Extra ingång i Vida ?

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Extra ingång i Vida ?

Inläggav out4speed » tor okt 06, 2011 11:26 pm

Är det någon som har hört om detta planeras eller ska det verkligen vara som det är nu?

Personligen tycker jag arkitekten har misslyckats rejält med den biten, kaos när man ska gå in, behöva stå och köa utomhus oavsett om man har biljett eller inte.

För att inte tala om när arenan ska utrymmas.

Köer i kiosker och pubar som är totalt förkastliga bryr jag mej inte om , kan köpa min mat någon annanstanns :-)
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav A-sta » fre okt 07, 2011 12:39 am

Vändkorsen kommer att bli 6 stycken och ligga nedanför trappan.
Det blir mycket bättre!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav Malul » fre okt 07, 2011 3:07 pm

En dröm hade ju varit en ingång på andra sidan med för ståplats.Som sagt,dröm.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav ratscore » fre okt 07, 2011 3:56 pm

Sätt det i perspektiv... Vi hade två ingångar i den gamla ladan, tog 2 minuter att komma in och sätta sig på sin plats.

Den nya arenan är fantastisk sett till matchupplevelsen, men allt annat känns som att det tar bra mycket längre tid nu än då. Jag tror inte att det kommer att hjälpa mycket att ha vändkorsen nedanför trappan, blir samma effekt i trappen och innan ändå. Dessutom de köer som bildas i periodpauserna som gör att man inte kan röra på sig i arenan särskilt fritt. För att komma ut och få lite "frisk luft" (jag går på matcherna med en rökare) så tar det lång tid att ta sig från bortersta änden av arenan till utgången.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav out4speed » fre okt 07, 2011 5:22 pm

Ja Arenans STORA akilleshäl är ytorna, de känns på tok för små , förstår inte riktigt hur de har tänkt här?

Trånga ytor på plan 2 så man vill komma till plan 3?

Är verkligen jättetrist med en ny fin arena där man nästan får trängas mer än i den gamla.

Dock så är ju hockeyupplevelsen utan motstycke , men det räcker ju bara för oss hockeynördar, de som går mera casual är mer svårflörtade :-(
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav Varanen » fre okt 07, 2011 6:13 pm

Utnyttjas ytorna maximalt? Självklart ska vi respektera olika sponsor-avtal, men måste Canal+ ha ytan bakom sitt stånd? Och om det inte är de som krävt ha den så borde man kunna använda den bättre. Jag betonar återigen att ingångna avtal ska respekteras och ska de ha x kvadratmetrar så ska de.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav Lalin » fre okt 07, 2011 8:23 pm

Jag hoppas inget har missat vad det kostar att driva en hockeyförening på den här nivån. Vad varje köp i arenan är värt. Tänk på alla de kostnader som finns! Hela Växjös vaktstyrka jobbar i princip. Bara för att ta ett kostnadsexempel.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav out4speed » fre okt 07, 2011 10:42 pm

Lalin skrev:Jag hoppas inget har missat vad det kostar att driva en hockeyförening på den här nivån. Vad varje köp i arenan är värt. Tänk på alla de kostnader som finns! Hela Växjös vaktstyrka jobbar i princip. Bara för att ta ett kostnadsexempel.


Tycker nog att alla själva får värdera vad de vill ge för exempelvis en Mer efter 10 minuters köande.

Och för många är nog avägningen att gå på fler matcher och köpa mindre i arenan, eller att gå på färre matcher och spendera pengar i arenan inte så svår, alla är inte ekonomiskt oberoende.

Tror nog också att de flesta är fullt medvetna om vad det kostar att ha ett elitserielag, dock kanske man skulle tjäna lite pengar på den stora massan istället för mycket pengar på de få ?



Men tråden handlade om Ingångar respektive utgångar!
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Extra ingång i Vida ?

Inläggav Lalin » lör okt 08, 2011 3:21 am

"Men tråden handlade om Ingångar respektive utgångar!"

Förlåt att jag missade detta faktum.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö


Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster