Spelriktningen i den nya arenan!!

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ska vi ha bortalagets målvakt närmast VS i två perioder, eller?

Ja, offensiv hockey i 2 perioder.
99
94%
Nej, defensiv hockey i 2 perioder
3
3%
Spelar ingen roll alls.
3
3%
 
Antal röster : 105

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav A-sta » lör dec 18, 2010 1:58 am

Varför söker ni inte hjhålp av oss sponsorer som vill ha en levanede hockeymatch med drag på läktaren?
Tror att många av oss ställer upp på er!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Svartvadet » lör dec 18, 2010 2:06 am

Herregud vilken pajkastning det har blivit här inne! För fan, ha lite jävla basic-tänk när ni dundrar in med inlägg! Man kan inte skita sig i högernäven och äta med samma hand och inte tro att det kommer att smaka skit....

Relevant fakta (ur en perspektiv som de flesta bör kunna se!);

1. Bygget - Lagans byggnads skiter, liksom alla företag, fullständigt i vem bygget är till. Dom kunde liksom inte ha brytt sig mindre om att det är en ishall och att det ska spelas hockey där.

2. Ritningar - Har man någon som helst koll på hur man reser ett hus (alt. Arena) så vet man att det GÅR INTE ihop sig med ritningarna! Det har det aldrig gjort och kommer aldrig att göra! Det uppstår alltid problem, och liksom jag sa i nummer 1 så skiter byggarna helt åt helvete i om det ska vara ståplats här eller sittplats där.... Man försöker följa ritningar och det uppstår fel, det är naturens gång för att visa för oss att vi kan inte bara rita och få allt att passa till 100%! Ritningar byts ut och förfinas efter hand och arkitekter avslutar inte sitt arbete bara för att bygget har satt igång... "Tänka först, tala sen"

3. Lakers Ledning - Nu är bygget som det är och man har valet att välja mellan att ha fel bås och därav sämre miljö för laget (tro mig, det finns alltid gnällspikar som klagar på detta) eller att låta ståplats få sig en rejäl törn och kanske helt enkelt utebli. Det är inget lätt val, men jag vågar tro på att Öhman har tillräckligt med vett för att inte göra någon form utav övertramp!

Sen tycker jag att vissa här inne är Patetiska som Anders L och Lakersfan_03 (denna gången i alla fall)! Bestig för bövelen inte mark som ni inte kan ta er igenom! Att säga att "Jag KRÄVER svar" i ett fall där du inte har haft någon talan med de insatta (PutteA har ju sagt till dig hur det ligger till med möte osv.) är som att säga till Obama att du kräver att man ska dra hem allt militärt man har i världen! Har Lakers sagt att det är MÖTE om EN MÅNAD så är det ju så det är. Spelar ingen roll hur förbannade ni är i detta sammanhanget, det är till ingen nytta.

Sen är det väl klart som korvspad att man i LL kommer att vilja få igenom två offensiva perioder, för har ni slutat tro på detta så kan ni lika gärna lämna verksamheten - ni har ju trots allt ett medlemskap som bevittnar att ni tror på det LL gör.

Man får vara förbannad, men var det gärna på ett sakligt sätt - att älta hela tiden leder enbart till inbördeskrig! Kom ihåg det!

Hoppas ni förstod vad jag ville framföra....

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Coffe #800 » lör dec 18, 2010 3:04 am

Bra skrivet Svartis !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav friberg » lör dec 18, 2010 9:40 am

:clap: :clap: :clap:
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Stenkistan » lör dec 18, 2010 11:00 am

Om det blir defensiv hockey i två perioder blir vi den enda i arenan i hela världen med detta. Det är kotym att suppisarna ska terrorisera borta målvakten i två perioder. Fattar inte VLH detta så är man helt befriade från känsla och betydelse för spelet. Låt oss hoppas att så inte är fallet och att dem hittar en lösning som passar oss alla.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: ons mar 05, 2003 10:24 pm

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lembit25 » lör dec 18, 2010 11:43 am

Om vi inför 4a perioder. behöver ingen vara ledsen. kanske växjö kan få dispens för detta? :roll:
Missgynna tajf!
Användarvisningsbild
Lembit25
Forumproffs
 
Inlägg: 523
Blev medlem: fre nov 07, 2003 10:50 am
Ort: Rottne

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 18, 2010 11:48 am

LL Fixar detta, oroa er inte grabbar. För inte kommer det stå några ''lakejer'' på den ståplatsen om vi inte får vår önskan igenom
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav buck » lör dec 18, 2010 12:33 pm

Svartvadet skrev: Att säga att "Jag KRÄVER svar" i ett fall där du inte har haft någon talan med de insatta (PutteA har ju sagt till dig hur det ligger till med möte osv.) är som att säga till Obama att du kräver att man ska dra hem allt militärt man har i världen! Har Lakers sagt att det är MÖTE om EN MÅNAD så är det ju så det är. Spelar ingen roll hur förbannade ni är i detta sammanhanget, det är till ingen nytta.


Det är bättre att det mullrar och att folk blir förbannade när det förhoppningsvis går att påverka utgången. Att bli förbannade för att det BLEV på ett visst sätt är ju ännu mer lönlöst.

Nu har jag iofs hört att det redan är bestämt placering av hemmastå och att VLH mörkar med detta men jag litar på att LL gör sitt yttersta för att medlemmarna (och andra ståplatsare) ska få bästa möjliga hockeyupplevelse !
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » lör dec 18, 2010 12:44 pm

Njae, Buck, nu vet jag inte riktigt vad du menar :?:

Du har rätt i att det redan är bestämt vart ståplats ska vara, JA, det bestämdes redan i ritningsstadiet att det skulle bli västra. Däremot vet jag inte om VLH mörkar, det kan jag knappt hålla med om, för så upplever jag det inte. Däremot så finns det en beklaglig sak i allt detta, och det är att den person (läs Lars Håkansson) som idag är högst ansvarig för Arenabygget från Lakers sida inte fanns i organisationen när byggplanerna gjordes klara. Därför tror jag att det finns risk för att det finns fler frågor än den vi behandlar här och nu, som kan ha hamnat mellan stolarna tyvärr efter att Håkansson tagit över. Och detta handlar ju i så fall om kommunikationsbrist mellan Lakers styrelse och den nya VD:n, när han började sin tjänst. Så ser jag de.

För övrigt en väldigt bra sammanfattning av läget Svartis.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Bamse_78 » lör dec 18, 2010 1:56 pm

Får vi 2 deffensiva perioder så spelar det väl ingen roll hur billiga lakej abonemang styrelsen kan få fram. Jag trodde att dom abonemangen var för att få våra sittplats lakejer att hamna bredvid klacken.
Det blir nog jäkligt tomt på "västra stå" om vi har otur.
Men men jag hoppas att vår kompetenta styrelse kan få beslutstagarna i Lakers att se att det inte blir någon mer stämmning i hallen om dom inte lyssnar på vår styrelse och vad medlemmarna tycker.

Vi kan väl ställa oss tysta hela matchen mot tingsryd så dom kan få en bild på hur det blir i hallen när bara motståndar supportrarna hörs. Tror inte någon skulle trivas lika bra då.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » lör dec 18, 2010 3:00 pm

Lakejabonnemanget handlar först och främst om ståplats. I diskusionerna med VLH ingår också en viktig önskan från LL att vi även ska ha en sittande sektion nära klacken där där LL:s sittplatsmedlemmar kan sitta och då komma nära klack och stämmning. Hur det blir här med Lakejabonnemang får vi återkomma till. Men det flesta av dessa beslut kommer tas i början av nästa år. Det som alla bör tänka på, som är intresserade av detta lakejabonnemang är att det kommer att krävas medlemsskap i LL året innan. Alltså krävs det medlemsskap för innevarande säsong för att få köpa Lakejabonnemanget nästa säsong.

Och skulle vi mot alla odds bli överkörda i frågan om spelriktningen så faller givetvis abonnemanget, det är vi alla införstådda med. Men jag tycker vi alla ändå ska utgå ifrån att vi får som vi vill, även om ingen kan lova nått!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Esselle » lör dec 18, 2010 3:37 pm

Ja vi får hoppas att man tänker om. Har stått på Västra stå (eller motsvarande när klacken befann sig på långsidan) sen Lakers låg i Div 2. Men kan lova att jag inte tänker se defensiv hockey i 2 perioder. Då får jag köpa sittplats istället vilket medför att jag inte kommer ha råd att se alla matcher ...det får bli o prioritera isf. :(
~Ooh, des fouf!~
Användarvisningsbild
Esselle
Forumentusiast
 
Inlägg: 481
Blev medlem: tor sep 25, 2003 9:29 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » lör dec 18, 2010 4:22 pm

lakersfan, vi har gott om matcher att vara tysta på när vi får besked i jan om hur det blir....
sluta tjata på putte, klart som fan att han och resten av styrelsen gör så gott dom kan för att vi ska få 2 off per

helt upp till lakers om dom vill ha ett tomt västra stå utan någon klack
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 18, 2010 6:55 pm

Ja det är jag medveten om Serra. Men ju mer man reagerar desto större chans är det att VLH Agerar. Nu lär det ju inte bli två deff perioder, men utifall det blir det så har man skapat ett onödigt bråk. För jag antar väl att LL som varit med och planerat Vida Arena gjort det väldigt tydligt att vi ska ha två off perioder. Förstår inte varför detta kommer upp nu. Det är nog det som är den största anledningen till både min och alla andras reaktion. Jag skriver inte att ni i LL inte gör något för ni har gjort en massa, men jag är rädd för att VLH har mörkat angående detta lite, för varför kommer en sådan ritning upp nu när läktarbygget snart är byggt?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » lör dec 18, 2010 7:40 pm

Hehe, detta är ingen ritning som kommit upp nu! Det är helt enkelt så här att detta är nått man absolut inte tänkt på från VLH:s håll, mycket pga det jag skrev tidigare, att nya personer tagit över efter att bygget drog igång, och vissa saker har helt enkelt hamnat mellan stolarna.

Det var ju vi i LL som har studerat ritningarna lite mer ingående och upptäcker att arenan byggs på ett specillt sätt som gör att vi misstänker att VLH har tänkt def 2 per mot västra stå. Men detta är ju inget som VLH gör med berått mod, utan man har inga tankar på att detta är fel. Att tänka konspiratoriskt direkt utan att ge detta en chans tycker jag är lite knepigt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 18, 2010 7:54 pm

Okej då förstår jag lite mer nu Putte. Men man kan säga att vi också kanske varit lite otydliga då? Med lite bättre kommunikation mellan VLH och LL så kanske det inte hade uppstått ett eventuellt ''problem'' angående åt vilket håll det ska spelas? Jag tror att vi alla tog för givet att det skulle bli mot Västra Stå och att frågan kanske hamnat lite i skymundan. Tur att vi snappat upp detta och fortfarande kan påverka utgången
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » tis dec 21, 2010 9:15 am

*Hoppas verkligen att alla kort läggs på bordet vid mötet i jan, så att lakers inte på något sätt "mörkar" utan kör med raka rör att så här kommer det att bli.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav ON THE WAY UP » tis dec 21, 2010 11:33 am

När vi diskutterade med VLH angående logerna fick vi informationen att västra sidan var defensiv i två perioder.
Det är iofs ett tag sedan. kanske det har ändrat sig?
Anledningen var att vi kunde tänka oss en hörn loge närmast resturangen.
Nu blev det inte så, utan en mitt på. Vilket kanske var tur om dom ska ändra riktning.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs
 
Inlägg: 798
Blev medlem: ons feb 26, 2003 9:48 am
Ort: Hovshaga

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Niles » tis dec 21, 2010 5:43 pm

ON THE WAY UP skrev:När vi diskutterade med VLH angående logerna fick vi informationen att västra sidan var defensiv i två perioder.


Det är väl just detta som gör att det med stor sannolikhet kommer skita sig (Om jag får gissa). Om Lakers redan i försäljningen av loger säger att den här spelriktingen gäller blir det svårare att ändra sig sen. Av den anledningen borde Lakers redan nu ta ett beslut men det har dom nog också redan gjort även om dom låtsas nåt annat. Omklädningsrummens placering är inte det största problemet så klart.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Malul » tis dec 21, 2010 6:01 pm

trodde det var ett skämt från början detta men hoppas det löser sig.
skulle det bli 2 defensiva perioder komma många ta med sig sina minnen från Lakerdoom och tacka för sig,det är ju ett faktum som måste undvikas.

Logerna bör väl vara helt grymma vart de än är placerade i hallen?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 21, 2010 7:45 pm

ON THE WAY UP skrev:När vi diskutterade med VLH angående logerna fick vi informationen att västra sidan var defensiv i två perioder.
Det är iofs ett tag sedan. kanske det har ändrat sig?
Anledningen var att vi kunde tänka oss en hörn loge närmast resturangen.
Nu blev det inte så, utan en mitt på. Vilket kanske var tur om dom ska ändra riktning.


Sa de att Västra Stå skulle innebära två defensiva perioder?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Svartvadet » tis dec 21, 2010 8:24 pm

Lakersfan_03 skrev:
ON THE WAY UP skrev:När vi diskutterade med VLH angående logerna fick vi informationen att västra sidan var defensiv i två perioder.
Det är iofs ett tag sedan. kanske det har ändrat sig?
Anledningen var att vi kunde tänka oss en hörn loge närmast resturangen.
Nu blev det inte så, utan en mitt på. Vilket kanske var tur om dom ska ändra riktning.


Sa de att Västra Stå skulle innebära två defensiva perioder?


:wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 21, 2010 10:26 pm

Varför kommer detta då som en ''chock'' nu och inte ett knyst om detta innan?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » ons dec 22, 2010 12:41 am

Vad är det som kommer om en chock. Jag tycker ni ska fundera lite över dom svar vi ger här inne, för just nu känns det som en del inte bryr sig om vad vi skriver, utan ställer samma fråga hela tiden.

