Växjö Lakers - Leksand - 14/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav BJ-GSU » lör jan 13, 2007 12:01 am

F>> Lika bra å lägga ner, dom kommer ändå aldrig förstå det här med historia, kultur och "alla motståndare är skit"-mentaliteten som det är hos oss som funnits i mer än 10 år...


När det gäller matchen så är det förkylning eller kolera så jag väljer förkylningen. Tror dock att lif vinner, vilket dom borde göra med alla importer. Vad hände med lif-hjärtat som Lundström skulle bygga sitt lag på till denna säsong? Hittade dom inga sådana?
Senast redigerad av BJ-GSU lör jan 13, 2007 12:04 am, redigerad totalt 1 gång.
Småland- been there, done that.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 15, 2006 10:44 pm
Ort: Uppifrån.

Inläggav Gäst » lör jan 13, 2007 12:03 am

alfax skrev:
Section F skrev:
alfax skrev:Sektion F:Trodde faktiskt att vi fått en supporter som ville snacka lite hockey i detta forum , vilket Ni har i Mygel, Oberst ,PATRIK AIA, Belix med flera,Men Du gör Dej inte besvär här ,såna som Dej har vi ingen nytta av i ett vårt forum.
Att vi är poplag vet vi ,liksom att vi gillar popcorn och att vi kommer bara vara kvara något år vet vi också .Har Du något mer att tillföra?



Helt rätt alfax ,jag skriver inte här för att dumma mej eller ställa till med besvär.....men ni är väl inte så "hederliga" ni heller?
växjö "supportrar" skriver ju även i vårt forum.......

ÄR väl medveten om att s.k växjö -supportrar skriver i andra forum ,brukar vara inne och kolla, jag bara säger vad jag tycker och också står för att till 99% skäms jag för deras inlägg .Jag tycker och vet inte om jag är dum nu ,men går jag in på en andras forum så ska jag tillföra debatten något ,annars ger jag F*N och skriva.


ok...lugnt :wink:
Gäst
 

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 13, 2007 12:04 am

Kanske därför ni ett lag som ligger 3a inte kan locka mer än 1900 i era matcher ?. Kultur hit och dit lägg ner snacket , de laget som vinner matcherna är väl bäst ?. Bara för att ett lag har kultur så ska de hoppa ett par placeringar före övriga lag eller ?. Lag me tradition är föredettingar och allvarligt talat tror jag man är avundsjuk på lag som avancerar fort och det skrämmer kanske slag på en.

Kultur vem fan bryr sig ? - Vi har tokskoj på såväl hemma som bortamatcherna tillsammans. Lakej tills ja dör
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav BJ-GSU » lör jan 13, 2007 12:09 am

Lakersfan_03 skrev:Kanske därför ni ett lag som ligger 3a inte kan locka mer än 1900 i era matcher ?. Kultur hit och dit lägg ner snacket , de laget som vinner matcherna är väl bäst ?. Bara för att ett lag har kultur så ska de hoppa ett par placeringar före övriga lag eller ?. Lag me tradition är föredettingar och allvarligt talat tror jag man är avundsjuk på lag som avancerar fort och det skrämmer kanske slag på en.

Kultur vem fan bryr sig ? - Vi har tokskoj på såväl hemma som bortamatcherna tillsammans. Lakej tills ja dör


Ha hur kul du vill, det skiter väl jag i. Faktum är att det finns olika typer av supportrar och olika typer av lag. Jag fick en "Född VIKare"-haklapp när jag var 6 månader-du började hålla på Växjö för 4 år sen. Jag håller på ett klubb som bildades för snart 100 år sen- i Växjö är det fortfarande en fluga.

Avundsjuk? jo just det ja...
Småland- been there, done that.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 15, 2006 10:44 pm
Ort: Uppifrån.

Inläggav Gäst » lör jan 13, 2007 12:09 am

BJ-GSU skrev:F>> Lika bra å lägga ner, dom kommer ändå aldrig förstå det här med historia, kultur och "alla motståndare är skit"-mentaliteten som det är hos oss som funnits i mer än 10 år...


När det gäller matchen så är det förkylning eller kolera så jag väljer förkylningen. Tror dock att lif vinner, vilket dom borde göra med alla importer. Vad hände med lif-hjärtat som Lundström skulle bygga sitt lag på till denna säsong? Hittade dom inga sådana?


Jepp...helt rätt ,inte lätt när man är ny :wink:
Gäst
 

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 13, 2007 12:14 am

Och du är bättre supporter än jag då givetvis ? . lägg ner snacket.. Det enda kulturlaget som håller måttet är leksand. där kan jag hålla med om bra kultur och fortfarande massivt stöd från hela Sverige.
Tråden handlar om lakers - leksand.
Någon som vet hur många biljetter som finns kvar ? . sittplats slutsålt ?.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör jan 13, 2007 12:22 am

Eftersom LAKERS inte funnits mer än sen 1997 så kan man man inte kalla det kultur att vara LAKERS-fans .men faktum om Växjöhockeyn är att 1964 var vi i högsta serien och 1944 bildades smålandshockeyn i VÄXJÖ .Kultur och dylikt kan man diskutera hur länge som helst men jag har aldrig upplevt att man vinner serier på att man är kulturlag.
För mej får Ni gärna hålla på med TRADITION och KULTUR ,för mej som upplevt och varit med så mycket inom idrotten så är det VAD UTRÄTTAR NU I IDAG (dåtiden är försvunnen) FRAMTIDEN ÄR för dem som inser DETTA!!!
Alldeles rätt 03- tråden handlar om Lakers -Leksand ,verkar som många är intresserade :wink:
Det verkar som det blir mycket folk ,sittplats slutsålt och biljetterna på försäljningställerna går bra.
Kanon detta eftersom det samtidigt är insamling till supporterspelaren ,,,många sköna kronor där..
Senast redigerad av alfax lör jan 13, 2007 12:29 am, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 13, 2007 12:25 am

Bra skrivet alfax.
Folk borde ta åt sig från någon som sett mer hockey än de flesta supportrarna i dagens hockey.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Gäst » lör jan 13, 2007 12:26 am

alfax skrev:Eftersom LAKERS inte funnits mer än sen 1997 så kan man man inte kalla det kultur att vara LAKERS-fans .men faktum om Växjöhockeyn är att 1964 var vi i högsta serien och 1944 bildades smålandshockeyn i VÄXJÖ .Kultur och dylikt kan man diskutera hur länge som helst men jag har aldrig upplevt att man vinner serier på att man är kulturlag.
För mej får Ni gärna hålla på med TRADITION och KULTUR ,för mej som upplevt och varit med så mycket inom idrotten så är det VAD UTRÄTTAR NU I IDAG (dåtiden är försvunnen) FRAMTIDEN ÄR för dem som inser DETTA!!!


Visst är det så.....men ett forum bygger ju på att Supportrarna ska "lufta sig"....vad spelarna och laget ,styrelsen osv gör,kan ju inte VI göra så mycket åt.....ett forum är ju enbart till för supporters...och där spelar kultur ,sånger och tradition en väldigt stor roll!! VI som har det.... :wink:
Gäst
 

Inläggav bobba » lör jan 13, 2007 12:30 am

Section F : det ligger nått i det du säger men ! Du får ju tänka på att vi är en relativt ny klubb. Kom tillbaka om en 5-10 år och kör kultur och traditions snacket när även vår klubb fått nårra år på nacken :wink: Om vi är kvar i allsvenskan då :P
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav alfax » lör jan 13, 2007 12:31 am

Section F ,Du har PM.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Gäst » lör jan 13, 2007 12:34 am

bobba skrev:Section F : det ligger nått i det du säger men ! Du får ju tänka på att vi är en relativt ny klubb. Kom tillbaka om en 5-10 år och kör kultur och traditions snacket när även vår klubb fått nårra år på nacken :wink: Om vi är kvar i allsvenskan då :P


ok....det tror jag nog ni är...ni är trots allt rätt roliga att möta :) Troligtvis spelar vi i ES då.. :wink:
Gäst
 

Inläggav alfax » lör jan 13, 2007 12:37 am

Tror däremot inte jag ...alltså att Ni spelar i ES.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav kaabe » lör jan 13, 2007 1:45 am

tror jag ióckså. att ni inte spelar i ES... inte för att jag inte unnar er det. men jag tror (tyvärr) är skillnaden mellan AS och ES är för stor
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: tor jan 23, 2003 2:39 am
Ort: Rivieran

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 13, 2007 11:19 am

0m matchtråden nu..
Imorgon är det en av de viktigaste matcherna faktiskt . vinner vi så har vi bra häng på playoffplatserna. vi har 3 tuffa matcher irad nu och jag tycker att vi har en god chans imorgon. Flera av er såg matchen igår och tänker lakers har ingen chans men nu är det upp till spelarna och visa att när vi låg 2a berodde det inte bara på tur eller steve , brandon och pikkarainen. delvis gjorde det de men inte bara.
Imorgon ska vi ta våran 2a raka 3 poängare i lakerdome.

Förlora på läktaren ?
Vara tysta om vi ligger under ?
Låta masarna sjunga ut oss ?.

Det finns inte ens på världskartan , hoppas hela kortsidan kokar och att trycket blir som aldrig förr.

ramsor som kan funka bra imorgon när det är så mycket folk är bland annat när man delar upp klacken. det kommer funka riktigt bra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Nille » lör jan 13, 2007 12:00 pm

Rosén är tydligen sjuk, någon som vet nått mer????
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav bobba » lör jan 13, 2007 12:59 pm

Alla måste skrika stämbanden av sig imorgon :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav SSK:fan » lör jan 13, 2007 3:20 pm

vi kunde inte slå dalmasarna men jag hoppas att ni gör det lakers. Jag kommer stenhårt hålla på er och jag hoppas även att ni krossar deras 500 fans åt skogen. Krossa LIF.
SSK:fan
Forumamatör
 
Inlägg: 1
Blev medlem: lör jan 13, 2007 3:18 pm

Inläggav Gäst » lör jan 13, 2007 4:24 pm

Kom igen nu lakers......skicka sveriges gulle gulle lag åt helv..........
Dom ska bara väck!!!
Gäst
 

Inläggav Fredrik R » lör jan 13, 2007 4:41 pm

Det kan bli seger imon men det krävs att alla hjälper till och fixa en stämning som blir svår att förglömma...och tysta ner alla låtsasmasar som tror att dom kommer från leksand!

Rackans vad man längtar tills imorgon.. :headbang:

Vi ska ha alla tre!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav viktoriko » lör jan 13, 2007 4:42 pm

jag hejar på Leksand denna gång av förklarliga skäl.. :lol:
I vanliga fall hade jag hoppats på att båda förlorade :wink: :wink:
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav Fredrik R » lör jan 13, 2007 4:43 pm

...och jag håller på arboga imon.. :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav bobba » lör jan 13, 2007 5:09 pm

tar emot men..Forza Arboga
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav Malul » lör jan 13, 2007 6:13 pm

jag hejar på Lakers o skiter i resten :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Charlamov » lör jan 13, 2007 6:26 pm

Mas-massan rekommenderas byta ut knätofsar mot benskydd. Tror det gör jävligt ont på skenbenen annars när plankorna brister 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Per_växjö » lör jan 13, 2007 7:19 pm

Nu hoppas jag att LL krossar dalahästarna på läktarn imorn. Och att Lakers vinner med tre mål gjorda av cristoffer persson. Jag får tyvärr följa matchen hemifrån pga jag är sjuk... Som tur väl så sänds matchen på tv. Jag vill bara höra LL imorn. :twisted:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav bobba » lör jan 13, 2007 7:48 pm

om du ska få som du vill så måste varenda jävel skrika.. vilket kmr bli svårt.
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

Inläggav NEDOMANSKY » sön jan 14, 2007 1:36 am

Just det faktum att inga tar Lakers på allvar gör att en Match mot Leksand just nu är en perfekt motståndare för Lakers, sen om det ger poäng är inte säkert.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

2

Inläggav Skabten » sön jan 14, 2007 4:56 am

Klart Sektion F ska vara inne och peppa Växjö, vi hatar dom lika mycket som dom hatar oss. Eller hur lilla bubben..

Blir riktigt kul imorrn, C Jacobsson får väl sätta en balja då, J. Andersson träffar plexit 23 ggr och karjalainen kommer veva hjälplöst med plocken.

Kommer ni ta i lika mycket innan nationalsången denn gången också? ni gör det hyfsat bra, cred
Användarvisningsbild
Skabten
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: sön sep 10, 2006 5:53 pm

Inläggav alfax » sön jan 14, 2007 10:30 am

Tvivlar på att det blir någon match i eftermiddag ,stormen tilltar och kulmen kommer framåt eftermiddagen ,redan många vägar som är svårframkomliga.
Vi hoppas på det bästa och att det blir match.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » sön jan 14, 2007 10:39 am

Läste någonstans att Leksand åkte ner igår, så det blir säkert match.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Loseddos » sön jan 14, 2007 11:16 am

Än är det inga problem att ta sig till stan, men det börjar friska i ordentligt nu....
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav ruppo » sön jan 14, 2007 11:57 am

Med tanke på att Leksand värmde på förmiddagen så blir det match, frågan e bara hur mycket folk det blir på läktaren...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 14, 2007 12:22 pm

4000..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » sön jan 14, 2007 12:49 pm

BJ-GSU skrev:Ha hur kul du vill, det skiter väl jag i. Faktum är att det finns olika typer av supportrar och olika typer av lag. Jag fick en "Född VIKare"-haklapp när jag var 6 månader-du började hålla på Växjö för 4 år sen. Jag håller på ett klubb som bildades för snart 100 år sen- i Växjö är det fortfarande en fluga.

Avundsjuk? jo just det ja...

Nu ska vi se....var det 2005 som "VIK Västerås VIK Hockey Ungdom Heja VIK" bildades? :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster