Lakers - HV

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers - HV

Inläggav Svartvadet » lör nov 12, 2016 10:09 pm

Suuuuur förlust. Hur kan man gå från att spela så utomordentligt till att tappa det helt?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - HV

Inläggav noneedforaname » lör nov 12, 2016 10:48 pm

Svartvadet skrev:Suuuuur förlust. Hur kan man gå från att spela så utomordentligt till att tappa det helt?


Genusplogning.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Lakers - HV

Inläggav Baker » lör nov 12, 2016 11:11 pm

Det måste vara en inställningsfråga. Tappar du 5% är du körd mot alla lag. Känner att 4 poäng mot HV är helt ok.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers - HV

Inläggav DeLarge » lör nov 12, 2016 11:18 pm

Hade jag på förhand fått veta att Lakers skulle ta 4 av 6 pinnar mot HV i back-to-back, så hade jag varit väldigt nöjd.

MEN, fan vad surt det är att inte ta en tre ikväll med sånt underbart spel i första, samt ledning 2-0 & 3-1...
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Lakers - HV

Inläggav Baker » lör nov 12, 2016 11:39 pm

DeLarge skrev:Hade jag på förhand fått veta att Lakers skulle ta 4 av 6 pinnar mot HV i back-to-back, så hade jag varit väldigt nöjd.

MEN, fan vad surt det är att inte ta en tre ikväll med sånt underbart spel i första, samt ledning 2-0 & 3-1...


Det kommer mera, dock krävs det spel i 3 perioder. Känns ändå som liket lever och spelet blir bättre och bättre. Riktigt kul att vi fått en ny ung förstamålvakt. Grattis Viktor som jag vet är en toppen kille.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Lakers - HV

Inläggav Svartvadet » lör nov 12, 2016 11:42 pm

DeLarge skrev:Hade jag på förhand fått veta att Lakers skulle ta 4 av 6 pinnar mot HV i back-to-back, så hade jag varit väldigt nöjd.

MEN, fan vad surt det är att inte ta en tre ikväll med sånt underbart spel i första, samt ledning 2-0 & 3-1...


3-0 hade vi ledning med!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Lakers - HV

Inläggav Niles » sön nov 13, 2016 1:56 pm

Surt att torska mot ängagänget när man dukat upp det totalt vid 3-0. Sophögen Morgan var ju bara tvungen att kasta in filmstjärnorna i matchen via en sedvanlig groda. 6 pinnar på de tre spelade matcherna borde varit 8. Vi är dock inne i en postiv trend och laget kommer bli ännu bättre på att hålla ihop hela matcher.

Tråkiga Luleå har 0-9 på 2 matcher, intressant att se hur dom tacklar det.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Lakers - HV

Inläggav Aleks » sön nov 13, 2016 5:09 pm

Lakers är helt klart på rätt spår igen efter en trög inledning av säsongen. En stabil defensiv back in och en andrecenter av klass så kan laget bära ganska långt. Alternativt kan man kanske matcha Platt som andrecenter och värva spets på forwardsplatsen istället, Gynge vore drömmen om han blir tillgänglig.

De närmsta fem matcherna kan och bör ligga ganska nära maxpoäng, Lule borta, Malmö hemma, SAIK hemma, Leksand borta, Linköping hemma. Säg att vi tar 12 poäng på de matcherna så ser det väldigt ljust ut. Tycker att vi på förhand får ses som favoriter i samtliga dessa matcher.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Lakers - HV

Inläggav Kloker » mån nov 14, 2016 7:27 pm

Jag har funderat på en sak. Hur tänker Samhall Am & övriga i staben när man ställer defensiva BACKEN Holm som straffskytt? Det finns väl andra mer lämpade spelare för den uppgiften? Hål i huvudet för fan.

Fingertoppskänslan hos ovanstående är undermålig,
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers - HV

Inläggav Lillklonis » ons nov 16, 2016 11:42 am

Kloker skrev:Jag har funderat på en sak. Hur tänker Samhall Am & övriga i staben när man ställer defensiva BACKEN Holm som straffskytt? Det finns väl andra mer lämpade spelare för den uppgiften? Hål i huvudet för fan.

Fingertoppskänslan hos ovanstående är undermålig,





De har spelat ihop i Djurgården så kanske va därför Holm ville lägga en straff. Han kände till Linus svagheter trodde han.
Eller kanske han hade varit het på straffarna under träning så han fick chansen av Sam.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster