VLH-Herlev

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav ruppo » lör aug 26, 2006 7:43 pm

Var många gånger idag som markusson kom in som två i närkamperna men kom ändå ur situationerna som puckvinnare!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Lakersfan_03 » lör aug 26, 2006 7:44 pm

så med andra ord vi som inte var o kollade missade en bra match?.
Någon som vet hur det är med Karjalainen och om han kommer att stå Tjeckien lägret?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Åryd Lakej » lör aug 26, 2006 7:47 pm

Tycker det var helkart bästa matchen hitils!Jobbade å slet...
Tycker Rosen är en kopia ac CJ!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Konsulten » lör aug 26, 2006 7:53 pm

Åryd Lakej skrev:Tycker Rosen är en kopia ac CJ!


Snarare är de varandras motsatter i det mest fundamentala. Rosén är en playmaker, CJ är en avslutare.
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör
 
Inlägg: 41
Blev medlem: fre jul 15, 2005 1:35 pm

Inläggav calle73 » lör aug 26, 2006 8:03 pm

Markusson-Romö-Jarno har verkligen hittat formen!! :D
Rosén gjorde mkt bra idag - han kommer att bli en riktig stor spelare!!
Weinstock och Andersson hade bra fart på skrillorna. Lovar gott för framtiden :)
Thelin gjorde oxå mkt bra. Men han kommer nog ligga vaken och fundera på hur han kunde missa det öppna målet ;) Eller blev han slashad precis vid skottögonblicket?? Jag såg inte riktigt.

Mkt positiva känslor för laget att ta med sig!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Konsulten » lör aug 26, 2006 8:15 pm

calle73 skrev:Thelin gjorde oxå mkt bra. !!


Tycker personligen han vara medioker. Inte så pass aggressiv som jag trodde och definitivt en av Lakers sämsta skridskoåkare bland forwards. Trodde det var en snabb och ettrig spelartyp, men så var inte fallet. Jaja, thelin kommer säkert bli bättre, men fjärdekedjan känns vigd för honom.
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör
 
Inlägg: 41
Blev medlem: fre jul 15, 2005 1:35 pm

Inläggav Primeau » lör aug 26, 2006 8:27 pm

Det börjar arta sej, när dom FEM BÄSTA anländer kan det bli trevligt. Markusson är grym, han ger och tar i alla lägen. Och den mediokre skitspelaren (tjena Zebbe!) Weinstock fortsätter GÖRA MÅL :D :D :D .
Thelins roll blir antagligen att reta gallfebern på utvald spelare, till det lär hans skridskoåkning duga :wink:
Snart kommer DRAGKEDJAN....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Charlamov » lör aug 26, 2006 8:56 pm

Trots bra spel av Lakers (förutom sedvanliga downperioder, om än färre än förra säsongen) så tycker jag matchens behållning var Robban Burakowski. 40 bast och gör bitvis precis vad han vill. Hade lätt tagit en plats i Lakers och i vilket allsvensk lag som helst. Underbara genomåkningar, makalösa dribblingar och klockrena pass. Synd för honom att han har så dåliga medspelare bara.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav C70T5 » lör aug 26, 2006 9:09 pm

Challe, jag håller med dig i vartenda stavelse. Burakowski var i särklass Herlevs bästa spelare. Han gjorde dragningar och framspelningar som verkligen fick åskådarna att höja på ögonbrynen. Vi, sällskapet på läktaren, var överens om att 'Burra' lätt skulle ta en framstående plats i Växjö Lakers - eller i något annat allsvenskt lag för den delen. Synd bara, för honom och Herlev, att hans medkombatanter inte hade den skarpaste hockeytouchen. Fyrtio jordsnurr och med ett finlir, ett flås och ett grymt hockeytänk som, faktiskt, är lite utöver det vanliga är respekt.

Hur ska Peter Andersson kunna bli av med förstaspaden nu? För så jefvla stabilt som han agerar mellan stolparna har jag inte sett sedan...sedan...sedan...Koivula's dagar.(!)( :oops: )(!) Det gäller verkligen att Karjalainen plockar fram den finska sisun och har rejäl koll på stolparna om han skall ta över förstesysslan i Lakersdressen. Peter Andersson agerar oerhört stabilt bakåt och bidrar i allra högsta grad med ett lugn till laget - och till oss på läktaren. Vilket är ack så viktigt för pumpen...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav NEDOMANSKY » sön aug 27, 2006 12:51 am

Instämmer R.Burakovsky bästa spelaren på plan dock inte hela tiden men när han ville så...

1:a,2:a,3:e, 4:e linen välj själva

J.Markusson - R.Rosen - C.Jacobsson
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Charlamov » sön aug 27, 2006 12:27 pm

Förstår inte varför det ska flyttas runt en massa och skapas nya formationer? Varför i hela friden ska Markusson-Rosén-CJ spela tillsammans???? Markusson fungerar väldigt bra där han är. Rosén håller på att spela ihop sig med Gustav och Günter... och CJ har vi bara historiken på. Dessutom fungerar Torstens kedja allt bättre och Weinstock har ett grymt drag under grillorna, åker med fart på offensiva blå och kan ta emot slagskott på bladet. Dom verkar trivas. Rätta mig om jag har fel, men rent logiskt bör CJ spela med transarna... eller ska man rasera det man byggt upp under träning och matcher??? :? :?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav ruppo » sön aug 27, 2006 2:32 pm

Är faktiskt beredd att hålla med dej Charlamov... fast samtidigt är jag väldigt kluven. Håller med dej om att alla dem tre formationerna som spelade ihop igår funkar väldigt bra så det vore fel att splitta på dem. Detta skulle ju betyda att CJ skulle spela med transarna. Samtidigt vet man ju hur bra CJ, Andersson och Thorst funkade förra året så jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Dragkampslakej » sön aug 27, 2006 8:02 pm

Tror inte det är färdigbyggt ännu utan att det fortfarande finns kombinationer att testa för att sedan få ut det bästa av spelarmaterialet. Träningsmatcher! Sen ska det in fler spelare i Tjeckien.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav NEDOMANSKY » sön aug 27, 2006 9:33 pm

Anledningen Charlamov är att jag tror att Lakers i år kan få fyra kedjor som kan producera framåt, svårt för våra motståndare att försvara sig mot, samtidigt har ju Yngvessons kedja producerat skapligt utan CJ.
Transarna som de kallas BÖR ha kapacitet att skapa oavsett vilken de får spela med.

Det krävs någon rutinerad i varje kedja för att palla trycket när det börjar blåsa, denna backup förtjänar Rosen med CJ och Markusson , denna kedja som skulle kunna kallas 3:e står sig rätt bra mot våra motståndares.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster