Rise to the Occasion

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Rise to the Occasion

Inläggav teddy » lör jan 23, 2016 12:04 pm

Hej!
Tycker personligen att klacken har varit både upp och ner senaste två säsongerna. Mest ner kanske. Utvecklingen verkar har stannat av och uppfinnesrikedomen, spontanitet och glädjen verkar har avtagit. Det är liksom inte riktigt det där härliga go.et som fanns förr.
Nya ramsor är otroligt svåra att få fram. Inte det att det saknas nya ramsor, utan mer viljan hos folk, kanske att lyfta fram dom. Därför blir det konstant samma gamla ramsor som nöts om och om igen.

Men det här ska vi ändra på tycker jag. Eller?

Som jag anser det så behövs tre saker. Tre punkter för att lyfta som klack inför stundande slutspel och kommande säsonger.
För det är inte vid första slutspelsmatchen vi som klack ska komma igång. Utan känslan, glädjen och kaoset ska ha börjat innan dess så att vi är varma i kläderna när det väl smäller till.

1. Samling.
En gemensam samling innan match på tex stars and stripes. Givetvis en lördagsmatch. Finns två kommande lördagsmatcher på hemmaplan. Färjestad hemma 6 februari och Rögle hemma 27 februari. Tycker Rögle matchen är mest intressant då det kan vara ont om tid att hinna planera något tills den 6:e.

2. Ramskväll.
Sätt ihop en grupp inom LL/Pct (10 man) som aktivt arbetar för att få fram nya ramsor men också arbetar aktivt för att få fram dom på ståplats. Sätt ihop en Ramskväll där ALLA är inbjudna, vem som helst som har hjärtat på det rätta stället.
Detta ska dock ske så fort som möjligt.

3. Ta fram två eller tre tydliga klackledare.
Coffe kan inte göra allt jobb själv. 2 eller 3 klackledare/Capos hade varit perfekt. Som gemensamt och utspridda längs med västra kan mana på folket och pusha oss till oanade höjder. Men där en, exempelvis Coffe är den styrande.
Detta underlättar också ifall någon är sjuk eller bortrest. Stämningen ska inte stå eller falla på bara Coffe.

Smyger in en fjärde med.
4. Eget ansvar.
Det är egentligen bra upp till dig själv och ingen annan hur bra atmosfären i Vida blir. Vi måste se oss själva i spegeln och rannsaka . Vill vi bli Sveriges ledande supporterklubb eller inte. Då är det upp till mig att bevisa det. Lika mycket som det är upp till personen som bredvid mig på västra stå.
EGET ANSVAR.


Vad gäller samling så ordnade jag ju Operation Invasion för ett par år sedan. Är självklart på att hjälpa till att fixa en ny samling om det är så att LL hugger på denna idé.

Framåt orangea bröder och systrar.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Rise to the Occasion

Inläggav teddy » mån jan 25, 2016 10:08 am

Jag tolkar tystnaden som att samtliga tycker att allt är ok och inget behöver ändras på.

Ok. då kör vi på som vanligt.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Rise to the Occasion

Inläggav Jocke86 » mån jan 25, 2016 12:45 pm

Som gamling i gamet och var med på "bortastå" i Jonstorp och liknande metropoler så kan jag hålla med om att stämningen minskat på hemmastå den senaste tiden.

Jag ska inte klaga på Er som sjunger och engagerar Er på andra vis för Lakers och stämningen på läktaren.

Håller helt med om att det behövs mer än en som klackledare då VS form (byggnadstekniskt) kräver detta. Märkts tydligt när man står där. Blev riktigt chockad i SM-finalen då jag hela tiden fick flytta så fort det blev en lucka för att komma närmare mitten då en stor del av läktaren inte sjöng, i en SM-FINAL! Riktigt trist, men förstår att alla inte vill sjunga, eller kan i vissa fall.

En samling för oss oldies? Saknar många gamla ansikten på VS som man rest många mil i buss med och sett Lakers runtom i Sverige. Har för mig att Withe Lions här uppe körde något sådant för några år sedan.

Sedan är det också mycket som blivit bättre sedan våra hemmagjorda flaggor sydda och spraymålade av 12-åringar :lol:
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Rise to the Occasion

Inläggav Aleks » mån jan 25, 2016 7:00 pm

Förslagen är bra teddy och önskvärda. Sen måste någon göra det också.

Jag tycker det fylls på med allt för få unga i klacken. Enligt mig är det de som borde driva supporterkulturen och stämningen på läktaren. Det är inte ovanligt att man med tiden börjar söka sig mot sittplats eller blir mindre aktiv som sjungande supporter (med åldern). Som många säger saknas det många från det "gamla gänget" vilket är en konsekvens av naturliga anledningar men också en del lite tråkigare.

Innan elitserien/SHL var Lakers och Lakejerna en grymt kul rörelse med härlig supporterkultur. Stämningen var på topp och det "gamla gänget" hade kul tillsammans. Supporterkulturen var tydlig och många föll in i ledet och trivdes med den men samtidigt fick man inte dra åt något annat håll. Efter ett tag försvinner folk från ståplats av helt naturliga anledningar. En del vill se förändring men får inte igenom det och droppar också av. Kvar står färre folk och ska skapa samma stämning som alla är vana vid.

Min analys är att man tidigare inte insett hur viktigt det är att kratta manegen för den yngre generationen och släppa in dem även om de tänker annorlunda. Jag pratar inte bara om de uppenbara saker där det blivit konflikt utan också att det ibland är en ganska osexig läktarkultur som presenteras och den är inte särskilt attraktiv för de yngre.

Vet inte om jag är elak i min analys eller rent av har fel. Oavsett så är det min uppfattning som också grundar sig i samtal med folk på Västra stå.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Rise to the Occasion

Inläggav Aleks » mån jan 25, 2016 7:03 pm

Vill bara tillägga att jag är oerhört glad för alla som hjälper till att skapa stämning på ståplats oavsett ålder, så en stor guldstjärna till er :clap:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Rise to the Occasion

Inläggav Daniel » ons jan 27, 2016 11:22 am

Detta med att det är otroligt viktigt att få in yngre i klacken
har lyfts till LLs styrelse genom åren. Och då det är LL som är supporterklubb till växjö lakers, så borde det finnas en ide om hur detta ska lösas.
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Rise to the Occasion

Inläggav teddy » ons jan 27, 2016 1:21 pm

Verkar som om det är en samling på G.
Håll ut.
Info kommer snart.

Någon som är med på att köra ramskväll? Hyra/låna en lokal exempel en kvarterslokal där vi käkar gott, kanske dricker gott och knåpar ihop oanvända samt nya ramsor för kommande matcher.

Nu till helgen kanske? Fredag kväll, lördag eftermiddag.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster