Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Daste » lör sep 17, 2011 11:03 pm

Tja, tänkte att nu när Arenan har fått sitt elddop så kunde det sitta fint med lite ris och ros.

Först och främst måste jag säga att jag blev en aning besviken när jag lallade in under förmiddagen för att se hur bygget såg ut på insidan. Hade trott att det skulle vara mycket större, men när sen hallen började fyllas innan match, då försvann den kännslan ganska direkt. Jag gillar skarpt närheten till isen som gav en otroligt mäktig upplevelse (stog ganska långt fram), lutningen på läktaren och höjden man fick över plan var också härlig. Killen med el-orgeln lär nog också bli en klassiker ;).

Men där nånstans tycker jag nästan att det positiva tog slut. Nån måste verkligen ta och se över den där djävla rundgången. Ljudet var skevt mest hela tiden, tutan alldeles för dov för att höras ordentligt och det var över lag ganska kasst.

Kioskerna måste bli fler, eller ha fler kassor. Som det var nu tog det alldeles för lång tid för att få köpa nått. Plastlock till läsk-muggarna vore nog att uppskatta och om man kan lösa kön bättre så vore det ju inte fel. Som det var nu ligger ju plockvarorna bakom de som ska handla där inte kassörskorna kan se.

Brandfiltarna i gången in till läktaren är också dumma. Det är lite som en svängdörr som inte går att se igenom och det naturliga när man går genom dem blir ju att lyfta dem frammåt. Detta innerbär att om nån kommer ögonblicket efter och ska in på andra hållet så får han/hon både filt och arm i magen. Det fick jag smaka på, och resultatet blev en kopp kaffe över halva mig :P.

Den klassiska trängseln runt ingången gjorde ett besök även i Vida Arena idag där folk fastnade i gången medan det fanns oändligt med plats längre upp. Men det är svårt att förmedla det annat än till folk som står precis innanför ingången, och därmed händer inte så mycket. En stackars funktionär skrek sig hes i sina försök att få folk att röra sig bort/in längre för att andra skulle få komma fram och se matchen men till inget resultat. Jag tror att Klacken kan behöva komma på nått bra sätt att få folk att röra på sig, men ett av problemen här som jag märkte innan matchen börjat var att folk drog igång ramsor när de längst ner försökte få folk att röra sig uppåt. Med lite brainstorming går det säkert att få fram ett bra sätt att kommunicera att folk måste ge plats.

Ventilationen under läktaren måste också bli bättre. När alla utrymde läktaren i första paus blev det som en ångbastu, samtidigt som jag kände en frisk kall fläkt inne på läktaren. Nån slags balkong eller fönster som kan ställas på glänt hade varit guld värt.

Maskotten får sig en liten eloge, även om jag inte gillar sånt. Det hör väl till antar jag. Dock funderar jag på om man inte skulle prata sig samman med honom/henne - För idag så får man ju ändå säga att han gjorde några försök att få igång vår sida av publiken, men de flesta - mig bland annat - var nog inte helt vana vid att ha ett gosedjur från kolmårdens souvenirbutik lallandes på plan. Tänk däremot om man hade en ramsa som man körde igång tillsammans med honom - det skulle kunna bli ganska bra. Eller bara spela med i larverierna. =)

Skulle intrott vara så där oändligt mega-långt eller var det bara nån som satte det på repeat i väntan på bättre tider? Det hande nog kunnat kapats ner till en tredjedel (tänker lasershowen nu), för som det var idag så tappade man intresset ganska snabbt. Entré-porten såg jävligt najs ut annats (från det lilla jag kunde se). Klubben ska verkligen ta till vara på det småländska landskapsvapnet och göra det till vårat.

Tror det var allt jag hade att säga om just arenan efter idag =).
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav knojo » lör sep 17, 2011 11:25 pm

Det som jag hakade upp mig mest på det var när matchen var slut. Tog alldeles för lång tid att gå ut. Så mycket folk till samma utgång funkar inte. Öppna upp nödutgångar när matchen är slut kanske skulle fungera men det kanske inte är tillåtet. En annan grej med att man inte kan gå ut från arenan under pauserna. Gick visst inte att gå in igen enligt publikvärden jag pratade med men det kanske fixas med nåt annat biljettsystem.
knojo
Forumamatör
 
Inlägg: 21
Blev medlem: fre dec 31, 2010 3:49 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Niles » lör sep 17, 2011 11:38 pm

Alldeles få få kassamaskiner till att börja med, tredubbla antalet om det ska bli nåt sålt. Försökte inte ens när jag såg köerna. Att personalen är ny och att det går lite långsamt av den anledningen får man räkna med, dom kommer nog igång snart. Men en kassa per kiosk och två? i största baren..då blir det inte mycket sålt under 18 minuter.

Ljudet var rätt dåligt, bakgrundsljud och för låg volym. Nationalsången ballade ur helt. Det gör även intervjuer aningen tråkigare :wink:

Entrén är en flaskhals, mest vid inpassage. Hade varit smartare att haft grindarna strax innan nedre trappan, absolut.

Brandfiltarna vid entreerna är tillfälliga byggen..hoppas jag.

Sen positivt, ursnygg arena. Bra akustik, skön temperatur. Superbra sikt från ståplats, ingenting i vägen längst ner som det ryktades om. Västra sidan är verkligen mäktig.

Kör så det ryker!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav out4speed » lör sep 17, 2011 11:50 pm

Är ju bara att hålla med föregående talare: kioskerna är i nuläget en katastrof , MINST 3 kassor till i varje kiosk annars kan de likagärna ta bort dem helt.

Puben var ju också en besvikelse, handla öl var ju också bara att glömma, ska det vara elitseriemässigt behövs en likastor pub till.

Sen som någon skrev så var ventilationen lite dålig, men det tror jag har sina förklaringar och kommer lösa sej redan tills nästa match.

Likaledes gissar jag med ljudet som idag inte heller var nått vidare.

Dimman som låg över isen i över halva första perioden får de ju se till att lösa, en forcering av utsuget direkt efter spelarentren kanske?

Sen Ros:

Vilken stämning , hela introt och inramningen ikväll, jag tyckte det var helt magiskt, och trots förlust gick man hem med ett leende på läpparna :clap: :clap: :clap:

Detta bådar gott för hockeyn i småland, och jag är övertygad om att de skavanker som finns i hallen kommer åtgärdas å det snaraste :-)
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav widiot » sön sep 18, 2011 12:09 am

Jag är ingen expert men det där med dimman i första perioden beror nog på att aggregatet eller någonting sådant (att man skruvat ned till rätt låga grader), och går säkert justera tills nästa match så att man slipper dimman. När det kommer in mycket folk i en ganska sval arena blir det som sagt varmt där inne och det börjar kondensera en aning. Är som sagt inte så kunnig på sådant, mer spekulationer..

Finns en del att justera, men som jag skrev i en annan tråd så är det ju helt naturligt. Bra med en liten feedback-tråd här i alla fall!

Men ja introt var för långt det håller jag också med om. Det kan dock ha att göra med att Fernette skulle sjunga sin sång och så vidare.

Däremot håller jag med om ljudet, jag hörde sällan vad som sades. Ibland var det bra ljud, ibland sämre - typ.. Skruva upp en aning när det spelas musik och annat vore tipset här..
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Snoken » sön sep 18, 2011 12:51 am

Dimman är nog justering. Svårt att veta alla parametrar innan arenan är fullsatt men nu har de ju data att jobba med.

Ljudet var en enorm besvikelse. Dåliga mikrofoner och konstant brummande i högtalarna. Hoppas det också är en justeringsfråga. Under cheerleader-uppträdet pulserade volymen.

Introt alldeles för långt men det var nog premiärintrot av arenan och de ville väl flasha lite extra kan jag tro. Mäktigt med laserljus!!!
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav ratscore » sön sep 18, 2011 1:30 am

Daste skrev:Maskotten får sig en liten eloge, även om jag inte gillar sånt. Det hör väl till antar jag. Dock funderar jag på om man inte skulle prata sig samman med honom/henne - För idag så får man ju ändå säga att han gjorde några försök att få igång vår sida av publiken, men de flesta - mig bland annat - var nog inte helt vana vid att ha ett gosedjur från kolmårdens souvenirbutik lallandes på plan. Tänk däremot om man hade en ramsa som man körde igång tillsammans med honom - det skulle kunna bli ganska bra. Eller bara spela med i larverierna. =)


Var det bara jag som störde mig på att vi skickade in ett Lejon som maskot när vi har Linköping WHITE LIONS på besök...!? :oops:

Tror att det mesta som inte funkade ikväll kommer att åtgärdas i simon tid, men den där jäkla maskoten kan man likagärna ta bort... :P
Anders Fernette kanske skulle öva på att mima till sin egen låt lite bättre till nästa gång, va lite löjligt när han började klappa med händerna ovanför huvudet och man fortfarande hörde hans röst i högtalarna :O
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav mollers » sön sep 18, 2011 2:43 am

dimman tror jag att lakers skickade ut medvetet för att lasern skulle få mer effekt, såg att det pyste lite gas över f sektionen. Sen att dom inte kunde få bort dimman är ju något dom måste lära sig
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav friberg » sön sep 18, 2011 6:35 am

som de flesta beskriver, dimman , köerna till allt, ljudet är under all kritik.
akustiken i hallen är ju helt kanon bra syn över hela planen och ja ta mig faan fick gåshud av lasershowen.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav venomizer » sön sep 18, 2011 10:30 am

mollers skrev:dimman tror jag att lakers skickade ut medvetet för att lasern skulle få mer effekt, såg att det pyste lite gas över f sektionen. Sen att dom inte kunde få bort dimman är ju något dom måste lära sig


Helt rätt, det sprang runt massor med gubbar på plan fyra och placerade ut rökmaskiner, jag såg två stycken på västra sidan. Och vi resonerade på samma sätt att det var för ljusshowen skulle bli tydligare!
Jag vet inte vad ni har för referenser på ventilationen, men den var ju helt underbar på ståplats. Perfekt dimensionerad, men känns som att vissa delar var lite trängre med folk och kanske därför lite varmare.

Jag var nöjd med det mesta utom ljudet i högtalarna, mycket tjut, brus och pip. Sen bild-nörd som man är så jumbotronen är ju ingen vidare kvalitet på, släpningar och dålig upplösning. Jag har dock ingen erfarenhet av arenor så vet inte om det brukar se ut på detta sätt. Alltid trist med nya "moderna" saker som inte är tillfredsställande.

I övrigt tror jag som er att det mesta går att fixa, bara någon jobbar kontinuerligt med det.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav neilbuzz » sön sep 18, 2011 10:48 am

Kan det stämma med att det var 5500 pers igår? Dels hade jag hört att den skulle ta 4800- 5000, sen var det jättestora luckor på ståplats omkring där jag stod, och det såg jag på många ställen. Hade lätt gått in 200 till på ståplats.LÄTT.
neilbuzz
Forumamatör
 
Inlägg: 24
Blev medlem: ons maj 04, 2011 7:35 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Blixten » sön sep 18, 2011 11:04 am

quote="Lakersfan_03"]Helt otroligt att det finns så mycket folk som ska klaga på precis allt som inte fungerar när vi gör vår första elitseriematch någonsin.
Angående köerna, Lakers vill ha en kontantfri arena. Vilket innebär att man betalar med kort och det tar ju lite tid.. Hela poängen är att alla ska skaffa ett Vida kort, då kan samtliga betala på 1 sekund eftersom ingen kod behövs till kortet, då kommer det flyta på.[/quote]

Det tro fan att man klagar på köerna. Handlade du i någon bar?
Eller struntade du i det när du såg köerna :D
Baren där jag köpte öl hade i alla fall enbart en kassa och det är katastrof, i alla fall om man vill sälja.
Nu gick varje köp hyfsat snabbt då man slapp slå kod även om man betalade med betalkort.

Självklart kommer trycket på barerna vara hårdast på lördagsmatcherna, men ett par kassor till i varje
bar kommer betala sig ganska snabbt.
Nu var det flera som struntade i att handla.
Själv skickade jag ut tjejen att handla öl ca 4 minuter innan paus, annars kan jag säga att jag hade
struntat i att handla jag också.
Snackade även med en tjej i ena baren och de hade redan påtalat problemet för Lakers, men inte fått
någon respons. Som hon sa, de jobbar inte servicebranschen och vet inte hur det fungerar.
De hade också för små kylar, ölen tog slut.
Jag tycker det är snålt och amatörmässigt att snåla in på detta när man vet att man tjänar bra med pengar
på alkoholförsäljning.

Inga skyltar i taket som talar om vad toaletter, barer etc ligger saknade jag också.
Riktigt dåligt, tar ingen avsevärd tid att hänga upp sådana.

I övrigt var hallen fin som fan!
Användarvisningsbild
Blixten
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:28 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav IceWOMEN » sön sep 18, 2011 11:23 am

Var det bara jag som störde mig på att vi skickade in ett Lejon som maskot när vi har Linköping WHITE LIONS på besök...!? :oops:


Nu råkar både VLH (smålandsvapnet) och White Lions ha ett lejon som symbol.
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav out4speed » sön sep 18, 2011 11:30 am

jag ser inte detta som Någon klagomålstråd utan mer lite tips på vad som kan göras bättre i Arenan, och jag tror faktiskt Lakers tacksamt tar emot synpunkter.

Och vad gäller Kiosker , barer köer mm Jag kräver inte att de ser till att det blir mindre köer, jag behöver inte köpa öl mat och godis i arenan, jag klarar mej jättebra med bara hockeyupplevelsen för den var helt kanon.

Men jag gissar att Lakers vill tjäna pengar och att jag helst SKA köpa saker i Arenan och då får de ju lyssna till vad vi som faktiskt vill köpa saker där tycker :-)

Jag tänker inte gå 2 minuter innan perioden är slut för att köpa öl och mat tex , då försvinner hela menigen med att gå på hockey för mej :-)

Så ser jag på detta iallafall
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Lakershjärta71 » sön sep 18, 2011 11:38 am

Out4speed, så tänker jag med! Jag har betalat för att se 60 min hockey.

Mycket ros men också mycket ris här, med all rätt.
Angående de delar av arenan som som man har risat, svagt att man inte har kunnat tänka på det här innan? Har man inte haft tillräckligt med tid och möten för att diskutera om hur proffsig arenan ska vara med tanke på tillgängligheten, köerna, toalettskyltar (självklarhet!), ljud osv inför en elitseriepremiär? Har man överhuvud taget tagit reda på hur andra hockeyarenor fungerar, hur mycket kiosker de har och vad som krävs osv? Och utpassagen är ju rena katastofen! Mycket är självklarheter när det handlar om arenor i den här storleken.

I övrigt var det en fantastisk upplevelse!
Senast redigerad av Lakershjärta71 sön sep 18, 2011 11:45 am, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav TwoTwo » sön sep 18, 2011 11:43 am

Jag var aldrig ute i kioskerna och barerna i pauserna. Hur är priset? Har hört att det är svindyrt.
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav alfax » sön sep 18, 2011 11:44 am

Ganska normala priser likvärdigt med andra arenor.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav TwoTwo » sön sep 18, 2011 11:46 am

alfax skrev:Ganska normala priser likvärdigt med andra arenor.

Okej, Låter bra :)
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Malul » sön sep 18, 2011 12:26 pm

ingen som har svar på frågan om publiksiffran?
tog vi helt sonika in 5500 personer?
låter helt galet.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav out4speed » sön sep 18, 2011 12:41 pm

Malul skrev:ingen som har svar på frågan om publiksiffran?
tog vi helt sonika in 5500 personer?
låter helt galet.


Det var ju massor med folk som stog uppe på plan 4 , och sen hade de ju som jag förstår det fyllt varje tomt utrymme med stolar och bord :-)

Och sålänge brandmyndigheter har klassat hallen för denna siffra så är det ju i sej inget fel i det, dock märktes det ju som sagt i kiosker och barer och vid utsläpp att arenan i dagsläget helt klart inte är byggd för så mycket folk :-)

Jag är ju bara glad att så mycket folk som möjligt fick möjlighet att uppleva denna händelse, för upplevelsen var enligt mej Magisk trots vissa problem
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav alfax » sön sep 18, 2011 1:19 pm

Om man bara rör på sej lite och inte måste andvända det som är närmast så var köerna inte så farliga vid kioskerna.Och även i andra arenor tar det alltid lite tid att komma ut och som sagts innan var det gott om plats kvar på ståplats så de som stod på övra plan hade ryms där.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav dolitle » sön sep 18, 2011 2:10 pm

Är inte 100 men tror inte restaurangen ingår i dessa 5000.
Ett svar från VLH vore ju bra- ifall dom får frågan dvs.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav ratscore » sön sep 18, 2011 2:17 pm

IceWOMEN skrev:
Var det bara jag som störde mig på att vi skickade in ett Lejon som maskot när vi har Linköping WHITE LIONS på besök...!? :oops:


Nu råkar både VLH (smålandsvapnet) och White Lions ha ett lejon som symbol.


Jo, jag är fullt medveten om det... Kändes bara som att deras klack blev mer positivt överraskad än vår... Dessutom ser den ut som Leos Lekland-lejonet (som någon skrev i nån annan tråd).
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Malul » sön sep 18, 2011 2:40 pm

Ja ska det vara nåt djur och retro så är det ju en gam som ska cirkulera runt,det måste fan bara gå att fixa alltså 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Klonis » sön sep 18, 2011 3:07 pm

Finns mkt att göra bättre mycket av detta vet personalen om, då det var först igår som dom hade så mkt folk och allt var nytt tror dom kommer att ha en feedback själva och även vi i LLs styrelsen kommer att framföra de synpunkter ni/vi har under veckan till berörda personer
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav out4speed » sön sep 18, 2011 3:17 pm

Klonis skrev:Finns mkt att göra bättre mycket av detta vet personalen om, då det var först igår som dom hade så mkt folk och allt var nytt tror dom kommer att ha en feedback själva och även vi i LLs styrelsen kommer att framföra de synpunkter ni/vi har under veckan till berörda personer


Det vore jätteskoj att få veta deras feedback på synpunkterna.

Och då tänker jag mest på Pub och Kiosker, allt det andra är jag rätt ävertygad om att inom 2-3 matcher så kommer det att vara löst, men vad det gäller Pub och kiosker så är det ju en lite mer svåknäckt nöt, även vad det gäller tömning av arenan.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast
 
Inlägg: 288
Blev medlem: sön mar 09, 2003 12:24 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Davve » sön sep 18, 2011 3:59 pm

Flaggbörbud på bortastå, eller iallafall tvåpinsflagg, personerna som satt ovanför borta stå kan inte ha sett mycket i början. Har för mig att att dom sa att de skulle finnas ett öppet Wifi i hallen ? Var nämligen nada täckning inne i arenan.
Användarvisningsbild
Davve
Forumamatör
 
Inlägg: 73
Blev medlem: sön jan 22, 2006 6:56 pm

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav friberg » sön sep 18, 2011 4:12 pm

täckningen av mobilnätet var tokdött ändå stod man nästan högst upp
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Power Play » sön sep 18, 2011 4:21 pm

ratscore skrev:
IceWOMEN skrev:
Var det bara jag som störde mig på att vi skickade in ett Lejon som maskot när vi har Linköping WHITE LIONS på besök...!? :oops:


Nu råkar både VLH (smålandsvapnet) och White Lions ha ett lejon som symbol.


Jo, jag är fullt medveten om det... Kändes bara som att deras klack blev mer positivt överraskad än vår... Dessutom ser den ut som Leos Lekland-lejonet (som någon skrev i nån annan tråd).


Kan bero på att det ÄR Leos Leklands lejon, och deras sätt att sponsra och synas.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav robber90 » sön sep 18, 2011 5:35 pm

På plan 4 hade jag full täckning på mobilen men inne i gångarna vid kiosker och barer ingenting
Användarvisningsbild
robber90
Forumentusiast
 
Inlägg: 492
Blev medlem: tis jan 04, 2011 5:11 am
Ort: Braås

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Cobra » sön sep 18, 2011 6:00 pm

RIS:

VAD: Långa köer till toaletterna/urinoarerna.
TANKAR: Förhoppningsvis kommer detta lösa sig när/om folk kommer att "späda ut sig" i arenan bättre, det vill säga inte går till närmsta toalett. Urinoarerna hade kunnat bli effektivare om det inte var separata urinoarer utan en enda lång. Då kunde man nog klämt in fler "utövare" på samma yta.

VAD: Ljudet
TANKAR: Tänker inte gå in så mycket på detta då jag hoppas och tror att detta är en ren inkörningsfråga. Förhoppningsvis behöver man inte göra några större ingrepp i form av att sätta in akustikplattor eller dylikt.

VAD: Säljytor/köer. Extrema köer av detta slag är inte acceptabelt. Vad gäller baren så vill många köpa ölen, dricka ölen och sedan bege sig till sin plats i god tid till nedsläpp. De reder inte ut detta på 18 minuter, DOCK har de inte ens 18 minuter på sig utan de har 5(!!) minuter på sig att sälja om, de som vill, ska hinna dricka upp i lugn och ro innan man beger sig till läktarn. Tidsstudiemannen har inte tänkt till, eller är jag fel ute? Betänkt att vi ska kunna bygga ut arenan för ytterligare 1000 pers (och kanske ännu mer?), så är det ju illavarslande att det redan nu är väldigt trångt och långa köer. Innan detta är löst känns ju en utbyggnad inte speciellt aktuell.
TANKAR: Ska man månne tänka utanför boxen? En bar måste ju inte vara en bar i klassisk mening utan kan ha separata köer för varje kassa, samt fler kassor. Då slipper vi problematiken och irritationen med att barpersonalen tar gästerna i fel ordning, samt att det blir en bättre "löpande band" försäljning. Vad det gäller kioskerna så är det fler kassor/kioser som gäller. Att "det bara blir trångt i baren på lördagar" köper jag inte som argument då alla som tar sig till VIDA alltid ska kunna få en härlig upplevelse, de som kanske bara dyker upp lördagar är ju de som vi ska värna extra mycket om och som vi ska omvända till "säsongare". Alltså extra viktigt att allt fungerar på helgmatcherna. Jag tycker inte att personalen jobbade speciellt långsamt och anser inte att det gick långsamt för att de "inte förstod sig på kassorna".

VAD: Arenakortet, går precis lika fort att betala med kredit-/betalkort och har därför svårt att se anledningen till att binda upp kapital. För min del spelar det ingen roll, kan Lakers tjäna någon krona på att få in pengar innan jag köpt något så bistår jag gärna med det. Men det finns många andra som inte är lika "hängivna".
TANKAR: Släng in rikligt med mervärden i kortet så som rabatter och erbjudanden på andra evenemang i VIDAarena.

VAD: Puben vid ståplats, ingen stor grej men den ser ju estetiskt bedrövlig ut. Som en industrilokal där man slängt ut några ståbord.
TANKAR: Kommer nog bli kanon med tiden, jag hoppas och tror att den inte är helt färdig än.

VAD: Ventilationen (ej på läktarn), det blev väldigt varmt, det gick att härda ut men skulle kunna vara mycket bättre.
TANKAR: Är säkert bara en kalibreringsfråga och säkert löst inom kort.

VAD: WIFI, skulle inte detta vara en modern arena?! Varför i hela fridens namn finns ej ett öppet trådlöst nätverk att tillgå? Åtgärda omedelbart! Se inte detta som en kostnad, dels handlar det om besökarnas välbefinnande (sportintresserade har en tendens att vilja veta vad som händer i de andra matcherna exempelvis...) men handlar också om att det är bra marknadsföring om alla twittrar och "facebookar" m.m om matchen.

ROS:

VAD: Ventilationen på läktarn var föredömlig, inte för kallt inte för varmt. Dock måste den ju anpassas efter antalet besökare, men förhoppningsvis kan den alltid stå inställd för 5000 pers.

VAD: Grym akustik! Vad ska man säga, ståpäls när man stod och skrek på läktarn igår.

VAD: Bra sikt från stå (finns säkert undantag men jag måste utgå från mig själv). Nätet tänkte jag inte ens på under matchen.

VAD: Trevligt bemötande från all personal.

I största allmänhet kan man också säga att Växjö Lakers och dess arenabolag är lyckligt lottade som kan få så här mycket bra feedback från folk utan att ens behöva be om det. Det är få företag förunnat. :D
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 1039
Blev medlem: tis sep 24, 2002 7:12 pm
Ort: Växjö

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav KalleB » sön sep 18, 2011 6:15 pm

Ljudnivån i baren var bedrövlig hoppas det kommer upp ett undertak där omgående!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Klonis » sön sep 18, 2011 6:18 pm

KalleB skrev:Ljudnivån i baren var bedrövlig hoppas det kommer upp ett undertak där omgående!


Det ska dit akustikplattor men tiden räckte ej till tills premiärdagen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav KalleB » sön sep 18, 2011 6:39 pm

Gött!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Premiären avklarad! Recensioner av arenan.

Inläggav Baloo » sön sep 18, 2011 7:17 pm

Mycket bra med en tråd för tips till förbättringar, tror Lakers tar till sig en del av detta... :ok:

Ni har nämnt det mesta...

Småskit kanske men det hade varit smidigt med krokar under ståborden så man kunde hänga sina jackor och dyl...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Nästa

Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster