Lakers - Troja...

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav buck » lör sep 16, 2006 12:10 am

Macke23 vet precis allt... han är ju skåning.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Loseddos » lör sep 16, 2006 12:15 am

Hahaha! Just det... det allvetande landskapet! ;)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Dragkampslakej » lör sep 16, 2006 12:49 am

Framåt se det ganska hyfsat ut tycker jag. Lite loj inställning i hela laget ikväll men de blixtrade till här och var. Saviano är en tvärhand lång men ruskigt snabb han kommer vi få nytta av. Backcheking är något det bör tänkas mer på. Tror en del i det här med försvarspelet har med nivån på bedömmningen att göra. Det tar ett tag att lära sig vad man får göra och inte. Karjalainen ser helt okej ut lämmnar inte retur om han inte måste och om så sker styrs de i hörnen. Men som sagt eller skrivet då det är träningsmatcher ännu och det märks på lagets inställning Jarno undantagen.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Per_växjö » lör sep 16, 2006 2:56 am

Varför ska man klaga? Lakers vann ju?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav out4speed » lör sep 16, 2006 12:51 pm

Tror som många andra , detta var en TRÄNINGSMATCH villket betyder att man tränar och testar olika saker och vinst är inte det viktigaste utan att få ingång ett väl fungerande spel, tyvär så var väl kanske kvällens match inget bevis på det, men jag är övertygad om att det kommer se annorlunda ut i seriestarten :D

Ett stort + till trojas kap i kory baker , villken spelare.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Inläggav Mygel » lör sep 16, 2006 1:28 pm

out4speed skrev:...få ingång ett väl fungerande spel, tyvär så var väl kanske kvällens match inget bevis på det, men jag är övertygad om att det kommer se annorlunda ut i seriestarten :D



Fast så här nära premiären brukar det handla om att just pröva om det funkar. Om det inte funkar - problem i premiären eftersom det då måste bli andra gången man testar.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Charlamov » lör sep 16, 2006 1:52 pm

Det som "oroar" är att det inte fungerar på backsidan... att det plockas runt bland backarna. Den bäste defensive är ju C Persson och igår satt han på bänken!?!?!?! :roll:
Eriksson, Bäärnhielm och Holmqvist måste spela enkelt, snabbt och mer fysiskt men oxå mer kreativt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Primeau » lör sep 16, 2006 10:30 pm

Pebben skrev:du är en ödmjuk herre du Primeau... :wink:

Ja, och trevlig :wink:
Sorry Pebben, jag menade inte att Troja var dåligt motstånd utan syftade mer på hela grejen dvs träningsmatch, dåligt med folk på läktarna osv.
Och som ett bevis på hur ödmjuk jag faktiskt är: Jerry Andersson rules: Kory "Häjkon-Bäjkon" verkar vara ett klipp! Vet i fan hur han Andersson bär sej åt, men näsa för talang och kvalitet har han!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav C70T5 » sön sep 17, 2006 2:03 pm

Charlamov skrev:Den bäste defensive är ju C Persson och igår satt han på bänken!


Challe, jag tror att Persson fick sitta på bänken just av den enkla anledningen att han är stabil som fan defensivt. Han fick helt enkelt ge plats-/speltid till någon annan helt som behöver träna på defensiven mer - sannerligen. Det var nog mer ett taktiskt drag av Coach Kempe än vad det var dumdristigt. Tror jag iaf.

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 sön sep 17, 2006 2:30 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Charlamov » sön sep 17, 2006 2:30 pm

Det han fick svar på var att följande upställning INTE fungerade särskilt bra:

24 Patrik Bäärnhielm – 6 Aki Heino
26 Jonas Eriksson – 4 Markku Paukkunen
11 Jeremias Augustin – 7 David Holmqvist

Förstår att han är förbryllad över hur backparen ska sättas ihop... det är jag oxå. Rimligtvis komponera med en som är stark i defensiven och en i offensiven.
Skulle kunna se ut så här:

Aki Heino - Christoffer Persson/Jonas Eriksson
Markku Paukkunen - Patrik Bäärnhielm
David Holmqvist - Jonas Eriksson/Christoffer Persson

Vi får väl utgå från att dom kommer att träna mkt tvåmål och div situationsspel tiden innan seriestart. Bäärnhielm, Eriksson och Holmqvist måste höja sig ett par snäpp för att det inte ska se ut som förra året då VLH konkurrerade om sistaplatserna i antalet insläppta mål. Nu har dom iofs betydligt bättre målvakter men det måste absolut till en bättre totaldefensiv än hittills visats...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster