Fint omdöme

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fint omdöme

Inläggav Rex » tor jan 09, 2014 10:31 pm

Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Fint omdöme

Inläggav erst91 » sön jan 12, 2014 11:14 pm

Tragiskt att vi "hardcore" fans minskar:(

"Oceaner av digitala skärmar, man skall inte behöva gå ner och se andra perioden om diskussionen blir intressant och ändå kunna följa med."

Mot den moderna ishockeyn
erst91
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: tis feb 14, 2012 6:00 pm

Re: Fint omdöme

Inläggav Lakershjärta71 » fre apr 18, 2014 2:05 pm

Som partisk så tycker jag att Arenan brister i två saker. Trångbodd vid fullsatt. Till och från långa köer. Det är inte alls lätt att ta sig hem. Beror på vilken väg man tar. Det kan inte vara tänkt att ståplats ska gena längs med sittplatsläktare för att kunna komma ut på ett smidigt sätt. Ett flertal gånger har jag hört folk rasas i koriodorer av den folkstockning som det blir på väg mot trappen ner mot utgången.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Fint omdöme

Inläggav Räven » tor apr 24, 2014 3:33 pm

Jag håller med dig Lakershjärta. In och utpassagerna är på tok för trånga. Där har självfallet en miss gjorts. Jag tycker dessutom att trappstegen upp till sittplatserna är för höga, äldre personer eller de med lite gångsvårigheter har svårt att ta sig upp och ner i dessa, det finns heller inga bra ledstänger att hålla i.

Sedan kan jag tycka att det är lite trist med golvet i korridorerna, det är omålad betong med sprickor i. Ser inte så snyggt ut.

Men mycket är också bra. :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fint omdöme

Inläggav Niles » fre apr 25, 2014 9:25 am

Man behöver inte ha så bråttom ut efter matcherna :wink:

Plan 2 är väl tänkt att piffas upp i år om jag inte hört fel. Kan tänka mig att golv och mer undertak kan vara en del i arbetet att få det lite snitsigare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Fint omdöme

Inläggav Lakershjärta71 » lör apr 26, 2014 11:25 am

Niles, många säger som du för att man tycker att det är ett bekvämt svar, men då kan ju Vida Arena tulla på andra saker om man inte tror att folk efter matchens slut vill ut ur arenan på ett lättframkomligt sätt. Jag tror inte att du vill vänta 10 min innan du ställer dig i korvkön eller i ölkön osv. Du riskerar att köa i ytterligare minuter innan du får din beställning och sedan stressa i dig maten. Som det är nu så känns det som att man måste ut bland köerna någon minut innan periodpaus för att det inte ska bli kaos, och tänk om alla gjorde det?
Jag är ganska säker att när man skissade på bygget att man inte förutsåg att utrymmet vid utpassagen skulle bli en sån bromskloss.
Klart att det kunde ha gjorts mycket bättre. Nu fyller vi ju arenan ändå för att folk är hockeyintresserade, men det trånga utrymmet är ett irritationsmoment.

Orange-färga golven i korridorerna.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö


Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster