NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Etnoj » tor maj 27, 2010 10:29 pm

Räven skrev:Jag ser att dörrfönstret på frontlastaren på sista bilden är sönderslagen, har det hänt på byggplatse? Om så är fallet , finns det någon som inte vill att bygget ska fortskrida eller visar npgon form av missnöje på detta sättet? Bild


Tragiskt om så är fallet, kan ju dock vara stenskott osv, händer lätt om man kör med öppen dörr. Men tycker det ser ut att gå fint överlag :D
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast
 
Inlägg: 400
Blev medlem: ons jan 13, 2010 12:55 am
Ort: Wexio

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 29, 2010 1:19 pm

Fortsätter i denna tråden på Rävens kommentar i "Evertsson Växjö Lakers" om nya arenan.

Frågan är om verkligen snittet på publiksiffran kommer att öka så vidare dramatiskt med hjälp av nya arenan i "lilla" Växjö.? Tyvärr är inte Växjös invånare så hockeyintresserade. Möjligen i början, men sen tror jag att det kommer att sina ut allt eftersom med liknande publiksiffror vi har idag såvida vi fortfarande är kvar i HA. Det är min intuition, men jag hoppas att jag har fel.

Man kan fråga sig varför inte "hockeyfebern" har hållit i sig sedan Lakers startade 1997? Vart har flera hundra tidigare hocleyintresserade tagit vägen sedan dess? Nu vet jag inga exakta publiksiffror som vi hade på den "gamla goda" tiden, men jag antar att vi hade ca 1000 åskådare fler då än vi har idag.
Senast redigerad av Lakershjärta71 lör maj 29, 2010 1:24 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav KalleB » lör maj 29, 2010 1:22 pm

Klart den kommer, Växjö håller på att bli en riktig hockeystad! Med tre länslag i serien kommer det snackas hockey överallt nästa sässong, den nya arenan kommer bara spä på intresset!
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav Räven » lör maj 29, 2010 1:57 pm

Man ser väl det lite varstans i landet att publiken sviker när det gäller arenaidrotten, med vissa undantag.

Jag tror att det kommer att öka en del, men det kanske inte är den typ av publik som vi trogna längtar efter. Tänker på det loger som kommer att finnas och de restauranger som med fin matchutsikt också kommer att finnas. När företag har sina representationer, så kommer det med all sannolikhet att läggas dit, det blir en mycket större helhet än att sitta på i mitt tycke halvtråkiga restauranger på stan. Idealet hade varit om det också bygdes ett hotell, så man slapp att forsla sig ner till stadens hotell.

Den får en mycket fin placering i infarten till stan och jag tror fortfarande att den kommer att heta ICA MAXI ARENA, men där kan kag självklart ha riktigt fel. Jag tänker på all fokus som då dras bort från deras största konkurrent City Gross. Deras skjul till butik sett från den sidan blir lite som i skymundan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 29, 2010 2:45 pm

Räven skrev:
Jag tror att det kommer att öka en del, men det kanske inte är den typ av publik som vi trogna längtar efter. Tänker på det loger som kommer att finnas och de restauranger som med fin matchutsikt också kommer att finnas. När företag har sina representationer, så kommer det med all sannolikhet att läggas dit, det blir en mycket större helhet än att sitta på i mitt tycke halvtråkiga restauranger på stan.

Skillnaden på restaurangerna i stan och restaurangerna i den nya arenan är ju att i stan tar de ju inget inträde för att man ska få äta en god middag.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Power Play » lör maj 29, 2010 4:44 pm

Jag förstår inte tveksamheterna angående publiksiffrorna i nya arenan. Om inte siffrorna ökar drastiskt när arenan tas i bruk så kommer Växjö att vara ett gigantiskt undantag från samtliga andra arenabyggen. Och varför skulle vi vara det? Snitten har ökat från 1000-1500 och uppåt på andra håll. Klart som korvspad att det blir betydligt mer folk här också när det blir en anläggning för ALLA - inte bara för hockynördar som oss...

Jag tror inte alla förstår vilken statushöjning arenan kommer att innebära. Ni kommer att få se folk i arenan som aldrig tittat på en hockeymatch innan. För att inte tala om vad den kommer att betyda för sponsorerna som äntligen kommer att kunna bjuda in kunder till något de slipper skämmas för...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 29, 2010 4:54 pm

Power Play skrev:Ni kommer att få se folk i arenan som aldrig tittat på en hockeymatch innan.
På vilket sätt blir det en arena för "ALLA"? Om jag hittills aldrig i livet har sett en curlingmatch, inte fan skulle jag gå och se på curling bara för att arenan är ny. Det är inget som skulle "bita" på mig i alla fall. För mig går det sportsliga före materiella ting. Vill iofs att det ska finnas en toalett i anslutning till där ajg kollar på sport.
Vill jag ha mat, vill jag köpa lotter, vill jag köpa mig en varm korv, så kan jag göra det nere på pressbyrån på stan utan problem.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » lör maj 29, 2010 5:40 pm

man måste inte ifrågasätta allt,alla och allt däremellan.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Power Play » lör maj 29, 2010 5:50 pm

Jodå, Malul. En del måste...

Och till dig lilla hjärtat, säger jag som jag sa till mina barn när de var mindre; Det är lite svårt att förklara så du förstår, men vänta till du blir större så ska du se att du förstår vad pappa menar.

Curling... :lol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 29, 2010 6:53 pm

Förstå kommer jag nog att göra, såvida du kommer med ett tillräckligt bra svar som jag "köper". :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Manglaren » lör maj 29, 2010 7:05 pm

Vad är det du inte förstår?

Fyra personer från Italien är här på ett företagsbesök, man vill från företagetssida göra något exotiskt med dem och första tanken är hockey.

Ja det hade varit jättekul, men eftersom vi måste käka också så fungerar det inte då matchen är mitt i middagstid, vi drar till PM istället.

Tänk om det funnits en fräsch restaurang där man samtidigt kunna kolla på hockey med de Italienska besökarna. En ny hall byggs och det går finfint att kombinera båda mat och exotiskt. Åtta ny besökare är på plats mot Borås.

Det är bara ett exempel, tänk lite längre så slipper du ifrågasätta allt och döda trådarna.
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: tor maj 03, 2007 12:06 pm
Ort: Åseda

Inläggav Medgångssupportern » lör maj 29, 2010 7:18 pm

Jag försöker mig på en förklaring. :)

Det är som PP säger inte så roligt att ta med sig kunder till Lakerdome. Då får det i så fall vara med kunder som är riktiga hockeynördar.

Som det är nu så tar många med sina kunder till Jönköping istället. Jag tror inte att resorna till Jönköping upphör helt med vår nya Lakerdome ver 2.0.0 men det kommer att bli en riktigt bra tillgång för sponsorerna. Sen så kommer den nya arenan att stå sig bra i konkurrensen med andra kundaktiviteter som finns i regionen.

När jag bodde och jobbade i Växjö så åkte vi upp med kunder och kollade på HV71 några gånger per säsong och mellan tummen och pekfingret hamnade vi på en kostnad på 1000 SEK per person för biljett, mat och dryck. Dom pengarna håvar HV71 in nu. När Lakerdome ver 2.0.0 står färdig kommer Lakers att ta en del av den kakan.
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin
 
Inlägg: 1027
Blev medlem: sön okt 01, 2006 8:35 pm

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 29, 2010 7:47 pm

Vad är det du inte förstår då, Manglaren? Du kanske också behöver fråga pappa? :bash:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Manglaren » lör maj 29, 2010 7:51 pm

:oops:
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: tor maj 03, 2007 12:06 pm
Ort: Åseda

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 29, 2010 7:53 pm

Medgångssupportern skrev:När jag bodde och jobbade i Växjö så åkte vi upp med kunder och kollade på HV71 några gånger per säsong och mellan tummen och pekfingret hamnade vi på en kostnad på 1000 SEK per person för biljett, mat och dryck. Dom pengarna håvar HV71 in nu. När Lakerdome ver 2.0.0 står färdig kommer Lakers att ta en del av den kakan.
Det ska väl vara sponsorerna då som kan kan lägga tusentals kronor på en hemmamatch, inkl. biljett, mat mm. En vanlig privatperson, barnfamiljer mm har jag svårt att tro har ekonomiska möjligheter att lägga så mycket pengar, särskilt inte när det är flertalet hemmamatcher/månad. Hur ska då ekonomin gå ihop? Alla är inte ju rika som "Troll".
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Power Play » lör maj 29, 2010 8:11 pm

Medgångssupportern skrev:Jag försöker mig på en förklaring. :)


Gick det bra?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Lakers00 » lör maj 29, 2010 8:23 pm

Humor :lol:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Manglaren » lör maj 29, 2010 9:38 pm

Bany Lagg kom tillbaks allt är förlåtet :roll:
Senast redigerad av Manglaren lör maj 29, 2010 10:39 pm, redigerad totalt 1 gång.
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: tor maj 03, 2007 12:06 pm
Ort: Åseda

Inläggav PutteA » lör maj 29, 2010 10:18 pm

Manglaren skrev:Benny Lagg kom tillbaks allt är förlåtet :roll:


:lol: :lol: :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Manglaren » lör maj 29, 2010 10:41 pm

På tal om ämnet. Är det någon som varit uppe vid hallen under senaste dagarna? Tokgillar nämligen bilderna ifrån bygget, speciellt då man varit för lat för att ta sig dit.
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: tor maj 03, 2007 12:06 pm
Ort: Åseda

Inläggav Flanders » lör maj 29, 2010 10:53 pm

Manglaren skrev:Bany Lagg kom tillbaks allt är förlåtet :roll:

Hahahha, veckans kommentar. :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 30, 2010 12:39 am

Manglaren skrev:Bany Lagg kom tillbaks allt är förlåtet :roll:
Hahaha du är då för tokig manglaren! :roflol:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » sön maj 30, 2010 2:03 am

Lakershjärta71 skrev:
Medgångssupportern skrev:När jag bodde och jobbade i Växjö så åkte vi upp med kunder och kollade på HV71 några gånger per säsong och mellan tummen och pekfingret hamnade vi på en kostnad på 1000 SEK per person för biljett, mat och dryck. Dom pengarna håvar HV71 in nu. När Lakerdome ver 2.0.0 står färdig kommer Lakers att ta en del av den kakan.
Det ska väl vara sponsorerna då som kan kan lägga tusentals kronor på en hemmamatch, inkl. biljett, mat mm. En vanlig privatperson, barnfamiljer mm har jag svårt att tro har ekonomiska möjligheter att lägga så mycket pengar, särskilt inte när det är flertalet hemmamatcher/månad. Hur ska då ekonomin gå ihop? Alla är inte ju rika som "Troll".


Du måste vara bra störd ibland alltså, använd det som är innanför pannbenet någon gång!!! Det alla försöker säga till dig är inte att det kommer att komma mer privatpersoner för att det är ny hall, kanske i början och då blir det alltid några som fastnar för hockeyn... Men i detta fallet så drar man in mest på VIP-logerna som kommer att vara top notch i den nya hallen, och eftersom att det inte är några privatpersoner som går in i hallen och tänker "Nu ska vi köpa en VIP-loge för ett år" så kanske det klarnar för dig hur idiotiskt ditt inlägg är!

Precis som de skrev innan, säg att PEAB har en loge och dom har en jätte affär på "G" med Växjöhem t.ex där dom ska få bygga ett par nya lägenheter och då kanske dom vill bjuda in säljarna från Växjöhem på en match i deras fina VIP-loge där dom kan sitta ostört istället för att sitta på vanlig sittplats som det är i dagsläget, vilket kan vara helt avgörande för en slutlig affär....... Nu drog jag ju i lite väl kanske, men hoppas att den sista hjärncellen hittade till en utav det två halvorna i hjärnan!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6426
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Power Play » sön maj 30, 2010 8:36 am

Manglaren skrev:På tal om ämnet. Är det någon som varit uppe vid hallen under senaste dagarna? Tokgillar nämligen bilderna ifrån bygget, speciellt då man varit för lat för att ta sig dit.


Har fruktansvärt svårt att hålla mig därifrån om jag ska vara ärlig... Så här långt är jag imponerad över hur snabbt de genomför markarbetena. Så vitt jag kan bedöma så är det mesta gräset och matjorden bortforslat nu. Man har också börjat fylla på med nya fyllnadsmassor här och var. Utöver detta, är det U- och J-omklädningsbaracken som fått smaka på rivningskulan.

Har för mig att jag läst nånstans att nån vatten- eller avloppsledning ska flyttas också, efter det så är det väl dags att dra alla nya ledningar och rör i marken innan man får se grundfundamenten börja ta form. Det är först då man kan börja se hur omfattande detta bygge är.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 30, 2010 11:00 am

Får hoppas de inte glömmer dräneringen då..

:lol:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » sön maj 30, 2010 11:14 am

Manglaren skrev:På tal om ämnet. Är det någon som varit uppe vid hallen under senaste dagarna? Tokgillar nämligen bilderna ifrån bygget, speciellt då man varit för lat för att ta sig dit.


Jag fotar därifrån varje måndag och lägger sedan in bilderna på min blogg, så imorgon kommer det mer bilder. Håll ut! :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Power Play » sön maj 30, 2010 12:28 pm

Fredrik R skrev:Håll ut! :lol:


Att hålla ut är något en Lakej har mycket svårt för i dessa byggtider... :wink:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav Fredrik R » mån maj 31, 2010 11:48 am

Så, nu har ni lite nya bilder på bygget i bloggen. :)
http://lakersbloggen.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav PeterLake » mån maj 31, 2010 2:08 pm

Vi är trötta på dina bilder, herr fredrik.

Om vi vill se arenans utveckling så åker vi ner till området där den byggs!!
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs
 
Inlägg: 547
Blev medlem: tis nov 03, 2009 4:14 am

Inläggav Fetisov » mån maj 31, 2010 2:10 pm

vilka är vi????????
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav dolitle » mån maj 31, 2010 2:11 pm

Om du och dina andra personligheter är trötta PeterLake. Skit i att titta då!

Vi andra är glada över Fredriks service med bilderna.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Stoffe » mån maj 31, 2010 2:15 pm

PeterLake skrev:Vi är trötta på dina bilder, herr fredrik.

Om vi vill se arenans utveckling så åker vi ner till området där den byggs!!


Du överträffar dina inlägg varje gång :idea:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » mån maj 31, 2010 2:20 pm

Peter, kanske inte alla här inne som bor i växjö?
Och vill du inte titta på bilderna så skit i det då fjant
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Stoffe » mån maj 31, 2010 2:25 pm

serra skrev:Peter, kanske inte alla här inne som bor i växjö?
Och vill du inte titta på bilderna så skit i det då fjant


Nu får du snart ett PM 8)
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakershjärta71 » mån maj 31, 2010 2:27 pm

Det ser trots allt fortfarande ut som en åker. Nu ska ju grunden i marken läggas. För egen del blir bilderna mer intressanta när det börjar byggas lite mer på höjden.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Vida Arena

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster