RAMSKVÄLL.

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

RAMSKVÄLL.

Inläggav teddy » ons jul 09, 2014 9:13 am

Vad säger folket om att dra ihop en ramskväll igen?
Fixa en lokal, dator och projektor så att allt kommer upp på väggen. Samt ett ljudsystem.
vi går igenom ramsor vi har, ramsor vi hade. Samt skapar nya.

Det hela avnjuts med en massa plockmat i form av thai meze/tapas.
En massa asiatiska smårätter.
Samt god dryck.
"Allt till självkostnadspris"

Vad tror ni om lördagen den 26:e runt fem tiden i någon kvartetslokal?

för ska vi ha ett lag som slåss om att ta SM guld och vara bäst i Sverige. Så måste vi i Lakejerna vara minst lika bra och organiserade.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Aleks » ons jul 09, 2014 8:04 pm

Låter som en fin idé teddy. Är lite flyktigt under semestern men är jag hemma är jag absolut på.

Tycker att vi nu efter några år i finrummet behöver hitta vad som gör våran klack unik och bättre än de andra. Nästa säsong kan verkligen bli ett bra tillfälle att bygga på klackkulturen då vi sportsligt sätt lär gå bra och intresset är högt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav teddy » mån jul 14, 2014 10:26 am

Vad säger ni om nästa lördag den 26:e kl 17:00? Har en kvarterslokal som vi kanske kunde låna. Om inte någon annan har en bättre plats.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Klonis » mån jul 14, 2014 12:45 pm

Bra idé själv kan jag inte komma då jag är iväg kanske bättre o styra upp nått efter semestrarna ?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav teddy » mån jul 14, 2014 1:38 pm

Låter bra. Vi får avvakta tills semestern är över.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Lakershjärta71 » mån jul 14, 2014 7:30 pm

Vad säger ni, vi skulle försöka göra en sjuhelvetes stämningshöjande ramsa, som slår ALLT!
Har det aldrig funnits planer på ett samarbete mellan LL och skickliga musiker och låtskrivare (lokala artister?) som kan producera fantastiska ramsor och texter som kanske kan "lyfta" Vida Arena till ännu en högre nivå?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Aleks » tis jul 15, 2014 12:32 am

Klart att alla med hjärta för Lakers kan vara med och skapa ramsor. Vill däremot inte att man tar in musiker som inte är kopplade till Lakers eller klacken på något sätt. Skulle inte kännas bra att sjunga "beställda" ramsor. Jag vet att vi själva kan få till bra ramsor, problemet är väl snarare att få fler på VS att sjunga med. Ska man dessutom bygga en genuin klackkultur med något vi känner är Lakers bör det vara folk som redan brinner för klubben som visar vägen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Lakershjärta71 » tis jul 15, 2014 1:29 pm

Aleks, jag förstår och respekterar ditt argument mot, och tvivlar inte alls att LL själva kan göra ramsor, det är ni ett bevis på. Men jag tycker inte att man oavkortat behöver se det så negativt som du gör. Beror nog på hur man jobbar ihop, och hur man smalnar av den hjälp man skulle vilja ha av en utomstående begåvad musikalisk person på ord och visa när man ska göra en stark ramsa.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Aleks » tis jul 15, 2014 4:42 pm

Tror som sagt att klackkultur och ramsor är något som kan vara svårt om man inte själv är insatt i vad supportrar vill ha ut. Som du säger så går det givetvis att samarbeta men tror att det inte gynnar klackkulturen något vidare. Det som skulle kunna vara intressant är om någon musiker vill skriva en supporterlåt som går att sjunga på läktaren eller möjligtvis refrängen iaf. Men återigen är det viktigt att låten fångar själen klubben. Finns många exempel på hur man plockar in redan existerande låtar och kopplar dem till klubben. Djurgården har i år plockat in "Blå, blå är kärleken" och gjort den till "sin" osv.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Pafrihand » tor jul 17, 2014 12:19 am

Tror inte vi ska underskatta de förmågor vi redan har på västra stå och deras förslag på nya ramsor. Brukar dyka upp en eller två nya varje år. Självklart kan inte alla nya ramsor bli en riktig ''kändisramsa'' men det kommer, bara vi har tålamod. Vi är fortfarande en ung klubb, glöm inte det! :)
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Aleks » fre aug 08, 2014 5:47 pm

Blir det någon ramskväll framöver?

Vi skulle verkligen behöva bättra på vår repertoar och få in några nya grymma ramsor samt bygga ihop en bättre sjungande stomme på västra stå. Tror det här är året att bygga en riktigt grym klackkultur i Växjö. Sportsligt kommer det troligtvis bli en bra säsong och hypen kring hockeyn i Växjö är på topp. Många kommer söka sig till VIDA under året och västra stå kommer säkert vara ganska välfyllt vilket genererar mer potentiella klacksupportrar. Skulle vara synd om säsongen passerar utan att vi i klacken gör något konkret för att växa
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav teddy » fre aug 08, 2014 6:00 pm

Instämmer.

Söndagen innan Prag matchen skulle man kunna sluta upp. Den 24:e är det va?
Träffas en fyra timmar innan match. Sen så har man ett möte till efter ett halvår.
så två gånger per år. Totalt åtta timmar
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Aleks » sön aug 10, 2014 11:21 pm

Är i Halmstad den helgen och tänkte komma ganska direkt till match. Har inte möjlighet att komma hem till kl 12 den söndagen. Är det några som kan nu till helgen den 16:e eller 17:e är jag gärna på.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav mollers » sön aug 17, 2014 12:59 am

Blir det någon ramskväll?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav teddy » sön aug 17, 2014 7:27 am

mollers skrev:Blir det någon ramskväll?

Eftersom intresset inte verkar finnas för att skapa ramsor och se till att LL:s utveckling går framåt. Så blir det nog inget.
Alla förväntar sig att någon annan ska göra jobbet.
Jag kan inte.
Jag har inte tid.
Jag har inget intresse.
mm.

Som tur är så har vi ca 50 ramsor. Kanske ska fokusera på att köra dom vi har och som inte sjungs så mycket. Men som är grymma.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav mollers » sön aug 17, 2014 11:01 pm

Vi i pct har jobbat fram några ramsor och ramsförslag i sommar som vi hade velat dela med oss om folk var intresserade. Därför som jag frågade. Men annars får det vänta tills läktaren.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Aleks » mån aug 18, 2014 10:05 pm

Jag vill som sagt gärna vara med och ta del av vad ni skrivit ihop och kanske även dela med mig lite. Vet inte om intresset är helt dött i övrigt (förutom teddy) eller om några fler är på. Är oerhört taggad inför säsongen och vill gärna att de nya ramsorna är helt unika även om en del inte verkar tycka det är så viktigt
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Pafrihand » mån aug 18, 2014 11:03 pm

Aleks skrev:Jag vill som sagt gärna vara med och ta del av vad ni skrivit ihop och kanske även dela med mig lite. Vet inte om intresset är helt dött i övrigt (förutom teddy) eller om några fler är på. Är oerhört taggad inför säsongen och vill gärna att de nya ramsorna är helt unika även om en del inte verkar tycka det är så viktigt


Är med dig 100% om att ramsorna ska vara unika, framförallt så ska vi inte ta melodier av svenska lag. Om man använder sig av samma ord anser jag att vi kan se mellan fingrarna på ändå :)
Användarvisningsbild
Pafrihand
Forumamatör
 
Inlägg: 45
Blev medlem: sön sep 22, 2013 12:42 pm
Ort: Växjö

Re: RAMSKVÄLL.

Inläggav Härmapan » tis aug 19, 2014 4:24 pm

Sjunger det jag blir anmodad, men föredrar traditionella "stulna*" ramsor med ett helvetiskt tryck före egenkomponerade sporadiskt sjungna diton...

* Den klack som påstår dig ha skrivit text o melodi till en egen ramsa räcker upp en hand...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster