Klent

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klent

Inläggav axel » tor nov 21, 2002 12:07 am

Tyckte att klacken var lite klen i onsd. kväll mot Tyringe. Lustigt nog är bättre tryck på klacken på bortamatcherna.
axel
 

Inläggav Daniel » tor nov 21, 2002 12:12 am

står du i klacken eddif?
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tor nov 21, 2002 12:45 am

Jag kanske inte är rätt man att döma för jag skriker inte precis hela tiden. Men idag tog jag i med stark röst :)

Tyvärr var det riktigt kasst drag i klacken idag. Börja folk tröttna redan?
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Walle » tor nov 21, 2002 12:46 am

Vi var iallafall fyra som firade segern och fortsatte sången i parken
Användarvisningsbild
Walle
Forumproffs
 
Inlägg: 669
Blev medlem: lör apr 13, 2002 3:56 pm

Inläggav Per Carlsson » tor nov 21, 2002 9:12 am

Jag håller med. Detta var den sämsta matchen klacken gjorde.

Men jag förstår å andra sidan inte varför inte vi får göra en dålig match ? Detta var väl i stort sett den enda matchen hittills som det inte vart riktigt bra tryck i.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Sudden » tor nov 21, 2002 9:53 am

Håller me, jag har fått höra att en del tycker att vi har börjat slakna lite med tiden som har gått. Men vi kan ju ha våra formsvackor som alla andra har! Även om man kan tro så har ju en del klackar de hela tiden! :)
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav anderzon » tor nov 21, 2002 9:54 am

Vi får väl använda oss av samma uttryck som spelarna får göra när de inte är på topp... "en sämre dag på jobbet helt enkelt".
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Sudden » tor nov 21, 2002 9:58 am

Bra sumerat. Men man kan ju också säga att de blir ju inte bättre stämmning när man inte kan få någon hjälp från resten av publiken. Jag tycker att de vore något om vi försöker lite mer att få me dom. (Då kan ju vi visa att vi e fler en vad vi igentligen e. Eller vad säg Bizon :wink: ) :lol:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav Per Carlsson » tor nov 21, 2002 10:08 am

Som jag ser det så är det största problemet att det är så mkt folk borta från klacken varje match. Det är inte lätt att få igång en bra stämning när man är halverat manskap jämt å ständigt.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tor nov 21, 2002 10:48 am

Sant, det är dålig uppslutning. Men samtidigt ska det gå att etablera tryck med halvt manskap. Stundtals var det ju ordentligt liv igår...vi som är där får se till att sjunga starkare. Jag tycker att det har märkts en gradvis försämring under de senaste fem hemmamatcherna. Jag vet inte hur ni andra tänker men själv tycker jag det är skitkul att leva rövare i klacken...det är ju därför jag står där. Sjung för bövelen 8)

Tycker att övrig publik hänger med bra i svängarna ändå. Jämför med andra klubbar.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav erok » tor nov 21, 2002 11:23 am

Jag hade med mig en kille som aldrig har varit i hallen förut.Han tyckte det var det bästa han upplevt på flera år.Han jämförde oss med machen Troja Rögle på det gamla 80 talet. Inte dålig reklam för en dålig dag
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Sudden » tor nov 21, 2002 1:16 pm

Den killen som inte varit på hockey på åratal kunde ju faktisk två spelare på isen. Och de var ju Nisse och Grans....
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav axel » tor nov 21, 2002 3:11 pm

Bättre tryck på Söndag mot skövde, då smäller det.
axel
 

Inläggav axel » tor nov 21, 2002 3:12 pm

Daniel skrev:står du i klacken eddif?





Japp det gör jag, gör du ?
axel
 

Inläggav Viktor666 » tor nov 21, 2002 5:09 pm

Och när började du stå i klacken, om man får fråga? Var inte där igår iofs men jag har då aldrig sett dig där! 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav buck » tor nov 21, 2002 11:19 pm

min hals var död igår. käkade säkert 4 påsar Fishermans, men den höll ändå inte... så jag stog o tjurade ensam istället.. ;) inge kul att stå i klacken om man inte kan hårja.. men jag tycker att ni hördes rätt bra ändå stundtals!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Snoken » tor nov 21, 2002 11:34 pm

Stundtals var det jättebra...men mot slutet var det illa...när inte ens olé olé olé funkade, då är det dåligt drag.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Linda » fre nov 22, 2002 8:39 am

Så förskräckligt dålig är inte klacken! Vad jämför ni med??
Jag hör bara lovord hela tiden från folk som rör sig i hallen, gamla som unga, killar som tjejer.
Sänk ambitionerna och se till ha kul, det smittar av sig på den övriga publiken som förövrigt säkert är en av de bästa publikerna i vår division.
Ni som står på läktaren och håller stämningen upp gör ett hästjobb, ett mycket uppskattat och omtalat sådant.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav mackan » fre nov 22, 2002 9:59 am

Och du gör ett hästjobb nere vid disken Linda!!!!!!!
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Snoken » fre nov 22, 2002 10:45 am

Jag jämför över tiden. Klacken fungerar ju som vilken organisation som helst. Det gäller att hela tiden bli bättre och bättre på det man gör. I div 1 har vi utan tvekan den kraftigaste klacken å vi är bra men vi kan bättre. Det jag menar är att stämningen har blivit lite mer lågmäld under de senaste matcherna om man jämför med säsongstarten. Det är väl ganska naturligt när det är en lång å jobbig säsong. Det viktigaste är att alla är taggade framåt kvaltiden.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Loseddos » fre nov 22, 2002 12:56 pm

Jag hade placerat mig ovanför utvisningsbåsen... Kan omedelbart säga att det är svåååårt att få igång det folket... man kan tro att dom frusit fast.. 8)

Det får bli klackplats på söndag!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav buck » fre nov 22, 2002 1:11 pm

det är serien. 44 omgångar ÄR för j-a mkt. Det är omöligt både för killarna i rinken o alla på läktarn att vara på topp i 44 omgångar, speciellt när grundspelet inte betyder vidare mkt. jag tror att klacken kommer vara grymmare än nånsin när vi väl kommer till kvalet!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav anderzon » fre nov 22, 2002 1:50 pm

"Lugnet före stormen"... i kvalet lyfter taket... :twisted:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav alfax » fre nov 22, 2002 4:56 pm

Håller med Buck , även vi i klacken inser hur vansinnigt det är med en sån här serieuppläggning .Men nu tar vi nya tag på söndag ,att förlora mot seriens tvåa det ska vi se till att vi inte gör.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav axel » fre nov 22, 2002 7:12 pm

Viktor666 skrev:Och när började du stå i klacken, om man får fråga? Var inte där igår iofs men jag har då aldrig sett dig där! 8O





Vet du vem jag är ???
axel
 

Inläggav Putte#24 » sön nov 24, 2002 3:34 pm

eddiF, vi vet :D
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Pär med Ä! » tis nov 26, 2002 12:35 am

jag såg inte matchen mot tyringe men om inte lakers spelar bra och skapar målchanser så är det j..vligt svårt att sjunga....! I alla fall för mig...man märker det...så fort lakers skapar nåt farligt under en ramsa så hör man hur rösterna stiger..! Bra spel krävs för att klacken ska vara bra!

så är det för mig ialla fall! kanske inte för alla! :roll:
Bild
Användarvisningsbild
Pär med Ä!
Forumamatör
 
Inlägg: 54
Blev medlem: sön jun 02, 2002 11:49 pm
Ort: Rottne

Inläggav anderzon » tis nov 26, 2002 10:01 am

Pär med Ä! skrev:jag såg inte matchen mot tyringe men om inte lakers spelar bra och skapar målchanser så är det j..vligt svårt att sjunga....! I alla fall för mig...man märker det...så fort lakers skapar nåt farligt under en ramsa så hör man hur rösterna stiger..! Bra spel krävs för att klacken ska vara bra!

så är det för mig ialla fall! kanske inte för alla! :roll:


Det är en svår uppgift att vara en god supporter i med- & motgång... :wink:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Viktor666 » tis nov 26, 2002 8:25 pm

Det går rätt så bra i både med- och motgång, tycker jag!
Problemen kommer om det är alltför spännande, det är svårt att skrika samtidigt som man biter på alla naglar man äger och har... nåja, i alla fall de naglar man äger och har på händerna. 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav andreas_lindh » fre dec 13, 2002 6:19 pm

Jag har inte sett alla matcher men dom jag har sett har det varit riktigt bra tryck på klacken när lakers är i anfall och har spelet för att sedan bli helt tyst när motsåndarna tar över spelet.
andreas_lindh
Forumamatör
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fre sep 13, 2002 12:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » fre dec 13, 2002 6:41 pm

Tycker Du det är tyst också när vi har en utvisad och motståndarna är i anfall??
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav andreas_lindh » fre dec 13, 2002 7:38 pm

Nej. Fast det borde va som när mariestad fick straff :D ,varje gång motståndaren har pucken :wink: .
andreas_lindh
Forumamatör
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fre sep 13, 2002 12:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » fre dec 13, 2002 7:46 pm

andreas_lindh skrev:Nej. Fast det borde va som när mariestad fick straff :D ,varje gång motståndaren har pucken :wink: .


hehehe, absolut! tänk vilken skräckarena det hade varit att komma till Lakerdome då :twisted:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » fre dec 13, 2002 8:20 pm

Och du som vet hur det borde vara .Välkommen till klacken och elda upp den , vi är inte mer än människor vi också och behöver allt stöd när vi inte orkar med, så några nya som tar hand om det när vi vilar ,är det ingen som tackar nej till!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Är det konstigt ...

Inläggav Wolger » tis dec 17, 2002 12:18 pm

Tjena ...

Jag tycker helt klart att vi har väl minskat lite i itensitet men det är inte nu vi ska vara bra ... vi ska vara bäst i kvalet och det blir vi utan tvekan. Det som detta är kan man ju säga är träningshejande innan det börjar bli riktigt viktigt. Äh jag tycker Lakejerna är bäst i Sverige.... vi får väl se sedan när vi möter Wolfpack om vi håller måttet ... :twisted:
Wolger
 

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster