Lakers-Arboga

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakers-Arboga

Inläggav Åryd Lakej » sön jan 28, 2007 10:30 pm

Nähä...nu får det fan va slut med deppandet :lol:
Nu gäller det ännu mer på onsdag,nu är det bara så att då kommer 3 poängaren :D Saviano kommer vara ett strå vassare mot hög formen!å drar då med sig dom andra i laget....Nu djävla ska det krigas!!!!!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav friberg » sön jan 28, 2007 10:34 pm

håller med du nu får de visa vad skopet ska stå om de ska klara 7e platsen
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav Fredrik R » sön jan 28, 2007 10:37 pm

Jag ger mig aldrig, vi ska till playoff, och Arboga ska vi slå...

Lakers shalalala!!!!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav buck » mån jan 29, 2007 8:51 am

Enda trösten när lakers är så här dåliga är att våra konkurenter Almtuna o Nyköping fan är lika dåliga dom! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Primeau » mån jan 29, 2007 9:10 am

Fast så länge vi inte själva vinner kan Almtuna och Nyköping fortsätta förlora, det hjälps ju inte. Och nu har AIK kommit otäckt nära också :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lakers00 » mån jan 29, 2007 2:21 pm

Det enda ljuset jag ser är att vi inledde serien starkt.Skulle vi spelat så här uselt hela säsongen skulle det blivit kval nedåt.
Nu ska vi göra allt på Onsdag mot Boga och blir det inte 3 pinnar så kan vi nog hälsa hem för då är svackan permanent.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 29, 2007 3:24 pm

Man är så van vid förlusterna nu så man tar det inte så hårt längre. hoppas på 3 poäng mot boga , mer kan man inte göra.
Steve är en fröjd att se
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » mån jan 29, 2007 3:47 pm

Jo, det är riktigt, det är inte lika frustrerande vid en förlust, det blir bara ett konstaterande i stort sett. Lite trist att man reagerar så, men det är väl mänskligt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Beckis » mån jan 29, 2007 4:40 pm

Är ju faktiskt möjligt att det inte blir någon match ju. :? :?
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

snokade runt lite

Inläggav friberg » mån jan 29, 2007 4:59 pm

ARBOGA.
Under måndagskvällen kan det avgöras.
Vilka spelare blir kvar, vilka försvinner för IFK Arbogas del?

Näst intill samtliga i IFK Arbogas spelartrupp har kontrakt mars ut. Där med två löneutbetalningar att vänta i februari samt mars.
Magazin24 kan berätta att utbetalningen av lönen i mars månad - den är defenitivt utebliven.

Under måndagskvällen informeras spelarna om det går att komma till rätta med lönekruxet.
Slår IFK:s ledning fast att en lösning finns är spelarna kontraktsbundna säsongen ut.
Om inte, har spelarna en frihet där de kan byta klubb efter matchen mot Växjö på onsdag (då transferfönstret stänger).
- Vi informerar grabbarna på måndag kväll hur läget ser ut och om vi har en lösning. Januarilönen kommer bli lite sen. Februaris lön kan utebli eller betalas ut sent.
När det gäller mars månad, kan jag meddela att de lönepengarna kan utebli, förklarar ordförande Sören Bojar.

Det troliga är, som det har diskuterats, att spelarna får finna sig i att spela utan lön. I början av vecka fem vet vi vilka spelare som väljer att "gilla läget", och de som väljer att vinka adjö.

CARL JUBORG
carl@magazin24.se ,

så det ser ut som det kommer att bli spel på onsdag .
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav challe_berglund » mån jan 29, 2007 7:50 pm

Ja jag ska till hallen och heja på Lakers, för nu MÅSTE det bli en vinst mot ett omotiverat boga.
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » mån jan 29, 2007 8:05 pm

OMOTIVERAT :roll: ?????
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Fredrik R » mån jan 29, 2007 9:57 pm

Att arboga skulle vara omotiverat har jag svårt att tro efter allt som händer och sker i klubben, tvärtom tror jag stenhårt att dom vill tokjobba för ännu en seger eftersom man troligtvis har hjärta för laget och inte bara tänker på pengar..
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Primeau » mån jan 29, 2007 10:01 pm

Eller vill man väl visa andra klubbar att man är värd sin vikt i guld
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav challe_berglund » tis jan 30, 2007 12:12 am

tveksamt, men visst... vi kör på det
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 12:19 am

dom har nog tappat sex av de bästa tills på onsdag,vinner vi inte mot ett sånt lag lägger jag mig i ett hörn här och slutar följa idrott
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 12:29 am

I så fall ska jag få be att få lägga mig i det andra hörnet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 12:42 am

japp,har tio hörn här så det finns mer plats sen!

men allvarligt nu finns det ingen pardon här,det är synd om supportrarna men här skall det bli slakt,allt annat är illa!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav dolitle » tis jan 30, 2007 12:44 am

Men det är inte förräns efter onsdagens match som dom är fria att gå till andra klubbar.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 12:45 am

finländarna måste åka hem imorgon av nån anledning?

har svårt att tänka mig att västeråsspelarna kommer ge järnet,ja man vet ju klart aldrig...

är dom kvar bör vi vinna iaf tycker jag om än inte med kanske så mycket
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 30, 2007 1:04 am

Känns som en Match där Lakers har ALLT att förlora och Arboga inget, bättre utgångsläge kan man ju önska Sig.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » tis jan 30, 2007 1:45 am

Med tanke på VLH:s förmåga att föra matcher måste Arboga stå som solklara favoriter. Våra killar börjar ju inte matchen förrän man gett motståndarna ett handikapp på 3 mål. Jag hoppas att Arboga inte kan ställa upp med fullt lag utan måste köra halva juniorlaget + att resten oroar sig för framtiden och har tappat fokus. Med de förutsättningarna kan vi lura Arboga på poängen. Vinster kräver uppoffring och att man jobbar för varandra. Är vi beredda att göra vad som krävs för att vinna? Det var vi inte i söndags.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

.....

Inläggav Skacke » tis jan 30, 2007 10:33 am

Bobo Simonsens kommentar:
-Nä nu får det vara slut med att alla ska spela, nu gäller 3 femmor och jag går ner på 2 om jag behöver, de som är heta ska spela.

....kanske vore något för Kempe att fundera på?

Vi vinner mot Arboga och Huddinge skräller mot Nyköping och så är vi på 7:e plats :-)
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör
 
Inlägg: 208
Blev medlem: tor jan 20, 2005 10:27 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » tis jan 30, 2007 2:30 pm

Arboga har smiskat oss tidigare och det är dags att lära sig av misstagen. Vad vill Arboga? Jo, att VLH för matchen och blottar sig bakåt. Vad kommer VLH att göra? Jo, att föra matchen och blotta sig bakåt. Därför säger jag att vi ska göra så här:

1. Förbjud alla i VLH:s organisation att ta del av media överhuvudtaget. Särskilt sådant som rör Arboga.

2. Lämna över initiativet till motståndarna. Låt de föra matchen. Lägg ut pucken i mittzon och se till att ha MINST tre gubbar på rätt sida pucken i ALLA lägen. Detta kommer att förvirra Arboga. Om vi tycker vi har svårt att föra så är det lätt att tänka sig hur det är för de.

3. Tålamod och disciplin. Arboga-spelarna kommer att ha exakt samma direktiv som vi själva har, vilket kommer ge en trist matchbild. Jag tror att deras mer orutinerade spelare kommer att tappa tålamodet först. De kan inte hålla sig i sin iver över möjligheten att kunna ta initiativet i matchen. Det kommer straffa sig. Lägena kommer förr eller senare. Vi behöver inte leda matchen efter 10 minuters spel.

4. Rejält och på tå. Det faktum att jag förordar ett gnetigt spel i morgon innebär INTE en signal om att det är ok att lalla runt. Det spelarna gör skall de göra rejält. Det är tillåtet att göra fel så länge man följer matchplan och går in i varje situation till 100%. Varje avvikelse från det skall leda till duschen.

5. Slutspelet har börjat. Ingen har tillåtelse att raka sig om inte ett läkarintyg kan visas upp. Syftet är psykologiskt och tanken är att denna rituella uppoffring skall symbolisera uppoffringen man tillsammans gör för att vinna. Från och med nu är det blod, svett och tårar. Inte nödvändigtvis i den ordningen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 5:02 pm

tydligen har det börjat florera nu att konkursen är ett faktum,men eftersom det bara är borås tidning som sagt detta kanske det inte är sant då inga andra tagit upp det..

http://www.soderettan.se/artikel.asp?ID=547
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav alfax » tis jan 30, 2007 5:15 pm

Enl. nyheterna nu kl.16.00 är konkursen nära . 1,6 milj. i skulder.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav friberg » tis jan 30, 2007 5:21 pm

satans så tråkigt ja lider med dem hoppas de kan spela imorgon
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav alfax » tis jan 30, 2007 5:30 pm

Enl.Ländell i radiointervju skulle det kosta Lakers ca 100.000kr om det inte blir match ,annonsering och förberedelser m.m.
Ett som var tryggt att höra i intervjun var att Lakers ekonomi är i ordning,delbokslutet visar på ett plus på 3-400.000 kr.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tis jan 30, 2007 5:39 pm

skönt med ett plus!kan man aldrig höra för lite om..

dom får ha en jippomatch mellan a-laget och j-20 istället...

skämt åsido så är det rejält taskig tajming för oss detta om dom skulle konka dagen innan match mot oss,fy!!Hoppas dom fortsätter istället och vi inkasserar tre poäng..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Den Nya hockeypuben -Nu med gångavstånd till Lakerdome

Inläggav Medgångssupportern » tis jan 30, 2007 5:58 pm

Så var det dags igen! Nu på onsdag när Lakers tar emot Arboga öppnar Restaurang Tipshallen upp dörrarna redan klockan 17.00.

Dagens meny
Pytt i panna 60:-
Flasköl 33cl 25:-
Alkoholfria alternativ finns.

Besök den Nya Hockeypuben så skapar vi tokstämning i Lakerdome!
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin
 
Inlägg: 1027
Blev medlem: sön okt 01, 2006 8:35 pm

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 6:00 pm

I och för sig vore det väl skandal om det inte visade plussiffror, detta med tanke på att de spelare som lämnat inte finns med på kostnadssidan och de har inte heller ersatts med samma kostnadsspelare. Med ordinarie trupp som fanns inför premiären så hade nog resultatet varit ett annat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav friberg » tis jan 30, 2007 6:02 pm

man får hoppas på att den tränden stiger uppåt så pengarna inte sinar
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav alfax » tis jan 30, 2007 6:12 pm

Räven skrev:I och för sig vore det väl skandal om det inte visade plussiffror, detta med tanke på att de spelare som lämnat inte finns med på kostnadssidan och de har inte heller ersatts med samma kostnadsspelare. Med ordinarie trupp som fanns inför premiären så hade nog resultatet varit ett annat.

Ja allt går att se från 2 sidor ,om vi hade haft den truppen intakt och utan skadorna på Jarno och Stig så hade vi kanske varit med och slagits om kvalserieplats och då hade vi också haft mer publik under seriens gång och då tror jag pluset varit ändå större.
Skitsamma vilket ,men jag är stolt över att vi går med vinst och att vi har en ledning som ser till detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis jan 30, 2007 6:30 pm

Jo, jag tror att med nuvarande ledning så ska väl inte risken vara överhängande att det blir risk för röda siffror. Men tyvärr gäller det att hålla en viss spelnivå, för att locka den stora skara som tillhör den som kommer när resultaten går bra. Det finns också sponsorer som kommer när det är lite hett kring hockeyn, blir det lite mellannivå så kan de söka till något annat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 30, 2007 7:18 pm

Om Arboga Kånkar, so what! Ingen blixt från klar himmel precis.

Att Lakers ekonomi är bra är glädjande och har flera anledningar, EN är att Evertsson och Kempemo satt ihop ett LågbudgetLag som bör klara 7:e platsen, detta har Vi och jag dryftar tidigt på säsongen.

Att sedan visa värvningar och ageranden från Ledningen kan diskuteras är som sig bör, men Vi ska ha klart för oss att de värvat DET som DE DÅ TRODDE/HOPPADES skulle funka till en hyfsad kostnad, Missar har gjorts både på spelarfronten och agerande i Matcher/spelsätt/Utnyttjande av Truppen, MEN säsongen är inte över ÄNNU.

OM Laget faller ihop de närmaste Matcherna blir betyget IG om de kravlar sig upp på Play-Off plats KAN det bli MVG.

Varanen, - jag förstår dina synpunkter och betydelsen av poängen, men klarar inte Lakers av att blåsa bort Arboga i ett sådant här Läge med fullt Fart och totalt INITIATIV så ska det inte spelas Play-Off i Lakerdoome.

Receptet heter Dominans genom Initiativ, Motståndaren skall ALDRIG HINNA TÄNKA efter vad som HÄNDER.

HÖGSTA FART FRAAAAMMÅÅÅÅT!!!!!!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 28 gäster