Växjö Lakers-Saipa 8/11

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Klonis » tor nov 03, 2016 2:56 pm

Returmöte
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Jocke86 » tor nov 03, 2016 11:24 pm

Fasen vad kluven man är till detta med slutspelet i CHL. Man vill ju alltid vinna men känns som onödigt slit och skaderisk på våra spelare så de missar SHL. Men samtidigt bra att kunna matcha in spelare som inte fått så mycket speltid enligt mig.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Varanen » fre nov 04, 2016 9:15 am

Hockeyspelare ska spela hockey. Jag tycker allt prat om skaderisker är konstigt. Det är därför det blivit så som coach Eldebrink påtalar. Spelarna vill inte ha närkamper på träningarna. Det kan göra ont och någon kan bli sur. Ok then...varför inte hålla på med en verksamhet då där skaderisken är minimal och allt är mysigt hela tiden istället? Tråkigt om någon känner sig tvingad till att hålla på med hockey.

Internationella matcher är lärorika. Inte bara för spelarna utan även för organisationen i övrigt. Visst känns det tryggt att möta Brynäs för femtielfte gången. Man känner alla, det är sådär lagom intensivt, man vet vad man har att vänta sig. Ungefär som när man väljer att fika med samma arbets/studiekamrater varje gång.

Hockeyspelare ska spela hockey.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Jocke86 » fre nov 04, 2016 12:16 pm

Varanen skrev:Hockeyspelare ska spela hockey. Jag tycker allt prat om skaderisker är konstigt. Det är därför det blivit så som coach Eldebrink påtalar. Spelarna vill inte ha närkamper på träningarna. Det kan göra ont och någon kan bli sur. Ok then...varför inte hålla på med en verksamhet då där skaderisken är minimal och allt är mysigt hela tiden istället? Tråkigt om någon känner sig tvingad till att hålla på med hockey.

Internationella matcher är lärorika. Inte bara för spelarna utan även för organisationen i övrigt. Visst känns det tryggt att möta Brynäs för femtielfte gången. Man känner alla, det är sådär lagom intensivt, man vet vad man har att vänta sig. Ungefär som när man väljer att fika med samma arbets/studiekamrater varje gång.

Hockeyspelare ska spela hockey.


Klart de ska spela. Men CHL mitt i SHL säsongen är det jag inte gillar. SHL schemat är rätt packat men i år har det styckats upp så tabellen haltar något fruktansvärt vilket jag tror inte är bra för ligan. Vi hade ju också CHL en dag och KHK i SHL dagen efter. Hur blir det med kvalitén om någon rankar SHL högre än CHL eller tvärtom?

Tycker CHL borde legat som ett VM upplägg innan säsongen. Då får man sammansvetsa laget rejält innan säsongen också plus att matcherna gäller något och man slipper möta en massa lag i lador i Västsverige.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Varanen » fre nov 04, 2016 2:16 pm

De argumenten kan jag köpa. Det var just det här med skaderisken jag vände mig emot. Samma gäller landslagen. Inget fel med att ha landslag, eller att våra spelare blir uttagna (tvärtom). Men upplägget måste diskuteras.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Aleks » fre nov 04, 2016 6:10 pm

Tycker man kan slopa landslagshockey under serien. Ska VM ligga kvar som det gör nu så bör det räcka. Ganska ointressant att se ett landslag glida runt på isen samtidigt som man funderar över om motståndaren är där med sitt bästa lag.

Istället för pauser med landslagspel kan man göra pauser för CHL. Även om KHL har mer pengar att pumpa in tror jag man ska försöka få med dem in i CHL, vi vill möta de bästa. Ett Champions League i fotboll hade aldrig varit lika intressant utan de stora klubbarna även om deras ekonomiska möjligheter gör det hela "orättvist".
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Varanen » fre nov 04, 2016 6:17 pm

De fyra inblandade förbunden i EHT behöver dra in stålar. Frågan är om de högsta serierna ska bidra så att vi slipper seniorlandskamper innan VM?

Eftersom jag är så gammal kan jag tycka förbundskaptenerna ska kunna testa spelare innan VM. Mitt spontana förslag är att vi har uppehåll under J-VM, då även seniorerna spelar landskamper, typ back-to-back. Men räcker det ekonomiskt?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Aleks » fre nov 04, 2016 6:33 pm

Jag har ingen aning om hur mycket pengar det rör sig om, känner bara att landskamperna är rätt ointressanta att följa. Inte en dum idé att ha det under JVM då lag med duktiga unga spelare får lida för upplägget som är nu.

Annars tycker jag ett mini-EM under JVM skulle vara något. Sverige, Finland, Ryssland, Tjeckien, Slovakien, och valfritt blåbär delas in i två grupper. Två främsta går till semi och därefter har vi en final som faktiskt skulle vara rolig att vinna. Det konceptet hade jag följt om inte småkronorna spelar samtidigt ;)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Klonis » mån nov 07, 2016 8:15 am

Match imorgon ska vi försöka ta tag i det och göra det bästa av det det ingår ju trots allt i våra säsongskort eller blir det trött och tråkigt som de andra matcherna?
Kanske försöka ge en boost inför dubbelmatchern till helgen mot skithv
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav mollers » mån nov 07, 2016 11:39 am

Ska det bli något intresse att gå på CHL måste LL ändra inställning till CHL och köra med capo och trumma som om det vore vilken match som helst.
Själva hockeyn tycker jag inte är tråkigare än en vanlig SHL-match utan snarare roligt att möta främmande lag.

Det märks tydligt hur avgörande det är med klack och stämning för publiksiffran. Frågan är bara när klubben ska inse det.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Klonis » tis nov 08, 2016 9:55 am

Vem står ikväll tror ni?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav bratsson » tis nov 08, 2016 10:27 am

Målvakten tror jag...

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Klonis » tis nov 08, 2016 5:28 pm

ofan
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Kloker » tis nov 08, 2016 6:16 pm

Jag hoppas att Eriksson står. Han ska jävla svettas och bevisa varför han är hitvärvad av Hönan som förstamålvakt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Sjön suger » tis nov 08, 2016 6:20 pm

Undrar om spelarna orkar bry sig idag.. Vad tror ni? Får se om jag orkar titta några minuter eller om det blir valvaka istället..
Sjön suger
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: lör okt 15, 2016 7:33 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Kloker » tis nov 08, 2016 6:36 pm

Sjön suger skrev:Undrar om spelarna orkar bry sig idag?

Ja du, detta är väl det optimala sättet för de bäst betalda spelarna i laget att visa sin bästa sida. En veckas taktikträning och självrannsakan borde ge resultat.

Men jag har inga höga förhoppningar.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav Sjön suger » tis nov 08, 2016 8:00 pm

Dom kommer att vika ner sig totalt. Gissar på noll tacklingar i hela matchen och vem ska våga slåss om det behövs?
Sjön suger
Forumamatör
 
Inlägg: 26
Blev medlem: lör okt 15, 2016 7:33 pm

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav vlk » tis nov 08, 2016 9:06 pm

Fy fan vad svagt av everberg , snacka om att pissa lager i ansiktet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers-Saipa 8/11

Inläggav ollebolle » tis nov 08, 2016 10:27 pm

Härligt Josen!
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster