Troja/Ljungby - växjö lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Troja/Ljungby - växjö lakers

Inläggav Hotet i väst » mån aug 07, 2006 9:52 pm

Så var det dags! Lördag 12/8 16.00 Sunnerbohov Ljungby

Kommer det nått folk från växjö och följer matchen på plats??

Inte för att ni ska känna er särskilt välkomna men det hade varit kul med en liten läktarmatch!
"HATA MER, ÄLSKA MEST"
Hotet i väst
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: mån aug 07, 2006 9:47 pm
Ort: Ljungby, vart annars?

Inläggav bobba » mån aug 07, 2006 10:21 pm

jag ska dit :wink: haha
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav PutteA » mån aug 07, 2006 11:35 pm

Ohhh yes, vi kommer hela familjen!! :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Räven » tis aug 08, 2006 9:18 am

Nix, det blir Karl-Oskardagarna för min del, eller möjligen sommarstället. Får ta vara på den korta sommar vi har.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Pebben » tis aug 08, 2006 10:57 am

Kul att ni kommer till Templet igen hela lakersfamiljen..
Vi kommer att klättra upp inom 2 år det känner jag mig mkt säker på, bara hoppas att ni inte åkt ur allsvenskan då så vi kan få ett par härliga derbyn igen..

8)
Användarvisningsbild
Pebben
Forumamatör
 
Inlägg: 78
Blev medlem: lör okt 16, 2004 12:02 pm

Inläggav Primeau » tis aug 08, 2006 11:47 am

Pebben: om Lakers har för avsikt att nå Elitserien innan 2011 så tror jag inte att man däremellan avser att trilla ur serien :wink:
No way med den spelarbudgeten. Som dessutom ÖKAR.
Troja har ett gäng riktigt lovande juniorer, får ni bygga vidare kring dessa tror jag också på derbyn i seriesammanhang framöver.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Räven » tis aug 08, 2006 4:44 pm

Ja, derbyn är alltid kul, den saken är säker. Sedan om Lakers är i Allsvenskan eller någon annanstans är omöjligt att veta och ärligt talat inte så himla intressant just nu. Det viktigaste är att vara i nuet, även om det kan vara bra att ha planer för framtiden, men hur ofta slår de in. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Pebben » tis aug 08, 2006 5:40 pm

Nädå Primeau jag tror inte heller ni åker ur, det vore väl bland det största fiaskon genom tiderna i såna fall :wink: .

Tycker Växjö har ett helt ok lag faktiskt för övre delen av allsvenskan så det kommer nog gå fint för er i höst..

Ska bli härligt att få åka till Templet på lördag o se på hockey igen, resultatet är ju inte det viktigaste fast det är ju alltid roligt att vinna som dom säger..

8)
Användarvisningsbild
Pebben
Forumamatör
 
Inlägg: 78
Blev medlem: lör okt 16, 2004 12:02 pm

Inläggav Nille » ons aug 09, 2006 12:27 pm

Vill inte vara en tråkmupp men Elitserien känns väldigt avlägsen. Den budget och arena som måste till har klart respekt med sig. Jag har dessutom svårt att hitta någon storsponsor i närområdet som skulle kunna gå in med avgörande kapital för t.ex en ny arena. Jag är väldigt nöjd om vi kan bli ett stabilt topplag i Allsvenskan, det blir svårt nog.

Realist javisst, trist - kanske lite.......
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav PutteA » ons aug 09, 2006 9:18 pm

Kan Karlskrona bygga en ny hockeyarena med ett hockeylag på den nivån bör Växjö klara av det oxå....på lite sikt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Fredrik R » fre aug 11, 2006 10:27 am

Få hoppas på en bra match med lite lakejer på plats själv åker man till Halmstad, och stugan.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Åryd Lakej » fre aug 11, 2006 11:41 am

Räven skrev:Nix, det blir Karl-Oskardagarna för min del, eller möjligen sommarstället. Får ta vara på den korta sommar vi har.

KORT?????????
Det var länge sedan vi har haft en sommar där i princip alla som har haft sem å fortfarande har....fått så mycket sol å värme!Får leta långt tillbaka om vi ska jämföra me ngt :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Per_växjö » fre aug 11, 2006 4:35 pm

Imorn är det då ännu ett träningsderby. Ska bli intressant och se om Lakers kan visa den klass de visade igår i andra och tredje perioden.


Nån som har en plats kvar i en bil skicka PM!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav Räven » fre aug 11, 2006 5:06 pm

Åryd Lakej: Sommaren har slagit alla rekord, helt underbar, men vad jag menade var att jag gärna ser 6 månader sommar, en månad höst, tre månader vinter och 2 månader vår. Hockeyn blir inte lidande för det, eftersom den kan spelas som vanligt.

Det blir sommarstället denna gången, det blir mycket hockey framöver. Jag missar dock Nybromatchen också, på grund av jobb.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav ruppo » lör aug 12, 2006 7:18 am

Lakers genomför några små förändringar inför matchen mot Troja.

Toumo får lämna över målvaktsposten till Peter. Rätt tycker jag att alternera så här i början så båda får komma in i matchandet.

I och med att Arvidsson är lite småkrasslig och Yngwe imponerade med sitt fräna spel när han kom in ersätter han honom i 3:e-linen jämte Rosén och Hjalmarsson. Stråhle ersätter Yngwe i 4:e-linen.

Rantatalo åker även han med till Ljungby och är fit-for-fight. Käkbenet hade klarat sig och han behövde "bara" sy sju stygn!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav skarza » lör aug 12, 2006 1:53 pm

någon som kan rapotera om matchen
:?
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast
 
Inlägg: 494
Blev medlem: tor mar 02, 2006 8:01 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » lör aug 12, 2006 4:09 pm

Precis! Nån som vet nåt om aktuell ställning får gärna skriva detta.
Nu!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lakers00 » lör aug 12, 2006 4:43 pm

Troja - Växjö 1-3 (0-0, 0-2 1-1)

Skott 21-33 (6-10, 9-12, 6-11)

0-1 15.14 Erik Yngve (Kristoffer Persson)
0-2 18.40 Gustav Hjalmasson (Robert Rosén)
1-2 0.17 Daniel Håkansson (Kory Baker, Mattias Philström)
1-3 18.48 Jarno Pikkarainen (Romö)


GOTT
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Godis ...

Inläggav {SweET}Wolger » lör aug 12, 2006 4:48 pm

Ja det känns ju fint ... en vinst till ... men hur var spelet ? Det är ju inte resultatet som är jätteviktigt utan spelet ...

Hur fungerade spelet ?

FORZA LAKERS ... :golfclap:
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Användarvisningsbild
{SweET}Wolger
Forumamatör
 
Inlägg: 157
Blev medlem: mån aug 02, 2004 5:16 pm

Inläggav Per_växjö » lör aug 12, 2006 5:06 pm

Som vanligt var det virrigt i första perioden. Mycket felpass och missar. I andra höjde Lakers tempot och Troja hängde inte med. Det gav utdelning. I tredje hängde troja på Lakers tempo och reducerade. Men Jarno kunde sätta punkt med mindre än 2 minuter kvar.

Romö och Markusson var mycket bra idag. Hjalmarsson slet på bra som vanligt. Weinstock var inte lika het idag. Peter Andersson var mycket bra med klubban. Målet kunde han inte göra något åt.

Ser mycket bra ut för fortsättningen.

Edit=Domarn(Samuelsson) missade för mycket av Trojas fula spel.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav Per Carlsson » lör aug 12, 2006 5:10 pm

Yngwe gjorde även han en riktigt bra insats och visade på allvar att han kommer vara med å kriga om en plats.

Sen måste jag även nämna Hjalmarsson, killen var helt felfri denna matchen. Så fort han var inne på isen så märktes det. Vilken kille....
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Pebben » lör aug 12, 2006 5:20 pm

jaha du per i växjö, visst håller jag med dig om att växjö la gasen i botten i inledningen av andra perioden och troja var inte alls med, men den pressen var i ca 7 minuter och jag vet inte om du såg det men troja hade ju bland annat stolpskott och ett par bra chanser i mitten av perioden.. så total mosning i andra håller jag inte me om..

jämn och bra match tycker jag, troja stod upp bra mot lakers och det ser bra ut för oss tycker jag..

ha det gott lakejer
Användarvisningsbild
Pebben
Forumamatör
 
Inlägg: 78
Blev medlem: lör okt 16, 2004 12:02 pm

Inläggav C70T5 » lör aug 12, 2006 5:22 pm

Hjalmarsson, Romö och Peter Andersson vill jag ge lite extra plus i dagens match. Hjalmarsson gör återigen en förbannat helgjuten insats. Weinstock höll inte samma sniperkvalité som i matchen mot Taif - aningen osynlig matchen igenom faktiskt. Tyson, killen med det fruktade skottet, när ska vi få se det? Skjut mer Tyson, skjut MER! På målvaktssidan så är det oerhört positivt att det blir konkurrens, för Peter Andersson gjorde definitivt inte bort sig. Nu har Växjö Lakers avverkat de båda småsystrarna - på onsdag så är det upp till bevis mot allsvenskt motstånd.

Hittills så ser det mycket lovande ut. Betänk att förstalinan inte har anlänt än...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Per_växjö » lör aug 12, 2006 5:28 pm

Pebben skrev:jag vet inte om du såg det men troja hade ju bland annat stolpskott och ett par bra chanser i mitten av perioden.. så total mosning i andra håller jag inte me om..


Jo, jag såg det... Jag kan hålla med om att Troja kom ikapp efter ett tag men chanserna var för tama. Eller så var det Peter som var för bra. :wink:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav Beckis » lör aug 12, 2006 6:06 pm

Per Carlsson skrev:Yngwe gjorde även han en riktigt bra insats och visade på allvar att han kommer vara med å kriga om en plats.

Sen måste jag även nämna Hjalmarsson, killen var helt felfri denna matchen. Så fort han var inne på isen så märktes det. Vilken kille....


Japp Hjalmarsson var bra igen...
Dock för dagen var Romö´s line med Marcusson och Jarno bäst
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » lör aug 12, 2006 10:30 pm

Fortfarande lite mycket utvisningsminuter, det håller inte när allvaret börjar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav röd-vit » ons aug 23, 2006 3:23 pm

Ni som både ha sett TAIF och Troja, vad säger ni vilka är bäst??
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav Flanders » ons aug 23, 2006 3:38 pm

Troja har en fördel, en otroligt giftig nordamerikan (Larry är inte lika het som han var för tio år sen). Annars måste jag säga att jag tror Tingsryd blir vassare än Troja (men det är baserat på två tidiga träningsmatcher). Stora delar av Troja såg osäkra och klena ut på isen, medan Tingsryd stod upp bra mot Lakers i åtminstone en period.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Beckis » ons aug 23, 2006 3:48 pm

Svårt att säga.

När Vi mötte TAIF, så var det första matchen för året och linjerna i spelet kanske inte var det bästa, dock ser man att TAIF på sedvanligtvis har skrapat ihop ett bra lag i år igen. bra fart på grillorna och ett par intressanta nyförvärv i Westerlund. Olsson på backplatsen är ju en gigant som lätt skulle ta plats i vilket allsvenskt lag som helst. Satte för den delen en hyffsad propp på markusson i den matchen.

Troja då? som vanligt i matcherna är de rejält taggade och Jerry och Esko verkar mata juniorerna med taggtråd. stog upp bra och spelade för det mesta enkelt och bra. Håkansson är ju som vanligt hur jädra bra som helst och tillsammans med eran nya jänkare Baker såg det ut som en intressant lina för kommande säsong.

Dock tycker jag att TAIF verkar lite bättre och det grundar jag på att de verkar ha mer fart i sitt lag, men som sagt det är svårt att säga ngt så här tidigt på året.

Önskar dig och ditt lag lycka till inför kommande bataljer.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö


Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster