Växjö Lakers - Västerås

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav mongo » ons nov 02, 2005 3:14 pm

Hoppas att Jacobsson m.fl verkligen har ställt in bössan, för det lär inte bli lätt att komma in på kassen med VIK's stora backar!
mongo
Forumamatör
 
Inlägg: 86
Blev medlem: sön sep 07, 2003 11:50 pm
Ort: Åseda

Inläggav C70T5 » ons nov 02, 2005 3:18 pm

Jag vill inte ta ifrån Arbogas deras insats i matchen överhuvudtaget, dom spelade efter sina resurser och gjorde det bra. Utan det är Växjö Lakers insats i matchen som jag INTE tycker att Fagervall gör en korrekt analys av. Hur fan kan man säga att Växjö Lakers spelade bra och följde de riktlinjerna som man satt upp inför matchen? Jag vet att det är två lag på isen, men jag vill ändå påstå att Arboga ska man bara slå, inget snack om saken.

Mongo - de sakerna som du så fint spaltar upp, det är väl inga bra saker.

- Lakers sköt riktigt dåligt.
- Lakers tvekade i avgörande lägen om passning eller skott skulle komma.
- Åkerström skulle ha tagit minst ett av målen.
- Arbogas backar gjorde inga direkta misstag. Det gjorde bland annat Heino och Sundbom, vilket resulterade i mål.

Jag vill dock tillägga ytterligare en sak.
- Aggressivitet och tacklingar.
Förekom det något sådant överhuvudtaget i söndags? Laget gled ju runt som en hoper isprinsessor och gick inte in i en enda närkamp. I matchen mot AIK så small det jeflar i planket direkt från början - man pissade in reviret som det så fint heter. Arbogas tränare sa ju t.o.m på presskonferansen att han blev oerhört överraskad över att Växjö Lakers INTE spelade fysiskt.

Om ALLT detta inträffar under en och samma match - hur kan man då ha mage att påstå att Växjö Lakers spelade bra och följde riktlinjerna som man stakat ut. DET är för mig en gåta.

Men nu tar Vi nya tag och trycker till Vikarna ikväll - förutsatt att spelet i söndags INTE förekommer ikväll...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav PutteA » ons nov 02, 2005 3:37 pm

Precis, hoppas det smäller från start ikväll nu, ett par rejäla proppar i matchinledningen, så att Vikarna får lite att fundera över......sen kör vi så det ryker.

Passa på att lyssna på PowerPlay ikväll alla, går i LL:s tecken, LL fyller 5 bast på lördag!!

fyra och en halv timme kvar.... :hbang: :hbang: :hbang:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Charlamov » ons nov 02, 2005 3:45 pm

Varför inte sikta in sig på "Pansarkryssarn" Andreas Lindh... på honom Markusson, André P eller Honkanen
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Brallan » ons nov 02, 2005 5:07 pm

Vi skall krossa ikväll!
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: ons okt 06, 2004 10:55 pm

Inläggav Charlamov » ons nov 02, 2005 5:31 pm

Säger bara FY FAN vilken drabbning det lär bli ikväll... den absolut hårdaste hittills den här säsongen. VIK lär spela äckligt disciplinerat så det gäller att åka sönder dom.

Lite läsning inför...

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=105607

Och från VIK:s point of view...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=105663
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Dave Doe » ons nov 02, 2005 5:55 pm

Att det kommer bli en jämn drabbning är det inget snack om, det är ju de flesta allsvenska matcherna.

Som Charlamov säger så kommer säkerligen VIK spela ruskigt disciplinerat bakåt. Vi har ju många spelare som gillar när det blir fysiskt, Lindh, och Holmgren är bara två namn

Håll ett extra öga på Julle, när han blixtrar till är det en njutning att se, även om han spelar i motståndarnas lag :wink:

Väl mött!
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
Användarvisningsbild
Dave Doe
Forumamatör
 
Inlägg: 76
Blev medlem: tis mar 18, 2003 4:47 pm
Ort: Västerås

Föregående

Återgå till Matchsnack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster