Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Klonis » fre dec 02, 2016 9:07 am

Då är det dags igen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav ollebolle » fre dec 02, 2016 11:08 am

Dags att plocka fram spelet från matchen mot Skeå. Om inte blir det däng så det smäller om det med Johnson som förste pungpiskare.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Kloker » fre dec 02, 2016 4:06 pm

I morgon så verkar det bli rejäla bortfall. Typiskt när man på allvar kan haka på i toppen. Men det är ju bara och hoppas att ersättarna gör det bra. Matchen igår var inte vacker alls men gav ändå tre viktiga poäng. Nu väntar Brynäs och ett helt annat tempo-/spel.

Laakso, Rosén, Martinsson (tre backar!!!) och Reddox borta.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Baker » fre dec 02, 2016 6:47 pm

Såg matchen igår mellan Brynäs och Skellefteå. Gäller nog att hålla i hatten i morgon. Bra fart och blev lite impad av båda.

Sen är det så jag och många på forumet gnäller på allt och alla emellanåt. Ser i tabellen att vi ligger 2:a. Tror ett och annat fans gärna bytt med oss.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav DeLarge » fre dec 02, 2016 10:04 pm

Problematiken är att spelet mestadels varit väldigt mellanmjölk, men på något sätt har vi glidit upp på högre halvan lite i smyg. Kan själv säga att jag har varit väldigt kritiskt, men samtidigt vågar jag också erkänna att man som VLH-supporter ofta är bortskämd - vilket resulterar i att man inte nöjer sig i första taget. Höga krav utgör framgång.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Svartvadet » fre dec 02, 2016 10:23 pm

Baker skrev:Såg matchen igår mellan Brynäs och Skellefteå. Gäller nog att hålla i hatten i morgon. Bra fart och blev lite impad av båda.

Sen är det så jag och många på forumet gnäller på allt och alla emellanåt. Ser i tabellen att vi ligger 2:a. Tror ett och annat fans gärna bytt med oss.


Jo, men iom att "toppen" har underpresterat och "botten" har överpresterat så blir det ju snuskigt jämt. Säger inte att man ska vara nöjd med spelet för det.

Det skiljer 11 poäng mellan 2:a och 12:e...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav smashinlovely » lör dec 03, 2016 10:53 am

DeLarge skrev:Problematiken är att spelet mestadels varit väldigt mellanmjölk, men på något sätt har vi glidit upp på högre halvan lite i smyg. Kan själv säga att jag har varit väldigt kritiskt, men samtidigt vågar jag också erkänna att man som VLH-supporter ofta är bortskämd - vilket resulterar i att man inte nöjer sig i första taget. Höga krav utgör framgång.


Ja, man ska inte nöja sig med en halvdan insats bara för att fler lag underpresterar.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav vlk » lör dec 03, 2016 6:04 pm

Nu blir det tungt, vi är för klena idag. Vi kunde lika väl stannat i växjö. Skapar EN chans på en hel match. Totalt ointresserade. Pinsamt.

Känns som Arvid Lundberg är inne på varje kritiskt mål vi släpper in...hoppas dom bänkade leino.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Kloker » lör dec 03, 2016 7:06 pm

Väntad torsk med tanke på skadeläget som råder. Att defensiven skulle lacka kan jag förstå men att offensiven med de spelare som vi har är så in i helvetes tafatt och loj gör mig skenheligt förbannad och besviken.

Nä, detta var inte vackert. Synd att inte VLH tar toppstriden på allvar och visar lite strids-kuk!
Senast redigerad av Kloker lör dec 03, 2016 7:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav vlk » lör dec 03, 2016 7:09 pm

Kloker skrev:Väntad torsk med tanke på skadeläget som råder. Att defensiven skulle lacka kan jag förstå men att offensiven med de spelare som vi har är så in i helvetes tafatta och loja gör mig skenheligt förbannad. För jävla tamt och glidarfasoner.


Vi kan ju hålla tummarna för att Leino är skeppad för evigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav PutteA » lör dec 03, 2016 7:11 pm

Ja jävlar. Vi var ju inte ens nära Brynäs idag. Och det som stör mest är att det faktiskt är vår eminenta forwardsbesättning som är totalt bortkomna och uträttar i stort sett ingenting.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Varanen » lör dec 03, 2016 7:16 pm

Jag tror inte längre det är glidarfasoner, utan det är så laget är uppbyggt. Vem är kraftkarlen i laget?. Vem är kraftkarlen i defensiven? Vem är kraftkarlen framåt?

Analysen är givetvis att vi varit ohyggligt utvisade tidigare och byggt laget efter det. När vår tekniska hockey inte flyter har vi inget annat att komma med. Men precis som Baker påtalat, våra skills gör att vi ligger i topp. Allting har en alternativkostnad. Våra sköna lirare är oerhört sevärda när det klaffar, mindre roliga i en sådan här match.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav vlk » lör dec 03, 2016 7:30 pm

Varanen skrev:Jag tror inte längre det är glidarfasoner, utan det är så laget är uppbyggt. Vem är kraftkarlen i laget?. Vem är kraftkarlen i defensiven? Vem är kraftkarlen framåt?

Analysen är givetvis att vi varit ohyggligt utvisade tidigare och byggt laget efter det. När vår tekniska hockey inte flyter har vi inget annat att komma med. Men precis som Baker påtalat, våra skills gör att vi ligger i topp. Allting har en alternativkostnad. Våra sköna lirare är oerhört sevärda när det klaffar, mindre roliga i en sådan här match.


Juniorerna gör det bra. Jag vill se dem nästa match också. Ut och bort med glidare...detta måste få ett slut . Man kan förlora och göra en ok match ändå. Idag lägger vi oss utan fight. Det är inte ok.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8401
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav Kloker » lör dec 03, 2016 7:47 pm

Jag är inte besviken på förlusten utan på hur spelare i laget agerar på isen. Det är ju skitbra att juniorer får chansen (gör det bra) men det är ju inte dom som ska sätta melodin.

Hennesey, Rosén, Murphy, Leino, Kiiskinen, Hillding etc... :oops:

Andréen tycker jag återigen gör en mycket bra match. Likaså Platt. Han trampar på och försöker hela tiden men måste vara oerhört förbannad och frustrerad på sina Kamrater eftersom att dom inte visar samma jävlaranamma.

Synket finns inte där. Hade den funnits så hade Vi i alla fall gjort ETT mål med vår forwardsbesättning.

Något är tokigt.

(för många bra kockar gör en dålig soppa...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Brynäs IF-Växjö Lakers 3/12

Inläggav bratsson » lör dec 03, 2016 10:00 pm

Kontringshockey........

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster