Slutspel 2015

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Slutspel 2015

Inläggav Aleks » mån feb 23, 2015 8:04 pm

Visst kan man börja vifta lite lätt med flaggan och anta att en slutspelsplats är säkrad, förhoppningsvis kan vi även knipa andraplatsen och få en skön hemmafördel.

Får vi hemmafördel så bör vi utnyttja det och se till att läktaren lever upp till den extraspelare vi kan vara. Så hur går nu tankarna?

Capo?
Tifo?
Marscher?
Årets slutspelssång?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav mollers » mån feb 23, 2015 10:54 pm

Om jag ska svara för PCT så kommer vi inte stå för klackledare eller gemensamma marscher. Tifon är svårt att säga hur vi kommer att agera, men lite mindre tifon i anslutning till den nya platsen vi står på kan ni minst räkna med. Vi kommer tyvärr inte kunna vara i närheten av att leverera den typen av tifon vi gjorde förra slutspelet trots att vi iår är betydligt fler och har samlat på oss erfarenheter och kunskaper inom tifonfixandet, vilket är jävligt synd då vi hela säsongen har haft som målsättning att bli bättre och lägga i stort sätt allt krut på slutspelet. Anledningen till det är ju såklart att varken VLH eller LL vill sammarbeta med oss längre och den stora smutskastningen som fått väldigt många i Vida att tycka illa om oss och tro att vi är några huliganer.

*Vår enda inkomstkälla i insamlingar är inte längre genomförbart då vi troligtvis inte får för lakers och för att de som inte är insatta i klackverksamheten eller vet vilka vi är tror vi är huliganer, utan det vi kommer göra måste vara bekostat av oss själva.

*När vi förlorade förrådet i Vida så försvann möjligheten för medlemmar som slutade skolan tidigt att sätta igång tidigt på dagen att fixa tifo. Nu måste vi förvara tifomaterialet hemma hos medlemmar vilket innebär att det inte alltid är tillgängligt och att vi behöver bilar för att transpotera materialet. Vi måste också desperat leta efter lokaler som vi kan måla våra tifon i, vilket ofta är lagerlokaler som stänger sent på kvällarna.

*Få ljussättning på tifon och synka in tifot i Lakers intro är något som är viktigt för att göra ett lyckat tifo vilket är svårt nu när Lakers inte vill sammarbeta med oss.


Så ansvaret ligger ju hos LL att tillfredställa sina medlemmar med fina tifon i slutspelet och ska dom upp i samma nivå som PCT höll förra slutspelet så är det nog dags att dem hittar några av sina 550 medlemmar som vill jobba med tifo.

PCT's tifon slutspelet 2014

Bild

Bild

Bild

https://www.youtube.com/watch?v=xf8ASRx5GNU
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Aleks » tis feb 24, 2015 12:03 am

Ni i PCT gjorde ett fantastiskt jobb förra slutspelet och det är synd att ni inte kan fortsätta i samma skala även detta slutspel. Är medlem i LL men står inte bakom beslutet att avbryta samarbetet med er, tycker man borde hittat en annan lösning som gynnar läktarkulturen bättre. Samtidigt är jag inte helt insatt i alla turer mellan alla parter, förstår att det ligger mycket gammalt groll bakom.

Oavsett vad man tycker om hela soppan måste vi se till att skapa ett sjukt tryck i VIDA. Gynnar alla om den finns lite intentioner från något håll
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav teddy » tis feb 24, 2015 7:58 am

Ska bli oerhört intressant och se vilka tifon LL kommer att ha i slutspelet.
Ser fram emot det med både spänning och förväntan. För som klack VET man att tifo i ett slutspel är A och O. Det finns inget annat som LL ska fokusera mer på under slutspelet.
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav Talismanen » tis feb 24, 2015 11:07 am

Arbetet med att ta fram en tifogrupp skulle ju börja EFTER denna säsongen. Kanske några slänger ihop nått tifo ändå vad vet jag? Bland 550 medlemmar tycker man ju det borde finnas några som är intresserade att fixa nått till slutspelet?! Ta fram en maffig slutspelsramsa? Finns mycket man kan göra för att höja stämningen till slutspelet. Är LL redo?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav Härmapan » tis feb 24, 2015 3:37 pm

Jag vidhåller fortfarande att det absolut viktigtaste är att ha någon på pallen!

Vi kan ju ha hur fräcka tifon som helst innan matcherna men det hjälper ju inte ett dugg om det är tyst på läktaren när matchen startar!

Kan man inte hyra in Anders under slutspelet?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav mollers » tis feb 24, 2015 3:40 pm

Vilken pall syftar du på Härmapan?
PCT's pall?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Härmapan » tis feb 24, 2015 4:56 pm

Jag syftar på pallen som i princip stått tom hela säsongen! Den som Anders stod och ledde klacken på tidigare år!

Jag skiter för övrigt i vad man kallar sig så länge man stöttar sitt lag! Jag förstår inte varför man inte kan enas kring detta! Varför ska vi ha olika pallar?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Lillklonis » tis feb 24, 2015 5:00 pm

Talismanen skrev:Arbetet med att ta fram en tifogrupp skulle ju börja EFTER denna säsongen. Kanske några slänger ihop nått tifo ändå vad vet jag? Bland 550 medlemmar tycker man ju det borde finnas några som är intresserade att fixa nått till slutspelet?! Ta fram en maffig slutspelsramsa? Finns mycket man kan göra för att höja stämningen till slutspelet. Är LL redo?


Tycker stämningen har varit ruskigt bra på läktaren i matcherna mot hv och Frölunda, fortsätter det så under slutspelet så är det inget att oroa sig för. Bara köra på. Blir jättebra tryck med de ramsor som finns.
Hoppas Lakers plockar fram t-shirtar iår igen gärna dubbelt så många. det va riktigt mäktigt när hela arenan va orange.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Slutspel 2015

Inläggav teddy » tis feb 24, 2015 5:41 pm

Härmapan skrev:Jag syftar på pallen som i princip stått tom hela säsongen! Den som Anders stod och ledde klacken på tidigare år!

Jag skiter för övrigt i vad man kallar sig så länge man stöttar sitt lag! Jag förstår inte varför man inte kan enas kring detta! Varför ska vi ha olika pallar?


Instämmer.
Problemet kvarstår dock att det inte finns någon pall på västra stå längre
Det har inte funnits någon sen hv borta då allt började.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav Talismanen » tis feb 24, 2015 6:03 pm

Lillklonis skrev:
Talismanen skrev:Arbetet med att ta fram en tifogrupp skulle ju börja EFTER denna säsongen. Kanske några slänger ihop nått tifo ändå vad vet jag? Bland 550 medlemmar tycker man ju det borde finnas några som är intresserade att fixa nått till slutspelet?! Ta fram en maffig slutspelsramsa? Finns mycket man kan göra för att höja stämningen till slutspelet. Är LL redo?


Tycker stämningen har varit ruskigt bra på läktaren i matcherna mot hv och Frölunda, fortsätter det så under slutspelet så är det inget att oroa sig för. Bara köra på. Blir jättebra tryck med de ramsor som finns.
Hoppas Lakers plockar fram t-shirtar iår igen gärna dubbelt så många. det va riktigt mäktigt när hela arenan va orange.


Nu skrev jag ju inte att det varit dålig stämning. Mot hv är det ju inte ens nån merit att det är stämning. Mot Frölunda va det ok inte mer. Men överlag är det bra mycket sämre än innan.
Man tar ju inte fram nya ramsor BARA för att det ska bli bättre stämning utan även för att det ska bli lite roligare att sjunga lite nytt. Men känns ibland som det är världens nöjdaste ståplats som mer än gärna fortfarande ältar samma gamla ramsor och helat vill slippa nya. Varför vet jag inte. Men nått nytänkande tycker jag inte vår ståplats kan stoltsera med längre.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav Lillklonis » tis feb 24, 2015 6:56 pm

Va grymt bra mot Frölunda hemma. Jag tycker det är minst lika bra som innan på västra. Tycker det är fler runt mig som sjunger nu än vad det va innan.
Jag tycker ramsorna som vi kör just nu är roliga, finns några nya inslag bland dem också. Köra in nya ramsor nu när det är så nära slutspel känns lite konstigt. i ett slutspel handlar det om att skapa tryck inte lära sig nya ramsor kan jag tycka.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Slutspel 2015

Inläggav Talismanen » tis feb 24, 2015 7:19 pm

Ja du bekräftar min känsla. Kör på.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav utep » tis feb 24, 2015 7:21 pm

Klack & Tifo är ju skilda saker.

Jag tror att klacken klarar sig ok slutspelet. Med tanke på vad som hänt med splittring i leden har det varit bra nu på slutet. LL har skärpt till sig och PCT gör sig bra på sin nya plats. Bra läge för delningsramsor dessutom.

Däremot för TIFO verksamheten tycker jag LL måste lägga ner stridsyxan bjuda in PCT igen för de är satans duktiga. Precis som Aleks är jag LL medlem som inte står bakom beslutet att bannlysa PCT. Problemen med ett fåtal individer kan inte få äventyra för hela slutspelsinramningen. Det måste gå att lösa på ett smidigare sätt.
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav vlk » tis feb 24, 2015 7:22 pm

Lillklonis skrev:Va grymt bra mot Frölunda hemma. Jag tycker det är minst lika bra som innan på västra. Tycker det är fler runt mig som sjunger nu än vad det va innan.
Jag tycker ramsorna som vi kör just nu är roliga, finns några nya inslag bland dem också. Köra in nya ramsor nu när det är så nära slutspel känns lite konstigt. i ett slutspel handlar det om att skapa tryck inte lära sig nya ramsor kan jag tycka.


Under säsongen som helhet har det varit sämre stämning på västra stå än föregående år.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Slutspel 2015

Inläggav Härmapan » tis feb 24, 2015 7:28 pm

vlk skrev:
Lillklonis skrev:Va grymt bra mot Frölunda hemma. Jag tycker det är minst lika bra som innan på västra. Tycker det är fler runt mig som sjunger nu än vad det va innan.
Jag tycker ramsorna som vi kör just nu är roliga, finns några nya inslag bland dem också. Köra in nya ramsor nu när det är så nära slutspel känns lite konstigt. i ett slutspel handlar det om att skapa tryck inte lära sig nya ramsor kan jag tycka.


Under säsongen som helhet har det varit sämre stämning på västra stå än föregående år.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Håller med och upprepar mig igen: Denna försämring kan direkt härledas till bristen på klackledare!

Kan inte Coffe ta över på pallen? Han är förvisso grym på att trumma men jag tror att det är lättare att hitta någon som kan ta över trrumrollen än att hitta en bra klackledare!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Talismanen » tis feb 24, 2015 7:32 pm

Ja nån lösning borde det finnas. Handlar mer om att vilja lösa och förbättra saker. Som jag sagt innan, prioritera.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav Lillklonis » tis feb 24, 2015 8:46 pm

En klackledare är inte lätt att hitta Talismanen. Inget LL prioriterar bort.. Du är bra bitter måste jag säga. Hjälp till själv istället för att bara klaga på LL hela tiden.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Re: Slutspel 2015

Inläggav Talismanen » tis feb 24, 2015 9:32 pm

Klaga, ställa krav, ifrågasätta. Kalla det vad du vill. Tycker man har all rätt till det som läget är/har blivit. Men nej, jag är inte alls positiv till LL:s sätt att hantera Västra Stå. Och det går många många år tillbaka. Men det kanske blir stora förändringar till nästa säsong. Det får framtiden utvisa. Men att tycka den processen borde prioriteras ännu mer är väl ändå inte att klaga? Däremot är det skrämmande få från LL som är med här i dessa diskussioner.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav Aleks » tis feb 24, 2015 11:14 pm

Det jag kan utläsa hittills är att inte mycket kommer hända på läktaren under slutspelet.

Tifo
PCT: Små tifon i eget regi
LL: Ingenting om inte någon vill ta på sig det

Capo
PCT: Besvikna
LL: Inget som prioriteras bort men finns ingen just nu

Marscher
PCT: Inget organiserat
LL: ?

Nya sånger
PCT: Finns några nya på lager
LL: De som finns är bra nog
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav teddy » ons feb 25, 2015 12:24 am

Tragiskt att se den sammanställningen.
Men ack så sann.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav VLHtilIdie » ons feb 25, 2015 2:14 am

Har sett alla hemmamatcher från sittplats iår, och även tidigare år. Dessvärre är känslan att det rent generellt i år blivit sämre. Och det blev absolut inte bättre efter "splittringen"(eller vad man ska kalla det) Tycker dock det är fel att det alltid är lakejerna som verkar sluta upp i både närvaro och framförallt sång som får skit här på forumet. De som väl gapar på gör det ju bra, men känns som att alldeles för många på stå väsnas med klappan ist för munnen tyvärr. Som många säger är nog lösningen en capo. Hoppas det kan lösa sig! Trumm-snubben känns ju som ett hett alternativ om han är sugen! Många verkar lyssna på han!


Kör hårt! VIDA blir så satans mycket trevligare när det är ordentligt livat!

Och förresten. PCT, fortsätt med er grej å röj på. Ni saknas! Av mig personligen framförallt, men man hör ofta runt sig på läktaren av andra "stammisar" som tycker att det märks att ni är borta.
VLHtilIdie
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör mar 15, 2014 10:25 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav teddy » ons feb 25, 2015 7:54 am

Skulle det behövas en Capo kan man alltid ställa upp.
Behöver i så fall en pall.
Kan LL fixa fram en ny? En med plats för två ifall man ibland blir fler. Jag och Talismanen :-)
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav VLHtilIdie » ons feb 25, 2015 4:58 pm

teddy skrev:Skulle det behövas en Capo kan man alltid ställa upp.
Behöver i så fall en pall.
Kan LL fixa fram en ny? En med plats för två ifall man ibland blir fler. Jag och Talismanen :-)



Perfekt! Du verkar vara driftig enligt din aktivitet här inne. Hade nog kunnat bli grymt! KÖÖÖR, bara KÖÖÖR!
VLHtilIdie
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör mar 15, 2014 10:25 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav norje » tor feb 26, 2015 12:22 pm

Vart har den gamla pallen tagit vägen?
"Baywatch had a lot to with promoting world peace."

-David Hasselhoff
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs
 
Inlägg: 869
Blev medlem: tor maj 04, 2006 12:43 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav teddy » tor feb 26, 2015 12:36 pm

norje skrev:Vart har den gamla pallen tagit vägen?


Den byggdes ju utav Bamse och Nalle och dom är ju medlemmar i Pct.
Så efter det avbrutna samarbetet mellan Pct och LL valde Pct att ta bort sin pall.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav alfax » tor feb 26, 2015 2:12 pm

Men är det inte så att LL bidragit ekonomiskt till pct.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav ivc » tor feb 26, 2015 3:51 pm

Alla saknar PCT i allmänhet och i ett slutspel i synnerhet. Det kommer så även Växjö Lakers att göra när man inser att man gjorde ett snedsteg i sin bedömning. Varken LL eller VL kommer dock att gå ut med detta offentligt såklart utan det kommer stanna inombords eller i någon kärna.

Gör rätt för er, både LL och VL och bjud in PCT igen - om vi vill ha en levande läktarkultur i Vida.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Daste » tor feb 26, 2015 5:02 pm

Hur har det gått med avstängningarna och dyl? Är nyfiken på vad pct gjort för att bygga upp sitt förtroende igen.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Slutspel 2015

Inläggav Härmapan » tor feb 26, 2015 5:03 pm

Om vi pratar tifon i allmänhet så är det skitsynd att man inte kan enas!
Det vore verkligen synd om det inte blir något alls kring slutspelet!

Sen är jag inte insatt i turerna men kommer personligen inte att sakna hatkampanjer av två skäl:

1. Jag tycker det är extremt pinsamt!

2. Det är BARA kontraproduktivt!
Det hjälper det egna laget exakt NOLL procent!
Den enda effekten som uppnås är att man triggar motståndarna! Det finns få saker som är så tillfredsställande som att täppa till truten på folk som sjunger nid- och hatramsor!
Det är hundra gånger bättre att hålla käften hur cool man än känner sig!

Nu var väl detta en engångsföreteelse och jag anser att man borde försöka komma överens och göra sitt yttersta för att stötta laget i slutspelet!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Aleks » tor feb 26, 2015 6:27 pm

Daste skrev:Hur har det gått med avstängningarna och dyl? Är nyfiken på vad pct gjort för att bygga upp sitt förtroende igen.


Här är det PCT gick ut med efter händelsen, finns även en längre redogörelse kring turerna på deras hemsida.

http://psychocircustifo.se/2015/01/20/r ... rps-arena/
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Slutspel 2015

Inläggav Daste » tor feb 26, 2015 7:10 pm

Jag har läst och hittar mest en massa tårar och bitterhet samt en kortare snutt om saker de ska göra, men ingenting om vad de faktiskt har gjort. Så frågan kvarstår, vad har PCT gjort för att bygga upp förtroende igen?

Har folk varnats? Har folk uteslutits? Hur har man omstrukturerat? Hur har man agerat mot de medlemmar som hackade twitterkonton och dylikt? Som det är nu verkar folk mest sitta och sura över att Lakejerna valde att dra streck i sanden, samtidigt som PCT undantas allt ansvar för sina medlemmars agerande. Då blir jag nyfiken på om PCT gjort någonting alls.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Slutspel 2015

Inläggav Talismanen » tor feb 26, 2015 7:49 pm

Kan vi inte ta de frågorna i den PCT-tråd som faktiskt finns?
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Slutspel 2015

Inläggav vlk » fre feb 27, 2015 12:09 am

Idag blev vi på pappret helt klara för slutspel....


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster