8 insläppta...

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

8 insläppta...

Inläggav PeacE_FroG » tor nov 30, 2006 10:25 am

Ni som sett de två senaste matcherna....vad beror det på? dåligt försvars spel..målvaktsspelet? både ock? eller nått annat..fast vad skulle det va hehe :oops:

på tal om inget CJ huserar som vanligt högt på poänglistan....han har nog aldrig varit bättre :D
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Inläggav Nille » tor nov 30, 2006 10:32 am

Igår var varken spelet ute på isen eller i målet någon höjdare. Peter missar att täcka första stolpen två gånger som jag såg det från min position ialla fall.

Tycker nog att målvaktspelet har varit lite av en besvikelse hittills. För att vara en andremålvakt är Peter mycket bra. Jag tycker dock att vi fortfarande saknar den stabile förstamålvakten som Karja borde vara. Det känns som att vi inte har haft någon stabil keeper sedan Burman och skall vi ha någon chans mot topplagen måste vi ha det.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

håller med....

Inläggav PeacE_FroG » tor nov 30, 2006 10:47 am

Våra målvakter har blandat super matcher med lite botten napp.. Å andra sidan tycker jag nog att dem ska få en säsong till i laget....vi kan juh inte byta målvakter varenda säsong...kanske det som är problemet...Burman..lustigt att du sa det..han hade jag glömt bort att vi hade haft (skojar)..DETTA TYDER på allt för mycke rotation på målvaktssidan.eller?
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Inläggav PeacE_FroG » tor nov 30, 2006 10:49 am

8) tror jag har numret till Noland Mcdonald..om Evertsson skulle va intresserad...nee jag tycker målisarna denna säsongen har varit godkända....men inte mer...så var det sagt
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Inläggav Nille » tor nov 30, 2006 10:59 am

Målvakterna är på inget sätt någon katastrof men ändå.. Peter tycker jag trots matchen igår är klart godkänd men ser man till Karjas meriter och kostnad så tycker jag inte att det är godkänt. Visst han har gjort kanonmatcher men det är ju stabiliteten man köper när man värvar uppifrån och det tycker inte jag att vi har fått!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav Zolen » tor nov 30, 2006 11:19 am

Jag saknar en förstakeeper som är stabil och som håller en betydligt kämnare nivå. Däremot så finns det mycket i båda våra målvakter. Men det går inte att spela en bra match och sen var halvdan nästa, jämnhet krävs på den här nivån. Kolla på Andreas Andersson och Jimmy Danielsson tex. de står väl i stort sett alla matcher och har runt 94% i räddningsprocent, det är inte alls illa =) Karja ligger runt 10 plats, inte helt godkänt, 89%.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav NEDOMANSKY » tor nov 30, 2006 1:33 pm

Tycker Peter var chanslös på alla mål igår, Lakers försvarsspel var kass.
TRE backar spelade igår Juniorhockey, inga namn.

Fixera er inte på Räddnings%/GAA utan VUNNA Matcher, precis som skottstatistik visar det ofta fel, det intressanta är hur många kvalificerade räddningar gör Målisen och hur många puckar släpper han in som han skulle tagit.

Målvaktstatistiken räknar även in alla skitpuckar som Vaktmästarna i Lakerdoome skulle tagit, samt att utespelarnas insats påverkar Målvakternas stats, som Kempe säger vi Vinner och Förlorar tillsammans.

Vunna Matcher gäller, vad gäller Våra Målvakters slutbetyg vill jag avakta, tror nämligen att de kommer att vinna några jämna Matcher åt oss när Serien skall till att avgöras, då skiter jag i deras stats.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Nille » tor nov 30, 2006 2:36 pm

oavsett stat så tycker jag att Karja är för ojämn. Ibland j-gt bra och ibland dålig. Han ger ett lite ofokuserat intryck.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tor nov 30, 2006 2:42 pm

i elitserien kryllar det av bra målisar under 20 år,hur ser det ut avdelning ta upp egen målvakt framöver kommande säsonger?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav puff » tor nov 30, 2006 9:52 pm

Jag tycker att man skulle satsat på Karja som förstemålis och låtit honom stå fler matcher. Det håller inte att byta målvakt var och varannan match. Det blir ingen trygghet för målisen. Något misstag en match och sedan borta nästa. Jag tror att en målvakt fungerar bättre med lite hårdare matchande. Bara tror, vet inte
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav NEDOMANSKY » fre dec 01, 2006 12:53 am

Det finns en kille som de senaste 3 säsongerna har släppt in minst mål per mottagna skott, trots detta så duger han inte enligt de Traditionsrika Kulturledarna i TAIF;TROJA,ASK , Växjö HC syndromet ni vet.

Men vänta bara, skrattar bäst som skrattar sist.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav LasseMaja » fre dec 01, 2006 11:53 am

Förklara gärna vad du menar??? :?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » fre dec 01, 2006 12:09 pm

Håller med LasseMaja, jag är inte alls med på noterna 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » fre dec 01, 2006 1:09 pm

jag tror nedo menar peter sundh!
:wink:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » lör dec 02, 2006 1:16 am

LÅNG var var väntan på en ordentlig portion TEXMEX, men när man väl smakat så WILL man ha MERA :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » sön dec 03, 2006 3:07 am

I senaste Matchen motade han endast :wink: 49 puckar!!!!

Man måste säga att TV-pucksledarna har en J-kla bra standard på Smålands Målvakter inför nästa år eftersom TEX WILLIAMSSON enligt dessa inte platsade bland de 7 första målvakterna senast :oops:

Inte nog med att de målvakter de tagit ut släpper in mer mål än TEX de uppfyller ju det viktigaste kravet ,de spelar inte i LAKERStröja :twisted:

ps. TV-pucks. Ledarna kommer från ALVESTA SK,TAIF o TROJA :oops:

Men som sagt - skrattar bäst som skrattar sist :lol:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakers00 » sön dec 03, 2006 9:04 am

Det är nog så att traditionens makt är stor. Det är väl klart stt dom tar ut sina egna pojkar först även om dom inte är bäst. :oops:
Skit i det,det är inget vi kan göra något åt förrän vi har lite mer folk i ledande positioner.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav l-son » sön dec 03, 2006 10:03 am

Traditioner med undantag ? :roll:
Av smålands 89:or kom fem från lakers. 1 forward + 3 backar + 1 målvakt.
l-son
Forumamatör
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:51 am

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 04, 2006 3:12 am

Det är dessvärre inte korrekt I-son.

Lakers hade två: Martin Åkesson som då spelade för HV samt Alexander Lindberg som inte har Lakers som Moderklubb, alltså två som egentligen är en.

De övriga skulle jag bra gärna vilja veta vad de hette? :?

TAIF däremot hade ÅTTA i 89-kullen TROJA TRE, HV FEM samt Alvesta SK NOLL eftersom de slutat utbilda spelare av klass eftersom de inte vill att de ska gå till Lakers som Rosen:wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav l-son » mån dec 04, 2006 10:00 am

De andra jag tänkte på var Robin Hedström, Björn Carlsson och Mattias Blomkvist. Alla fem spelade i Lakers men valde sedan olika hockeygym.
l-son
Forumamatör
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:51 am

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 04, 2006 1:55 pm

Robin Hedström finns inte med i TV-pucksroostern, Björn Karlsson har TAIF som Moderklubb,

Missade Matthias Blomkvist :oops:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav l-son » mån dec 04, 2006 5:33 pm

Lätt gjort, Nedo.
Hedström var väl med i alla förturneringar och till allra sista gallringen inför tv-pucken, tror jag. Björn Carlsson har väl nästan tio säsonger i Lakers och är sjutton år, så i praktiken mer Lakers än Taif i mångas ögon...
Känns som vi börjar hamna vid sidan av ämnet
l-son
Forumamatör
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:51 am

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 05, 2006 1:21 am

Alldeles riktigt, sen ett tag tillbaka :oops:

Det behövs en ny tråd.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav LasseMaja » ons dec 06, 2006 12:27 am

Det klart att ledare från Taif, Troja och Alvesta konspirerar för att se till att den bästa målvakten i tv-pucksåldern inte ska få vara med. Men jisses Neddo, ditt hat för dessa lag måste tära nåt fruktansvärt på stackars dig.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 06, 2006 1:16 am

Som skrivits i en annan tråd inget hat, bara två förvånade ögonbryn över den bedömning som vissa Herrar Hockeyledare gjort, kan meddela dig att många i HockeySmäland gör det samma och undrar stillsamt om vissa namn dras i en Jultombola.

Mycket kan skrivas om sakernas tillstånd och orsaker men det tar vi en annan gång och den som lever får se, men som sagt skrattar bäst som skrattar sist.

En sak är säker som Gretzky sa efter att han tvingats lämna sin lilla hemby som 13-åring, -Avundsjukan är den värsta Sjukdomen!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster