Arenakortet

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Arenakortet

Inläggav Malul » sön sep 18, 2011 2:58 pm

Någon som skaffat och använt detta?
Fungerar det bra?
Senast redigerad av Malul sön sep 18, 2011 3:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Vidakortet

Inläggav Klonis » sön sep 18, 2011 2:59 pm

Menar du arenakortet? Isf tyckte jag det var kanon!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Arenakortet

Inläggav Piggelin » sön sep 18, 2011 3:03 pm

Kanonsmidigt. :)
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Arenakortet

Inläggav Malul » sön sep 18, 2011 3:03 pm

Då får det bli ett sådant framöver.
Hoppas det kan få ruljansen i baren att bli bättre,folk smed planer och löste problemen genom att dela upp sig och låta någon gå fem minuter innan periodsluten för att kunna köpa.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Arenakortet

Inläggav out4speed » sön sep 18, 2011 3:12 pm

Malul skrev:Då får det bli ett sådant framöver.
Hoppas det kan få ruljansen i baren att bli bättre,folk smed planer och löste problemen genom att dela upp sig och låta någon gå fem minuter innan periodsluten för att kunna köpa.


Är ju lite där jag känner att de misslyckats, man ska inte behöva missa 5 minuter av varje period för att kunna köpa sej en öl, så viktig är inte ölen för mej, även om jag jättegärna tar en och står och snackar om matchen.

Sen redan där har vi ju problem nr 2 , ljudnivån i puben, att kunna prata därinne känns för mej som en förutsättning, och tanken kanske redan nu är ett akustikinnetak, men som det var nu var det inte bra.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Arenakortet

Inläggav alfax » sön sep 18, 2011 3:50 pm

Arenakortet är kanon att ha ,om alla använde det skulle det göra mycket för köerna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Arenakortet

Inläggav Snoken » sön sep 18, 2011 3:55 pm

Vet ni om arenakortet går att kreditera? Jag köpte en korv på visakortet varpå tjejen tog dubbelt betalt. Sedan visste hon inte hur man krediterar felköpet. Hoppas att det är smidigare med arenakortet. Jag fick ta en läsk också så löste det sig :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: Arenakortet

Inläggav out4speed » sön sep 18, 2011 3:55 pm

alfax skrev:Arenakortet är kanon att ha ,om alla använde det skulle det göra mycket för köerna.


Tror säkert det är kanon, men förlitar de sej på det lär nog köerna bestå.

jag vill åtminstone inte binda upp mina pengar i ett kort som bara går att använda på ett ställe, och ska man ladda det varje gång blir det ju omständigt när man stått i kö och kommer fram bara för att komma på att man glömt :-)

Så tanken är säkert god men inte för mej, då handlar jag någon annanstanns.

Tyvär tror jag de får svårt att få folk som kanske går på 60-70% av matcherna till att skaffa ett sånt.

Lyssnar gärna på hur andra ser på det?
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Arenakortet

Inläggav Lakersfan_03 » sön sep 18, 2011 5:20 pm

Ge detta mer än en match lakejer..
Arenakortet kommer nog funka hur smidigt som helst, du kommer aldrig få 100% till att skaffa ett sådant, men om mer än hälften skaffar ett sådant så har vi ju kommit någonstans på vägen.
Hockeysverige kommer att följa efter..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Arenakortet

Inläggav robber90 » sön sep 18, 2011 5:31 pm

Är det en valfri summa man laddar på arenakortet eller får man välja bland ex. 100,200 eller 500 kr
Användarvisningsbild
robber90
Forumentusiast
 
Inlägg: 492
Blev medlem: tis jan 04, 2011 5:11 am
Ort: Braås

Re: Arenakortet

Inläggav alfax » sön sep 18, 2011 5:55 pm

Du får välja mellan de siffror du nämner,tror att du också kan välja högre beloppp .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Arenakortet

Inläggav Cobra » sön sep 18, 2011 6:07 pm

Ser inte meningen med detta kort ur kundperspektiv för närvarande. Varför ska man binda upp kapital när det går precis lika fort att betala med kredit-/betalkort? Jag hoppas att det kommer mervärden i form av rabatter och erbjudanden, vilket jag tror mig ha läst någonstans. Men alla som vill stötta Lakers bör ju skaffa ett direkt, för att få in pengar innan man sålt något är alltid trevligt för företagen :).
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Arenakortet

Inläggav Klonis » sön sep 18, 2011 6:14 pm

Cobra skrev:Ser inte meningen med detta kort ur kundperspektiv för närvarande. Varför ska man binda upp kapital när det går precis lika fort att betala med kredit-/betalkort? Jag hoppas att det kommer mervärden i form av rabatter och erbjudanden, vilket jag tror mig ha läst någonstans. Men alla som vill stötta Lakers bör ju skaffa ett direkt, för att få in pengar innan man sålt något är alltid trevligt för företagen :).



Det kommer erbjudanden och sånt framöver på arenakortet plus att om man använder arenakortet så slipper Lakers alla avgifter som man får med varje köp med kreditkort
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Arenakortet

Inläggav PutteA » mån sep 19, 2011 1:31 am

Med tanke på hur många kortköp det blir under en match, så är det fanatiska avgifter VLH får betala. Och avgifterna är per kortdrag.

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Arenakortet

Inläggav serra » mån sep 19, 2011 9:04 am

"binda upp kapital"???????????????????
fan vi pratar om 100,200, 500kr.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Arenakortet

Inläggav Anders83 » mån sep 19, 2011 9:36 am

kortavgifterna tjänar man nog in på deluxbaguetterna för 80 kr 8O
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Arenakortet

Inläggav Cobra » mån sep 19, 2011 9:37 am

Jag förstår att det är bra för Lakers. Men ur ett kundperspektiv finns det inte mycket att hämta i dagsläget.

Japp Serra, binda upp kapital. Själv bryr jag mig inte men ville bara ge ett exempel på att arenakortet, i dagsläget, snarare är en belastning än ett värde för kund rent generellt. Vilket kan minska användandet en aning... Sen håller jag med dig om att det i realiteten inte kommer stå folk och skrika över att de har låst upp en 100-lapp på arenakortet... Hoppas jag... :)

Som nämnts så kommer det säkert bli kanonbra när erbjudanden m.m kommer. Samt att alla med hjärtat på rätta stället fixar ett kort för att det hjälper VLH. Det borde vara anledning nog men det skadar ju inte att se affärsmässigt på det hela också :).


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=56.551146,14.134752
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Arenakortet

Inläggav Charlamov » mån sep 19, 2011 9:58 am

Jag ser framför mig Serra stående i kön till baren, törstig och högljudd som en PAOK grek. Efter 8 min kommer han fram, beställer 1 öl, räcker fram Arenakortet, tar en klunk öl under tiden som servitrisen/tören drar kortet och får till svar - du har ingen täckning på kortet :D. Och sen bara cash i libran.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Re: Arenakortet

Inläggav serra » mån sep 19, 2011 10:59 am

hahah..
sure..du vet vilka ekonomiska muskler jag har min käre ryss..:)

Har messat Jonas óch framfört några av klagomålen.
Jag tror iofs att dom vet om det nu..:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Arenakortet

Inläggav out4speed » mån sep 19, 2011 5:21 pm

Charlamov skrev:Jag ser framför mig Serra stående i kön till baren, törstig och högljudd som en PAOK grek. Efter 8 min kommer han fram, beställer 1 öl, räcker fram Arenakortet, tar en klunk öl under tiden som servitrisen/tören drar kortet och får till svar - du har ingen täckning på kortet :D. Och sen bara cash i libran.


Haha , dock är det ju ett reelt problem oavsett om det är Serra grek som står vid baren eller Nisse på åsen , skillnaden kanske blir oljudet när vederbörande märker att kortet är tomt :-P

Går man till baren och köper ett lass öl och ett gäng jäger så handlar det ju inte längre om nån hundring man låser upp i kortet heller, och åtminstone jag vill kunna shoppa loss när man väl kommer till baren, men att tanka upp ett arenakort för att kunna dricka i baren om andan faller på känns sådär.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Arenakortet

Inläggav Niles » mån sep 19, 2011 8:50 pm

Det finns ju ett antal fördelar med arenakortet, för alla. Lakers behöver inte betala avgifter på varenda kopp kaffe som dricks och betalas med bankkort vilket blir otroliga belopp om alla har bankkortet, och betalaren slipper ha med bankkortet bland allt folk. Alla som förlorat ett bankkort vet hur struligt och ovisst det kan vara, ett förlorat arenakort med nån hundralapp på är inget megaproblem. Det går också lite snabbare att genomföra ett köp eftersom kassan inte behöver kontakta din bank utan bara systemets egna server. I steg två ska man kunna underhålla kortet via internet själv vilket gör det ännu lättare. Saldot på kortet ser du på varje köpkvitto. Sen kommer det säkert bli lockbud för dom med kort, allt för att locka fler till att skaffa och premiera dom som hjälper till att minska Lakers kostnader. Det tar ju bara 30 sekunder att köpa/fylla på ett kort och man behöver ju inte fylla på mer än att det räcker nån match. Kortet fungerar ju också vid alla andra kommande evenemang i Vida Arena.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö


Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster