Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Här diskuterar vi allt som rör Lakers Lakejers klubblokal Poseidon.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Talismanen » ons feb 09, 2011 5:17 pm

Frågan kvarstår. Varför? Det är den frågan vi måste jobba med och gå till botten med. Varför vill så få offra tid för nått man gärna vill ha? Är det så i andra föreningar så kan man ju höra runt lite och se om dom har fått ordning på det och i så fall hur.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Ericsson » ons feb 09, 2011 5:27 pm

Människan är bekväm av sig. Så är det och det kommer väl aldrig att ändras så länge jag lever.

Synd att det inte sätts upp flyers, isåfall kunde jag hjälpt till att sätta upp här på Hovshaga några stycken.

Hovshaga Innebandy damers flyers sitter uppe rätt ofta har jag märkt så, varför ska inte lakers kunna göra nåt sådant också? Det är väl inte alla som läser SMP eller har Internet som går in och kollar nästa hemma match.
Näh, fram för mer publicitet.
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Talismanen » ons feb 09, 2011 5:34 pm

Jo men nu pratar vi ju om LL och våran verksamhet. Vad VLH gör/inte gör är ju ett helt annat kapitel och det får dom nog sköta själva. Finns nog att göra så det räcker inom LL.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Ericsson » ons feb 09, 2011 5:37 pm

O vem säger att inte Lakers Lakejer kan trycka upp flyers?
Med information om just Poseidon t.ex? :)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Talismanen » ons feb 09, 2011 5:39 pm

Nej absolut klart LL kunde göra det. Trodde du snackade om VLH iom att du började prata om nästa hemmamatch och så.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Ericsson » ons feb 09, 2011 5:40 pm

Näh, lite vett har jag nog kvar i skallen. :-)

Så om förslaget tas upp nångång, så har ni en på Hovshaga som hjälper gärna till o trycker dit några flyers. :-)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Talismanen » ons feb 09, 2011 5:49 pm

Klart du har vett i skallen du bor ju på Hovshaga :)

Att info inte går fram till alla bara genom internet visade sig i måndags. Jag och Anders skulle då hämta trumman på Poseidon och det va nog en fyra stycken som hann komma förbi där då och trodde det va öppet som vanligt.

Ja det blir nog en lång och seg fråga detta, hur man ska få folk att börja hjälpa till. Men nått bör ju göras.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Linda » ons feb 09, 2011 7:01 pm

Som helt vanlig medlem som bryr mig om föreningen tycker jag lite till. Hoppas att det är okej? :)

För att få fler åsikter, tips och idéer kanske tråder bör döpas om och kanske flyttas. Det är kanske inte helt logiskt att folk läser det som debatteras här när tråden heter Lakers-Mora.

Det är sant att det är svårt att få folk att hjälpa till idéellt i många föreningar men frågan är vad vi ska göra åt vårt problem.

Många gånger tror jag att folk inte vågar för att de är rädda att man ska ta hela handen om man ger lillfingret. Det måste vara okej att göra små saker då och då om det är det man vill bidra med.
Imgen ska behöva ha dåligt samvete för att man inte gör lika mycket som många andra.Vi måste bli bra på att uppskatta det lilla. Därmed säger jag inte att vi inte visar uppskattning men jag tror att vi kan bli bättre.

Sen kommer det alltid att finnas de som inte kan hjälpa till av olika anledningar eller helt enkelt inte vill, och det måste vara okej det också. Att försöka ge medlemmar dåligt samvete tror jag inte fungerar, det bidrar nog snarare till att man drar sig undan. Många kanske helt enkelt är medlemmar för att de tycker att LL är en bra förening som de vill stödja och bara vara deltagare i det som de tycker är roligt.

Det händer ju att folk kommer och säger att "Jag hjälper gärna till om det är något som jag kan göra, säg bara till". Då gäller det att man fångar upp dessa snabbt. Vi misslyckades med det förra året då det faktiskt kom några som ville hjälpa till. Vi var för sega med att ta tag i det och lära upp dem. Vi hade ingen energi till det. Mycket tråkigt men så var det då. Folk tjatar ju inte om att få hjälpa till precis. Hör man inte av sig så skiter de i det till slut. Det kanske är några av de som sa till förra året som vi kan fånga upp iår?

Jag har under dagen funderat lite på vad det är som gör att det är så svårt att få in nytt folk. (LL är bara en av föreningarna jag är medlem i och alla har samma problem och där diskuterar vi samma sak)
Som förening får man vara lite självkritisk många gånger, det är så lätt att det bara rullar på i gamla hjulspår.
Vi kanske är som många andra som sluter sig för mycket? Gör vi hellre det själva för att det går fortare än att lära upp nya? Tittar vi oss omkring på ståplats och sittplats eller i bussen efter folk som vi ser är med ofta om de vill hänga med i gänget?

Jag åtekommer till frågan om vad som är roligt. Att ha roligt tror jag är en av grundförusättningarna, det och att känna delaktighet, för att få in nya. Har vi roligt så vill andra vara med, det smittar liksom. Precis som gnäll och grinighet smittar av sig.
Vi kanske ska tänka till lite till mans om vad det är vi tycker är roligt? Vad tycker du är roligt? Vad var det som gjorde att du ville vara med och göra lite mer än att "bara" vara medlem?
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Ericsson » ons feb 09, 2011 7:26 pm

Vad sägs om att dela ut information om LL/Poseidon inför matchen?
Sist fick jag nån lapp från någon matkedja. Det kanske skulle få upp intresset? Eller åtminstone folk som är intresserade av att hjälpa till?
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Bamse_78 » ons feb 09, 2011 10:58 pm

Linda du har verkligen slagit huvudet på spiken.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav norje » ons feb 09, 2011 11:56 pm

Linda for president :clap:
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav PutteA » tor feb 10, 2011 12:57 am

Det kan också vara så här. De som jobbar inom LL, är många gånger så pass överbelastade att förmågan att jobba aktivt med rekrytering inte finns, orken som finns måste läggas på arbetet. Därför kanske man hoppas på den grupp som finns mellan de aktiva idag och de personer som ev kommer in i organisationen i framtiden. Alltså en ganska stor grupp med människor som på ett eller annat sätt funnits i och kring LL:s kärna under lång tid, men inte aktivt jobbar idag. Dessa som inte vill jobba aktivt för tillfället men ändå har ett stort hjärta för LL. Denna stora grupp skulle inte behöva bidra med speciellt mycket för att allt skulle gå lättare. Denna stora grupp är egentligen den viktigaste gruppen vi har, där varje enskilt litet bidrag skulle lyfta hela föreningen. Men tyvärr är den gruppen helt inaktiv i just LL, och är helt ointresserad av att hjälpa även det minsta. Jag anklagar ingen eller är inte ute efter att ge nån dåligt samvete, utan bara konstatera fakta, att detta är ett problem för oss.

Nu är det dock som så, att dessa problem med ork och så vidare endast är kopplat till Poseidon och inget annat. Och ska man hårdgranska detta så är det inte någon större rekrytering som behövs egentligen, utan avlastning. Denna avlastning borde vara möjlig med de folk vi har inom organisationen och i gruppen precis utanför. Jag har fullt upp med mina uppgifter men har ändå satt som mål att jobba minst 3 gånger på Poseidon under denna säsong. Detta har jag redan gjort, och kommer att ställa upp mer om möjlighet ges. Vad jag vill komma till är att det behövs oerhört lite från en stor grupp människor för att avlasta. Denna grupp skulle också kunna hjälpa till med ev. rekrytering genom att hålla ögon och öron öppna.

Att det finns dom som inte vill har jag full förståelse för, eller orkar, men att det är så många tycker jag är märkligt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Ericsson » tor feb 10, 2011 1:15 am

Yeah!

Linda for president! ;-)
Bra skrivet!
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Skuggan » tor feb 10, 2011 3:07 am

Hej, Skuggan här. Jag har jobbat en del på Poseidon denna säsong och jag trivs med det. Ni som besöker Poseidon är ett härligt gäng gubbar/kärringar/män/pojkar/flickor/ööö.. personer. Och jag hoppas att ni kan forsätta med det, att besöka Poseidon. Visst, det kan vara kämpigt ibland att servera alla törstiga själar. Men det vore förbaskat trevligt om en eller annan till kunde hjälpa till nån enstaka gång. Det skulle underlätta Poseidon-gruppen en hel del.
Jag kommer iaf att jobba på Poseidon så länge jag får. Over and out/Shadow.
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!
Användarvisningsbild
Skuggan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2292
Blev medlem: fre dec 01, 2006 12:16 am
Ort: Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Linda » tor feb 10, 2011 9:24 am

PutteA skrev:Det kan också vara så här. De som jobbar inom LL, är många gånger så pass överbelastade att förmågan att jobba aktivt med rekrytering inte finns, orken som finns måste läggas på arbetet. Därför kanske man hoppas på den grupp som finns mellan de aktiva idag och de personer som ev kommer in i organisationen i framtiden. Alltså en ganska stor grupp med människor som på ett eller annat sätt funnits i och kring LL:s kärna under lång tid, men inte aktivt jobbar idag. Dessa som inte vill jobba aktivt för tillfället men ändå har ett stort hjärta för LL. Denna stora grupp skulle inte behöva bidra med speciellt mycket för att allt skulle gå lättare. Denna stora grupp är egentligen den viktigaste gruppen vi har, där varje enskilt litet bidrag skulle lyfta hela föreningen. .


Jag förstår precis. Det är som den "kärngruppen" som vi hade tidigare. Jag tror att steg ett bör vara att styrelsen sätter tydliga riktlinjer med mål och delmål för vad man vill att en sådan grupp ska jobba med under en viss tid. När det är gjort så handplockar men två eller tre pers som vill jobba med att få igång en sådan grupp igen.
I denna gruppen bör man sedan mycket tydligt ta fram exakt vad man behöver hjälp med och i vilken grad, detta för att enklare kunna rekrytera folk och dessa vet då exakt vad som förväntas av dem.



PutteA skrev:Nu är det dock som så, att dessa problem med ork och så vidare endast är kopplat till Poseidon och inget annat. Och ska man hårdgranska detta så är det inte någon större rekrytering som behövs egentligen, utan avlastning. Denna avlastning borde vara möjlig med de folk vi har inom organisationen och i gruppen precis utanför.


Vad är skillnaden mellan rekrytering och avlastning? Menar du att det inte behövs rekryteras fler i den grupp som har ansvar utan att det behövs folk som gör punktinsatser? Eller fattar jag helt fel?
Här bör man precis som jag beskrev beskriva vad man behöver avlastning med och i vilken utsträckning.

Är det något man kan förenkla med "arbetsuppgifterna" eller kanske rent av plocka bort vissa grejer? Ex att räkna besökarna, det kan väl endast vara nödvändigt när man är orolig för att det blir fullt. Vissa matcher i vardagslunken kanske det räcker med en som jobbar om våra stammisar är beredda att hugga i om det kör ihop sig en liten stund. Ex att den som har baren kan be om hjälp med att samla ihop flaskor, gå och kolla om någon som man inte känner igen är medlem osv. Men det här kan ni bättre än mig. Jag skulle i alla fall inte ha några problem med att hjälpa till med något litet om jag ändå är där. :)

Sedan kanske man kan gå igenom de matcher vi har kvar och bestämma i vilken utsträckning man har möjlighet att ha öppet. Det måste inte vara öppet både före och efter match om det inte finns ork och lust till det. Vissa matcher behöver det kanske inte vara öppet alls. Är det inte öppet alltid så kanske det är fler som passar på att gå dit när det väl är öppet. Ibland kan det ju vara bra att få längta lite.

Jag förstår att det är mycket att ta tag i men det kanske kan vara värt att prioritera det när läget är som det är.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav PutteA » tor feb 10, 2011 12:55 pm

Det som är akut är avlastning. Skillnaden mellan avlastning och rekrytering i detta fallet är att en rekrytering är ju nått mer permanent, alltså att man mer eller mindre söker mer och framför allt nytt folk in i organisationen. Självklart behöver vi rekrytera också, men när det gäller Poseidon är inte detta problemet utan att ett väldigt liten grupp av människor under lång tid belastas hårt. Som jag skrivit tidigare så skulle bara en sådan sak som att tex 20 st sa att jag gör en punktinsats eller två per säsong. Tex en på hösten och en på våren. med tanke på att vi har öppet ca 60 tillfällen på en säsong, så skulle ju detta räcka för att avlasta så att denna belastade grupp skulle behålla kraften genom hela säsongen, detta är jag ganska övertygad om. Precis som Skuggan påtalar, som är en av de hårt belastade!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Linda » tor feb 10, 2011 1:06 pm

Då förstod jag dig rätt. Jag vet precis hur det är jag beundrar de som orkar, det var likadant förra säsongen.

Exakt vad är det ni behöver hjälp med? Vilka punkt insatser behövs och i vilken utsträckning?
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Talismanen » tor feb 10, 2011 4:10 pm

Ja då vore det ju toppen att gå ut med en sån lista där det står exakt vad. Med tanke på detta akuta läge vore det inte prio att få ut en sån hjälpa-till-lista?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Klonis » tor feb 10, 2011 4:30 pm

Poseidongruppen har möte i helgen tror jag när dom har haft det så tror jag dom kommer med lite mer info
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Talismanen » fre feb 11, 2011 9:53 am

PutteA skrev:Jag måste säga att jag tycker detta är bedrövligt ärligt talat! Vi har många som besöker Poseidon varje tillfälle vi har öppet, men ingen är ens villig att debattera detta i denna tråd.


Vill bara påpeka att dom som debatterar sämst i denna tråden är ju dom från Poseidon-gruppen. Jag tycker det kommit in en hel del tankar,förslag och idéer. Kasta inte sten!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Varanen » fre feb 11, 2011 3:27 pm

Antagligen får jag skit för det här, men jag skriver ändå ner mina ärliga åsikter. Problemet (tror jag) är att klubblokalen kräver enormt mycket arbete, men enbart en relativt liten del av föreningen nyttjar förmånen. Föreningen vill att de som kontinuerligt gör det ska bidra till arbetet som krävs, så att de som jobbar nästan vid varje öppningstillfälle skall få avlastning. Och där står vi nu. Det är detta debatten handlar om. Men faktum är att de "stammisar" som hade varit beredda att jobba redan funnits med på jobbarlistan. Ingen kan ha missat att det finns arbetsuppgifter förknippade med lokalen.

- SKANDAL! NU FÅR DET VARA NOG! PORTA ASEN!

Det har blivit en ond cirkel. Klubblokalen har öppet för stammisarna och stammisarna kommer för att stötta klubblokalen. Vilket egentligen innebär att klubblokalen fortgår för sin egna existens.

- ÄR ETT PASS PER SÄSONG FÖR MYCKET BEGÄRT!?

Tydligen. Samma mönster kommer att fortgå i all evighet. Intresset blev aldrig så stort som föreningen hoppades på, den engelska traditionen om att träffas innan match fick aldrig fotfäste, och de stammisar som inte skrivit upp sig på listan kommer inte heller göra det (ej att förglömma att det finns återkommande besökare som jobbar).

Varför jobbar ni som faktiskt gör det? Den enda som skriver något positivt är Skuggan. Kanske skulle ett sånt resonemang kunna inspirera fler.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav PutteA » fre feb 11, 2011 8:24 pm

Talismanen skrev:
PutteA skrev:Jag måste säga att jag tycker detta är bedrövligt ärligt talat! Vi har många som besöker Poseidon varje tillfälle vi har öppet, men ingen är ens villig att debattera detta i denna tråd.


Vill bara påpeka att dom som debatterar sämst i denna tråden är ju dom från Poseidon-gruppen. Jag tycker det kommit in en hel del tankar,förslag och idéer. Kasta inte sten!


Hahaha Talismanen, nu får du väl ge dig i alla fall. Du hämtar min text från början av denna tråd, när ingen annan utanför Poseidongruppen eller styrelsen skrivit ett enda inlägg. Då kan jag ju knappast ha kastat sten i glashus eller?? Hade jag däremot lagt in den kommentaren nu, hade det ju blivit ganska fel, eller hur. Då det, sen jag skrev det inlägget, har hänt en del i debatten.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav PutteA » fre feb 11, 2011 8:41 pm

Håller med dig i det mesta du skriver Varanen, och du ska absolut inte få skit för de. Däremot håller jag inte med dig när det gäller, att Poseidon inte blev vad vi förväntat oss. Här tycker jag faktiskt tvärtom. Eftersom jag är kassör, Putte-Peng för en del, och givetvis ska vara en pengak*t jävel, så tittar jag ju först på vad denna lilla lokal omsätter. En kvarts miljon kronor är svaret. Förra året gick den så bra att det har kunnat investerats en hel del under innevarande säsong. Det ekonomiska resultatet under innevarande säsong kommer ju däremot säkert att hamna på minus, med detta kommer beror på investeringar som gjorts. Alla pengar som dras in är bra pengar eftersom Poseidon inte har några kostnader för att hålla öppet. Så om vi säljer för 1.000 eller 20.000 på en kväll är av mindre betydelse då det oavsett har genererat mer än om vi hållet stängt. Poseidon BEHÖVER inte generera några pengar, utan i stort sätt gå runt under ett år. Innebär att vi behöver dra in tillräckligt med pengar för hyra+el+övrig drift+kostnader för Tv-visning, och de gör vi idag. Så min bedömning är att Poseidon går klart bättre än vad jag vågat hoppats på.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav Talismanen » fre feb 11, 2011 9:10 pm

PutteA skrev:
Talismanen skrev:
PutteA skrev:Jag måste säga att jag tycker detta är bedrövligt ärligt talat! Vi har många som besöker Poseidon varje tillfälle vi har öppet, men ingen är ens villig att debattera detta i denna tråd.


Vill bara påpeka att dom som debatterar sämst i denna tråden är ju dom från Poseidon-gruppen. Jag tycker det kommit in en hel del tankar,förslag och idéer. Kasta inte sten!


Hahaha Talismanen, nu får du väl ge dig i alla fall. Du hämtar min text från början av denna tråd, när ingen annan utanför Poseidongruppen eller styrelsen skrivit ett enda inlägg. Då kan jag ju knappast ha kastat sten i glashus eller?? Hade jag däremot lagt in den kommentaren nu, hade det ju blivit ganska fel, eller hur. Då det, sen jag skrev det inlägget, har hänt en del i debatten.


Jo men det är lite därför jag tog upp det. Varför sån panik? Alla kan ju inte bara kasta sig på tangentbordet och engagera sig bara för att du/ni vill det. Men såhär i efterhand är det ju bara du som svarat/debatterat förutom nått enstaka inlägg. Bedrövligt va ett ord jag läste i början. Tja!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav KalleB » fre feb 11, 2011 9:14 pm

Ärligt talat så visste jag faktiskt inte att det var sådana problem med Poseidon som det nu har kommit fram att det är. Det är i alla fall ingen som frågat om jag vill hjälpa till med något!? Tror jag talar för rätt många faktiskt, vill man ha hjälp måste man ju börja med att fråga om det, eller? :dontknow:

Missförstå mig inte, ni som gör jobbet gör det skit bra! :P
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav PutteA » lör feb 12, 2011 12:04 am

Talismanen: Frågan är varför du kommer med de nu 4 dar efter jag la den kommentaren....?
Men jag ska hålla min käft fr.o.m nu......
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Talismanen » lör feb 12, 2011 12:38 am

Häng inte upp dig på NÄR/VAR/HUR. Alla följer ju inte detta så som vi gör. Fast inte ens jag tänkte på detta från början förän jag läste igenom tråden en gång till. Då hittade jag detta och det slog mig och jag började undra. Uppenbarligen slog det rätt hårt!!! Jag la inte min första comment ang. detta för 4 dagar sen utan jag hängde med i den debatten som jag trodde ni gärna ville ha igång. Iaf lät det så från början då du förbannade dig på de bedrövliga members som fanns som inte tog diskussionen m.m!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Daniel » lör feb 12, 2011 12:43 am

Putte A det Talismanen menar är att det endast är du och skuggan som sagt något och ingen annan från poseidon gruppen. Sedan väljer du och gå i taket vad folk än skriver.

så jag skriver inget för du kommer bara att miss tolka det
jag tror ingen över huvud taget vill något illa i denna tråden utan de säger bara sin åsikt
sedan väljer du att hänga upp dig på detaljer och småsaker i det fok skriver

och jag är absolut inte negativ och jag vill dig absolut inget illa
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav PutteA » lör feb 12, 2011 1:16 am

Ja, det är lätt att misstolka när folk skriver. Det jag hade lite svårt för i detta var att mitt inlägg där jag tog i (med vilje) och använde ordet bedrövligt las i början av denna debatt. Jag la inlägget med förhoppning om att nån eller några skulle bli så pass förbannade att dom gick in i debatten. Sen var debatten igång. Då blir det helt plötsligt lite jobbigt att behöva försvara ett ordval X antal dagar efter man la inlägget. Det inlägget känns ganska överspelat. Och om man nu vill köra på i debatten, varför då helt plötsligt lägga focus på nått som egentligen inte hör debatten till. Jag menar, debatten handlar ju om Poseidon, inte att jag i ett försök att få igång debatten använde uttrycket "Bedrövligt"? Men om nu Talismanen inte gillade uttrycket så får jag se det som positivt, då min målsättning va att väcka. 8)

Sen varför inte mer ifrån Poseidongruppen är med i debatten beror (är min övertygelse) nog på att dom avläser debatten. Deras åsikt vet vi ju, att dom känner en viss överbelastning och gärna vill ha avlastning. Är ganska övertygad om att hela gruppen läser här med spänning. Därför tycker jag att vi bör hålla oss till den debatt tråden ämnar. Personligen tycker jag debatten kom igång på ett bra sätt, och precis som du skrev tidigare Talismanen så har ju en hel del matnyttigt framkommit från olika håll.

Sen Daniel har jag inte gått i taket, utan ifrågasätter varför jag inte fick skriva som jag gjorde i de läget. Enligt Talismanen var det ju onödigt då det hade framkommit bra saker. Men jag hävdar att det vid de laget inte hade skrivits nått alls knappt i ämnet från nått håll utanför styrelse och Poseidongrupp. Så min undring var kort och gott, varför det var fel??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Linda » lör feb 12, 2011 9:01 am

PutteA skrev: Förra året gick den så bra att det har kunnat investerats en hel del under innevarande säsong. Det ekonomiska resultatet under innevarande säsong kommer ju däremot säkert att hamna på minus, med detta kommer beror på investeringar som gjorts.

Alla pengar som dras in är bra pengar eftersom Poseidon inte har några kostnader för att hålla öppet. Så om vi säljer för 1.000 eller 20.000 på en kväll är av mindre betydelse då det oavsett har genererat mer än om vi hållet stängt.


Vad är det för investeringar som gjorts som gör att resultatet för denna säsongen säkert kommer hamna på minus?

Visst är ekonomi viktigt även i en ideell förening men just i detta läget så kostar det massor som jag ser det att ha öppet. Det kostar energi av ideella medlemmar och det är dyrare än pengars värde. Pengar är ointressant om vi inte har folk som orkar engagera sig. Om vi har öppet och det enbart kommer ett fåtal stammisar och vi säljer för 1.000kr, är det värt den energin det kostar av de som engagerar sig? Energi som man kanske kunde sparat på till ett annat tillfälle? Att inte ha öppet en match när vi inte förväntar oss att det kommer mycket folk kan ge dem som engagerar sig lite andrum och ge dem tillfälle att ladda batterierna. Det andrummet tror jag är en väldigt god investering.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav Linda » lör feb 12, 2011 9:19 am

Skuggan skrev:Hej, Skuggan här. Jag har jobbat en del på Poseidon denna säsong och jag trivs med det. Ni som besöker Poseidon är ett härligt gäng gubbar/kärringar/män/pojkar/flickor/ööö.. personer. Och jag hoppas att ni kan forsätta med det, att besöka Poseidon. Visst, det kan vara kämpigt ibland att servera alla törstiga själar. Men det vore förbaskat trevligt om en eller annan till kunde hjälpa till nån enstaka gång. Det skulle underlätta Poseidon-gruppen en hel del.
Jag kommer iaf att jobba på Poseidon så länge jag får. Over and out/Shadow.


Glömde citera dig Skummel. Det är precis en sådan här attityd som behövs! :clap:

Putte A: Du skrev i ett inlägg att du ville att folk skulle bli förbannade och reagera. Reaktionen kanske snarare blir att det inte vill gå till Poseidon mer. Jag kan ju helt ärligt säga att när jag läste nyheten och denna tråden först så var min första tanke att jag ska minsann inte vara till besvär mer och att jag inte ville sätta min fot på Poseidon i fortsättningen. Nu tror jag inte att det var så ni menade men det kan bli så fel när man skriver saker som kan tolkas på olika sätt. Reaktionen var dock densamma oavsett vad som menades.
Nej, positvia vibbar a lá Skuggan är precis vad som behövs.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav PutteA » lör feb 12, 2011 11:20 am

Tyvärr Linda, så är det återkommande trend att nån måste bli förbannad och säga saker som den egentligen kanske inte ville säga, för att få igång människor i en debatt. Kolla många trådar på detta forum, vad det än månne handla om. Så fort nån intensifiera tonen så börjar folk skriva som dom aldrig gjort förut. Egentligen hade man velat skriva: Houston, we have a problem, bla bla bla bla..... osv. Initieringen av denna tråd bestod bara av en fråga från Pigge om öppethållande. Svaret var väl rakt och ärligt, personalbrist. Förhoppningen var ju att man skulle se en åtminstånde liten reaktion på detta. När sånt uteblir så måste man på nått sätt nå fram till den stora skaran och få dom aktiva. När i historien har man lyckats med ambitioner och mål genom att i alla lägen lugnt och försiktigt stryka medhårs??? Hur tror du Janne K gör när inget fungerar i spelet, JA ett sätt är deffenitivt att försöka reta upp och göra åtminstånde en del spelare lite förbannade och irriterade. Ibland lyckas det och laget vänder och vinner. En del gånger behöver han inte gå så långt.

När det gäller investeringar den här säsongen är det bl.a inköpt en spel-tv, en ny dator, monitorer för markandsföring, programvara. Sen har det tillkommit kostnader i form av drift som inte var budgeterat. Byte av larm har genomförts, och installation av visst ljus är gjort i lokalen. Lite av det som i år genererat en högre kostnad för Poseidon.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Lakers-Mora 7/2

Inläggav dolitle » sön feb 13, 2011 4:31 pm

Talismanen skrev:Vill bara påpeka att dom som debatterar sämst i denna tråden är ju dom från Poseidon-gruppen. Jag tycker det kommit in en hel del tankar,förslag och idéer. Kasta inte sten!


Det kanske finns en tanke med att låta övriga medlemmar prata lite i detta ämnet. Om inte jag och övriga i gruppen velat ha kvar Poseidon hade vi väl knappats lagt ner så mycket tid där.

Den verkliga debatten tar vi på ett medlemsmöte som vi inom kort kommer kalla alla medlemmar till.

Jag hoppas att Poseidon blir fullknökad då.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav dolitle » sön feb 13, 2011 4:36 pm

KalleB skrev:Ärligt talat så visste jag faktiskt inte att det var sådana problem med Poseidon som det nu har kommit fram att det är. Det är i alla fall ingen som frågat om jag vill hjälpa till med något!? Tror jag talar för rätt många faktiskt, vill man ha hjälp måste man ju börja med att fråga om det, eller? :dontknow:

Missförstå mig inte, ni som gör jobbet gör det skit bra! :P



Om man måste prata enskilt med alla medlemmar om att det behövs hjälp måste vi utöka gruppen.

I alla utskick vi gjort har vi skrivit att vi behöver hjälp.
I månadsbreven har vi skrivit att vi behöver hjälp.
På alla årsmöten har vi sagt att vi behöver hjälp. Där har jag påtalat att det är akut!

Måste det kvävas att man fysiskt sha hålla fast varje enskild medlem och upprepa det som ett mantra i 10 minuter för att det ska framgå att det behövs mer hjälp i klubblokalen, då kan vi nu lägga ner den.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: Poseidons framtid. (Topic ändrat)

Inläggav dolitle » sön feb 13, 2011 4:42 pm

Poseidon gruppen behöver hjälp med:

Kortsiktigt:

¤ Fysiskt arbeta vid öppningar;
- kontrollera medlemskap och ålder i dörren
- sköta köket
- Stå i baren

¤ Städning mellan öppningar

¤ Vis underhållsarbete i själva lokalen

Långsiktigt:

¤ Ingå i lednings gruppen;
- Planering av speciella event, ex jubileumsfest, nyårsfest, öppning med mat och underhållning.
- Jobba med marknadsföring
- Leta sponsorer
mm

¤ Jobba i lokalen (samma som kortsiktigt)
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Föregående

Återgå till Poseidon

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster