SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav vlk » tor apr 11, 2024 9:59 pm

Jag skiter totalt i vilka som vinner nu. Nu tar jag semester från hockeyn. Kommer inte att titta mer. Väl mötta i augusti.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8491
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Varanen » tor apr 11, 2024 10:02 pm

Du kan alltid göra som jag kommer göra nu: Sätta på en DVD med best of Josefsson i SH.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Stupet » tor apr 11, 2024 10:13 pm

Tack för denna säsongen Lekejer. Vi tog oss till semi och är topp 4 i Sverige. Visst hade man hoppats på SM guldet men men vi är inte ett lag som vinner varje år. Vi har ju innan tagit vartannat eller vart tredje år. Tycker vi fortsätter med det. Så nästa säsong får alla lagen se upp!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav vlk » tor apr 11, 2024 10:16 pm

Varanen skrev:Du kan alltid göra som jag kommer göra nu: Sätta på en DVD med best of Josefsson i SH.
Den nostalgin orkar inte min själ idag. Med honom som kapten tolererades inte den hockey vi presterat i slutspelet.

Men hela säsongen vände i en negativ riktning när Kossila skulle matchas in i laget efter sin skada. Vi var inne i en mycket positiv trend utan Kossila, ungefär som under förra årets slutspel. Hela lagets hierarki rubbades och en negativ spiral inleddes som vi aldrig tog oss ur. Vi matade på alldeles för länge med en oduglig Kossila i PP och i tekningar i offensiv zon , trots att alla såg och kände att det inte höll. Han tog med sig hela förstakedjan i fallet. Vi skulle satsat på 87 och 13 som ledande centrar. De var sjukt bra just då. Kossila förblev kalkon in i det sista. Det sade jag då och står jag fast vid.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8491
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Stupet » tor apr 11, 2024 10:18 pm

Ja Kossila kommer man verkligen inte sakna till nästa säsong!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Daste » tor apr 11, 2024 10:26 pm

Nähepp, vad säger ni? Ska vi starta en tråd med förslag på skämt Martinsson kan dra på Everbergs bröllop? Han har ju några teman att jobba med. Kanske nått om att han verkligen inte borde behövt köpa någon present "Med tanke på att.. Ja, ni vet, den kom ju i förväg"? Eller nått om att han haltade lite i kyrkan.. Eller kanske nått om att han inte vill dra ut på saker utan gillar att smita iväg lite innan alla andra?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1390
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Härmapan » tor apr 11, 2024 10:26 pm

vlk skrev:Jag skiter totalt i vilka som vinner nu. Nu tar jag semester från hockeyn. Kommer inte att titta mer. Väl mötta i augusti.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Nä, tänker inte heller titta men vill inte ens höra talas om reportage om kastratsångaren Everbergs överlyckliga träslöjdlärare!

Jag hoppas vid gud att Möglet inte vinner oavsett motstånd!

Ses till hösten [emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Härmapan » tor apr 11, 2024 10:30 pm

Daste skrev:Nähepp, vad säger ni? Ska vi starta en tråd med förslag på skämt Martinsson kan dra på Everbergs bröllop? Han har ju några teman att jobba med. Kanske nått om att han verkligen inte borde behövt köpa någon present "Med tanke på att.. Ja, ni vet, den kom ju i förväg"? Eller nått om att han haltade lite i kyrkan.. Eller kanske nått om att han inte vill dra ut på saker utan gillar att smita iväg lite innan alla andra?
Jag slår vad om mina barn att det”skämtet” kommer på bröllopet… [emoji2961]

Fy fan vilken jävla sopa - säger som tidigare talare - tack och hej!

Men fattar ff inte hur det kan bli 5+20…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Dysterqvist » tor apr 11, 2024 10:36 pm

Evertsson verkar gilla Martinsson, han blir säkert kvar.
Vi kom tvåa i grundserien, med lite flyt och medstuds hade vi haft fördel i semin mot Rögle nu. Någon storstädning i truppen tror jag inte det blir, hysteriska panikåtgärder är inte direkt Evertssons stil. Nåt hände efter landslagsuppehållet, laget gick ner sig i både tempo och kvalitet. Special teams har inte funkat på länge, det blev pinsamt tydlig mot Rögle. Tror ledningen skruvar på truppen lite här och där, ingen extreme makeover, sen är vi med och slåss i toppen igen nästa år.
Nu är det grillsäsong, hockeyn är stendöd för min del!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1019
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Daste » tor apr 11, 2024 10:43 pm

Härmapan skrev:
Daste skrev:Nähepp, vad säger ni? Ska vi starta en tråd med förslag på skämt Martinsson kan dra på Everbergs bröllop? Han har ju några teman att jobba med. Kanske nått om att han verkligen inte borde behövt köpa någon present "Med tanke på att.. Ja, ni vet, den kom ju i förväg"? Eller nått om att han haltade lite i kyrkan.. Eller kanske nått om att han inte vill dra ut på saker utan gillar att smita iväg lite innan alla andra?
Jag slår vad om mina barn att det”skämtet” kommer på bröllopet… [emoji2961]

Fy fan vilken jävla sopa - säger som tidigare talare - tack och hej!

Men fattar ff inte hur det kan bli 5+20…

Uppsåt att skada.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1390
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Härmapan » tor apr 11, 2024 11:02 pm

Daste skrev:
Härmapan skrev:
Daste skrev:Nähepp, vad säger ni? Ska vi starta en tråd med förslag på skämt Martinsson kan dra på Everbergs bröllop? Han har ju några teman att jobba med. Kanske nått om att han verkligen inte borde behövt köpa någon present "Med tanke på att.. Ja, ni vet, den kom ju i förväg"? Eller nått om att han haltade lite i kyrkan.. Eller kanske nått om att han inte vill dra ut på saker utan gillar att smita iväg lite innan alla andra?
Jag slår vad om mina barn att det”skämtet” kommer på bröllopet… [emoji2961]

Fy fan vilken jävla sopa - säger som tidigare talare - tack och hej!

Men fattar ff inte hur det kan bli 5+20…

Uppsåt att skada.
Ok, är det det man tar för så borde ju en sån som ”Tyrre” få livstid med sina 100%-satsande sena chargingar…

Och att se Everberg skratta sig harmynt efter överfallet - fy fan [emoji2961]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Svartvadet » tor apr 11, 2024 11:15 pm

Agerandet makes no sense. Speciellt iom vem han gör det på.

Såg nästan uppgjort ut, som att han lovat Everberg att ge Rögle en chans finalen om det ges.

Håller på SAIK eller Frölunda, skiter helt i vilken av de som tar det. Men så som Mögle agerat från deras fans, fy fan. Det ska då fan inte vinna några Guld.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6426
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Towen » fre apr 12, 2024 3:16 am

Nu är det ju aldrig helt rättvist att jämföra färska känslor med åldrade - men spontant känns det här uttåget som det mest SMÄRTSAMMA sen vi gick upp i högsta ligan. Mot Frölunda I förrfjol t ex, var vi hårt skadedrabbade. Och vi hade en spännande ny tränare på ingång i Jörgen. 2016/17, då vi vann serien (för första ggn) och åkte ut oväntat mot Malmö i kvarten, var vi ännu nya i toppen och som supporter red man fortfarande på första guldet från 2015. Nu, som etablerad toppklubb är kravställningen där efter - och att åka ut i FYRA RAKA, är ALDRIG okej någonstans. Jag ger FAN i hur jämna matcherna varit. NOLL vinster i en semi är en SKAM.

Nu hoppas jag man gör jobbet i analysen, och vågar sätta ribban för ett BÄTTRE lag nästa säsong.

Att sporten skall behöva dö redan i april :cry:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1636
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Varanen » fre apr 12, 2024 3:39 am

16/17 minns jag en viss Martinssonsom inte klarade av den hårda bevakningen utan åkte omkring och tjurade. Vi kan inte ha spelare som låter de egna bäbis-känslorna gå före laget. Det är väl ändå tänkt att vi skall vara en professionell organisation som går för Guldet?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav venomizer » fre apr 12, 2024 8:14 am

18 spelar med bruten tumme alltså.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: SF4: RBK - VLH 11/4 2024 (3-0 i matcher)

Inläggav Aleks » fre apr 12, 2024 3:54 pm

Towen skrev:Nu är det ju aldrig helt rättvist att jämföra färska känslor med åldrade - men spontant känns det här uttåget som det mest SMÄRTSAMMA sen vi gick upp i högsta ligan. Mot Frölunda I förrfjol t ex, var vi hårt skadedrabbade. Och vi hade en spännande ny tränare på ingång i Jörgen. 2016/17, då vi vann serien (för första ggn) och åkte ut oväntat mot Malmö i kvarten, var vi ännu nya i toppen och som supporter red man fortfarande på första guldet från 2015. Nu, som etablerad toppklubb är kravställningen där efter - och att åka ut i FYRA RAKA, är ALDRIG okej någonstans. Jag ger FAN i hur jämna matcherna varit. NOLL vinster i en semi är en SKAM.

Nu hoppas jag man gör jobbet i analysen, och vågar sätta ribban för ett BÄTTRE lag nästa säsong.

Att sporten skall behöva dö redan i april :cry:


När jag tänker tillbaka så hittar man känslorna som ligger begravda från andra matchserier. Skulle nog säga att jag var både argare och mer besviken efter uttåget mot Malmö men också semifinalförlusten mot FBK där det kändes som att vi hade något på gång men orutinen tog över.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster