Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 23, 2017 11:12 pm

Hoppas att supportrarna som åkte får tillbaka sina pengar. Herregud. Insatsen är under all kritik. Dags för Sam att ta fram ett ess ur rockärmen. Peter såg att chanserna för Malmö minimerades så han grät på PK och fick gehör. Vad kommer Sam göra härnäst? Han kanske behöver balla ur "a la lulestyle" med lite bättre valda ord såklart.

Ingenting är över än..ingenting. Frölunda vände för 2 säsonger sen. Det ska vi med göra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Läktarexperten » tor mar 23, 2017 11:19 pm

Det är INTE domarens fel att vi förlorar denna match. Vi vet att de alltid slutar ATG blåsa när det är slutspel.

Ja, målet var flyttat när pucken gick in. Men det var ju Ericsson som flyttade målet och hade vi tyckt det varit rimligt att målet dömts. Ort om det varit tvärtom. Knappast.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Niles » tor mar 23, 2017 11:20 pm

De gnälligaste här går ju inte på matcherna ändå så det är väl skit samma. Man tillför liksom inget.

Den mentala och spelmässiga insatsen minuterna efter 1-3 är nog det sämsta jag sett av ett hockeylag någonsin. Oavsett nivå. Man kunde lika gärna gjort målen själva i egen bur.

Det gör ont i själen att se det. Ont.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Niles » tor mar 23, 2017 11:23 pm

Stupet skrev:Praktfiaskot fullbordat. Hade jag haft biljett på lördag så hade jag rivit den ikväll. Dags att visa sitt missnöje. Här kan man verkligen snacka om att slänga pengarna i sjön.


Du kan ju alltid visa ditt missnöje hemma i soffan. Lycka till med det. :crazy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Stupet » tor mar 23, 2017 11:28 pm

Fyfaan vad patetisk du är Niles
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav vlk » tor mar 23, 2017 11:35 pm

Helt tom inombords. Det är skit samma om vi får första målet eller ej. Gör motståndarna första glider vi på halvfart tills det är två minuter kvar sen släpper vi lös. Spelar vi bra och leder slutar vi spela för vi är så jävla bra. Vi hittar vägar att förlora hur vi än spelar. Domarna är dåliga , visst. Men varför i helvete ska vi hålla på med dessa crosscheckingar för ? Så jävla odisciplinerat, kostar ju match efter match. Tyvärr är vi inte tillräckligt hungriga , Malmö äter upp oss psykiskt.

Nu ska jag se filmen "När lammen tystnar " , den passar bra just nu....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Niles » tor mar 23, 2017 11:41 pm

Crosscheckingen vi åker på framför eget mål är ju helt omöjlig att ta för domaren, men han tar den ändå. Begriper inte varför sånt inte belyses mer. Antingen tar man alla såna eller så får man låta bli allt utom de värsta avarterna. Det händer ju i varenda situation framför mål.

Intressant också vad som gäller vid sista målet. Antar att det finns en regel som är klar och vägledande..eller..
Huruvida målet är ur position innan pucken går in är ju bortom all diskussion.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav vlk » tor mar 23, 2017 11:50 pm

Niles skrev:Crosscheckingen vi åker på framför eget mål är ju helt omöjlig att ta för domaren, men han tar den ändå. Begriper inte varför sånt inte belyses mer. Antingen tar man alla såna eller så får man låta bli allt utom de värsta avarterna. Det händer ju i varenda situation framför mål.

Intressant också vad som gäller vid sista målet. Antar att det finns en regel som är klar och vägledande..eller..
Huruvida målet är ur position innan pucken går in är ju bortom all diskussion.


Jo, jag vet. Men samtidigt måste vi ju anpassa oss till det sjuka. Vi kan ju inte mata på med 2-4 crosscheckingar per match, hur löjliga de än är. Murphys är ju avgörande....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Niles » tor mar 23, 2017 11:53 pm

Jag menar det på Bohm ett tag innan. Vid Murphys är ju nästan spelaren på väg att ramla innan. Men strunt samma, Lakers förlorade på sin egna insats under 3-4 minuter idag. Det var inte dåligt, det var obeskrivligt dåligt.
Senast redigerad av Niles tor mar 23, 2017 11:54 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Härmapan » tor mar 23, 2017 11:54 pm

Läktarexperten skrev:Det är INTE domarens fel att vi förlorar denna match. Vi vet att de alltid slutar ATG blåsa när det är slutspel.

Ja, målet var flyttat när pucken gick in. Men det var ju Ericsson som flyttade målet och hade vi tyckt det varit rimligt att målet dömts. Ort om det varit tvärtom. Knappast.


Det är ju nästan alltid målvakten som flyttar målet och man dömer ju bort mål så fort det är ur läge!

Jag skyller inte förlusten på domaren för vi hade nog torskat ändå men hur fan är reglerna om det där är mål???

Varför ringde de? Var det för att kolla hög klubba då???

Nä, de ringde för att kolla om buren var flyttad och när de stod där tänkte de på den stackars, stackars fula ankungen och tog beslutet att inte ge Lip-Peter mer att gnälla över!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Läktarexperten » tor mar 23, 2017 11:55 pm

Domarens förklaring enligt Expressen:

Domaren Linus Öhlund förklarar varför han dömde mål.
– Det vi kollar på om målburen har lämnat "goalpegsen". När Thuresson påbörjar sin skottrörelse kommer målburen av, då spelar det ingen roll att buren flyttas., säger han till C More.
Motivation slår klass...
Läktarexperten
Forumentusiast
 
Inlägg: 320
Blev medlem: tor sep 18, 2003 3:16 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Niles » tor mar 23, 2017 11:58 pm

Ehh..Påbörjat skottrörelsen? Kan en sån regel ens finnas på pränt?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Baker » fre mar 24, 2017 12:07 am

Tror det är bättre om man utbildade sig i spel i egen zon. Vet inte hur många gånger man spelar fast sig och blir av med pucken. Duttigt och nonchalant . Bra med en rejäl försäsong är att vänta, kan nog ha åter samling 1 april.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Wolin » fre mar 24, 2017 12:08 am

Jag tycker att domarna under den här matchserien varit ganska bra överlag, tills IDAG, här avgör man ju för fan hela matchserien till Malmös fördel, 5 raka PP för Malmö, inte ett enda PP för Växjö, såg till och med hur Öhlund ursäktade sig flera gånger och sträckte ut med armarna när Thuresson var framme och snackade, han som klarat sig undan från 3 utvisningar som Cmore-kommentatorn sa.
Det är så man mår illa, det här var absolut den värsta domarinsatsen i ett slutspel som jag varit med om, hur fan kan man döma så fruktansvärt orättvist rent ut sagt, i en så pass avgörande match. Man tappar intresset för den här ligan helt och hållet. De som säger här att vi inte förlorade matchen pga av domaren, matchen avgjordes helt i PP skulle jag vilja säga. Men det är lite synonymt tyvärr med en del växjö supportrar, aldrig någonsin skylla en förlust på domaren, alltid vara så förbaskat konstruktiv, både spelare och ledare inräknat, visa aldrig några känslor domarna skrattar er rakt upp i ansiktet.

När matcherna spelas i Vida däremot, då tas det utvisningar glatt på hemmalaget.
Jag tror aldrig jag varit på en match någonsin i Vida där bortalaget drabbats utav 5 raka PP och inte ett enda för Lakers, rätta mig om jag har fel. Men vi kanske är ett så pass fult spelande lag, att vi drar på oss dessa utvisningar hela tiden medans Malmö aldrig gör det?

Även om vi mot förmodan skulle kunna vinna på lördag, kommer ändå Malmö att knyta ihop säcken i nästa match då man redan nu har en jättefördel samt att Malmö säkerligen vill ha detta domarpar till att döma igen nere i Malmö. Det stinker illa det här lång väg...
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav vlk » fre mar 24, 2017 12:09 am

Baker skrev:Tror det är bättre om man utbildade sig i spel i egen zon. Vet inte hur många gånger man spelar fast sig och blir av med pucken. Duttigt och nonchalant . Bra med en rejäl försäsong är att vänta, kan nog ha åter samling 1 april.


Bailen sitter nog på ett plan söderut för semester redan på söndag. Han verkar ha den planen. Fy fan vilken flopp när det gäller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Baker » fre mar 24, 2017 12:18 am

Wolin skrev:Jag tycker att domarna under den här matchserien varit ganska bra överlag, tills IDAG, här avgör man ju för fan hela matchserien till Malmös fördel, 5 raka PP för Malmö, inte ett enda PP för Växjö, såg till och med hur Öhlund ursäktade sig flera gånger och sträckte ut med armarna när Thuresson var framme och snackade, han som klarat sig undan från 3 utvisningar som Cmore-kommentatorn sa.
Det är så man mår illa, det här var absolut den värsta domarinsatsen i ett slutspel som jag varit med om, hur fan kan man döma så fruktansvärt orättvist rent ut sagt, i en så pass avgörande match. Man tappar intresset för den här ligan helt och hållet. De som säger här att vi inte förlorade matchen pga av domaren, matchen avgjordes helt i PP skulle jag vilja säga. Men det är lite synonymt tyvärr med en del växjö supportrar, aldrig någonsin skylla en förlust på domaren, alltid vara så förbaskat konstruktiv, både spelare och ledare inräknat, visa aldrig några känslor domarna skrattar er rakt upp i ansiktet.

När matcherna spelas i Vida däremot, då tas det utvisningar glatt på hemmalaget.
Jag tror aldrig jag varit på en match någonsin i Vida där bortalaget drabbats utav 5 raka PP och inte ett enda för Lakers, rätta mig om jag har fel. Men vi kanske är ett så pass fult spelande lag, att vi drar på oss dessa utvisningar hela tiden medans Malmö aldrig gör det?

Även om vi mot förmodan skulle kunna vinna på lördag, kommer ändå Malmö att knyta ihop säcken i nästa match då man redan nu har en jättefördel samt att Malmö säkerligen vill ha detta domarpar till att döma igen nere i Malmö. Det stinker illa det här lång väg...


Vårt pp skrämmer inte många.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Varanen » fre mar 24, 2017 12:51 am

Nu är vi ett läge där ingen, absolut ingen, tror vi kan vända. Borde passa laget eftersom de hatar att vara favoriter eller leda matcher. Inget att förlora längre. Ingen anledning till fler psykbryt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Wolin » fre mar 24, 2017 12:57 am

Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
5 för Växjö, Sam svarar mer eller mindre som strunt i det, vad är det med det?hade samma fråga ställts till resten av landets hockeytränare eller Peter hade nog svaret låtit annorlunda. Är ju mer eller mindre som att säga vi behöver inte få några PP alls. Faktum är ju bara att matcher i slutspelet idag avgörs helt i special teams. Nu är Lakers en ren katastrof i PP, men det hör ju inte saken hit, man kan ju åtminstonde kräva samma typ av bedömning.
Men man har kanske redan gett upp, man vet att Malmö avgör sina matcher i PP, och man kommer vara chanslösa nere i Malmö nästa gång. Fortsätt bara med det konstruktiva, snart väntar semestern runt hörnet.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Jocke86 » fre mar 24, 2017 1:08 am

Är det några som ska vända detts är det just Lakers. Men helt ärligt så blir vi pissade på av domarna. Förra matchen ett mål som kanske inte ens var mål. Idag en riktig tolkningsfråga. De säger att skottet påbörjats, spelaren bara svingar mot något. Sedan om man läser regelboken så tolkar jag det som ej mål. Regel 98 tror jag det var om ni vill läsa. Sedan de utvisningar vi får är ju helt horribla. Men man vet att ingen kommer klaga, varken ledare eller publik så då går vi det.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav PutteA » fre mar 24, 2017 1:17 am

Daste skrev:
venomizer skrev:Att han inte tillåts rädda den då? Märkligt
Men inte där vi förlorar matchen ändå.

Om du menar att han inte kan skjuta ifrån? Du kan inte straffa Malmö för att Lakers målvakt flyttar buren i det läget. Klaga på den som inte kan sätta i pegs ordentligt istället.


Rätt intressant att titta och läsa den här regeln i regelboken. En drömregel för domare som den är utformad. Den ger egentligen domaren/SR rätt att göra som dom vill. Regel 98:1 säger att har spelaren påbörjat skottet innan målet kommer ur läge är det mål. Det står dock inte när ett skott anses som påbörjat. I Cmore säger tydligen Öhlund att det är när spelaren höjer klubban som skottet anses som påbörjat. Väldigt luddigt. Men egentligen spelar det ingen roll då 98:2 ger domare/SR rätt att helt avgöra om det ska godkännas eller underkännas. Där står nämligen att om domaren anser att det hade blivit mål även om målburen stått kvar ska han döma mål.

Dessa regler tillsammans gör ju det idag nästan omöjligt att döma bort målet istället. Vilket jag kan tycka är bra, med tanke på målet som Kallio blev bestulet på. Men att hockeyn har så svårt att precisera sitt regelverk på ett bättre sätt, och göra det mer lättolkat. När t.o.m experterna sitter i TV och upplever detta som luddigt.

Att bara sätta upp en regel som säger det är okej om skottet har påbörjats, men ingen vet när ett skott anses som påbörjat??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav ollebolle » fre mar 24, 2017 1:21 am

Wolin skrev:Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
5 för Växjö, Sam svarar mer eller mindre som strunt i det, vad är det med det?hade samma fråga ställts till resten av landets hockeytränare eller Peter hade nog svaret låtit annorlunda. Är ju mer eller mindre som att säga vi behöver inte få några PP alls. Faktum är ju bara att matcher i slutspelet idag avgörs helt i special teams. Nu är Lakers en ren katastrof i PP, men det hör ju inte saken hit, man kan ju åtminstonde kräva samma typ av bedömning.
Men man har kanske redan gett upp, man vet att Malmö avgör sina matcher i PP, och man kommer vara chanslösa nere i Malmö nästa gång. Fortsätt bara med det konstruktiva, snart väntar semestern runt hörnet.

Det är ju uppenbart att han inte gillar fördelningen av utvisningsminuter. Men Sam väljer det spår han brukar, att inte gnälla för att istället lägga energi på det han kan påverka. En beundransvärd egenskap om du frågar mig. Eller är du stolt över Anderssons ynkliga gnäll om fula ankungen?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Daste » fre mar 24, 2017 1:24 am

ollebolle skrev:
Wolin skrev:Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
5 för Växjö, Sam svarar mer eller mindre som strunt i det, vad är det med det?hade samma fråga ställts till resten av landets hockeytränare eller Peter hade nog svaret låtit annorlunda. Är ju mer eller mindre som att säga vi behöver inte få några PP alls. Faktum är ju bara att matcher i slutspelet idag avgörs helt i special teams. Nu är Lakers en ren katastrof i PP, men det hör ju inte saken hit, man kan ju åtminstonde kräva samma typ av bedömning.
Men man har kanske redan gett upp, man vet att Malmö avgör sina matcher i PP, och man kommer vara chanslösa nere i Malmö nästa gång. Fortsätt bara med det konstruktiva, snart väntar semestern runt hörnet.

Det är ju uppenbart att han inte gillar fördelningen av utvisningsminuter. Men Sam väljer det spår han brukar, att inte gnälla för att istället lägga energi på det han kan påverka. En beundransvärd egenskap om du frågar mig. Eller är du stolt över Anderssons ynkliga gnäll om fula ankungen?

Låt andra tränare stå för pajkastningen. Sam sköter det snyggt, som alltid.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Jocke86 » fre mar 24, 2017 1:26 am

PutteA skrev:
Daste skrev:
venomizer skrev:Att han inte tillåts rädda den då? Märkligt
Men inte där vi förlorar matchen ändå.

Om du menar att han inte kan skjuta ifrån? Du kan inte straffa Malmö för att Lakers målvakt flyttar buren i det läget. Klaga på den som inte kan sätta i pegs ordentligt istället.


Rätt intressant att titta och läsa den här regeln i regelboken. En drömregel för domare som den är utformad. Den ger egentligen domaren/SR rätt att göra som dom vill. Regel 98:1 säger att har spelaren påbörjat skottet innan målet kommer ur läge är det mål. Det står dock inte när ett skott anses som påbörjat. I Cmore säger tydligen Öhlund att det är när spelaren höjer klubban som skottet anses som påbörjat. Väldigt luddigt. Men egentligen spelar det ingen roll då 98:2 ger domare/SR rätt att helt avgöra om det ska godkännas eller underkännas. Där står nämligen att om domaren anser att det hade blivit mål även om målburen stått kvar ska han döma mål.

Dessa regler tillsammans gör ju det idag nästan omöjligt att döma bort målet istället. Vilket jag kan tycka är bra, med tanke på målet som Kallio blev bestulet på. Men att hockeyn har så svårt att precisera sitt regelverk på ett bättre sätt, och göra det mer lättolkat. När t.o.m experterna sitter i TV och upplever detta som luddigt.

Att bara sätta upp en regel som säger det är okej om skottet har påbörjats, men ingen vet när ett skott anses som påbörjat??

Fast det står också att målet ska ha kontakt med isen. Det har inte Jockes vänstra efter första läget. Men som sagt luddigt verkar vara ledordet i svensk hockey.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav ollebolle » fre mar 24, 2017 1:28 am

Blev lite fel där. "Eller skulle du vara stolt över Anderssons ynkliga gnäll" skall det stå.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Svartvadet » fre mar 24, 2017 1:38 am

Hoppas detta tidiga uttåg ger spelarna hunger till nästa år. Lite jävla revanschlusta!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Wolin » fre mar 24, 2017 1:42 am

ollebolle skrev:Blev lite fel där. "Eller skulle du vara stolt över Anderssons ynkliga gnäll" skall det stå.


Man ser ju vem som leder matchserien ialla fall, och kan avgöra genom att bara vinna en match till, troligtvis på lördag. Det lönar sig uppenbarligen att gnälla hos domaren.Om man skall se det ur Malmö ögons sätt verkar det snarare som ett smart drag av Peter, sen kan man ju tycka vad man vill om ful ankung osv, det har ju fyllt sin funktion ialla fall. Det märktes tydligt idag.

Men detta är precis det här konstruktiva bland en del fans och ledare som tyvärr genomsyrar verksamheten, visa inga känslor, bli aldrig upprörd, knyt din slips stramt, bedriv verksamheten som en PR byrå det sista du skall göra är att ens yppa domarna i någon formulering, vi blir alltid 110 % bedömda rättvist.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Daste » fre mar 24, 2017 1:59 am

Jocke86 skrev:
PutteA skrev: [...]
Rätt intressant att titta och läsa den här regeln i regelboken. En drömregel för domare som den är utformad. Den ger egentligen domaren/SR rätt att göra som dom vill. Regel 98:1 säger att har spelaren påbörjat skottet innan målet kommer ur läge är det mål. Det står dock inte när ett skott anses som påbörjat. I Cmore säger tydligen Öhlund att det är när spelaren höjer klubban som skottet anses som påbörjat. Väldigt luddigt. Men egentligen spelar det ingen roll då 98:2 ger domare/SR rätt att helt avgöra om det ska godkännas eller underkännas. Där står nämligen att om domaren anser att det hade blivit mål även om målburen stått kvar ska han döma mål.

Dessa regler tillsammans gör ju det idag nästan omöjligt att döma bort målet istället. Vilket jag kan tycka är bra, med tanke på målet som Kallio blev bestulet på. Men att hockeyn har så svårt att precisera sitt regelverk på ett bättre sätt, och göra det mer lättolkat. När t.o.m experterna sitter i TV och upplever detta som luddigt.

Att bara sätta upp en regel som säger det är okej om skottet har påbörjats, men ingen vet när ett skott anses som påbörjat??

Fast det står också att målet ska ha kontakt med isen. Det har inte Jockes vänstra efter första läget. Men som sagt luddigt verkar vara ledordet i svensk hockey.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

@Hedberg - Om du orkar får du gärna saxa in den paragraf du hänvisar till. =)
@Putte - Punkt två berör, om jag inte missminner mina genomgångar, om pucken hade gått innanför målramen hade målet inte flyttats. Punkt ett specificerar att målet måste hamna ur position i skottögonblicket. Dvs är ena stolpen loss redan innan men ingen märker så är det ej mål, men orsakar (främst) målvakten att målet rubbas medvetet eller omedvetet så skall det inte kunna användas för att frånta anfallande lag ett mål.

Punkt 1 specificerar när målet får ha flyttats. Punkt 2 breddar för att du inte skall kunna skjuta in pucken, ex, ur snäv vinkel där målet rubbas bakåt vilket kan öppna upp en stolpe, eller som idag om skottet hade gått in till vänster istället för höger. De tar stöd i varandra för att speca situationen. Utan punkt 1 kan målet flyttas ur läge innan målskott påbörjas. Utan punkt 2 kan skott gå i mål på en flyttad bur där den annars hade gått utanför eller i stolpen hade målet stått kvar. Vet inte om det svarade på någon fråga.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Härmapan » fre mar 24, 2017 8:02 am

Daste skrev:
ollebolle skrev:
Wolin skrev:Intressant att lyssna till presskonferensen, en journalist frågade just om, inte ett enda PP i matchen för Er,
5 för Växjö, Sam svarar mer eller mindre som strunt i det, vad är det med det?hade samma fråga ställts till resten av landets hockeytränare eller Peter hade nog svaret låtit annorlunda. Är ju mer eller mindre som att säga vi behöver inte få några PP alls. Faktum är ju bara att matcher i slutspelet idag avgörs helt i special teams. Nu är Lakers en ren katastrof i PP, men det hör ju inte saken hit, man kan ju åtminstonde kräva samma typ av bedömning.
Men man har kanske redan gett upp, man vet att Malmö avgör sina matcher i PP, och man kommer vara chanslösa nere i Malmö nästa gång. Fortsätt bara med det konstruktiva, snart väntar semestern runt hörnet.

Det är ju uppenbart att han inte gillar fördelningen av utvisningsminuter. Men Sam väljer det spår han brukar, att inte gnälla för att istället lägga energi på det han kan påverka. En beundransvärd egenskap om du frågar mig. Eller är du stolt över Anderssons ynkliga gnäll om fula ankungen?

Låt andra tränare stå för pajkastningen. Sam sköter det snyggt, som alltid.


Ja, Sam är oklanderlig och man är ju i någon mening glad att han inte ägnar sig åt patetiska uttalanden som PA, MEN det är ju på grund av Malmös lipande om ankungar som de faktiskt vinner den här kvarten!

Vi spelar skitdåligt i 3 minuter igår men samtidigt är det ju precis spm PA påstår fast TVÄRTOM!
De två senaste matcherna spelar vi bevisligen inte enligt samma regelbok som ankungarna!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav stanic » fre mar 24, 2017 9:46 am

Visst, Sam är politisk korrekt hela tiden. Eller helt djävla oengagerad, beror på betraktaren. Personligen vill jag ha en tränare med attityd och temperament. Tyvärr tror jag Sams mesiga ledarstil smittar av sig på laget. Totalt ointresserade och mesiga när det gäller. "går ju rätt bra det här, löser sig, inga blåmärken att ta hand om"
Förbannad: JA. Fast det borde va Sam och laget som skulle va det :evil:
stanic
Forumamatör
 
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 14, 2006 1:16 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav venomizer » fre mar 24, 2017 9:53 am

stanic skrev:Visst, Sam är politisk korrekt hela tiden. Eller helt djävla oengagerad, beror på betraktaren. Personligen vill jag ha en tränare med attityd och temperament. Tyvärr tror jag Sams mesiga ledarstil smittar av sig på laget. Totalt ointresserade och mesiga när det gäller. "går ju rätt bra det här, löser sig, inga blåmärken att ta hand om"
Förbannad: JA. Fast det borde va Sam och laget som skulle va det :evil:


Det är ju vad du får, men du slipper se det i TV. Sam har inte riktigt lyckats taktiskt denna gången skulle jag vilja påstå , men att han är ett föredöme för hur ledare bör agera är inget att tveka på.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav vlk » fre mar 24, 2017 10:00 am

Ja, det känns som om laget är helt känslolöst ibland....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Flamma » fre mar 24, 2017 10:30 am

Lakers förlorar matcherna för att Malmö mer smäller på tacklar hårt och forcheckar hela tiden. Detta får lakersspelare att nästan se lite rädda ut och detta stör hela Lakers spel att föra matcherna. Sedan är Malmö i ett flow då man märker att detta är framgångsrikt och man kör på! Man leker med serieettan liksom. Malmö har en del tur och får inte någon utvisning trots sitt aggresiva spel, här måste nu domarna vara med mer!!
Det är ca 20 år sedan ett lag plats 8 slår ut serieettan, det är 7% chans att ett lag vänder en 3-0 ledning enl statistik, Malmö gör båda.

Växjö måste bli ett helt nytt lag om man skall vända detta.
Användarvisningsbild
Flamma
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: tor sep 22, 2016 4:17 pm

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Niles » fre mar 24, 2017 10:40 am

I går hade det iofs räckt att undvika spela som ett korplag (Inget ont om korpen) i 5 minuter av tredje. Från full kontroll till total hjärnblödning.

Visst kan man vända. Varje match startar på noll. Det enda som hjälper är att glömma och ladda om. Stötta!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 24, 2017 11:32 am

Flamma skrev:Lakers förlorar matcherna för att Malmö mer smäller på tacklar hårt och forcheckar hela tiden. Detta får lakersspelare att nästan se lite rädda ut och detta stör hela Lakers spel att föra matcherna. Sedan är Malmö i ett flow då man märker att detta är framgångsrikt och man kör på! Man leker med serieettan liksom. Malmö har en del tur och får inte någon utvisning trots sitt aggresiva spel, här måste nu domarna vara med mer!!
Det är ca 20 år sedan ett lag plats 8 slår ut serieettan, det är 7% chans att ett lag vänder en 3-0 ledning enl statistik, Malmö gör båda.

Växjö måste bli ett helt nytt lag om man skall vända detta.


AIK vann mot HV71 när AIK kom på åttonde plats sist Viktor Fasth var där. Inte 20 år sen men kanske 5-6? Dessutom i 4-0 i matcher
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 4:7 Malmö divehawks - Växjö

Inläggav Svartvadet » fre mar 24, 2017 12:14 pm

Lakersfan_03 skrev:
Flamma skrev:Lakers förlorar matcherna för att Malmö mer smäller på tacklar hårt och forcheckar hela tiden. Detta får lakersspelare att nästan se lite rädda ut och detta stör hela Lakers spel att föra matcherna. Sedan är Malmö i ett flow då man märker att detta är framgångsrikt och man kör på! Man leker med serieettan liksom. Malmö har en del tur och får inte någon utvisning trots sitt aggresiva spel, här måste nu domarna vara med mer!!
Det är ca 20 år sedan ett lag plats 8 slår ut serieettan, det är 7% chans att ett lag vänder en 3-0 ledning enl statistik, Malmö gör båda.

Växjö måste bli ett helt nytt lag om man skall vända detta.


AIK vann mot HV71 när AIK kom på åttonde plats sist Viktor Fasth var där. Inte 20 år sen men kanske 5-6? Dessutom i 4-0 i matcher



Exakt.

2010 var det året. Då, liksom nu, så var det otroligt jämt i toppen. De tre första hamnade på samma poäng, HV fick seriesegern pga. fler gjorde mål - då FBK hade samma målskillnad!

Det är egentligen inte så konstigt, om man tänker efter. Vi möter, precis som HV gjorde då, ett lag som inte har varit i slutspel på länge och som har ALLT att vinna. Skulle man få stryk med 0-4 hade det fortfarande varit "Jaja, det var mot de som kom etta".

Om vi nu åker ut, vilket vore ett mirakel om vi inte gjorde, så kan vi iaf glädja oss åt att vi har gjort en riktigt bra grundserie. Vi har även ett lag som kommer behålla stora delar till nästa år, kryddat med revanschlusta och ett gäng talanger t.ex Elias Pettersson
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster