Hur har lakejerna tänkt?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hur har lakejerna tänkt?

Inläggav erok » mån aug 19, 2002 5:20 pm

Jag bara undrar vilken målsättning lakejerna har? Hur skall vi göra för att väcka ett ännu större intresse för att få fler medlemmar?Och hur mycket pengar behöver vi? Själv kan jag försöka ordna ett par helgjobb åt ca 10 lakejer som vill sätta eller spruta granplantor.Men bara om det finns intresse :lol:
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Per Carlsson » mån aug 19, 2002 9:56 pm

först å främst kan vi ju se till att hålla oss på matcherna :roll:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Daniel » mån aug 19, 2002 10:55 pm

det enklaste för att få folk till klaken är att inte jaga häken av sig för att
få dit dom utan att do som står i klaken späner av och har roligt så söker sig folk dit atomatiskt
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » tis aug 20, 2002 8:55 am

Eftersom jag ännu inte är Lakej så borde jag kanske inte uttala mig... men gör det ändå.

Precis som PeR skriver, så är det viktigt att klacken samlas till matcherna och väl där, visar upp ett bra TIFO och därigenom underhåller alla i hallen, såväl spelare som publik.

Jag har några synpunkter till, men de sparar jag tills jag löst medlemsavgiften hemma mot IKO.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Per Carlsson » tis aug 20, 2002 11:42 am

Precis Anderzon. Det är inte bara oss själva i klacken vi ska få hålla igång, utan få med oss övriga publiken. Helst än mer än vad vi gjort tidigare. All vet väl vilken otroligt go stämning det är när hela Lakerdome klappar händerna bara som ex. Tänk å få alla hänga med i en ramsa oxå, det ni!!

:!: Anderzon, du får gärna komma med synpunkter och förslag rätt att du ännu inte är medlem.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » tis aug 20, 2002 12:00 pm

Tack PeR!

En tanke bland flera:

Man skulle kanske kunna trycka upp ett vikt A4 innehållande enkla fraser/verser o dela ut i insläppet... typ ett allsångshäfte, ungefär som allsång på skansen... t.ex VLH håller på VLH...

VI VILL HA MÅL MÅL MÅL... MERA MÅL... SE UPP NU ATTACKERAR VI!... osv

Att sjunga i Lakerdome är helt underbart och får jag betala FEM spänn för ett sådant sångblad när jag vet att Lakejerna får hälften och juniorerna resten... ja då skulle jag sjunga ännu mer och högre.... De snåla kan ju spara sitt till nästa match...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav anderzon » tis aug 20, 2002 12:04 pm

Ulf Johansson i Lakers ledning är ju VD för Davidssons tryckeri... hur billigt skulle man få igenom det...?
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Per Carlsson » tis aug 20, 2002 12:47 pm

Tanken är kanon Anderzon!! :idea:

Vi har faktiskt pratat om detta flera gånger inom Lakejerna, men faktiskt aldrig tänkt på att dela ut dessa papper till övrig publik, utan mest tänkt oss till dom närmst klacken. Men idén är ju kanon om det skulle göra att man fick med hela hallen. Det är väl iofs rätt tveksamt att få t ex bortre delen sett från oss av ståplats att hänga med men det är värt ett försök.
Jag ska kolla upp detta så ska vi nog kunna ha dessa sångblad redo till serien börjar. Innan lär nog inte behövas då förmodligen större delarna av hallen kommer vara ganska passiva när inte matcherna gälelr nåt.


Men jag måste nog tyvärr såga idén med att ta betalt för dessa sångblad. Många tycker nog redan att det räcker med de utgifter de har pga hockeyn. Matchtröjor, halsdukar, programblad, inträdesbiljett mm. Däremot kan man likaväl ha nån form av insamling för att stödja Lakejerna och/eller ungdomsverksamheten. Ungdomarna hjälper vi nu med tavlan som man får lägga bud på. Det blir kanske lite väl mkt om vi oxå ska hjälpa juniorerna.

bla bla, nu har jag skrivkramp! :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » tis aug 20, 2002 12:58 pm

Håller med dig vad gäller betalningen... det var mitt ekonomiska jag som kom fram där...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Per Carlsson » tis aug 20, 2002 1:03 pm

Som vi Lakejer brukar säga:

- Pengar har aldrig vart några bekymmer för oss Lakejer 8)
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Dancing Homer

Inläggav Snoken » tis aug 20, 2002 9:06 pm

Jag minns en gång i våras att det till höger på sittläktaren satt en sk dancing Homer som satte igång lite ramsor på en av sektionerna. Stämningen den gången var kanon. Kanske kan det vara smart att ha några lakejer utspridda även på sittläktaren för att pusha på lite. Stackars den personen bara :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster