Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Klonis » tis nov 29, 2016 8:46 am

Dags för 4e matchen mot lafamilja
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Varanen » tis nov 29, 2016 8:04 pm

Coach Hallams ansiktsbehåring får min baguette att börja rycka. Gott omen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Varanen » tis nov 29, 2016 8:27 pm

Plattan har oroat vissa så här långt. Onödigt. Han inte världens bästa genom tiderna, men mycket bra för oss just nu - och resten av säsongen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav vlk » tis nov 29, 2016 10:16 pm

Återfall , tragiskt att se


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Stupet » tis nov 29, 2016 10:21 pm

Åter IGEN spelar man bara hockey i 20 min. 16-3 i skott efter första och sen blir Växjö spelarna för fina och bekväma för att spela hockey. Dom är inte värda en enda poäng idag. Känns som att efter man gjorde 2-0 så börjar man spela på resultat.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Stupet » tis nov 29, 2016 10:27 pm

Är så in i helvete trött på dessa jävla glidare. Spela hockey bondjävlar. Om dom inte kan göra sitt jobb så sparka skiten. Hade jag uppfört mig på samma sätt på mitt jobb som vissa av dessa spelarna gör så hade jag blivit sparkad för länge sen. Men dessa spelarn sitter säkert oavset hur pissdåligt dom spelar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav teddy » tis nov 29, 2016 10:38 pm

En sak är säker.
Jocke Eriksson är ingen straffmålvakt.
Sen tjänstefel så in i helvete av Sam att avgång luktade nära, när han byter ut Olli.
Bytte färjestad ut per åslund? Nej. Vilka vann matchen? Tjänstefel av orutinerad coachning.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Stupet » tis nov 29, 2016 10:48 pm

Tjänstefel av hela laget idag. Eller nej det är inget lag längre. Det är ett gäng jävla glidare som är mer intresserade av vilken frisyr dom har under hjälmen än att spela hockey i 60 min varje match.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Svartvadet » tis nov 29, 2016 11:23 pm

teddy skrev:En sak är säker.
Jocke Eriksson är ingen straffmålvakt.
Sen tjänstefel så in i helvete av Sam att avgång luktade nära, när han byter ut Olli.
Bytte färjestad ut per åslund? Nej. Vilka vann matchen? Tjänstefel av orutinerad coachning.


Palola har sagt i en intervju att "det är de två straffarna jag brukar köra" någon gång. Alltså är det ju inte jätteskumt eller?

Dock, om jag hade varit coach, så hade jag satt in Andrén på tredje straffen bara för att psyka Åslund :twisted:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav mollers » tis nov 29, 2016 11:26 pm

Dags att ge kaptensbindan till någon annan? Vi behöver en kapten och kan ryta ifrån när spelarna får för sig att det är catwalk de håller på med.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Aleks » tis nov 29, 2016 11:37 pm

frågan är om det finns någon som kan ryta till... Det är ingen nyhet för oss att laget helt uppenbart bara är byggt med spelskickliga spelare som kan glänsa en period för att sedan börja lalla runt. Det som också börjar bli uppenbart är att de trots detta skulle kunna spela till sig en topplacering i SHL. Frågan är bara om de kan börja ta hockey på allvar när slutspelet börjar
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Svartvadet » ons nov 30, 2016 12:33 am

Sätt Josen som andrecenter och gör honom till C.

Bättre än vad Hillding gör på den positionen samt vad Reddox gör med sitt C
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav Wolin » ons nov 30, 2016 12:59 am

De besöker frisören imorgon, denna matchen är redan glömd, finns roligare saker att göra, allt sådant är viktigare än hockey, synas i rätt magazine och vara stylade till topp. Tänk om man använde all den tid till att nöta powerplay istället, och ha en tränare som låser in sig på sitt rum och verkligen försöker gå till botten med varför inte powerplay fungerar mer än 60 sec per omgång. Istället skyller man på exempelvis" tänk den som visste varför inte vårt powerplay fungerar", ja men det är en tränares uppgift att kunna tänka ut vilka nycklar som behövs för att att få det att lossna, detta är ju ett återkommande problem varje säsong, varför tar man inte in en extern expertis i så fall, som enbart jobbar med lagets powerplay, det kan väl knappast vara en ekonomisk omöjlighet för en klubb som Lakers med starka finanser?
Lakers kunde absolut avgjort matchen i övertid idag med ett väloljat powerplay system, och fått med sig 2 pinnar.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav smashinlovely » ons nov 30, 2016 8:20 am

Första perioden kan vara det bästa jag sett av årets lakers. Anser att Hallam bär störst skuld till hur det ser ut i framförallt tredje perioden även om det hade behövts någon form av omstart redan efter att matchen totalt vände efter att Nygren skickade in Calle i sargen. Ett under att vi höll undan så länge som vi gjorde, en time-out i 8e 9e minuten av tredje är fullt tillåtet, man måste inte invänta powerbreak varje gång. Två lagstraff för too many players, en i offensivt läge med gott om tid att rädda kvar pucken i zon, och den sista med än mer tid i egen zon i slutskedet av matchen är så fruktansvärt onödigt. En helt OK insats av Ericsson igår enligt mig, nog för att det såg hårt lamt ut under straffarna men utan hans andra, tredje och fjärde period hade vi inte kommit dit. Murph och Martinsson borde vara portade från allt PP.

Två ribbträffar i straffläggningen...

En bra period = 1p
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav vlk » ons nov 30, 2016 8:36 am

smashinlovely skrev:Första perioden kan vara det bästa jag sett av årets lakers. Anser att Hallam bär störst skuld till hur det ser ut i framförallt tredje perioden även om det hade behövts någon form av omstart redan efter att matchen totalt vände efter att Nygren skickade in Calle i sargen. Ett under att vi höll undan så länge som vi gjorde, en time-out i 8e 9e minuten av tredje är fullt tillåtet, man måste inte invänta powerbreak varje gång. Två lagstraff för too many players, en i offensivt läge med gott om tid att rädda kvar pucken i zon, och den sista med än mer tid i egen zon i slutskedet av matchen är så fruktansvärt onödigt. En helt OK insats av Ericsson igår enligt mig, nog för att det såg hårt lamt ut under straffarna men utan hans andra, tredje och fjärde period hade vi inte kommit dit. Murph och Martinsson borde vara portade från allt PP.

Två ribbträffar i straffläggningen...

En bra period = 1p


Färjestads första mål; vad gör Jocke ? Snacka om feltajmad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav defence » ons nov 30, 2016 10:14 am

Förvånad att inte situationen där #39 en meter innan sargen knuffas med händerna inte debatteras mer. Ingen utvisning eller annan påföljd, någon styrande tycker alltså att den situationen är helt ok.
Tyvärr började vi tappa matchen där när Rosén försvann.
defence
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 02, 2014 1:30 pm

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav teddy » ons nov 30, 2016 10:31 am

Knätacklingen på Brodecki?
Kommer den att efteranmälas?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav smashinlovely » ons nov 30, 2016 10:54 am

vlk skrev:
smashinlovely skrev:Första perioden kan vara det bästa jag sett av årets lakers. Anser att Hallam bär störst skuld till hur det ser ut i framförallt tredje perioden även om det hade behövts någon form av omstart redan efter att matchen totalt vände efter att Nygren skickade in Calle i sargen. Ett under att vi höll undan så länge som vi gjorde, en time-out i 8e 9e minuten av tredje är fullt tillåtet, man måste inte invänta powerbreak varje gång. Två lagstraff för too many players, en i offensivt läge med gott om tid att rädda kvar pucken i zon, och den sista med än mer tid i egen zon i slutskedet av matchen är så fruktansvärt onödigt. En helt OK insats av Ericsson igår enligt mig, nog för att det såg hårt lamt ut under straffarna men utan hans andra, tredje och fjärde period hade vi inte kommit dit. Murph och Martinsson borde vara portade från allt PP.

Två ribbträffar i straffläggningen...

En bra period = 1p


Färjestads första mål; vad gör Jocke ? Snacka om feltajmad


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jämtin tappar ju pucken i skottet, resultatet blev årets bästa skottfint. Men visst det ska va tätt mellan benen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav DeLarge » ons nov 30, 2016 6:10 pm

Är det femte(?) gången i år vi tappar en 2-0 ledning? Hade vi tagit bonuspoängen hade jag trots allt varit relativt nöjd med 5 av 6 pinnar i dubbelmötet, men i fortsättningen är de ju lika bra att stänga av TV:n vid straffläggning eftersom vi aldrig snor extrapinnen i de momentet.

Sammanfattningsvis; Sur förlust, men det kunde varit betydligt värre. Man kunde ju varit Leksing eller Ängelholmsbo.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav sampan » ons nov 30, 2016 7:31 pm

Spela på resultat en hel period ? blir så förbannad på detta "spela på resultat", det e fan djävulens påfund.. varför ska man släppa in motståndarna i matchen när man har ett bra grepp om den ?

Efter första perioden såg denna match ut att vara en enkel 3poängare, FBK kom fan ingenstans. Men nej, då ger vi dom mer puck och släpper in dom i matchen.. mycket bra tänk. Kan gå med på att man spelar på resultat sista 5-10 minutrarna, så man ändå pressar tillbaka motståndarna lite innan man backar hem.. Men som igår, en hel period ? Jag klarar inte av att se sånt.

#24 började bra igår, men jävlar vad det drälls med pucken från hans sida efter första perioden.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Växjö Lakers-Färjestad Bk 29/11

Inläggav bratsson » ons nov 30, 2016 7:46 pm

Växjö blev rädda för Färjestad. Tänkte 3ggr innan dom gjorde något. Färjestad spelar alltid så här och fungerar perfekt på tekniska, snälla Växjö.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: ollebolle och 15 gäster