Klacken 16/17

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Klacken 16/17

Inläggav smashinlovely » ons sep 28, 2016 7:28 pm

teddy skrev:Så du som musiker bryr dig inte om vad publiken tycker om ert band? Ni vill inte få Cred och berömmelse av publiken? Att publiken är glada och nöjda efter ert gig?
Ni bara kör på och skiter i alla andra så länge ni som band är nöjda?
Kul för er. Tänk om alla musiker tänkte så. Då skulle det aldrig komma ut nya låtar eller nya sound.

Tror snarare att han menade att "hans band" inte bryr sig om vad ett annat "band" tycker så länge han själv och publiken e nöjd.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Klacken 16/17

Inläggav Härmapan » tor sep 29, 2016 7:22 pm

smashinlovely skrev:
teddy skrev:Så du som musiker bryr dig inte om vad publiken tycker om ert band? Ni vill inte få Cred och berömmelse av publiken? Att publiken är glada och nöjda efter ert gig?
Ni bara kör på och skiter i alla andra så länge ni som band är nöjda?
Kul för er. Tänk om alla musiker tänkte så. Då skulle det aldrig komma ut nya låtar eller nya sound.

Tror snarare att han menade att "hans band" inte bryr sig om vad ett annat "band" tycker så länge han själv och publiken e nöjd.


Typ så ja!

Men du menar med alltså (med din logik Teddy) att vår klacks huvuduppgift är att underhålla- och få cred av motståndarklacken???
Där har vi helt olika uppfattning då jag är mer inne på att stötta laget och ge dem energi!
Men det står ju naturligtvis alla fritt att ha olika syfte med sitt hejande!

Och om du läst vad jag skrev så sa jag dessutom att det är absolut är bra att förnya sig, MEN (enligt mig) INTE för att andra klackar tycker det!

Men nu förstår jag ju hur du tänker även om jag inte är av samma åsikt när det gäller syftet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav teddy » tor sep 29, 2016 9:24 pm

För helvete jävla idi-oter
.
Hur tröga och trångsynta är ni?
Skrämmande och beklagligt.

Det är för laget, för publiken. Motståndarklackar skiter jag fullständigt i. Och dessa som sa det var två äldre herrar på sittplats. Inga klack människor.

Men det måste väl för helvete finnas en vilja att utvecklas och hela tiden bli bättre. Med er mentalitet så skulle ju världen stanna jävla bakåtsträvare.

Skulle aldrig vilja ha era patetiska och tråkiga liv. Med ert sätt att tänka så ör det ju bara att lägga sig ner och självdö. För enligt er finns det inget att göra, inget att utveckla.


Ja nu är jag jävligt förbannat och jävligt trött på idioter som er. Men noll självinsikt och självkänsla och vilja att vilja något.

En klacks uppgift är att skapa stämning. Kör man samma jävla skit ramsor år etter år tröttnar många. Eftersom det är så jävla enformigt och tråkigt.
En klacks uppgift är att leda publiken i Vida och spelaren till stordåd. Vända underlagen med hjälp av en magisk atmosfär.

Men med er inställning så är det bara ryggdunkar och allt är så bra så. När allt är värdelöst. Klacken blöder ju för fan och ni har skygglappar och förnekar allt.

Usch tvi och blää för er inställning och satt att tänka. Sådana som er behövs inte på ståplats. Som drar ner stämningen.

För klacken uppgift är att skapa tryck. För att vinna matcher. Det behövs nya ramsor år efter år för att ha kvar intresset. För att Vida och spelarna ska komma igång och vinna matcher ihop.

Men ståplats betackar sig för sådana som er. Ni skälper istället för hjälper. Skapar dålig stämning. Allt sådant som inte behövs. Det ska finnas en vilja att utvecklas, att aldrig känna sig nöjd, att alltid vilja utvecklas för att bli bättre. Och det gör man absolut inte genom att ryggdunkar sig själva och vara nöjd med hur det är.
Efter varje match ska det finnas en hunger kvar oavsett om man hade magisk stämning. Man ska alltid säga "fan vi kunde gjort det lite bättre".

Så nu har jag fått ur mig min ilska. Konservativa bakåtsträvare är absolut inte vad en klack behöver.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav smashinlovely » tor sep 29, 2016 9:37 pm

Whoa! 8O
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Klacken 16/17

Inläggav Härmapan » fre sep 30, 2016 8:17 am

teddy skrev:För helvete jävla idi-oter
.
Hur tröga och trångsynta är ni?
Skrämmande och beklagligt.

Det är för laget, för publiken. Motståndarklackar skiter jag fullständigt i. Och dessa som sa det var två äldre herrar på sittplats. Inga klack människor.

Men det måste väl för helvete finnas en vilja att utvecklas och hela tiden bli bättre. Med er mentalitet så skulle ju världen stanna jävla bakåtsträvare.

Skulle aldrig vilja ha era patetiska och tråkiga liv. Med ert sätt att tänka så ör det ju bara att lägga sig ner och självdö. För enligt er finns det inget att göra, inget att utveckla.


Ja nu är jag jävligt förbannat och jävligt trött på idioter som er. Men noll självinsikt och självkänsla och vilja att vilja något.

En klacks uppgift är att skapa stämning. Kör man samma jävla skit ramsor år etter år tröttnar många. Eftersom det är så jävla enformigt och tråkigt.
En klacks uppgift är att leda publiken i Vida och spelaren till stordåd. Vända underlagen med hjälp av en magisk atmosfär.

Men med er inställning så är det bara ryggdunkar och allt är så bra så. När allt är värdelöst. Klacken blöder ju för fan och ni har skygglappar och förnekar allt.

Usch tvi och blää för er inställning och satt att tänka. Sådana som er behövs inte på ståplats. Som drar ner stämningen.

För klacken uppgift är att skapa tryck. För att vinna matcher. Det behövs nya ramsor år efter år för att ha kvar intresset. För att Vida och spelarna ska komma igång och vinna matcher ihop.

Men ståplats betackar sig för sådana som er. Ni skälper istället för hjälper. Skapar dålig stämning. Allt sådant som inte behövs. Det ska finnas en vilja att utvecklas, att aldrig känna sig nöjd, att alltid vilja utvecklas för att bli bättre. Och det gör man absolut inte genom att ryggdunkar sig själva och vara nöjd med hur det är.
Efter varje match ska det finnas en hunger kvar oavsett om man hade magisk stämning. Man ska alltid säga "fan vi kunde gjort det lite bättre".

Så nu har jag fått ur mig min ilska. Konservativa bakåtsträvare är absolut inte vad en klack behöver.


Jag är lite osäker på om du inte VILL förstå - vare sig det du själv skriver själv eller det du läser - ...eller om du helt enkelt inte har förmågan?

Nu känns det ju som att försöka diskutera med en övertrött och nedpissad treåring!

Då det bevisligen inte går att diskutera sakfrågor tänker jag inte fortsätta den här diskussionen här inne mer!

Om du har något att tillägga föreslår jag att du tar det F2F vid någon hemmamatch framöver!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Klonis » fre sep 30, 2016 10:01 am

Ramskväll ligger i pipen nu så hoppas ni dyker upp dåså vi kan spåna hej vilt
återkomer med tid och plats
Vad trr ni är bäst? efter en helgmatch innan en helgmatch eller en vanligt vardgskväll?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Klacken 16/17

Inläggav teddy » ons okt 26, 2016 5:44 pm

Sportbladet rankar oss näst sist. Bara Karlskrona som är sämre.

Kanske dags att göra något åt denna misär?
Nya ramsor helt. Skrota alla gamla. Få igång intresset igen. Skaffa två pålitliga capos.
Sen eget engagemang.

Såg en video från Dif matchen när Coffe drar igång ge mig ett VLH. Folket som stod där såg surar och ledsnare ut än folk på begravning. Dom verkade inte vilja vara där. Så eget ansvar och ett personligt engagemang
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav Lillklonis » tor okt 27, 2016 9:38 am

teddy skrev:Sportbladet rankar oss näst sist. Bara Karlskrona som är sämre.

Kanske dags att göra något åt denna misär?
Nya ramsor helt. Skrota alla gamla. Få igång intresset igen. Skaffa två pålitliga capos.
Sen eget engagemang.

Såg en video från Dif matchen när Coffe drar igång ge mig ett VLH. Folket som stod där såg surar och ledsnare ut än folk på begravning. Dom verkade inte vilja vara där. Så eget ansvar och ett personligt engagemang



Sen va ju den kritiken riktad mot sittplats och inte mot ståplats som han skrev.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Klacken 16/17

Inläggav mollers » tor okt 27, 2016 12:02 pm

Haha den sittplats som förra året gick till attack tillsammans med klubben mot klackkärnan och de som försöker utveckla läktaren.

Frågade i djurgårdsmatchtråden när sittplats skulle ta tag i läktaren nu när de vann förtroendet av klubben att leda läktaren. För hitintills tycker jag sittplats inte har gjort ett skit, och då har jag ändå gett dem 1 år innan jag kritiserar dem.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav smashinlovely » tor okt 27, 2016 4:36 pm

mollers skrev:Haha den sittplats som förra året gick till attack tillsammans med klubben mot klackkärnan och de som försöker utveckla läktaren.

Frågade i djurgårdsmatchtråden när sittplats skulle ta tag i läktaren nu när de vann förtroendet av klubben att leda läktaren. För hitintills tycker jag sittplats inte har gjort ett skit, och då har jag ändå gett dem 1 år innan jag kritiserar dem.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Bortsett från matchen där klapparna återinfördes. DÅ klappases det så in i jävla helvetet
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » mån okt 31, 2016 6:27 pm

Hur ser det ut med ramskväll? Något planerat?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Klonis » tis nov 01, 2016 9:54 am

Ramskväll ligger i pipen nu så hoppas ni dyker upp då så vi kan spåna hej vilt
återkomer med tid och plats
Vad tror ni är bäst? efter en helgmatch innan en helgmatch eller en vanligt vardgskväll?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » tis nov 01, 2016 6:38 pm

Klonis skrev:Ramskväll ligger i pipen nu så hoppas ni dyker upp då så vi kan spåna hej vilt
återkomer med tid och plats
Vad tror ni är bäst? efter en helgmatch innan en helgmatch eller en vanligt vardgskväll?


Innan en helgmatch kanske? Då kan man ta med sig någon ramsa och etablera direkt
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » fre nov 04, 2016 6:01 pm

Kommer någon dyka upp om det blir ramskväll? Känns lagom ljummet utan att veta om det finns fler som faktiskt vill göra något. Några har ju nappat när frågan var upp senast men det behövs ett gäng om ramsorna ska kunna etableras på läktaren.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav västrastå » lör nov 19, 2016 11:33 pm

Gillar verkligen ramsan vi körde för mr. Platt idag , mäktig! Det skulle bli ännu bättre om vi körde som vulkanen med trumma emellan Platt :clap:
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » fre dec 09, 2016 5:17 pm

Lite kul på ståplats igår, var ett tag sedan den där spontana glädjen har infunnit sig.

I övrigt är det faktiskt lite bedrövligt att vi rullar på samma gamla ramsor år ut och år in. Vi vinner ingen läktarkamp i kreativitet. Även om inte alla verkar hålla med så är det sådana saker som till slut tar död på klack och stämning, man kan inte stå och stampa på samma ställe och vara nöjd med det.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav mollers » fre dec 09, 2016 5:37 pm

Håller med dig Aleks, och när det väl kommer fram nytt så är folk skygga med att hänga med och lära sig ramsan. Sen kan det ju iofs vara så att ramsan var dålig.

Behöver bli mer fest på läktaren!!

Vad hände med läktargruppen?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » fre dec 09, 2016 7:18 pm

Håller med om att folk är skygga, och kan samtidigt förstå att det är lite jobbigt att sjunga en ramsa om du är den enda som sjunger inom en radie av fem meter. Därför behövs det en plan för att få igång gunget igen. När var den senaste gången Västra hoppade t ex? SM-guldet skulle jag säga (räknar inte med knäböj till "laget i vårt hjärta").

Ligger fortfarande ramskväll i "pipen"? Och ska vi göra ramsor måste de kunna etableras också.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Lakersfan_03 » sön dec 11, 2016 8:28 pm

LL rankades som 12 eller 11e klack i shl. Ingen tillfällighet allt eftersom det blir tystare och tystare.. en gång i tiden kokade det match in och match ut. Numera ett minne blott


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav smashinlovely » mån dec 12, 2016 9:24 am

Aleks skrev:Håller med om att folk är skygga, och kan samtidigt förstå att det är lite jobbigt att sjunga en ramsa om du är den enda som sjunger inom en radie av fem meter. Därför behövs det en plan för att få igång gunget igen. När var den senaste gången Västra hoppade t ex? SM-guldet skulle jag säga (räknar inte med knäböj till "laget i vårt hjärta").

Ligger fortfarande ramskväll i "pipen"? Och ska vi göra ramsor måste de kunna etableras också.


Skapa smågrupper och sprid ut i hela i ståplats-sektionen. Då behöver ingen skrika/sjunga ensam och det blir lättare för andra att lära sig text och melodi. Plus att det kan dra med mer folk även i det gamla.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Klacken 16/17

Inläggav teddy » mån dec 12, 2016 1:29 pm

Lakersfan_03 skrev:LL rankades som 12 eller 11e klack i shl. Ingen tillfällighet allt eftersom det blir tystare och tystare.. en gång i tiden kokade det match in och match ut. Numera ett minne blott


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja glöden och gnistan är helt död tyvärr. Finns inget som lockar övriga att ta till ton. Engagemang och viljan att utvecklas ligger begravd i Växjö Ishall.
Känslor måste fram. Hatkärlek är bland det bästa som finns för att framtvinga magisk stämning.
Alldeles för många är för bortskämda vad gäller Lakers och slutspelet.
Alla bara sitter och väntar tills slutspelet drar igång och ser serien som en transportsträcka.

Att få folk att förstå att det är blod svett och tårar varje match är en stor utmaning.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav Varanen » mån dec 12, 2016 8:01 pm

Kanske är det för att det är en transportsträcka? Självklart skulle LoveHate öka intensiteten, men med tanke på att PureLove funkat tidigare så kan inte det vara svaret. Mer hardcore? Bättre tryck i den hårda kärnan givetvis. Men nu vill vi BREDDA engagemanget.

Har tyvärr inget bra svar. Matcherna betyder allt mindre i serielunken. Låt oss få ihop det till slutspelet. Gäller domarnivå, PR, publik och själva spelet.

Ingen vill riskera någonting. Svårt att bli toktaggad då. Klacken gör ett utmärkt jobb.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 13, 2016 6:56 am

teddy skrev:
Lakersfan_03 skrev:LL rankades som 12 eller 11e klack i shl. Ingen tillfällighet allt eftersom det blir tystare och tystare.. en gång i tiden kokade det match in och match ut. Numera ett minne blott


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ja glöden och gnistan är helt död tyvärr. Finns inget som lockar övriga att ta till ton. Engagemang och viljan att utvecklas ligger begravd i Växjö Ishall.
Känslor måste fram. Hatkärlek är bland det bästa som finns för att framtvinga magisk stämning.
Alldeles för många är för bortskämda vad gäller Lakers och slutspelet.
Alla bara sitter och väntar tills slutspelet drar igång och ser serien som en transportsträcka.

Att få folk att förstå att det är blod svett och tårar varje match är en stor utmaning.


För att utvecklas måste man se framåt inte bakåt. Förr krävdes det inte mer än att folk var på plats och sjöng. Idag är folk varken på plats eller sjunger och det är en kritik måste ta till sig. Släppa fram ännu fler yngre med mer ansvar och friare tyglar ? Läktarkulturen kan komma att dö ut i framtiden för vad som krävs idag är slutspel för att få vida att koka någorlunda. Tiderna i gamla lakerdome känns som ett minne blott..

Tar man till sig kritik kan man bli bättre ska man hela tiden berömma varandra trots att det är en nedåtgående spiral så är det inte så konstigt att kurvan pekar nedåt and still counting.. det är ett hårt arbete framför oss och frågan är om någon bryr sig?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav Jocke86 » tis dec 13, 2016 1:49 pm

Tycker det är lite synd att PCT står så långt ifrån LL kärnan. Vad det beror på vet jag inte och är inte ute efter någon smutskastning mot någon av grupperna. Den erfarenhet jag har är att de runt trumman och PCT sjunger och lever med så gott det går och om dessa personer kommit närmare kanske det blivit lättare att sprida sången? Alla matcher jag varit på har det också känts som att det skulle behövas två ledare. Coffe gör det bra men VS i Vida är mer utspridd än i Lakerdome.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » tis dec 13, 2016 2:16 pm

Tycker också det vore bra om alla som verkligen vill bidra finns på samma ställe. Kanske testa detta en match och se vad resultatet blir. Kanske är det lättare att sprida det visuella då också, hoppa, klappa och andra saker som bidrar till bättre stämning.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 13, 2016 3:27 pm

Man har ju själva skapat ett vi och dom inte konstigt att PCT står för sig själva. Att alla som vill vara med och sjunga står tillsammans är ju en klar fördel.

Måste in nya ramsor och en ständig utveckling för att vända den negativa trenden. Folk är trötta på samma ramsor och del serielunk som blir i grundserien. I slutspelet är alla där och bidrar..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » tis dec 13, 2016 4:13 pm

Självklart måste det in nya ramsor, och de ska in i början av säsongen och under. I ett slutspel är det svårare att etablera nytt iaf om det är flera ramsor man vill ha in (någon spontan går givetvis). Just nu har väl ingen ny ramsa etablerats sedan guldet och någonstans var det väl den säsongen allt sket sig också :cry:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » lör jan 28, 2017 1:12 pm

Måste återkomma till denna tråden med jämna mellanrum för att känna mig sorgsen för en stund. Kanske är det priset av sportslig framgång och bortskämdhet men stämningen är verkligen inte bra i VIDA. Folk är glada men bara pga av att vi vinner. Mot KHK förra helgen väljer sittplats och delar av ståplats att bua åt laget efter ett dåligt PP i första medan några få istället försöker skapa stämning genom sång.

Är Coffe borta eller trumman pausar för en stund händer typ ingenting. När var senast ståplats fick för sig att hoppa, lära sig en ny sång (vet att PCT försökte mot Rögle)? Klacken drivs just nu av ett gäng tioåringar som står jämte trumman (de gör det ganska bra). I övrigt tillkommer väldigt få yngre och fler trogna faller bort till sittplats eller i frustration.

Kanske måste vi ner i träsket igen för att återfå känslan för varför ståplats är så viktigt?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Klacken 16/17

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 28, 2017 2:54 pm

Detta har pågått ett tag men kommer det kritik så tar man det på helt fel sätt istället för att göra någonting åt det.

Det går inte bara att säga att nyhetens behag är över och att det är därför. Kan Djurgården låta högt varje match varför skulle inte vi ?

Vi lät hur högt som förr varför kan vi inte göra det igen ? En mättnadskänsla delvis men även att man inte använder det drivet som egentligen finns på läktaren eftersom alla inte har "rätt åsikter"

Du kan nog dra upp tråden hundra gånger tyvärr blir inte responsen vad den borde.

Det är en negativ trend som är svår (inte omöjlig) att vända. Coffe gör så gott han kan. Han kan inte sjunga åt 500 pers.

Känns som det måste hända något radikalt för att få vida att lyfta igen. När vi är som bäst då är frågan om någon slår ljudkulissen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » lör jan 28, 2017 4:45 pm

Precis, använder mer tråden som ett forum för mig själv att skriva om min besvikelse :oops: . Här bollas inte klackfrågor men hoppas det finns några någonstans som gör det då och då...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav mollers » lör jan 28, 2017 7:31 pm

Intresset är läkeraren är inte mindre från min sida. Men gubbarna i LL har många gånger visat att de inte kommer låta andra att försöka ta initiativ på läktaren och bär allt ansvar för utvecklingen

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Aleks » lör jan 28, 2017 10:19 pm

men vad krävs i så fall för att något ska hända? Fattar ju att relationen uppenbarligen är frostig. Vet ju vad som hände för ett par år sedan men vad är det som håller tillbaka nu?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav mollers » mån jan 30, 2017 2:11 pm

Byta ut och föryngra LL's styrelse, få in nytt blod som brinner för läkarkulturen.

Relationen är fortfarande dåligt pågrund av vad som hänt. Inga försök från LLs sida att ändra på det heller.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 16/17

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 30, 2017 2:41 pm

Det måste in nytt blod. Att ta bort tifogruppen PCT var ett stort misstag. Ibland känns det som att man vill man ha mer beröm utåt än att mobilisera sig på läktaren och verkligen få upp stämningen igen.

Någon som vet om det hållits något Möte om den nedåtgående trenden ?

Var ju en ranking på klackarna och stämningen i arenorna vi låg bland de fyra sämsta kommer ej ihåg exakt, förr när vi låg i topp hurrades det nu var det ingen som brydde sig..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Klacken 16/17

Inläggav PutteA » mån jan 30, 2017 4:17 pm

Det är sällan ens fel om två träter. Att skylla detta på att styrelsen är föråldrad och att vi som jobbar jävligt hårt är för gamla och inte har någon aning om läktarkultur är bara ett sätt att svartmåla oss, skydda sig själv och skjuta över problemet till en sida. En klassisk försvarsmekanism. Vi brinner lika mycket för västra stå, supporterkulturen och Växjö Lakers som ni gör. När det gäller kontakten med PCT så har vi inte jobbat med den och försökt få kontakt, möten m.m, nej. Men det har inte andra sidan heller, så ett problem som kanske skulle kunna lösas med en ömsesidig kommunikation istället för att peka finger och kasta skit.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 18 gäster