I tidig begynnelse av planeringen av Arenan drog LL denna frågan med VLH, att det var viktigt att klacken fick 2 off perioder. Detta är längesen, och idag är det andra som driver arenafrågan. För sista gången så är det alltså LL som fick ljus på denna fråga. Nuvarande personer har tydligen inte haft någon kunskap i denna fråga, och vi hade ju redan tagit upp detta en gång. Nu tyckte vi att ritningarna visade att det kunde var nått problem här, därför var spelriktningen en av många många punkter vid vårt möte med VLH förra veckan. Och det visade sig att vår oro var befogad. Nu ska vi sätta oss igen nån gång under Januari för att driva denna fråga, och så får vi se vart vi hamnar. Nu har jag dragit hela historien igen. Alltså ingen chock, och det fanns inget att knysta om tidigare, då vetskapen om problemet inte var känt. Nu är det känt, och vi ska lösa det.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » ons dec 22, 2010 9:34 am

Litar 100% på er putte att ni gör ert bästa..:)
Vet du om vi får def besked om hur det blir i jan?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Anders83 » ons dec 22, 2010 1:05 pm

I värsta fall så samlar vi ihop ett bra gäng med diverse verktyg sen bygger vi om skiten själva :mrgreen:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » ons dec 22, 2010 1:49 pm

serra skrev:Litar 100% på er putte att ni gör ert bästa..:)
Vet du om vi får def besked om hur det blir i jan?


Det är sagt så, men mycket ligger på Lagans, som ska sammanställa sektionerna. Men deras målsättning är ju att ha detta klart under Januari. Så vi räknar med besked i frågan under Januari.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Niles » ons dec 22, 2010 8:34 pm

Hur och när Lagans sammanställt platser på sektionerna berör ju inte frågan det minsta iofs. Planens utformning är ju klar och var ståplats är belägen råder det inte heller några tveksamheter på :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav KalleB » ons dec 22, 2010 10:26 pm

Att diskussionen överhuvudtaget finns betyder ju på att Lakers redan har pissat på oss. Ser inte ens varför ll ska behöva ta upp denna "fråga" med ledningen då svaret är självskrivet.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav serra » ons dec 22, 2010 11:15 pm

håller med niles...
men vi får väl vänta tills i jan...finns ju gott om matcher kvar på säsongen att visa lakers hur tyst det kommer att vara i hallen om det inte blir off zon i 2 per...

personligen så tror jag det är helt kört för oss och allt redan är spikat
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Malul » tor dec 23, 2010 12:43 am

Vi gör en Ljungby/Hammarby och startar Lakers Fans Hockey i div 4 och kör i lakerdooom!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » tor dec 23, 2010 6:02 pm

KalleB skrev:Att diskussionen överhuvudtaget finns betyder ju på att Lakers redan har pissat på oss. Ser inte ens varför ll ska behöva ta upp denna "fråga" med ledningen då svaret är självskrivet.


Tanken från VLH var denna JA, men som Lars Håkansson påtalar, så är inget bestämt. Med anledning av ett sånt uttalande så anser jag att det är påverkbart. Jag litar på Håkansson, och att dom gör det rätta.

Med sådana här uttalanden så är det ju vi som pissar på VLH innan nått ens är bestämt! KalleB och Lakersfan_03 m.fl: Det verkar ibland som ni anser att folk, oavsett vem, ska tänka och tycka precis som vi, trots att dom inte är några klackmänniskor och aldrig varit involverade i en supporterklubb, samt att dom har en väldigt kort erfarenhet av detta. Om ni inte vill att Lakers ska "Pissa" på oss, så får vi sluta "Pissa" på dom - Leva som man lär!!!

Niles: Rätt, men rent mötestekniskt så påverkar det. VLH vill ha allt klart, så dom har hela kartan framför sig när dom går till beslut. Och det innefattar allt som har med läktarna att göra!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 27, 2010 12:47 pm

KalleB skrev:Att diskussionen överhuvudtaget finns betyder ju på att Lakers redan har pissat på oss. Ser inte ens varför ll ska behöva ta upp denna "fråga" med ledningen då svaret är självskrivet.

Jag är inne på samma sak. Tycker frågan i sig är självklar. Borde inte vara diskussioner om detta alls. Men iochmed att LL har möte så litar jag på att vi löser detta tillsammans. Annars blir det konsekvenser och det hoppas jag att vi då står enade. Annars kan spelriktningen vara början på slutet för vår klackverksamhet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav PutteA » mån dec 27, 2010 1:38 pm

Den är självklar för dig och mig ja, men man måste se det hela med lite mer splitvision!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Spelriktningen i den nya arenan!!

Inläggav KalleB » mån dec 27, 2010 5:56 pm

Men Putte, jag menar inte att du har gjort något fel varför tar du åt dig? Det är ju Vlh som klantat sig inte LL :?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

FöregåendeNästa

Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster