VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav alfax » lör mar 19, 2016 8:40 pm

Vi ses inte i augusti om inte svensk domarstandar förbättras .detta är ett hån mot hela SHL med denna domarstandar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Baker » lör mar 19, 2016 8:43 pm

alfax skrev:Vi ses inte i augusti om inte svensk domarstandar förbättras .detta är ett hån mot hela SHL med denna domarstandar.


Usla men avgör Inga matcher. Ej heller sämre än massor av SHL spelare.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Niles » lör mar 19, 2016 8:48 pm

Baker skrev:Glad Påsk och ha en skön sommar. Vi ses i augusti om #41 lämnar annars blir det till att titta på TV. Medgångssupporter, javisst men för mig är det underhållning och det här till stor del för trist och slätstruket. Med så många alibispelare kan det inte bli något annat.


Ja, Nilstorp lär inte vara kvar. Men är det krav för att gå tycker jag du ska kasta in handuken oavsett. Börja med boule istället, dom behöver publik. :D
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav alfax » lör mar 19, 2016 9:02 pm

Baker skrev:
alfax skrev:Vi ses inte i augusti om inte svensk domarstandar förbättras .detta är ett hån mot hela SHL med denna domarstandar.


Usla men avgör Inga matcher. Ej heller sämre än massor av SHL spelare.

Jaså det tycker du,du menar alltså att utvisningen till 5-3 för Linköping var helt OK. Varför inte införa en diciplimnämnd för domare då skulle nr 26 få minst 8 matchers avstängning
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav nature » lör mar 19, 2016 9:05 pm

Hoppas på bättring nästa säsong. Efter SM guldet tog vi 2 steg tillbaka

Linköping har 1,25 målchanser i början av 1a kvartsfinalen och gör 2 mål på det. Vi har 2 solklara och 2 bra målchanser i början av dagens match och gör 0 mål.

Hade AJ satt sin solklara målchans i 3e perren hade vi vunnit. Men oavsett är det tydligt att vi inte räcker till iår.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Svartvadet » lör mar 19, 2016 9:38 pm

Det där med Nihlstorp... Jag tror att vi kommer vinna vårt andra guld när Fasth kommer "hem". Tror han blir tungan på vågen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Baker » lör mar 19, 2016 9:58 pm

Niles skrev:
Baker skrev:Glad Påsk och ha en skön sommar. Vi ses i augusti om #41 lämnar annars blir det till att titta på TV. Medgångssupporter, javisst men för mig är det underhållning och det här till stor del för trist och slätstruket. Med så många alibispelare kan det inte bli något annat.


Ja, Nilstorp lär inte vara kvar. Men är det krav för att gå tycker jag du ska kasta in handuken oavsett. Börja med boule istället, dom behöver publik. :D


Tack för tipset men fixar själv vad jag skall syssla med.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Baker » lör mar 19, 2016 10:04 pm

alfax skrev:
Baker skrev:
alfax skrev:Vi ses inte i augusti om inte svensk domarstandar förbättras .detta är ett hån mot hela SHL med denna domarstandar.


Usla men avgör Inga matcher. Ej heller sämre än massor av SHL spelare.

Jaså det tycker du,du menar alltså att utvisningen till 5-3 för Linköping var helt OK. Varför inte införa en diciplimnämnd för domare då skulle nr 26 få minst 8 matchers avstängning


Jag har inte sagt att inte det görs fel. Långt därifrån men de avgör Inga matcher. Jag läser mycket på alla andra lags forum och gnället på domarna låter exakt likadant. Förklara det, eller är det så att alla de andra inte fattat?
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav mollers » lör mar 19, 2016 11:21 pm

Är forumet fortfarande lika taggade på att ha AJ kvar?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Baker » lör mar 19, 2016 11:31 pm

mollers skrev:Är forumet fortfarande lika taggade på att ha AJ kvar?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Trots eländet idag ser jag honom som en viktig pjäs i framtiden. Givetvis till "rätt pris".
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav DeLarge » lör mar 19, 2016 11:32 pm

mollers skrev:Är forumet fortfarande lika taggade på att ha AJ kvar?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


Jag hoppas på att AJ stannar trots att det förmodligen lutar åt annat...

Förövrigt.. Sitter och kollar på KHK- AIK. Glad att jag inte är blekinge-bo...
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Wolin » sön mar 20, 2016 2:07 am

Vill inte vara pessimist, men jag tror det kan sluta med 4 raka förluster här, måste kännas som ett knytnävsslag
för hela organisationen, att ett mästarlag viker ner sig så pass redan säsongen efter guldet.

Klasskillnader mellan Rautio och Nilhstorp idag och förra matchen, undrar vad Nilhstorp själv tänker om sina insatser den här säsongen, han kanske redan börjat fokusera på spel med MODO nästa säsong, då han ryktats dit.. En målvakt i hans eller gamla kaliber skall kunna stå på huvudet i såna här matcher.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav vlk » sön mar 20, 2016 9:29 am

Än så länge i finalserien är LHC lite hetare, tuffare, alertare och verkar överlag ha en större kampglöd. Lakers måste förstå hur fruktansvärt ont det kommer att göra att vinna fyra matcher mot detta LHC. Det ser ut som en del lakersspelare inte tror att det är möjligt. Nu är det dags att kliva ur denna vanföreställning och istället leverera och ta stryk. Annars kan vissa lika väl ge fan i att byta om.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav Lakershjärta71 » sön mar 20, 2016 10:38 am

Den enda summering jag har efter finalmatch 2 är att det ser TRUBBIGT ut. Till antalet klara målchanser som vi inte lyckas hitta nätmaskorna på så ska vi INTE klaga, därför förtjänade vi inte att vinna. Sen tycker jag att vi har ett lag som inte ser bekväma ut att vilja göra skitjobbet, "vi vill helst inte att någon ska peta på oss för då kan vi inte spela vårt spel.."och jobbigt blir det mentalt att förlora tekning på tekning på tekning..
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 2 av 7)

Inläggav sampan » sön mar 20, 2016 9:07 pm

Svartvadet skrev:Herregud, domaren var under allt kritik, absolut. Men, vi bränner ju för fan lägen så det står härliga till.

5-6 mål är ju att kräva på alla chanser...


Håller med, flera frilägen och 5-6-7st RIKTIGA guldlägen, som vi är alldeles för dåliga på.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster