Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav Härmapan » ons jan 11, 2017 9:31 pm

Tanken är väl god i sig men när klubben uppenbarligen skiter i vilket är det ju svårt att pressa fram ett engagemang från den betalande publiken...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav mollers » ons jan 11, 2017 9:53 pm

Klart det hade varit mycket bättre spel och underhållning om det var 5000 igår. Håller med andra här, det gnälls för jävla mycket angående CHL. Vi har ju aldrig gett CHL en ärlig chans..
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav Niles » ons jan 11, 2017 10:05 pm

Härmapan skrev:Tanken är väl god i sig men när klubben uppenbarligen skiter i vilket är det ju svårt att pressa fram ett engagemang från den betalande publiken...


Nja, klubb och spelarintresset har ju iofs varit 10.000 gånger bättre än den tilltänkta publiken. De flesta sitter väl hemma och lipar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav Aleks » ons jan 11, 2017 10:47 pm

Pengar och KHL måste in! Att spela en turnering som man nästan går back på och sedan bli bäst i europa efter KHL är inte så hett. När jag går på CHL-matcher känner man efter första nedsläpp att spelarna inte riktigt vet om de vill spela. Det är trots allt spelarna som tjänar någon miljon om året (inte alla) för att vara på isen. Ska man betala för deras löner önskar man iaf att de gör sitt bästa. Självklart är det svårare att tagga till när det bara är drygt 1000 pers på läktaren men det är ändå det de har betalt för.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav Svartvadet » tor jan 12, 2017 3:06 am

Precis som ni andra skrivit så krävs det förändring.

"Hur ska vi locka publik?" "Hur ska vi locka sponsorer?" "Hur ska vi tända spelarna?"

Tre frågor, som faktiskt är ganska enkla. Hur många har man lyckats med? Noll.
Vad hade då jag gjort?

-Börjat med att byta loggan på CHL - CHL-loggan ska se anrikt ut, inte plastig.
-Tagit bort de apfula tröjorna och tänkt mer NHL - stilrena och med sydda namn&nummer.
-Tillåtit slagsmål - varför inte? Lär ju locka publik iaf. Är ingen superfan när det är "uppgjort" som det blir ibland i NHL, men när det blir slagsmål pga känslor så älskar jag det!
-Haft gratis inträde för barn - få barnen att släpa dit sina föräldrar!

Och det viktigaste av allt - se till att fixa lite jävla pengar till den som vinner! Om vinnaren får 200.000€, hur ska man då någonsin locka till sig KHL där lag har 10 gånger omsättningen mot lag i Europa? Få upp summan till 2.000.000€ så kan vi börja snacka - då kommer spelarna offra en hörntand för att vinna!!

Finns säkert 100 saker till som jag inte kommer på just nu.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav vlk » tor jan 12, 2017 10:28 am

Svartvadet skrev:Precis som ni andra skrivit så krävs det förändring.

"Hur ska vi locka publik?" "Hur ska vi locka sponsorer?" "Hur ska vi tända spelarna?"

Tre frågor, som faktiskt är ganska enkla. Hur många har man lyckats med? Noll.
Vad hade då jag gjort?

-Börjat med att byta loggan på CHL - CHL-loggan ska se anrikt ut, inte plastig.
-Tagit bort de apfula tröjorna och tänkt mer NHL - stilrena och med sydda namn&nummer.
-Tillåtit slagsmål - varför inte? Lär ju locka publik iaf. Är ingen superfan när det är "uppgjort" som det blir ibland i NHL, men när det blir slagsmål pga känslor så älskar jag det!
-Haft gratis inträde för barn - få barnen att släpa dit sina föräldrar!

Och det viktigaste av allt - se till att fixa lite jävla pengar till den som vinner! Om vinnaren får 200.000€, hur ska man då någonsin locka till sig KHL där lag har 10 gånger omsättningen mot lag i Europa? Få upp summan till 2.000.000€ så kan vi börja snacka - då kommer spelarna offra en hörntand för att vinna!!

Finns säkert 100 saker till som jag inte kommer på just nu.


Vinnaren får såvitt jag vet 900 000 svenska kronor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers-Sparta Prag 10/1

Inläggav Härmapan » tor jan 12, 2017 5:58 pm

Niles skrev:
Härmapan skrev:Tanken är väl god i sig men när klubben uppenbarligen skiter i vilket är det ju svårt att pressa fram ett engagemang från den betalande publiken...


Nja, klubb och spelarintresset har ju iofs varit 10.000 gånger bättre än den tilltänkta publiken. De flesta sitter väl hemma och lipar.


Personligen har jag inget emot iden med CHL utan reagerar på Lakers inställning till det hela!

Klubben signalerar ju tydligt genom noll marknadsföring, lagkomponering och inställning att man skiter fullständigt i CHL! Bara en sån sak som att man "missar" Bailens papper visar ju på totalt ointresse!

Jag skulle bli extremt förvånad om man skulle sätta RR i fjärdelinan med två juniorer i en SM-semifinal - helt oavsett hur många man tror kommer och tittar!

Det räcker alltså inte med en månadslön på 200 000 och titeln "Bäst i Europa" för att skapa motivation utan man kräver en fullsatt hall för att tända till...? Proffsigt i så fall...

Om man från Lakers sida menar allvar med att man vill vara med och vinna så anser jag att man borde visa en helt annan attityd på alla nivåer - inte minst på isen!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Lakej 705 och 12 gäster