Leksand-Växjö Lakers 22/11

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav Kloker » ons nov 23, 2016 1:47 pm

Sett över tid på forumet så har det ryggdunkats och bespottats de som går emot Lakejströmmen. Det kan du väl inte neka till? Jisses.

Skulle jag hata Höneröven? Haha, patetiskt påstående.

:lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav rawspont » ons nov 23, 2016 2:45 pm

Jag har inte följt matcher slaviskt i år, utan mer sporadiskt.
Två saker jag noterat när jag kollat, bland annat igår, är:

Varför tacklar backar inte längre? Det är inte bara Lakers. Det är ett sjuhelvetes petande med klubban där man tittar puck och försöker slå bort den. Varpå man missar och blir överspelad. Är det ett allmänt fenomen nuförtiden att man inte ska ta spelaren och inte titta spelaren i bröstet som back?

För det andra, varför drar Lakers ner tempot när de får PP? Spontant borde man ju se en möjlighet att dra upp tempot, särskilt när man ska in i anfallszon. Motståndarna blir ju oerhört bekväma och aggressiva i sin försvarszon i det här behagliga tempot.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav Varanen » ons nov 23, 2016 2:54 pm

Din observation är korrekt. Tacklingar är inte modern hockey. Dessutom riskerar man att inte se snygg ut, och det är inte särskilt skönt.

Nedväxlingen av tempot handlar om samma sak. Hur cool ser man inte ut när man spelar hockey stillastående, begär att alla passningar ska sitta perfekt på bladet för att orka engagera sig, och majestätiskt glider till byte. Snygg och skön är dagens ledord.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav Anfall » ons nov 23, 2016 4:09 pm

En tanke som slår mig är att årets upplaga av Lakers har en förmåga att rätta sig efter motståndets kapacitet, kolla bara de två senaste matcherna. I matchen mot Skellefteå, som är ett väldigt bra lag, har Lakers speed, kraft och energi. I matchen mot Leksand, som är helt kassa, är de långsamma, kraftlösa och utan energi.

Om denna teori stämmer så får vi hoppas att vi tar oss till slutspel och får möta så svårt motstånd som möjligt, då har vi störst chans att vinna.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav Varanen » ons nov 23, 2016 4:13 pm

Tror mer det handlar om att matcherna mot Saik väcker våra krigare till och med under grundseriedvalan. Finns en hel del prestige mellan klubbarna och spelarna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav Mackan75 » tor nov 24, 2016 6:58 am

Oj oj oj klev visst på några ömma tår här :D
Men jag står fast vid mitt uttalade och jag kan förstå besvikelsen i Leksand matchen, var inte själv särskilt road men att gå ut och hänga ut hela laget tränare och sportchef efter en plattmatch nää inte riktigt min grej kanske (särskilt vissa här inne som vänder kappan efter vinden måste lära sig att hockey är en lagsport där individuella prestationer oftast saknar betydelse) Bara för vi har bättre lag på pappret än många andra lag betyder det inte att vi ska vinna hela tiden.. Har ett litet ordspråk till alla i näringskedjan från Klubbdirektör till supporter YOU DONT GET WHAT YOU WISH FOR YOU GET WHAT YOU WORK FOR och mitt jobb ikväll blir att skrika heja uppmuntrar vår krigare till 3 pinnar på västra stå. Självklart vet jag att killarna på isen bär det största ansvaret men att kritisera dom efter förluster när dom som mest behöver vårt stöd när inget bra i det
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav PutteA » tor nov 24, 2016 4:48 pm

EN plattmatch?? Hade det bara varit en plattmatch i en hög av topprestationer hade jag hållt med dig och jag tror ingen hade orkat klaga. Men nu är det ju mer så att vi har en hög av dåliga prestationer som då och då varvas med en topprestation. Då är läget helt plötsligt ett annat.

Ömma tår, nej har inga ömma tår. Ett ömt knä däremot med det är svårt att stiga på.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav vlk » tor nov 24, 2016 5:25 pm

Mackan75 skrev:Oj oj oj klev visst på några ömma tår här :D
Men jag står fast vid mitt uttalade och jag kan förstå besvikelsen i Leksand matchen, var inte själv särskilt road men att gå ut och hänga ut hela laget tränare och sportchef efter en plattmatch nää inte riktigt min grej kanske (särskilt vissa här inne som vänder kappan efter vinden måste lära sig att hockey är en lagsport där individuella prestationer oftast saknar betydelse) Bara för vi har bättre lag på pappret än många andra lag betyder det inte att vi ska vinna hela tiden.. Har ett litet ordspråk till alla i näringskedjan från Klubbdirektör till supporter YOU DONT GET WHAT YOU WISH FOR YOU GET WHAT YOU WORK FOR och mitt jobb ikväll blir att skrika heja uppmuntrar vår krigare till 3 pinnar på västra stå. Självklart vet jag att killarna på isen bär det största ansvaret men att kritisera dom efter förluster när dom som mest behöver vårt stöd när inget bra i det



Ja, du trampas hårt. Se dig för nästa gång. [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Leksand-Växjö Lakers 22/11

Inläggav Varanen » tor nov 24, 2016 5:30 pm

Matchen mot Lif var inte ok. Är det ok att tycka jag är en medgångssupporter för att jag då och då sågar laget? Absolut.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster