VIK-Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » ons jan 18, 2006 12:41 am

Typiskt när det sista så oerhört viktiga halmstrået ska tas...

Kungen Jacobsson medverkar tydligen inte i morgondagens match. Fibbleriet med målvakterna fortgår också - Åkerström in. Inget negativt om Åkerström, men det är ju inte så att man hoppar jämfota när det skiftas målvakter - på elitnivå. Men som det tidigare sagts, så har inte Växjö Lakers någon given förstamålvakt, utan det Vi får helt enkelt finna oss i är att ha två hyffsat bra andramålvakter. Enligt rapporten så ska ju också Messa vara tillbaka (det nämns iaf inte något om hans frånvaro), vilket ju i sig borde resultera i att Custemo återigen får inta rollen som lagets bänkvärmare.

Senast som Åkerström stod mellan stolparna var borta mot Bofors (Grotnes magsjuk), då hade han inte stått på ett tag pga av skada och agerade enligt rapporter aningen ringrostigt vid ett par av målen. Det vill nog till att målvakt Åkerström inför morgondagens match har slipat bort rosten och gör en helgjuten insats.

Detta gäller också spelarna som tar avslut i morgon - skippa för fan nonchalensen, träffa innanför målramen och in med pucken. För nu ska det väl inte finnas några 'tunga' huvuden i truppen, som det tydligen ska ha funnits mot Almtuna.

Om matchen mot Almtuna var viktig, ja då vet jag inte vad man kan kalla denna matchen mot VIK. Jag anser att tre poäng är ett måste för att hoppet om strecket överhuvudtaget ska leva kvar. För att inte tala om den bortfallande publiktillströmmningen på de resterande hemmamatcherna om Växjö Lakers definitivt skulle bli avhängda.

Ödesmatch i morgon som sagt...

/T5!! :(
Senast redigerad av C70T5 ons jan 18, 2006 12:46 am, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav majjen » ons jan 18, 2006 12:44 am

Någon efterlyste "kraftord" i nån annan tråd. Här är de på plats!
Satan:
kung Chrille borta! Hoppas det ordnar sej för honom!!
Hoppas vi har nån annan som kliver fram som avslutare!
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav Varanen » ons jan 18, 2006 1:52 am

Jag tycker inte det är något fibbleri med målvakterna. Grotnes har verkligen inte övertygat. Den bästa enskilda insatsen denna säsong är Åkerströms match mot RBK borta. Låt oss hoppas på en upprepning mot VIK.

Vad det gller uppställningarna i övrigt verkar inte FagEvert ha bestämt sig enligt artikeln på vlh.nu. Mitt förslag till uppställning är:

Åkerström (Grotnes)

Heino - Honkanen

A.Persson - Hirvonen - Pikkarainen
---
C.Persson - Augustin

Andersson - Yngvesson - Ninjakoski
---
Ejdepalm - Custemo/Messa

Markusson - Romö - J.Persson
---
Yngwe - Rosén
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav C70T5 » ons jan 18, 2006 2:12 am

Gällande fibbleriet (vare sig Grotnes eller Åkerström har övertygat kontinuerligt på HELA säsongen) med målvakterna - vad jag menar är att hade Växjö Lakers haft en given förstakeeper så hade denne självklart vaktat kassen i morgondagens domedagsmatch, vare sig om det varit en tuff matchning eller inte. Det är ju inget juniorlag vi snackar om! Jag menar, de flesta lagen med ambitioner uppåt på denna nivån har ju en given och uttalad förstamålis (möjligt att det finns något undantag, men det ska isf bero på att det laget har två bra förstamålisar, och inte två hyffsat bra andramålisar). Jag tycker inte att det är fel att någongång skifta målvakter OM nu den utpekade förstamålvakten gjort en dålig insats. Men som det är nu så har Växjö Lakers ingen given förstamålvakt, därav detta fifflandet och skiftandet. Hade Grotnes övertygat på Fagervall så hade han ju stått mellan stolparna i morgon, det är min uppfattning iaf (även fast Fagervall's uttalande gällande att Grotnes har dominerat mellan stolparna de fyra senaste matcherna, vilket förvånar mig - NADA dominerande kontinuitet iaf). Inte för att hälla bensin på elden - men Åkerström, det har tjatats om att han en dag ska blomma ut och bli en supermålis, när ska detta ske? För någon kontinuerlig matchning lär han ju inte få eftersom att han hela tiden ställs åt sidan - är han inte bättre helt enkelt? Tjaffset om att 'vänta så får ni se' eller ' honom måste vi behålla för han kommer att bli grym' börjar bli aningen uttjatat.

Nu gäller det att hålla alla fingrar och tår för Växjö Lakers och Pär Åkerström i morgon. Jag hoppas innerligen att Åkerström gör en likartad stormatch som den borta mot Skaik, för då ska han enligt utsago ha varit landslagsmässig och det lär nog behövas i Rocklundahallen i morgon kväll - SPIKA IGEN!!

Jag förutsätter dock att det är Messa som börjar. På den backpositionen behövs det inte fibblas och fifflas.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Varanen » ons jan 18, 2006 3:01 am

Vi har samma uppfattning i sak C70. Målvakterna (obs pluralis) har varit vår akilleshäl denna säsong. Utav de målvakter som spelat mer än 10 matcher i år har Grotnes 17 målvakter framför sig i statistiken. Enbart Hammarbys Carl-Johan Klint har presterat sämre...och vår Åkerstöm då... :cry:

Dock måste Fagervall chansa eftersom ingen övertygar mer än i max en match i taget. Vem kan tänkas hålla allsvensk klass i nästa match?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Fredrik R » ons jan 18, 2006 12:11 pm

Ha, då är det drygt 8 timmar till matchstart. :)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav PutteA » ons jan 18, 2006 1:16 pm

Tror att VIK kommer bli en myket svår nöt att knäcka. Så här långt tycker jag VIK är det lag som taktiskt neutraliserat VLH bäst. Så blev vi nollade oxå, å hemma till råga på allt. För att komma igenom VIK:s täta deff i mittzon krävs hög fart, framför allt på icke puckförande spelare. För spelar VIK lika tajt i mittzon ikväll som i Växjö senast, så bör VLH spela med mycket "dump ´n´chase" för att komma ner djupt på VIK. Väl inne i zon vet vi ju att de våra är giftiga. Defensivt måste vi stoppa VIK:s fart på ett bättre sätt än vad vi klarade att göra mot Almtuna, som jag tycker kom genom mittzon med alldeles för hög fart hela mathen i stort sätt. Så här gäller tidig BROMS, smäll på redan vid röd!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Fröken Svår » ons jan 18, 2006 2:10 pm

Intressant analys Putte. VIK har precis som lakers visat upp en rätt varierande form den senaste tiden. Det ska bli intressant att se vad som händer ikväll.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån mar 31, 2003 6:37 pm
Ort: vettet

Inläggav calle73 » ons jan 18, 2006 6:37 pm

Det står på Vik's hemsida att de sänder webradio så ofta de kan, ngn som vet om de sänder ikväll???
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Rebecca » ons jan 18, 2006 6:42 pm

jag har fattat det som att man kan följa matchen mellan VIK och Lakers med deras webbradio...
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav asesaw » ons jan 18, 2006 6:50 pm

asesaw
 

Inläggav ZAP » ons jan 18, 2006 7:05 pm

Enligt laguppställningen hos Swehockey så går #21 in bredvid #12 och #32 från start. Spännande...
Användarvisningsbild
ZAP
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: lör okt 02, 2004 7:57 am

Inläggav A-sta » ons jan 18, 2006 7:06 pm

Rosén med Torsten och Johan!
Ska bli kul att höra hur han klarade sig. Good luck!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Rebecca » ons jan 18, 2006 7:16 pm

Trodde nog att Ninja skulle gå in där, men han verkar inte känns sig helt 100 :( bättre att sätta in Rosen än Jonte, tror det blir svårt med Bois och Jonte i samma..
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: mån dec 01, 2003 1:02 am

Inläggav calle73 » ons jan 18, 2006 7:26 pm

Tror inte att vi behöver vara oroliga ang Rosén, han har imponerat på mig varje gång jag ser honom inne!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Johan A » ons jan 18, 2006 7:57 pm

Så här några minuter före matchstart kan man ju bara hoppas att Lakers är taggade till tusen, eftersom Västeråsarna ingalunda blir en lätt nöt att knäcka. Så vi håller såklart tummarna... :ok:
Användarvisningsbild
Johan A
Forumamatör
 
Inlägg: 86
Blev medlem: ons nov 16, 2005 1:50 am

Inläggav calle73 » ons jan 18, 2006 8:20 pm

Rosén har haft 2 riktigt bra målchanser!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Lakers00 » ons jan 18, 2006 9:11 pm

2. AUGUSTIN, Jeremias 1-1 :D
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Johan A » ons jan 18, 2006 9:33 pm

Lite off topick, men ojojoj va målrikt i Nybro, 12 mål efter två perioder och just nu 6-6 mot AIK. Och Sverige fick bara oavggjort 1-1 mot Saudiarabien... :?
Användarvisningsbild
Johan A
Forumamatör
 
Inlägg: 86
Blev medlem: ons nov 16, 2005 1:50 am

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster