Lakers - Tingsryd

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 8:21 am

Det där med att det var en påbörjad tackling som han inte hann o avbryta vet jag inte om jag kan hålla med om direkt!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 8:23 am

LasseMaja skrev:få visa upp sig lite genom att slå på den minste spelaren i vårt lag. :oops:

Bortsett från Älgen (#3) som kom fel i alla situationer, var ALLA Tingsryds spelare rätt småväxta :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Charlamov » fre aug 11, 2006 8:24 am

Håller med i omdömet om de nya spelarna. Lite förvånande att INGEN nämnt David Holmqvist. Han har definitivt hög potential... bra blick för spelet, bra skridskoåkning mm. Att han sen inte sågs i ngn framträdande roll (förutom ett par genombrott) berodde på partnern där bak. En darrig junior är inget man lutar sig mot och gör offensiva utsvävningar.

Hoppas Kempe behåller Torstens lina intakt. För oj vad det kan gå undan då... två vindsnabba å lilla Torsten i mitten.

Drar inga höga växlar på gårdagens match... förutom att det kan bli hyfsat skoj i vinter om det lilla man såg växer till sig i fet vinterskrud :lol:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 8:26 am

Ja vi saknade ju 2 av våra största killar, Åkesson å Einarsson. Att laget är litet tycker jag inte är nåt att skämmas för. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 8:28 am

Närå, det funkar i div.1. Några hade dessutom schysst klubbteknik och bra fart under grillorna.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Flanders » fre aug 11, 2006 8:28 am

Slagsmål är alltid knepigt, och det hör kanske egentligen inte hemma på en ishockeyplan, men som nån sa här, det gör ju knappast tacklingar efter avblåsning heller (det var ingen vanlig fullföljning utan en medveten tackling i besvikelse över målet, som jag uppfattade det iallafall).

Ur Lakersperspektiv kan man dock se det hela på ett positivt sätt, situationen visar att en spelare som Bäärna ställer upp för sina lagkamrater, vilket ger en ökad sammanhållning inom truppen. Den enda risken är att de yngre spelarna tar till sig för mycket av såna här situationer och börjar urarta, där gäller det att ledarskapet hos de rutinerade funkar, så att man lyckas förmedla att det inte handlar om att det är kul att slåss, utan att man ställer upp för varandra.

Men såna här situationer ser man alltid från sitt eget perspektiv, hade Rosén gjort nåt liknande på en TAIF-målskytt, och Calle Höök kommit fram och spöat skiten ur honom hade Lakersanhängare inte uppskattat situationen nåt vidare förmodligen...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 8:30 am

Befarad fingerfraktur? Han hade inte brutit nåt va?? Å Markusson lär inte heller ha fått några bestående men efter tacklingen skuldra mot skuldra. :)

Måste få säga att jag tycker att herr Claesson är mer eller mindre kass som huvuddomare!! Håll dig till linjen istället. Han står precis bredvid och tittar på när Näsström åker på en bentackling, men inte fan bryr han sig om det den gode Morgan.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 8:33 am

Näsström filmade, i bytet efter var han pigg å alert som en liten grön mört :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Kjellsson » fre aug 11, 2006 9:00 am

LasseMaja skrev:Inte fan kan man hylla en spelare som slänger handskarna å ger sig på en junior,


Skulle han frågat hur gammal han var först eller??? Kör man på någon fult bakifrån så ska man ha stryk, så är det bara. Bäärna är kung!!!
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 9:08 am

Spelar man utan galler får man betraktas som man! o inte junior! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » fre aug 11, 2006 9:12 am

Junior eller inte. Spelar man med män, agerar fulare än den äldsta spelaren på isen får man leken tåla. Det skulle bli flippat om juniorerna skulle tillåtas göra vilka övergrepp som helst.

Övergrepp -> bestraffning
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 9:14 am

Primeau skrev:Näsström filmade, i bytet efter var han pigg å alert som en liten grön mört :D



Dock tveksamt att han va nån pigg mört.
Lika tveksamt va att han filmade. Näsström utgick i 3.e perioden efter knäkänningar. han körde ett byte efter den knätacklingen sen gick han av isen.
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 9:32 am

Var en gammal senildement gubbe som satt bredvid mej igår o skrattade o pratade för sig själv när Tingsryd ledde o undrade vad det var för tomtar Lakers hade värvat. Ju mer Lakers tog över matchen desto mer tystnade han... när Weinstock sedan satte straffen blev han knäpptyst! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 9:37 am

Gardener har väl inte haft ett enda inlägg på detta forum som är till det positiva för Växjö Lakers?
Toyspeed: jag missade att Näsström gick av isen utan såg honom bara i bytet efter kollisionen, då såg han fit for fight ut. Blev han skadad är det tråkigt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 9:46 am

Primeau skrev:Gardener har väl inte haft ett enda inlägg på detta forum som är till det positiva för Växjö Lakers?
Toyspeed: jag missade att Näsström gick av isen utan såg honom bara i bytet efter kollisionen, då såg han fit for fight ut. Blev han skadad är det tråkigt.



Jodå, De är lätt att missa. man har ju inte så bra koll på motståndarnas spelare. Tror inte de va något allvarligt. de va nog mer för att va på den säkra sidan. Såg honom efter matchen. han såg lite stel ut, men de såg inte så farligt ut.
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 9:50 am

"Kör man på någon fult bakifrån så ska man ha stryk, så är det bara. Bäärna är kung!!!"

Visst ska man kanske ha lite pisk om man gör nåt fult, men det får ju då gärna vara de berörda spelarna som gör upp.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav ruppo » fre aug 11, 2006 9:56 am

Så om nån får en ful crosschecking bakifrån vid sargen exempelvis, o inte kan resa sig upp så ska lagkamraterna bara stå vid sidan om o inte göra nåt o hoppas på att spelaren i fråga som åkt på tacklingen, ska kunna resa sig upp och ge igen? Ska man inte få visa att man står upp för sina lagkamrater och visar att man inte tolererar ett visst beteende?
Senast redigerad av ruppo fre aug 11, 2006 9:57 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav buck » fre aug 11, 2006 9:57 am

Tråden sanerad. /buck
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Charlamov » fre aug 11, 2006 9:57 am

Det händer ju att spelare blir medvetslösa eller t.o.m bryter nacken vid överfall... lite svårt att då själv göra upp med puckot eller hur?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 9:59 am

I vissa fall är det helt klart ok ifall en lagkamrat griper in. Men i det här fallet så var ju knappast Markusson halvt ihjälslagen eller??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Zebbe » fre aug 11, 2006 10:06 am

Min uppfattning var att Bäärna hoppade in från båset för att göra upp.
Såga jag i syne el??

För är det på de viset så är det ju inget vidare snygg, även om junisen i TAIF kanske förtjänade en liten fläskläpp, så skall ju ingen från båset ta på sig det ansvaret.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakerdome » fre aug 11, 2006 10:30 am

Ser man någon som får en sådan tackling efter avblåsning och dessutom blir liggande så tro fan att första bästa hoppar på den som gjorde det. Eller han kanske först skulle åkt fram till Markusson och frågat honom om han fick tillräckligt ont för att det berättigar honom att få banka skiten ur den lilla råttan? Gör man en sån ful sak som Tingsryds-spelaren gjorde så ska man inte komma undan med det, oavsett om Markusson inte ådrog sig någon skada. Om den som gjorde det är junior spelar ingen roll. Är han tillräckligt gammal för att göra en sån sak så är han även också tillräckligt gammal för att ta konsekvenserna av det.

:clap: Bäääärna :clap:
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 10:45 am

De är kul att ni ser de på de viset.
Jag försvarar INTE tacklingen som taif spelaren satte in efter avblåsning. Visst hade han påbörjat den innan avblåsning. men de fanns tillräckligt med tid för att avstyra den. Så där gjorde han fel och skulle fått 2min utvisning. De är de inget snack om. MEN HÄR händer en sak som e lite små konstig. taif spelaren åker ifrån händelsen och inser själv att de han gjorde va fult. Fick 2-3 smällar av 2 olika lakersspelare. Tar dom utan att ge igen för han förstår säkert att han förtjänar dom. En av lakersspelarna hänger på och åker efter och kontinuerligt krosscheckar honom i ryggen. Och mitt i detta hoppar denna "Bäärna" in från båset för att göra upp. Och detta är ett brott i hockey som är väldigt allvarligt. hade claesson sett att denne bäärna kommit från båset så hade de förmodligen renderat i en avstängning. Anser ni inte att de fanns kraft nog på isen för att ge taifspelaren en läxa? utan de måste skickas in nån från båset?
Öga för öga och tand för tand kan ja acceptera inom hockey. men detta va väl lite mer än tand för tand väl??

Som sagt. försvara inte taif spelaren. De va fult och onödigt gjort. Och säkert får han sig en bassning av tränaren efter matchen.
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Mygel » fre aug 11, 2006 11:06 am

Nu börjar den typiska svenska mentaliteten slå in på allvar i hockeykretsar. Unga spelare får inte bli slagna av äldre. Får de bli tacklade? Småväxta spelare ska undvikas av de lite större, det är ju trots allt orättvist att en är lite mindre än den andre. Alla måste ha rätt att leka på lika villkor... :roll:

Jag trodde att TAIF präglades av transatlantisk hockeyfilosofi genom Pilut, tydligen inte.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 11:16 am

TAIF transatlantiska? :clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 11:22 am

Mygel, du tycker det är helt ok att hoppa in från båset bara för att slå en spelare på käften?? Det är ingen här som försvarar David Norström, han gjorde en dum sak så lite pisk skulle han kanske ha. Men nog fan måste väl spelarna som var på isen kunnat sköta det helt på egen hand eller??
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 11:24 am

Det krävdes inte mycket av Bäärnhielm för att bli kallad kung i LAKERDOOM. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 11:29 am

Och dom tillresta taifarna applåderade sin kille rätt rejält vid matchstraffet. Även Brasar förra året.
Jag tyckte Bäärna var inne på isen redan när det hände, eller?
Lugna dej lite nu Lasse-Majja: Lakers är ett par nummer för stora för taif, acceptera förlusten och gå vidare här i livet :mrgreen:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav LasseMaja » fre aug 11, 2006 11:33 am

Hade ni varit ett par nummer för stora så hade ni väl spelat i eliten. :D

Jag accepterar helt klart den här förlusten och har nästan tagit mig vidare. Jag är nöjd med matchen, fick flera roliga besked. :D Är ganska säker på att Taif kommer att tillhöra toppen av Ettan igen.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Mygel » fre aug 11, 2006 11:39 am

LasseMaja skrev:Mygel, du tycker det är helt ok att hoppa in från båset bara för att slå en spelare på käften?? Det är ingen här som försvarar David Norström, han gjorde en dum sak så lite pisk skulle han kanske ha. Men nog fan måste väl spelarna som var på isen kunnat sköta det helt på egen hand eller??


Hade det handlat om Rögle så hade jag verkligen hoppats att en Rögle spelare hade hoppat över sargen och gått in, vilket t.ex. INTE hände förra säsongen då Kenny bli tacklade. Spelare måste stå upp för lagkamraterna. Det är hockey det handlar om och inte dans kring midsommar stången.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav sjön » fre aug 11, 2006 11:39 am

Bäärna va på isen kan lägga ner den diskussionen nu alla fall.
sjön
Forumamatör
 
Inlägg: 196
Blev medlem: mån nov 17, 2003 2:12 pm

Inläggav Lobo » fre aug 11, 2006 11:40 am

Tror nog med att Taif kommer tillhöra toppen av ettan.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Toyspeed » fre aug 11, 2006 11:50 am

sjön skrev:Bäärna va på isen kan lägga ner den diskussionen nu alla fall.


De va han absolut INTE. De är de väldigt många som sett.
brääna hoppade över sargen ca 10 sekunder efter avblåsningen.
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Primeau » fre aug 11, 2006 11:53 am

SLÄPP DET å gå vidare.
Lakers-Taif 4-2
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Charlamov » fre aug 11, 2006 12:00 pm

En fråga bara... TAIF-klacken sjöng nåt ganska ihärdigt i slutet av matchen men det var fullständigt omöjligt att höra. Det lät som "Vi älskar... pitabröd"??? Nån som hörde och kan översätta?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster