VLH-IKO

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

VLH-IKO

Inläggav Lakerdome » sön sep 17, 2006 1:06 pm

Första riktiga värdemätaren när vi möter Oskarshamn känns det som. Vill framförallt ha två svar efter den matchen. Att försvaret skärper till sig och gör en riktigt bra match. Samt att vår förstaline blir mer samspelt.

Man har glimtvis fått se kapaciteten hos både Nolan och Saviano. Jacobsson får också gärna tända till, han har sett lite väl "kantig" ut hittills. Det vore inte fel om dom fick göra en match där dom hittar flytet i spelet, framförallt genom mittzon. Vet inte hur många uppspel man sett där passningarna antingen kommer i midjehöjd eller bakom ryggen på puckmottagaren. Vill se dom där klockrena passningarna från Nolan till Saviano högt upp i banan där han med sin speed får läge att trampa runt sin back och gå på mål. Så han slipper det här med att behöva tvärnita och istället bara dumpa ner pucken i sarghörnet.

Detta är sista träningsmatchen. Det är efter den vill man ha idel positiva besked då första seriematchen borta mot Bofors sedan hägrar. Inget mer snack om nedträning med mera, this is it. Nu vill man se fart och fläkt och jävlaranamma. Go go go VLH!!!
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm

Inläggav C70T5 » sön sep 17, 2006 1:30 pm

Jag kräver en rejäl uppryckning i defensiven för den har i, majoritet, varit rent ut sagt usel. Det var ju inför denna säsongen som VLH och sportchef Evertsson skulle ta krafttag och förbättra defensiven, men hittills så har skillnaden varit marginell - om inte osynlig. Motståndet hittills har ju inte varit direkt övermäktigt. Sportchef Evertsson, hur tycker du själv att det har gått hittills? Mäster Jacobsson, en av VLH's viktigaste spelare, får hemskt gärna också börja visa sig i matcherna. Mot Nybro så glimtade han till stundvis, men i matchen mot Troja så var han ju totalt osynlig, och det mina vänner, håller inte. Jag får lite oroväckande vibbar när jag läser smålandsposten där Coach Kempe säger att han INTE vet hur det ligger till med defensiven-/spelet. Mitt råd till Coach Kempe är att han fortast jefvla möjligast tar reda på det - allvaret börjar ju snart! På onsdag så är det match mot IKO och här kommer första testet, första fingervisningen, på hur bra Växjö Lakers anno 2006 egentligen är. Tugget om nedtränade spelare och obetydelselösa träningsmatcher går fetbort, nu är det dags att bruka allvar!

Agera, gör om - och gör rätt!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Dragkampslakej » sön sep 17, 2006 3:49 pm

Har fullt förtroende att Kempemo ordnar till det deffensiva! Inställningen i träningsmatcherna har väl desutom varit si så där Jarno undantaget! Det ordnar sig volvon så länge de gör fler mål än de släpper in hela tiden.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav GS » sön sep 17, 2006 6:30 pm

Skulle gärna se att man i matchen mot IKO bytte plats på Jacobsson och Weinstock. Jag vet att Weinstock, Yngvesson och Andersson funkat bra så här långt men tycker det känns som om Jacobsson inte känner sig riktigt hemma att kampera ihop med Saviano och Nolan, och vi vet ju hur mycket poäng Jacobsson producerar i rätt miljö.
Med Weinstock och Saviano ihop med Nolan så skulle det bli åka av och här skulle många motståndarlags backar få svårt att hänga med.

När det gäller backarna så hade jag nog hoppats att Kempe och Custe hade en klar bild men det känns som man inte än funnit rätt backpar med tanke på att man i matchen mot Troja började på ett sätt och stuvade om en bit in i matchen. Detta borde vara klart så här dags så backparen får tid på sig att spela ihop sig inför allvaret som snart stundar och det nu bara är en träningsmatch kvar.
Hoppas med tränarparet upplyser våra backar att man får tacklas än i ishockey trots många regeländringar, för än tycker jag det fysiska backspelet lyst med sin frånvaro.

Upp till bevis nu Lakers för matchen mot IKO blir en riktigt intressant värdemätare.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » sön sep 17, 2006 6:51 pm

Inget GRUNDSPEL. Än i alla fall. Men som någon skrev, så länge vi gör fler mål än vi släpper in kan man inte gärna klaga å jag är inte så orolig om man nu skulle få stryk mot Oskarshamn i sista träningsmatchen.
Bofors lär käka upp oss i seriepremiären, dom är precis som vi obesegrade (väl?) men har mött lag i en helt annan viktklass.
MEN, i alla matcher med lojt defensivt spel har vi ju tagit ledningen med ett par tre mål efter mindre än 10 minuter, det KAN ju vara så att spelarna känner att dom faktiskt ÄR bra mycket bättre än motståndet för kvällen. Jävligt dålig inställning i så fall, men knappast första gången det händer i hockey. Bäärna och Eriksson är dom av backarna som har mest att bevisa, dom BORDE vara heltaggade i VARJE match.......
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav calle73 » sön sep 17, 2006 7:03 pm

Nja... I så fall byter jag hellre Jacobson med Jarno.

Andersson - Thorst - Winstock

Markusson - Romö - Jacobsson

Saviano - Nolan - Jarno

Just nu så känns det som att kedjan med Nolan, Saviano och Jacobson kör för mkt framåt. Och framför allt Nolan är lite för dålig på att backa hem i tid!!

GS skrev:Skulle gärna se att man i matchen mot IKO bytte plats på Jacobsson och Weinstock. Jag vet att Weinstock, Yngvesson och Andersson funkat bra så här långt men tycker det känns som om Jacobsson inte känner sig riktigt hemma att kampera ihop med Saviano och Nolan, och vi vet ju hur mycket poäng Jacobsson producerar i rätt miljö.
Med Weinstock och Saviano ihop med Nolan så skulle det bli åka av och här skulle många motståndarlags backar få svårt att hänga med.
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Charlamov » sön sep 17, 2006 8:15 pm

Känns som om det skulle vara mkt dumt att byta ut Jarno i den kedjan. Jmf med förra säsongen så har han fått igång Romö och Markusson mer än jag kunde hoppas. Skulle i så fall vilja klona Jarno, för visst skulle transarna behöva en stark defensiv kraft i linan. GS kan ha en poäng i att byta Weinstock och CJ, men samtidigt äventyrar man Torstens kedja som fungerar bra och kanske har seriens snabbaste yttrar.
Tycker dom ska köra vidare som det är nu och hoppas CJ och transarna kommer igång mot IKO. Fan... det här lät som en helgardering...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav bobba » sön sep 17, 2006 9:22 pm

ska vi ha klack mot oskarshamn oxå ?? :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav Per Carlsson » mån sep 18, 2006 12:09 am

bobba skrev:ska vi ha klack mot oskarshamn oxå ?? :wink:


Tro fan! :D
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 18, 2006 12:46 am

Wienstock - Yngwesson - Andersson(funkat bra,Leading Line)

Saviano - Nolan - Hjalmarsson(Full gas framåt)

Markusson - Rosen - Jacobsson(Stöd Rosens potential)

Pikkarinen - Romö - Thelin( Vinn tek och kriga satan)

Bästa försvar, förlägg spelet i Anfallszon.

Gör mer mål än motståndarna och låt backarna växa med uppgiften, eftersom de klassbackar som många önskar/vill ha, inte finns ,för dom vill ha JÄTTE många PENGAR.

Börja nu inte gnälla som F-n över virrigt försvarsspel, utan inse vilken verklighet vi lever i.

Kommer Lakers 7:a är det Kanon!

Ge laget CHANSEN att klara det innan ni startar motorsågarna, och ha RIMLIGA förväntningar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Charlamov » mån sep 18, 2006 9:17 am

Ge laget CHANSEN att klara det innan ni startar motorsågarna, och ha RIMLIGA förväntningar.


E inte det en aning dubbelbottnat att först ändra 3 av 4 kedjor och sen avsluta med ovanstående mening???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 18, 2006 1:19 pm

Jag skrev "ge LAGET/Truppen chansen" en begåvad Tränare ändrar och utnyttjar lagets sammansättning efter behov och förstånd.

Vi har de spelare vi har, ge dom chansen, men bestäm inte under träningsmatcherna exakt var spelarna ska spela hela säsongen.

Möjligt att det är dubbelbottnat.

Det är 7:e platsen som gäller.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » mån sep 18, 2006 4:48 pm

Weinstock ihop med redan anfallsglada transatlanter tycker jag låter som big problems bakåt!
Annars kan jag bara hålla med Nedomansky om att kraven på laget ska vara rimliga, kan vi ta oss in bland dom 7 främsta är i alla fall jag nöjd. Och med det här laget kan det gå, kanske t o m ännu bättre....men då måste alla nyförvärv prestera MINST som förväntat, backarna spela grymt disciplinerat och Toumo/Peter vara precis så bra i mål som vi hoppas på!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Dragkampslakej » mån sep 18, 2006 9:23 pm

Sen är det ju bara träaningsmatcher ännu även för backarna i och för sig. De som var i Tjeckien och såg matchen mot Linz var det lika virrigt bakåt då? Det ska bli väldigt intresant och se om det blir högre koncentration mot IKO och om det kanske är lite mer intresant att möt dem. Troja kändes lite som en dag på jobbet.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 19, 2006 2:35 pm

sista tränigsmatchen imorgon och jag hoppas många letar sig till hallen..
sedan är det bara en vecka kvar tills premiären drar igång.
Själv kommer jag i andra perioden då man spelar match innan.

Om vi inte förlorar imorgon så är det nog den bästa försäsongen lakers haft Någonsin?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » tis sep 19, 2006 4:10 pm

NEDOMANSKY skrev:Jag skrev "ge LAGET/Truppen chansen" en begåvad Tränare ändrar och utnyttjar lagets sammansättning efter behov och förstånd.

Vi har de spelare vi har, ge dom chansen, men bestäm inte under träningsmatcherna exakt var spelarna ska spela hela säsongen.

Möjligt att det är dubbelbottnat.

Det är 7:e platsen som gäller.


Håller med det är under träningsmatcherna man har tid till att trixa och ändra lite med femmorna för att hitta den rätta kombinationen.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Lobo » ons sep 20, 2006 8:01 am

Persson o Bäärna byter plats annar som senast !
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Curtains » ons sep 20, 2006 9:38 am

Tyvärr har IKO två, förhållandevis tunga sjukdommar/skador. Kapten M. Eriksson, feber. Vår nya kopia av Markusson, P.Rönnqvist, känningar i ljumskarna, vilar troligtvis.

Kunde satt mitt vänsterben på att de skulle rykt ihop annars, Markusson brukar ju ta en fight i sista träningsmatchen, förra året mot Nagel. Sätter inte vänsterbenet nu, men väl lilltån på att J.Svensson kelar med Johan ikväll.

Ha det!
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Primeau » ons sep 20, 2006 9:53 am

Hahaha, bra skrivet Curtains
Att Jimmie och Johan ryker ihop är ingen högoddsare.
Mest spel för galleriet dock.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Curtains » ons sep 20, 2006 9:55 am

Heh. Jo, tror man är lite transatlantisk och vill se lite gurgel, och fan så arg amn blir om sitt lags spelare däckas. Åh hemska tanke.

Ska vi prata odds, så tror jag inte vår Kenig hamnar i slagsmål.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Primeau » ons sep 20, 2006 9:56 am

Säg inte det. Han (Kenig) kan nog ta en fajjt med Saviano :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Curtains » ons sep 20, 2006 10:03 am

Nae Primeau, Saviano må vara liten, men åter till odds, jag kan sätta rätt många kroppsdelar på att Kenig är mindre och ser mindre ut i alla fall. Förmodligen ganska tekniska båda två men handskarna skall de nog behålla på.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Primeau » ons sep 20, 2006 10:10 am

Jag vet inget om Kenig, men är han MINDRE än Saviano ska han nog akta sej för gruff :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Curtains » ons sep 20, 2006 10:14 am

Yepp.. Sitter man på 4:e bänkraden och uppåt, ja då är det svårt att hitta han på planen. Fast de är goa spelartyper de också, särskillt med de nya bedömningsnivåerna.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Kjellsson » ons sep 20, 2006 10:17 am

Är han mindre är Saviano så kan ju benen omöjligtvis räcka ner till botten i skridskorna. :?
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Charlamov » ons sep 20, 2006 10:22 am

Kenig: 171 cm/70 kg

Saviano: 172 cm/85 kg

Det lär smälla i planket när "jätten" krossar minifinnen
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Primeau » ons sep 20, 2006 10:24 am

Är inte vår kille endast 168 cm? Kan nog bli ett "tjoff!" som hörs över knappt halva zonen ifall han å Kenig kör ihop.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Curtains » ons sep 20, 2006 10:26 am

Precis, ni ser. Kenig har i och för sig varit en av de bästa spelarna i IKO, så produktiviteten skall vi inte snacka om, men som sagt, det skiljer ändå en del. 172/85, inte utan att man borde se lite lönnfet ut. :P

Smälla i planket. Jo, håll i er! :D
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Loseddos » ons sep 20, 2006 11:02 am

Haha! Vilken underbar diskussion! 8)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Curtains » ons sep 20, 2006 11:07 am

Lite "Min pappa är bättre än din" fast med ett grymt antiklimax, då man skall vara så liten som möjligt.

Vi vann uppenbarligen då det visade sig att längden till trots så är det en liten mullig köttbulle ni köpt, vår är späd som en balettdansös. "Kenig - Built for speed and technical skill"
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav teddy » ons sep 20, 2006 11:13 am

Curtains skrev: så är det en liten mullig köttbulle ni köpt,

Trots liten och mullig som en köttbulle så är han lätt den snabbaste spelaren i allsvenskan Steve Saviano speed is his middle name.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » ons sep 20, 2006 11:13 am

Vi har övat boxplay sedan Savve kom hit, alla tror vi är en man mindre på isen.....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » ons sep 20, 2006 11:15 am

teddy skrev:Steve Saviano speed is his middle name.

Exakt! Need for Steve
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Loseddos » ons sep 20, 2006 11:43 am

Första tanken man fick när man såg Saviano på is var ju: Turbo!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Anders L » ons sep 20, 2006 12:51 pm

Han heter STIG Saviano.
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Nästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster