Lakers - Malmö Redhawks

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav ratscore » tor nov 26, 2020 10:21 pm

Fasths vinst-gest summerar matchen på under 1 sekund

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav bratsson » tor nov 26, 2020 10:30 pm

ratscore skrev:Fasths vinst-gest summerar matchen på under 1 sekund

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Ja, och han började nästan gråta under intervjun.
Det är hårt för honom att fightas mot Källgren, men bra för laget.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 26, 2020 10:56 pm

Två bra målvakter kan bli avgörande i längden och förhoppningsvis höjer kjelle sin nivå ytterligare. Dags att gå förbi Rubin i målvaktsligan. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Aleks » tor nov 26, 2020 11:02 pm

bratsson skrev:
ratscore skrev:Fasths vinst-gest summerar matchen på under 1 sekund

Sent from my SM-G981B using Tapatalk
Ja, och han började nästan gråta under intervjun.
Det är hårt för honom att fightas mot Källgren, men bra för laget.


Kul att se hur mycket det ändå betyder för honom. Han vet att han är i slutet av en lång framgångsrik karriär. Med hans vinnarskalle är det kanske tankar han kämpar med att slå bort.

Han är fortfarande bra men som det ser ut numer, andramålvakt. Att ha två målvakter som pushar varandra höjer nivån för båda två.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Kloker » tor nov 26, 2020 11:11 pm

Jag saknade JFK idag. PiruettprinsessanPetersson såg man inte heller mycket av.

$ndå gick det bra...

Bra Fasth! En GRYM konkurrensbattle på målvaktssidan som är få lag förunnat i SHL.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Varanen » tor nov 26, 2020 11:48 pm

Ja, målvakterna och backarna är topp i SHL just nu. Även om ex. Koivisto (första matchen efter långt uppehåll) hade några knasiga ingripanden och Aktell (rookie) inte ohotad i egen zon kunde få träff på pucken trots flera försök i slutet på matchen. Men som helhet är försvaret riktigt bra. Bra mix.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 27, 2020 12:15 am

Nu såg jag nästan bara sista men aktell kan ibland ta lite konstiga beslut och får det enkla att se svårt ut. Förhoppningsvis växer han med uppgiften och släpper det under säsongen. Tror på honom inför nästa säsong. Speciellt om han kan utveckla sitt spel till att komplettera persson kan de bli som welch murphy, eller rahimi persson. Ledande backpar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Varanen » fre nov 27, 2020 12:21 am

Jag gillar honom. Man får köpa lite knas ibland när rookies är i farten. Bra potential, och fokuseringen hela matcher kommer med bättre fysik och rutin. Bara han själv är medveten om att han ibland blir för disträ. Det är bra att vara cool och spela på känsla, men ibland måste man återvända back-to-basic och göra de tråkiga, enkla, detaljerna som ett fullblodsproffs.

Jag tror det mest handlar om mental uthållighet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Towen » fre nov 27, 2020 7:11 am

Den fruktade "andra vågen" rasar viralt i samhället - Samtidigt har Ilari MELART fått något av sitt "andra genombrott" som hockeyspelare sedan han kom till oss. Finns det överhuvudtaget historiska parallella exempel på den typen av abnorm, på gränsen till perverterade utveckling?

Att gå från defensiv klippa, ett habilt mödosamt troll i granit - till en målkåt spruta sugen på att utmana om skytteligatiteln - en "Ilari 2.0 SELÄNNE"..

Jag tror vi kan vara en livsfarlig dark horse till våren. Lex 2015..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav vlk » fre nov 27, 2020 8:42 am

Towen skrev:Den fruktade "andra vågen" rasar viralt i samhället - Samtidigt har Ilari MELART fått något av sitt "andra genombrott" som hockeyspelare sedan han kom till oss. Finns det överhuvudtaget historiska parallella exempel på den typen av abnorm, på gränsen till perverterade utveckling?

Att gå från defensiv klippa, ett habilt mödosamt troll i granit - till en målkåt spruta sugen på att utmana om skytteligatiteln - en "Ilari 2.0 SELÄNNE"..

Jag tror vi kan vara en livsfarlig dark horse till våren. Lex 2015..


För att 2015 ska bli en repris måste några spelare upp ett snäpp. Får vissa ett uppsving i som utveckling kal det bli skoj. En spelare som gör det ok men som måste upp lite till är 13. Han är ung och kan ta ett skutt i utvecklingen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav PutteA » fre nov 27, 2020 11:50 am

vlk skrev:
Towen skrev:Den fruktade "andra vågen" rasar viralt i samhället - Samtidigt har Ilari MELART fått något av sitt "andra genombrott" som hockeyspelare sedan han kom till oss. Finns det överhuvudtaget historiska parallella exempel på den typen av abnorm, på gränsen till perverterade utveckling?

Att gå från defensiv klippa, ett habilt mödosamt troll i granit - till en målkåt spruta sugen på att utmana om skytteligatiteln - en "Ilari 2.0 SELÄNNE"..

Jag tror vi kan vara en livsfarlig dark horse till våren. Lex 2015..


För att 2015 ska bli en repris måste några spelare upp ett snäpp. Får vissa ett uppsving i som utveckling kal det bli skoj. En spelare som gör det ok men som måste upp lite till är 13. Han är ung och kan ta ett skutt i utvecklingen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Jag gillar skarpt det jag ser hos #13. Tycker han utstrålar en härlig närvaro i det han gör på isen. Han behöver mer muskler, en hårdare kropp för att utmana fullt ut, men tycker det är en härlig kille att titta på. Han har ett jävla driv och en stor arbetskapacitet. Tror han kan vara en riktigt stor spelare om nått år bara!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav vlk » fre nov 27, 2020 3:20 pm

PutteA skrev:
vlk skrev:
Towen skrev:Den fruktade "andra vågen" rasar viralt i samhället - Samtidigt har Ilari MELART fått något av sitt "andra genombrott" som hockeyspelare sedan han kom till oss. Finns det överhuvudtaget historiska parallella exempel på den typen av abnorm, på gränsen till perverterade utveckling?

Att gå från defensiv klippa, ett habilt mödosamt troll i granit - till en målkåt spruta sugen på att utmana om skytteligatiteln - en "Ilari 2.0 SELÄNNE"..

Jag tror vi kan vara en livsfarlig dark horse till våren. Lex 2015..


För att 2015 ska bli en repris måste några spelare upp ett snäpp. Får vissa ett uppsving i som utveckling kal det bli skoj. En spelare som gör det ok men som måste upp lite till är 13. Han är ung och kan ta ett skutt i utvecklingen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Jag gillar skarpt det jag ser hos #13. Tycker han utstrålar en härlig närvaro i det han gör på isen. Han behöver mer muskler, en hårdare kropp för att utmana fullt ut, men tycker det är en härlig kille att titta på. Han har ett jävla driv och en stor arbetskapacitet. Tror han kan vara en riktigt stor spelare om nått år bara!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det tror jag också han kan bli. Nu pratade jag om vi skulle utmana om guldet denna säsong. Historien visar att tre riktigt bra centrar behövs.

2015 Rosen - Hennesy - Lajunen

2018 Rosen - Rasmusen - Fröberg


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav StenhårtSlagskott » fre nov 27, 2020 5:27 pm

Från bevisen som presenteras räcker det med en bra center. En gemensam nämnare.
Frågan är hur 22 agerar nu.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Kloker » fre nov 27, 2020 6:20 pm

Hur tjugotvåan reagerar (?) är skit samma. Han är skadat gods. Det primära nu är hur VLH agerar. Tvåtvåan ska bort och ska ersättas med Göra skillnad. Han har ju för fan varit överflödig sedan dag ett han skeppades hit och daltats med.
...Jakob är en spelare som spelar bra hockey över hela banan. Med ett exceptionellt spelsinne och fin skridskoåkning som grund så får man en grymt nyttig spelare i Jakob...

:|
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav StenhårtSlagskott » lör nov 28, 2020 4:54 pm

Vill han lämna och spela för ett bättre kontrakt visst. Annars känns det som det är bättre ekonomiskt och spelmässigt att ha honom i laget säsongen ut istället för att köpa ut honom. Men tar NHL pause och nhlspelare skulle bli tillgängliga. Då kan det vara läge att riskera lite extra förluster ekonomiskt. Men då ska det vara riktigt bra spelare. Betänk att JFK har flest nhlmål i truppen så inte ens nhlspelare dominerar automatiskt i shl.
Sedan är det match tisdag,torsdag, lördag och söndag kommande vecka. Då är det bra att ha fina extraspelare att sötta in för att orka.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Kloker » lör nov 28, 2020 5:38 pm

JFK ska bort. Han ska vara glad om det är någon klubb på högre nivå som överhuvud taget vill ha honom i laget. Man kan tycka att han själv skulle förstå att det inte funkar (för sin egna skull och för framtida arbetsgivare) och se sig om efter andra mjölkande alternativ.

Ett ömsesidigt farväl vore på sin plats (som det så fint heter...).

Lex Burström.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav vlk » lör nov 28, 2020 7:03 pm

Kloker skrev:JFK ska bort. Han ska vara glad om det är någon klubb på högre nivå som överhuvud taget vill ha honom i laget. Man kan tycka att han själv skulle förstå att det inte funkar (för sin egna skull och för framtida arbetsgivare) och se sig om efter andra mjölkande alternativ.

Ett ömsesidigt farväl vore på sin plats (som det så fint heter...).

Lex Burström.


Det är ingen normalt funtad klubb som vill ta över det kontraktet Forsbacka sitter på med Lakers.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 29, 2020 9:23 am

Under förra året ville väl kloker skicka Gynge, Pettersson, Källgren, Davidsson ,Erixon, Andersson, JFK, hallam och hans polare, evertsson och säkert någon mer. Går liksom inte att bedriva hockey som du tänker i verkligheten. Finns ingen klubb eller lag kvar om man driver ett lag som president trump.
Men antar att du inte lär dig eller bryr dig om konsekvenserna så då är det ju enkelt att byta ut halva laget efter varje match.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Lakers - Malmö Redhawks

Inläggav Person » sön nov 29, 2020 11:19 am

Pettersson, Rosén, Persson och Gynge är här för att avgöra matcher. De ligger alla topp 17 i poängligan, ändå väljer många ett gnälla på de.
Vi ligger 4 förfan! Vem hade sagt nej till det innan säsongen?

Istället för att lägga fokus på det som funkat riktigt bra ska vissa användare bara hitta brister, såsom att klaga på JFK. Ingenting är perfekt i något lag, det är precis som i verkligheten. Men försök istället att ibland se vad som fungerar och varför vi vinner matcher.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster