Orolig

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Orolig

Inläggav PeacE_FroG » ons nov 29, 2006 2:28 pm

HUr länge orkar grabbarna köra på tre femmor? Usch ser skador framför mig.........
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons nov 12, 2003 1:41 am
Ort: Växjö HC 1980

Inläggav Per Carlsson » ons nov 29, 2006 2:42 pm

Eftersom vi för det mesta under tidigare säsonger har kört med 3 kedjor och inte dragit på oss fler skador så är jag inte orolig för det. Att 3 kedjor skulle skapa fler skador är 4 kedjor stämmer ju inte riktigt, det enda skulle väl i så fall vara förslitningsskador men det ska grabbarna kunna hålla sig borta från när det är så pass vältränade som dom är. Särskillt då det kommer bli under en så pass kort period som denna som vi rullar runt på litet manskap. Tror inte du behöver vara orolig.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Charlamov » ons nov 29, 2006 2:54 pm

Frågade en spelare hur mkt jobbigare det var att gå runt på 3 kedjor istället för 4 och fick till svar att det inte är särskilt mkt jobbigare. Kondition ska dom ha... problemet blir om dom drar på sig för många utvisningar, men än så länge inte heller några problem.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Räven » ons nov 29, 2006 3:29 pm

Min grundinställnling är att man så här på säsongen ska gå runt med många gubbar, för att ha möjlighet att gå ner på mindre antal, längre fram på säsongen. Man måste dessutom ha marginaler, med tanke på skador, som hör till.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Varanen » ons nov 29, 2006 8:02 pm

Det finns ingen spelare som tycker han har för mycket istid. Det finns inte i deras sinnevärld. Däremot tror jag att hård belastning kan straffa sig senare, kanske inte i form av skador men väl förmsvacka.

Dessutom anser jag att en tränare på allsvensk nivå skall ha 12 forwards att tillgå för att öka möjligheten till aktiv coachning och kunna belasta nyckelspelarna lagom hårt.

Exempelvis så användes The Thoorst extremt mycket av coach Fagervall, vilket jag tror inverkade menligt på hans prestationer i slutet av säsongerna. Coach Kempe har, åtminstone tidigare, haft en större bredd i toppen och det kommer laget ha nytta av framöver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster