DIF - VLH 1/3

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Baker » ons mar 01, 2017 10:52 pm

Nu är vi inne i en rejäl formsvacka, det kan man lugnt säga. #30 riktigt bra ingen övrig godkänd. Och Leino överlägset sämst.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav StenhårtSlagskott » ons mar 01, 2017 11:04 pm

Nu har vi varit katastrofala 4 matcher i rad. Det går möjligen att argumentera att man omedvetet går ner sig någon procent när man inte har kniven på strupen, men nog fan ska man prestera mer ändå. Tycker det var plågsamt att se hur svårt vi hade att komma genom mittzon med någon form av fart. Väl i anfallszon så skapade vi inte mycket konstruktivt heller. Några back back skott var ungefär det vi mäktade med. Kom aldrig in i slottet för utom målet där Djurgården gårbort sig fullständigt.

Jocke Eriksson vara bra. Resten har lite att jobba på. Med det här spelet kan vi nog avfärda semi ganska snabbt, tyvärr.

Hade varit trevligt med första målet mot Örebro och se om det hjälper laget att komma igång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav smashinlovely » ons mar 01, 2017 11:27 pm

Nu behöver vi "bara" 8p till... Känns ju smått osannolikt efter denna insatsen. Men jag hoppas och tror ändå på att vi kuggar i rätt igen
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Kloker » ons mar 01, 2017 11:45 pm

Det blir bara bättre och bättre det här! Ett dygns uppladdning med nagelpedikyr och rumpmassage och leverera damhockey, kanon!

Jävla välbetalda skämmen!!!

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Svartvadet » ons mar 01, 2017 11:50 pm

Ganska väntat ändå. Laget är nedtränat, vi lär se skillnad ganska snart.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav noneedforaname » ons mar 01, 2017 11:57 pm

Jocke Eriksson är helt otrolig. Tänk er den här matchen med förra årets målvaktsuppsättning...
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Härmapan » tor mar 02, 2017 12:03 am

Nu får vi börja spela som de gör i NHL för nu har vi bara 3 ordinarie backar...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Wolin » tor mar 02, 2017 12:30 am

Inte ett enda PP idag, däremot typ 7 st 2min PP till DIF, till och med Sam reagerade på det i Cmore-intervjun efter matchen. Var ett flertal tillfällen där det kunde varit utvisningar på DIF, men icke,att inte ett hockeylag drar på sig en enda utvisning på 60 min spel måste tillhöra ovanligheterna.Jag räknar inte 4 mot 4 spel, inget av lagen har någon fördel utav det.
Eller har man en domare som inte är särskilt förtjust i ett utav lagen.

Måste säga att det är stor skillnad om man jämför trycket på andra arenor i att sätta press på domarna, i Vida är det ett burop som kanske varar några sekunder sedan är det tyst igen. Om man jämför mot hovet ligger vi i lä om säger så. Det skall inte löna sig att skrika på domarna säger dom, nej, det såg vi idag på hovet.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav StenhårtSlagskott » tor mar 02, 2017 12:57 am

Wolin skrev:Inte ett enda PP idag, däremot typ 7 st 2min PP till DIF, till och med Sam reagerade på det i Cmore-intervjun efter matchen. Var ett flertal tillfällen där det kunde varit utvisningar på DIF, men icke,att inte ett hockeylag drar på sig en enda utvisning på 60 min spel måste tillhöra ovanligheterna.Jag räknar inte 4 mot 4 spel, inget av lagen har någon fördel utav det.
Eller har man en domare som inte är särskilt förtjust i ett utav lagen.

Måste säga att det är stor skillnad om man jämför trycket på andra arenor i att sätta press på domarna, i Vida är det ett burop som kanske varar några sekunder sedan är det tyst igen. Om man jämför mot hovet ligger vi i lä om säger så. Det skall inte löna sig att skrika på domarna säger dom, nej, det såg vi idag på hovet.


Visst kan det vara så. Men vad spelar det för roll när egna spelet ser ut som skräp. Ett PP ovh vi kunde gjort ett mål, kanske vunnit matchen. Men prestationen hade varit densamma.

Jag ser hellre att vi har ett spel. Då får man utvisningar med sig oavsett publik.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav mollers » tor mar 02, 2017 2:31 am

Ett pp kan ändra matchbild utan att mål görs. Kan vara en lattnad att inte stå eller se lagkamrater parkera i försvarszon i två minuter.

Någon som har pp för och emot de senaste 10 matcherna? Känns som domarna kollar med förstoringsglas på våra spelare

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav PutteA » tor mar 02, 2017 8:33 am

Har sett situationen där Martinsson skadar sig. Vilken jävla slashing han åker på. Ska undersökas idag. Kan mycket väl vara en fraktur. Där har ni en SOLKLAR utvisning.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav vlk » tor mar 02, 2017 8:35 am

Det är väl klart att vi får skador när motståndarna känner att de inte kan åka ut...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Wolin » tor mar 02, 2017 7:18 pm

Tyvärr har det blivit en kultur inom Lakers att aldrig någonsin kritisera domaren längre , mer än typ ja vi fick spela lite många boxplay idag, lite lagom mjukt sådär. Annat var det i gamla ishallen , kommer ihåg att det alltid stod en kille nere vid rinken när Morgan dömde, det enda han gjorde var att stå och skrika mot domaren i 60 min. En enögd supporter så klart, men visst fan är det lite härligt med såna supportrar också. Har för mig att det var säsongen 04/05 eller nått sånt.

Stockholmsbaserade Aftonbladet gav för övrigt domarna 4 plus igår i vår match, någon som är förvånad?
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Baker » tor mar 02, 2017 7:47 pm

Skönt att inte laget och ledningen lägger fokus på domarna. Det kan fansen syssla med, gör säkert mer nytta. Sagt det tidigare och säger det igen domarna avgör inga matcher, I går tex var Jocke bättre än domaren och ingen annan.

Sen är jag en sådan nörd som läser i stort sett alla forum, och konstigt nog låter det exakt lika överallt. Däremot anser jag att domarnivån inte håller måttet och det är hemskt med då det är så otroligt mycket pengar inblandade.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Ettan » tor mar 02, 2017 8:34 pm

mollers skrev:Ett pp kan ändra matchbild utan att mål görs. Kan vara en lattnad att inte stå eller se lagkamrater parkera i försvarszon i två minuter.

Någon som har pp för och emot de senaste 10 matcherna? Känns som domarna kollar med förstoringsglas på våra spelare

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


Kollade lite
Senaste 10 matcherna har vi 33boxplay och motståndarna 20bp.
I 3 av dessa matcher har vi mindre med utvisningar än motståndarna, förlusten mot Bif, 6-0 vinsten mot Leksand och vinsten mot Rögle borta(denna match borde vi kanske haft några pp till?). Detta får jag det till iallafall.

Få hoppas man inte blir anmäld av SHL för att man kopierar deras statistik nu....
Lakers e det gottigaste
Ettan
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: lör maj 24, 2008 11:28 pm

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav ollebolle » tor mar 02, 2017 9:44 pm

Baker skrev:Skönt att inte laget och ledningen lägger fokus på domarna. Det kan fansen syssla med, gör säkert mer nytta. Sagt det tidigare och säger det igen domarna avgör inga matcher, I går tex var Jocke bättre än domaren och ingen annan.

Sen är jag en sådan nörd som läser i stort sett alla forum, och konstigt nog låter det exakt lika överallt. Däremot anser jag att domarnivån inte håller måttet och det är hemskt med då det är så otroligt mycket pengar inblandade.

Jag brukar surfa runt en del också. Det är en härlig enögdhet på alla håll med mycket gnäll på domarna Kanske är White Lions värst på den punkten.
På DIF:s forum var det dock ett antal som var påtagligt nöjda med domarnas insats igår. Svårt att gnälla efter att sluppit spela BP överhuvudtaget antar jag.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: DIF - VLH 1/3

Inläggav Härmapan » fre mar 03, 2017 2:31 pm

Baker skrev:Skönt att inte laget och ledningen lägger fokus på domarna. Det kan fansen syssla med, gör säkert mer nytta. Sagt det tidigare och säger det igen domarna avgör inga matcher, I går tex var Jocke bättre än domaren och ingen annan.

Sen är jag en sådan nörd som läser i stort sett alla forum, och konstigt nog låter det exakt lika överallt. Däremot anser jag att domarnivån inte håller måttet och det är hemskt med då det är så otroligt mycket pengar inblandade.


Efter Luleåmatchen när vinstsviten bröts konstaterade ju både Sam, Bulan, kommentatorer, experter och Luleås egna fans att de vann pga ett antal horribla utvisningar (i Luleås forum "haha, detta ska vi vara tacksamma för")

Så visst fan avgör domarna matcher!

Sen som det jämnar ut sig i längden eller om det eller det laget är mer förfördelat än andra är en annan sak!

Matchen mot dif är inget att säga om! Vi är klart sämre och ska vara glada att vi stal en poäng! De var spelförande och vi hängde inte med = utvisningar!
Men det finns säkert 30 matcher där vi varit spelförande och förödande överlägsna och där domarna blundat för massor av förseelser som vi åkt ut för!

De stora problemet med domarna är:
1 Inkonsekvensen
2 Oantastligheten
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster