Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » tis mar 21, 2017 11:45 pm

Det enda vi kan påverka är att inte låta oss provoceras av idioter. Vi kan tycka domaren är dum och att Malmö är patetiska , men detta kostade matchen....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Niles » tis mar 21, 2017 11:50 pm

Inte ett dugg pinsamt..

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/212443

Särskilt fjantigt blir det när benen plötsligt bara försvinner under pissenisse..gör det inte ont att kasta sig själv i isen?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Aleks » ons mar 22, 2017 12:11 am

Ska vi vända detta måste Rosén komma igång, vi behöver två ledande offensiva centrar... Kör Carnbäck-Rosén-Tamby och hoppas på det bästa. Emil får ta över Kiiskinen och Palola
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » ons mar 22, 2017 12:17 am

Aleks skrev:Ska vi vända detta måste Rosén komma igång, vi behöver två ledande offensiva centrar... Kör Carnbäck-Rosén-Tamby och hoppas på det bästa. Emil får ta över Kiiskinen och Palola


Ja, nu måste de hetaste spela och alla ta ett steg framåt...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Wolin » ons mar 22, 2017 12:21 am

Blir tidig semester för Lakers "krigarna" i år. Sam har mött sin överman i Peter Andersson , han är mer osäker än någonsin i hur han skall knäcka koden. Schack matt för Växjös del, om inte Sam hittar något motdrag väldigt snart

Vart håller finnarna hus förresten?, Kiiskie, Palola , de som skall vara tungan på vågen...
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Aleks » ons mar 22, 2017 12:34 am

Lakers underpresterar men att de inte skulle kunna vända detta är bullshit. Hoppas de blev lite förbannade ikväll och tar det med sig in i nästa drabbning. Malmö är definitivt inget monsterlag långt därifrån, alla matcher har varit tighta med lätt Malmöfördel. Det krävs bara lite mer tyngd på Lakers sida av vågskålen så tippar serien över
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Baker » ons mar 22, 2017 9:18 am

Wolin skrev:Blir tidig semester för Lakers "krigarna" i år. Sam har mött sin överman i Peter Andersson , han är mer osäker än någonsin i hur han skall knäcka koden. Schack matt för Växjös del, om inte Sam hittar något motdrag väldigt snart

Vart håller finnarna hus förresten?, Kiiskie, Palola , de som skall vara tungan på vågen...


Alla ytterforwards behöver en fungerade center och det finns för tillfället inte hos RR. Tyvärr känns det som soppatorsk för alltför många spelare.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Kloker » ons mar 22, 2017 12:47 pm

Inte mycket att glädjas åt efter matchen igår. En kort liten sekvens i matchen steppar vi upp en aning men på det stora hela så var det inte mycket att hänga i granen. För långsamma, för klena och veka och ett förbannat dåligt powerplay. Var är kämpaglöden? Var är attityden till att detta är det roligaste på hela säsongen? Var är de välavlönade spelarna som ska göra skillnad på isen? Kiiskinen, Palola och Rosén har ju sammantaget varit pissdåliga hittills! Kan bara bli bättre.

Sedan så har vi ju Nils Andersson och hans avslagna struphuvud, är det någon som vet när lotterinämnden kommer med sitt beslut?

(undra om Peter Andersson tycker att matchen igår spelades efter samma regelbok...?)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Kloker » ons mar 22, 2017 2:34 pm

Tombolan på lotterinämndens kontor friar Everberg från avstängning. Helt rätt.

Så som Nils Andersson lät när han intervjuades i periodpausen igår så trodde jag faktiskt att döden var nära. Han harklade och hulkade som att Everberg krossat hans bröstkorg och kört ner klubban i halsen på honom. Han kan verkligen skådespela. Pinsamt. Bollywood nästa?

Evert ger sin syn på saken.
...jag är glad att jag inte har nån spelare i mitt lag som agerar på det viset...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav noneedforaname » ons mar 22, 2017 3:50 pm

Kloker skrev:Tombolan på lotterinämndens kontor friar Everberg från avstängning. Helt rätt.

Så som Nils Andersson lät när han intervjuades i periodpausen igår så trodde jag faktiskt att döden var nära. Han harklade och hulkade som att Everberg krossat hans bröstkorg och kört ner klubban i halsen på honom. Han kan verkligen skådespela. Pinsamt. Bollywood nästa?

Evert ger sin syn på saken.
...jag är glad att jag inte har nån spelare i mitt lag som agerar på det viset...


...varpå Sylvegård bryter ihop och tycker det är lågt att klaga på filmare. Vi får väl anta att Sylvegård tänker likadant om Disciplinnämnden, som gjorde en poäng av att Nils Andersson förstärkte.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav venomizer » ons mar 22, 2017 3:53 pm

Klassikt, ta fokus från det som betyder något. Bra där "Sluggern"
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Kloker » ons mar 22, 2017 4:02 pm

Sylvegård är jättearg och bestört över Everts skandalösa och sanningsenliga utspel. Syltan tycker att Evert ska hålla käften när dennes flickspelare får en kyss i bröstet och ligger för döden. För att sedan hoppa upp som en ballerina och konståka igen.

Måtte Vi vinna i morgon.

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav vlk » ons mar 22, 2017 4:28 pm

"Dom ska alltid vara störst , bäst och vackrast "

Jag rullar i skratt över den pappfiguren som sitter nere i terrorstaden och frustar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Kvartsfinal 3:7 Växjö - Malmö

Inläggav Orange » tor mar 23, 2017 2:35 am

vlk skrev:"Dom ska alltid vara störst , bäst och vackrast "

Jag rullar i skratt över den pappfiguren som sitter nere i terrorstaden och frustar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Dax att täppa igen truten på Noah Welch o Sylvegård
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster