjärnorna blixtrar till med jämna mellanrum. Dagens i-landsproblem: Vi har för många bra spelare. :lol:

Avgå alla!
Då skulle nog till och med Troja supotrana gilla samarbetet med Lakers :clappy: :roflol: :lol:
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Användarvisningsbild
Kenny jönsson
Forumamatör
 
Inlägg: 181
Blev medlem: sön dec 01, 2013 7:29 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 06, 2017 6:21 pm

PutteA skrev:Jag tycker framför allt ni som pratat om att Brodecki ska lånas ut fick en lite törn. Han har nu gjort viktiga mål i två SHL matcher i rad. Och alla som klagat på Calof. Och idag tycker att man ibland kunde urskilja att även Youds har kvalitèer även om han agerar lite galet i mellanåt. Men det beror förhoppningsvis på att han är ganska matchotränad.


Jag är inget superfan av brodecki och tycker han är en blandning av all utan att vara vass på något. Två mål är mer än jag förväntat mig av honom om jag ska vara ärlig. Men i förhållande till speltid är det väl OK utdelning. Hoppas att hans utdelningskurva pekar uppåt.

Skulle hellre se honom som en virvelvind i en 3:e med mindre krav på poäng och offensiv spets.

Kul att att Calof hittar nätet. Där tror jag det kan rassla till ordentligt framöver.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Lackis » lör okt 07, 2017 5:36 pm

Håller helt med dig stenhårtstagskott. Där är en utmärkt roll för honom, han kan ändå kliva fram och göra offensiva saker ibland men mest bidra med det han gör bäst: riva, kämpa och stressa motståndarna.
Lackis
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: fre jan 06, 2017 10:19 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Kloker » tis jan 30, 2018 8:27 pm

När ska VLH låna ut Martinsson till division 14 för att han ska få sig en tankeställare? Fruktansvärt överreklamerad. Ytterst medioker hittills av säsongen om man jämför med vad han har skrivits upp till-/förväntas av. Och detta är inte första matchen!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav vlk » tis jan 30, 2018 8:56 pm

Kloker skrev:När ska VLH låna ut Martinsson till division 14 för att han ska få sig en tankeställare? Fruktansvärt överreklamerad. Ytterst medioker hittills av säsongen om man jämför med vad han har skrivits upp till-/förväntas av. Och detta är inte första matchen!


Kan bara instämma, inget stäm alls


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav smashinlovely » tis jan 30, 2018 9:03 pm

3617 besökare. All time low i högsta ligan
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Härmapan » tis jan 30, 2018 9:04 pm

Zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Är det match idag eller imorgon...???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav vlk » tis jan 30, 2018 9:09 pm

Sparka alla, sämsta jag sett någonsin


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Kloker » tis jan 30, 2018 9:11 pm

Detta ser inte vackert ut. Man skäms. Kanske Hallam ska torka av sig mellan mjölken och för i HELVETE DRA FRAM HÅRTORKEN.

PINSAMT!!!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Härmapan » tis jan 30, 2018 9:12 pm

Ja, sparka domaren också som ger Mora 5-3 i 4 minuter...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav vlk » tis jan 30, 2018 9:16 pm

Nästa match vill jag se bok , wisten och Peter Andersson . Detta får inte tolereras !!!!!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Kloker » tis jan 30, 2018 9:16 pm

Vi kan inte skylla på domaren om vi tappar poäng ikväll. Sett över sextio minuter så ska detta vara SÄKRA TRE PINNAR. Jämför trupperna och dessutom hemmamatch. Just nu skämmer VLH ut sig å det jävligaste.

Tror knappt det är sant efter inledningen som var.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Sura-pelle » tis jan 30, 2018 9:21 pm

Det är inte konstigt det inte kommer folk på dessa strömatcher. Fy fan i helvete vad man skämmer ut sig.
Skäms å det jävligaste.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Varanen » tis jan 30, 2018 9:22 pm

Mora vann bara perioden med 1-0 och det ska vi vara glada för. Vi är fortfarande med målmässigt och med mycket tur kanske vi kan stjäla en pinne.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Stupet » tis jan 30, 2018 9:24 pm

Håller med Rahimi. Utan tvekan den sämsta perioden i år.
Lägg i en växel till i tredje så har Mora inget att komma med.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: VLH - Mora IK

Inläggav Baker » tis jan 30, 2018 9:27 pm

Tre skott på mål i andra känns så där.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster