Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 24, 2017 9:12 am

Gårdagens förlust var den mest smärtsamma den här säsongen i alla fall. Alla pratar om HV71 - Malmö i semin redan. Vi kan fortfarande vända detta.

Stundtals så har Malmö ingenting mot oss, för att under ett par minuters spel få chansen att göra match av det hela.

Antingen lägger vi oss ner och dör eller så vänder vi denna matchserien för nu behöver vi knappast någon mer tändvätska. Men att tappa en 3-0 ledning kan tyvärr sitta kvar i mångas skallar. Vad tror ni? Kan vi se ett mirakel?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » fre mar 24, 2017 9:16 am

Lakersfan_03 skrev:Gårdagens förlust var den mest smärtsamma den här säsongen i alla fall. Alla pratar om HV71 - Malmö i semin redan. Vi kan fortfarande vända detta.

Stundtals så har Malmö ingenting mot oss, för att under ett par minuters spel få chansen att göra match av det hela.

Antingen lägger vi oss ner och dör eller så vänder vi denna matchserien för nu behöver vi knappast någon mer tändvätska. Men att tappa en 3-0 ledning kan tyvärr sitta kvar i mångas skallar. Vad tror ni? Kan vi se ett mirakel?


Allt är möjligt men ; Nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Klonis » fre mar 24, 2017 9:27 am

Klart vi fixar detta finns ju inget annat
Vinst imorgon sen nyper vi en ot vinst i Malmö och sen får vi en 7e match hemma där vi lätt vinner med 5-1
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Baker » fre mar 24, 2017 9:47 am

Klonis skrev:Klart vi fixar detta finns ju inget annat
Vinst imorgon sen nyper vi en ot vinst i Malmö och sen får vi en 7e match hemma där vi lätt vinner med 5-1


Visst finns det annat, semester t.ex.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 24, 2017 10:07 am

Förstår inte varför vi inte skulle vinna ? Vi har spelat bättre i de två senaste matcherna. Mirakelvändningen kommer knappast hända igen. Imorgon vinner vi sen är det öppet i Malmö. Dock slipper vi alla medgångare imorgon och det är skönt. Nu lyfter vi taket!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Svartvadet » fre mar 24, 2017 11:35 am

Baker skrev:
Klonis skrev:Klart vi fixar detta finns ju inget annat
Vinst imorgon sen nyper vi en ot vinst i Malmö och sen får vi en 7e match hemma där vi lätt vinner med 5-1


Visst finns det annat, semester t.ex.


Haha tänkte med det!

Var ganska många som såg ölsugna ut i laget 8)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Jocke86 » fre mar 24, 2017 11:59 am

Vinst imorgon så är det match igen. Medstuds imorgon får vi hoppas på. Det är inte omöjligt, vi har inget att förlora så bara att köra. Kanske det som behövs? Tror alltid på mitt lag hur det än ser ut. Självklart kan man och ska man kritisera men att ge upp, först till fyra gäller och Malmö har matchbollar men än är det inte slut!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Kloker » fre mar 24, 2017 12:03 pm

Det var ingen rolig känsla man hade när man la sig igår. Helt jävla oförsvarbart hur man bara kan sluta spela när man leder med tre kassar på bortais i en kvartsfinal! Man såg ju klart och tydligt att när VLH spelade som man kan så hängde inte Malmö med och Peter Andersson såg likblek ut i ansiktet. Sedan så verkar det faktiskt som att Peter Anderssons snyftande om ankungar och regelböcker ha haft verkan hos zebrorna. Igår tyckte jag att det syntes ganska så klart. Inte ett enda PP till vår fördel medan Malmö en halv period sammanlagt med en man mer. Och då var det VLH som var det bättre laget med bra tryck under skridskorna större del av matchen. Jag vet inte om jag tycker att det är så bra att det är samma domare som dömmer varje match. Jag tror att det är omöjligt för dom att inte bli påverkade på ena eller andra sättet.

Palola får gärna sprattla till och börja göra lite mål. Sedan har Vi målvaktsfrågan. Jag tycker inte att Ericsson har varit så bra som jag hade förväntat mig, men vågar man satsa på Andrén i en sådan här viktig match? Cred vill jag ge till Leino som jag tycker gjorde en av sina bästa matcher igår på länge. Ris-listan kan göras lååång. Och dom vet nog själva att dom hittills har underpresterat å det grövsta. Det är mycket pengar som står på spel också förutom stolthet och heder.

Hoppas på tre raka nu. Vore ju oerhört surt om det tar slut i morgon med tanke på vilket lag Vi faktiskt besitter...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 24, 2017 1:26 pm

Bild

Malmö har börjat boka upp hela kortsidan. Är det dom eller vi som ska ha hemmaplan imorgon ? Dags för hela Växjö att sluta upp. Vida är vår hemmaborg. Vi kan bättre än vi visat upp hittills..mycket bättre! Det är nu vi vi behövs som mest!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Niles » fre mar 24, 2017 8:44 pm

All in är det som gäller. Vinst i morgon så vänder hela skeppet. :twisted: :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » fre mar 24, 2017 8:45 pm

Niles skrev:All in är det som gäller. Vinst i morgon så vänder hela skeppet. :twisted: :twisted:


Ja,annars gör vi inte det...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Ettan » fre mar 24, 2017 8:53 pm

Hoppas gör man, men kommer nog någon randig pajas som visslar
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 24, 2017 11:29 pm

Över 5000 biljetter sålda.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Jocke86 » lör mar 25, 2017 12:41 am

Lakersfan_03 skrev:Över 5000 biljetter sålda.

Hade problem när jag skulle köpa biljett men lyckades. Så imorgon lyfter vi taket och hoppas även vi kan sätta press på randigt. Tiden att vara snäll är förbi!

Syns imorgon Växjö!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Niles » lör mar 25, 2017 12:50 pm

Solen lyser på Lakers idag :twisted: :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » lör mar 25, 2017 1:23 pm

Det känns som om det är idag kvartsfinalen börjar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Sura-pelle » lör mar 25, 2017 2:06 pm

Kan säga såhär, det kommer förmodligen vara mer Malmöiter i Vida idag än i övriga möten. Tror detta kan ställa till det för Malmö mer än det gör nytta. Alla som åker hit förväntar sig att Malmö ska säkra det. Fjärde raka i Vida Arena. Laget behöver inte känna någon press. Eller? Tvärtom tror jag de alla känner en ganska rejäl intern press i laget att avgöra det nu. De är inte vana vid stöd på bortaplan de fula ankungarna.

Vi måste dra nytta av den erfarenheten vi har från sådana här lägen tidigare i ett slutspel.

NU GER VI ALLT PÅ LÄKTAREN SÅ KÖR KRIGARNA ÖVER MALMÖ PÅ ISEN!!!!! :evil: :twisted:
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav nature » lör mar 25, 2017 2:41 pm

Domarna kommer att vara på vår sida idag då de vet att detta kan mycket väl vara vår sista, efter de horribla domsluten mot oss de sista matcherna.

Vi kan mycket väl vinna idag men malmö avgör i nästa efter stor dramatik. Nästan så att det är skrivet i sten
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Wolin » lör mar 25, 2017 3:21 pm

Även om vi mot förmodan skulle få någon extra utvisning med oss idag, (Malmö kommer knappast bli utan PP som Växjö blev nere Malmö, händer inte i Vida att bortalaget inte får någon utvisning), så är den här matchserien redan avgjord det såg domarna till i torsdags.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav defence » lör mar 25, 2017 4:44 pm

Vilken dj***la k*k coachning av backarna.
Bänka golddiggern Bailen nu.
Byt backar i PP nu! Är det så dj***la viktigt hybris Martinsson skall spela?
defence
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 02, 2014 1:30 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » lör mar 25, 2017 5:41 pm

Detta håller på att bli WW3


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Varanen » lör mar 25, 2017 6:34 pm

Varför förlora när man kan vinna? :hbang:

Soppatorsk för mifforna? Nu ser det ut som det ska.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Jones » lör mar 25, 2017 7:13 pm

Nu får vi hoppas att Öhlund och hans två vapendragare har gjort sitt i detta slutspel. Det kan ju inte undgått någon att dom inte klarar av att döma dessa matcher. När Växjö och Malmö spelat klart så kan dessa randiga inte få mer förtroende. Jag är rasande och förbannad på detta spektakel som utspelade sig i Vida Arena. Jösses vilken jävla nivå :oops: , men förbeskat gott med en vinst.
Användarvisningsbild
Jones
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: fre maj 03, 2002 5:12 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav ollebolle » lör mar 25, 2017 7:23 pm

Äntligen kändes det som att Malmö inte kunde styra spelet som de ville. Målbedömningen på vår sida också.
Inatt var jag nästan på gång att börja skriva ett längre inlägg i sillytråden. Skjuter gärna på det några veckor till. 8)
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Varanen » lör mar 25, 2017 8:05 pm

Vi har haft klart tuffare matcher domarmässig tidigare. Håller med OlleB. Den här matchen liknade de otaliga under grundsäsongen vi kontrollerade. Synd att vi fick nervsammanbrott senast.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Kloker » lör mar 25, 2017 8:22 pm

Gott med en välförtjänt vinst. Det kuggar inte i fullt ut men när vi spelar som vi kan så är vi helt enkelt bättre än Malmö.

Två orosmoment inför måndag är;
- Står Alsenfelt? Han tror jag är den enda i Malmö som kan rädda dom.
- Kommer domartrojkan hålla samma pajasnivå?

Jag känner vittring på vändning för VLH - spännande!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Niles » lör mar 25, 2017 9:20 pm

Skön seger precis så säkert som det kändes i morse :)
Press på Malmö, tror inte dom vill återvända hit på onsdag. Men så blir det.

Men se för helvete till och byta domare, ta domarlicenserna och mal ner dom i en kvarn. Jävla clowner :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Härmapan » lör mar 25, 2017 9:41 pm

Ja, ankungarna har verkligen fått domarna dit dom vill!

Hade lite respekt för PA tidigare men den är helt bortblåst nu!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Varanen » lör mar 25, 2017 9:49 pm

Det är väl inte PAs fel, eller alla filmares, att gnäll och svandans premieras? Det är vårt fel Härmapan. Vi stöttar den professionella hockeyn no matter what.

Torskar i alla länder (städer) förena eder. Det måste bli bättre även om vi alla suger hockey.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Wolin » sön mar 26, 2017 1:54 am

Öhlund och Herr Winge lär döma måndagens kanske avgörande match nere i Skåne, domarbasen rullar tydligen runt mellan Winge/Björk, medans Öhlund verkar vara fast chefs huvuddomare i alla våra slutspels matcher.

Glöm några PP på måndag för Växjös del, jag hade ialla fall inte räknat med det med tanke på hur det såg ut i torsdags.
Hade jag varit i lakers kläder hade jag lagt all tid nu på att fokusera på att få till ett boxplay gjort utav pansarplåt som man lyckades bra med idag, men i Malmö arena är det annorlunda.
Studera Malmös PP in i minsta detalj, rullar videos på det i bussen ner, andas Malmös PP. Vi är något skickligare 5 mot 5, där har vi vår chans på måndag. Sett upp ett mål att klara 5x2min BP som i torsdags, förhoppningsvis stannar det där.
Försök minimera utvisningarna så gott det går, det blir så klart tufft när man vill spela fysiskt.
Trycket från Peter A och publiken på domarna lär bli enorm.
Flertalet Växjö spelare måste hålla sig i skinnet, håll klubban stenhårt mot isen
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Jocke86 » sön mar 26, 2017 2:43 am

Tyckte det kändes som att våra spelare var mer alerta och samarbetade bättre denna match. Samtidigt kändes Malmö lite trötta och griniga.

Det jag är mest nervös inför måndag är domarna. Vi får knappt några med oss när hela Vida skriker. När en utespelare kör på Jocke bakifrån och domarna bara står och tittar på. Tyvärr tror jag att dessa kan avgöra.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Dannedd » sön mar 26, 2017 11:09 am

Man måste också bli bättre på att läsa deras inövade variant i Malmös egna zon, om Malmö vinner teken då skickar backen den med all kraft i runden upp till en Storm eller annan snabb forward som åker allt vad han rakt på mål allt för många gånger utan att Lakers hänger med i omställningen. Den är så enkel att läsa men har hänt allt för många gånger.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav alfax » sön mar 26, 2017 12:59 pm

vet inte om jag är ute och cyklar nu men om målet är tomt och det kommer en spelare fri och blir nergjord ska det väl dömas mål. Någon ???
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » sön mar 26, 2017 1:18 pm

alfax skrev:vet inte om jag är ute och cyklar nu men om målet är tomt och det kommer en spelare fri och blir nergjord ska det väl dömas mål. Någon ???


Det beror på vilket lag som får läget....sådana lägen räcker inte för att dömas till Lakers fördel, krävs mer än så


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 5:7 Växjö - Malmö

Inläggav Härmapan » sön mar 26, 2017 1:58 pm

Varanen skrev:Det är väl inte PAs fel, eller alla filmares, att gnäll och svandans premieras? Det är vårt fel Härmapan. Vi stöttar den professionella hockeyn no matter what.

Torskar i alla länder (städer) förena eder. Det måste bli bättre även om vi alla suger hockey.


Självklart är det så men jag tycker att det är patetiskt bortom alla gränser att först gå ut och gråta om dpmarkonspiration och sen helt uppenbart komma överens om att filma och spela skadad i varenda situation (speciellt när man själv är det lag som utspelar de flesta tacklingarna och tjuvnypen)!

Nästa steg är väl att muta domarna med pengar... Men det kanske också är ok så länge man vinner...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Lakej 705 och 16 gäster