Klacken 13/14

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klacken 13/14

Inläggav teddy » ons jun 19, 2013 2:33 pm

Vad tror ni?
Bättre eller sämre?

En sak vi måste förbättre är att inte bli tysta så fort vi får ett mål i röven. (även vid lika lägen kan det ibland bli jävligt tyst)
Jobba på precis som laget nere på isen. Vet att det kan vara psykologiskt jobbigt. Men det går att träna bort :)
Om nu laget mot all förmodan skulle vika ner sig, så ska vi inte göra det. Utan få dom på rätt köl igen. Pusha dom till stordåd.
Det är när det går som sämst som laget behöver oss som mest.


Däremot är vi jävligt grymma på att sjunga och skapa stämning när vi leder med 4-0, 5-0. Det får vi ta med oss :)


Något vi behöver är nya ramsor.
Enkla med bra tryck i. Några som går att sjunga länge. Gärna lite text i så att vi inte bara oar eller shalalalar hela tiden :)

Säsongen 2013/14 kommer att bli Lakejernas år.
Se till att du är med och gör det möjligt.
Med sång och passion kan vi utföra stordåd.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 13/14

Inläggav sumpen » ons jun 19, 2013 6:48 pm

2 styckena nya ramsor som kanske kan komma till användning.

http://www.youtube.com/watch?v=G1L2ee884Lc

Vi följer vårat Växjö Lakers
De gör vi tills dagen då vi dör
oavsett hur det går
står vi upp för vlh

Ariari VLH
Ariari VLH
Ariariariari VLH


Sjung den ett par gånger så får ni in rätt toner i orden.

--------------------------------------------------------------------------

http://www.youtube.com/watch?v=pXi-YX_xPxw

VI STÅR HÄR PÅ LÄKTARN OCH DRÖMMER
VI DRÖMMER OM ETT SM-GULD
Å EN DAG NÄR VI STÅR PÅ TORGET
OCH FIRAR TILLSAMMANS MED ER

Oh Oh Oh Oh osv.


Denna speciellt till efter vunnen match då spelarna står nedanför oss.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » sön jun 23, 2013 12:48 pm

Tror också det är en inställningsfråga, bara att se till att sjunga oavsett resultat. Vilka sånger tycker ni ha fungerat bäst under säsongen? Vilka ska vi köra vidare på?

Personligen gillar jag:
Laget i vårt hjärta
Vi på västra stå

Bäst tryck 12/13 var nog HAHA vi är vlh...

Delningsramsorna var nog det som gick sämst då de tyvärr dör ut ganska snabbt. Eller håller ni med?

Här är ett nytt förslag från mig :).

V V V V Vvvv
L L L L L L L
H H H H Hhhh
VI ÄR VLH

http://www.youtube.com/watch?v=HO3Io7qlBCU

Till en början hoppar man sen kan man bara mala vidare
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav sumpen » mån jun 24, 2013 7:41 pm

Radera hela jävla Klack fliken här på forumet, det finns ingen anledning att ha den när alla bara bryr sig som mc träffar, grillfester, kräftskivor, storstädningar osv. Förhelvete.
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Sv: Klacken 13/14

Inläggav Daste » mån jun 24, 2013 9:46 pm

Fel sida sängen?
I fråga om mitt eget engagemang så sjunger jag med i så gott som allt och beundrar alla som tar sig tiden att organisera klackens arbete. Jag har dock sällan åsikter om ramsorna då jag tyxker alla ramsor är bra ramsor om man kan få folk att sjunga med. :)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Klacken 13/14

Inläggav sumpen » ons jun 26, 2013 5:12 pm

Det jag egentligen ville ha sagt var att LL som organisation inte gör ett skit för att klacken ska bli bättre, inte på någon punkt. Varför ligger inte texterna på våra sånger under en flik på hemsidan så att nytt folk kan gå in och lära sig dom enkelt?
Vart är ramstävlingarna? Pubsamlingarna? Flaggmålardagarna? Kampanjerna för att få fler personer till klacken exempelvis. Det är för jävla tråkigt och dåligt att det är så. Det är inte jag eller någon annan som ska ta tag i dom bitarna, det Lakers Lakejer som kan och ska göra det.

Lägger ni mer fokus på klacken istället för allt det där andra ni håller på med så kommer det att bli bättre. Jag säger inte att det är dåligt i klacken nu men man vill alltid att det ska bli bättre.

Ni har en poseidongrupp, en resesektion, och en webgrupp. Men ingen läktargrupp/klackgrupp som tar hand om och arbeta med att förbättra supporterkulturen. Med en sån grupp skulle det förmodligen ske förbättringar.
De va mina tankar det..
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » ons jun 26, 2013 9:09 pm

Det är bra att du kommer med kritik. Set är ju så att vi hade en klacksektion tidigare. Den gruppen bröt sig ut och skapade PCT, och var egentligen meningen att fungera som klacksektion fast fristående! Tyngdpunkten skulle ligga på TIFO verksamhet! Dom har kört en säsong själva och kommer att köra även säsongen som kommer, sedan får väl LL utvärdera detta och sen ta ett beslut hur vi som organisation ska jobba i framtiden med just klackbiten. Allt vi gör, gör vi för våra medlemmar, och detta är viktigt att komma ihåg, våra medlemmar består av betydligt mer folk än klacken. Skulle nog kunna säga att det sitter Lakejer på varenda sektion i Vida!

Men givetvis är klackverksamheten viktig och en av grundbultarna tillsammans med reseverksamheten!! Men LL:s styrelse klarar inte att ta i specifika delar i verksamheten utan jobbar övergripande. Därför har vi sektioner. Och klacksektionen samt TIFO verksamheten går just nu under PCT!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav sumpen » ons jun 26, 2013 9:59 pm

Nu vet jag inte om det finns ett samarbete mellan er och PCT eller ej. Men om vi exempelvis säger såhär, Om PCT beslutar att köra igång en ramstävling, flaggdag eller liknande, går ni då ut med det på er hemsida och uppmanar era medlemmar att deltaga? Eller hur funkar det?
sumpen
Forumentusiast
 
Inlägg: 269
Blev medlem: mån nov 15, 2010 12:29 am

Re: Klacken 13/14

Inläggav Coffe #800 » ons jun 26, 2013 11:07 pm

Självklart har vi ett samarbete med PCT!
Och om det är så att dem drar igång en framställning med mera så kommer vi självklart att sammanstråla detta så att vi går ut med det på hemsidan,
Klackramsorna med mera kommer komma ut på hemsidan det är så mycket mer som måste göras tyvärr, så det hamnar lite i skymundan.

Vi kommer även inför säsongen att genomföra ett läktarmöte, där allt detta kan tas upp, vad var och en tycker att klacken skall göra, om det finns intresse för ett antal stycken att driva någon egen sektion där man tillsammans plockar fram ramsor med mera så det är på gång.

Skit bra att du kommer med kritik sumpen! Allt kan ju alltid bli bättre så enkelt är deta,

Jag kollade för övrigt på dina ramsor och jag gillade dem!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » ons jun 26, 2013 11:09 pm

Självklart skulle vi göra det, och ja, det finns ett samarbete mellan LL och PCT!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav Klonis » tor jun 27, 2013 8:41 am

O är det nån som vill ta tag i ramsor m,m så hör av er till oss styrelsen så kan vi ta en träff och prata igenom upplägget och sånt

O som sagt vi skall kalla till ett läktarmöte innan säsongen drar igång där vi alla tillsammans kan säga sitt och säga vad som är bra o dåligt och gärna komma med synpunkter på hur vi skall bli bättre och få mer gemenskap o sånt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Klacken 13/14

Inläggav Daniel » tor jun 27, 2013 4:00 pm

Ni säger att det finns ett samarbete med Psycho Circus Tifo, vad har ni bidragit med för att göra detta
samarbetet bättre?

och hur är det tänkt att detta sammarbetet är tänkt att fungera ?
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » tor jun 27, 2013 11:21 pm

Tycker dina frågor är ganska provokativa med tanke på att du själv ingår i PCT och själv har varit med på de sammankomster vi hade när PCT klev av LL, och med andra ord själv kan svara på dina frågor.

Samarbetet är så här långt inte förändrat något sedan sista mötet mellan LL och PCT, och är bara informativ. Det består egentligen bara av att PCT ska informera LL, så LL vet vad som händer i tex TIFO väg inför en match. I övrigt finns det ingen som helst kravspec på att LL, på något vis, ska leda ett samarbete framåt, eller intensifiera samarbetet. Detta ligger nog snarare på PCT, då det var dom som ville gå ur LL och driva sin egna verksamhet, med sina egna pengar. Efter många och hårda diskussioner gick LL med på detta. LL har inte stängt några dörrar för samarbete, men håller sig samtidigt på sin kant, då klack och TIFO verksamheten ligger på PCT.

Att du som en i PCT:s ledning, attackerar LL på vårt öppna forum, är inte speciellt snyggt. Snyggare att ta upp ev. problem och lösa dom diskret mellan oss istället. Men eftersom du väljer att ta detta öppet, får vi bemöta det öppet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav Power Play » fre jun 28, 2013 6:30 am

Nu har Putte svarat, och delgivit oss vad som är upplägget kring samarbetet och hur det är tänkt att fungera. Nu skulle det vara intressant att höra vad du Daniel, har bidragit med i detta samarbetet?

Är det så som Putte beskriver, så ligger ju hela ansvaret runt klackaktiviteterna på PCT. Som du är en del av, om jag förstår det hela rätt?

Jag vill samtidigt klargöra att jag personligen inte har något att anmärka på varken PCT eller LL, så nu inte det missuppfattas. Var och en gör ett gott jobb i mina ögon. Båda har även en vilja och strävan att bli bättre.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Klacken 13/14

Inläggav Daniel » fre jun 28, 2013 8:53 am

Att jag skulle attackerat Lakers lakejer på ert forum. Vet jag inte om jag håller med om. Jag, ställde två enkla frågor för att belysa lite hur det ligger till då ni alltid hänvisar till ett samarbete mellan PCT och LL
Nu har det kommit fram att detta är ett

informativt samarbete.
Det vill säga att PCT ska informera LL
PCT står för klackvärksamheten
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » fre jun 28, 2013 10:34 am

Var detta en överraskning för dig Daniel? Eftersom du tillhör en av grupperna så borde ju du själv sitta på svaret på dina frågor?? Det är ju det jag upplever som både konstigt och provokativt att du ställer dom. Om någonting vore oklart från din eller hela PCT sida, är det ju mer normalt att kontakta LL och tillsammans med dom belysa ev. problem.

Att våra medlemmar m.fl ställer frågor om verksamheten är ju både normalt och förväntat, och vi försöker svara så gott vi kan på allt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » sön jun 30, 2013 7:53 pm

Funderar på om man inför säsongstarten måste göra reklam på något nytt sätt för att få fina publiksiffror. Egentligen är det en fråga för klubben men även LL måste kanske göra något då det är 3 st lag som konkurrerar om folket. Ser gärna att klacken växer. Hur mycket tror ni det påverkar?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » sön jun 30, 2013 8:36 pm

Jag tror inte konkurrensen är så stor mellan föreningarna, men självklart vill även LL bidra till att det kommer fler folk på matcherna, och även att klacken växer och låter mer. Har ni förslag så tveka inte att kontakta oss.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » sön jun 30, 2013 9:31 pm

Allmänt så ska man ju synas och höras för då finns man ;). Tror att den viktigaste gruppen att värva, utifrån ett klackperspektiv, är de unga. Ofta är det i gymnasieåldrarna och lite uppåt man blir en "klackmänniska" eller ej. Viktigt att få dit dem och att de tycker det är kul.

Vet inte om det kommer satsas på en "Lakersdag" i år med gratis inträde likt förra året med match mot Karskrona. Om man gör det tycker jag klacken verkligen ska köra stenhårt på västra stå då det finns många marginalsupportrar i arenan som kan vinnas över av fin stämning.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » mån jul 01, 2013 12:46 am

Lakersdagen blir ju av i början på September, men om det var i kombination med en match vet jag inte?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav Power Play » mån jul 01, 2013 7:53 am

Nej, ingen match enligt infon som gått ut.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Klacken 13/14

Inläggav Svartvadet » sön jul 28, 2013 4:11 pm

Daniel Grillfors säger såhär till Aftonbladet:

"GRILLFORS OM SKÖNASTE ...

...fansen (förutom de egna)
– Jag tänker på Växjös fans. De har varit med i två år och det har varit ett mäktigt tryck där."

:D
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » sön jul 28, 2013 10:14 pm

Starkt erkännande :). Hoppas klacken kan ta ytterligare ett steg kommande säsong. Truppen ser som sagt bra ut och kommer bra sportsliga resultat tidigt på säsongen kan det nog bli ett bra drag kring hockeyn i Växjö.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » mån jul 29, 2013 12:23 am

Jag tycker det känns riktigt bra att en sådan här sak kommer från en spelare som Grillfors, som inte har någon historia med vår klubb. Många har klagat och tyckt klacken blivit sämre. Men saken är istället den att vår klack fortfarande levererar så pass bra att våra motståndare åker av banan och tycker det var häftigt tryck. Så ni som står inne i klacken och försöker ge järnet varje match men inte tycker det låter tillräckligt mycket. Detta är kred och bevis för att det FAKTISKT låter!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Sv: Klacken 13/14

Inläggav mollers » mån jul 29, 2013 6:40 am

Låter kanske det gör. Men inte tillräckligt. Man ska aldrig vara nöjd.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » mån jul 29, 2013 10:40 am

Det är en sak att aldrig vara nöjd, det ska man aldrig vara, för då slutar man utvecklas. Men ibland blir det för mycket klagomål på allt och alla trots att klacken gjort ett bra jobb sett utifrån!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » mån jul 29, 2013 1:38 pm

Tror det är viktigt att tidigt visa att vi förväntar oss att alla på västra stå sjunger med, detta ska givetvis göras på ett positivt sätt. Sjunger några fler med blir det ofta som ringar på vattnet och sången sprider sig. I grunden handlar det också om att det är återkommande Lakerssupportrar som ska finnas på Västra stå, en hel del är där för att bara kolla på lite hockey utan egentligt intresse av Lakers. Kommer vi till slutspel tror jag klacken kommer höja sig enormt, sjuk stämning kommer det att va :)
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav utep » mån jul 29, 2013 4:56 pm

Laget KOMMER att prestera bättre på isen den kommande säsongen och då kommer även klacken höja sig.
Det kommer bli riktigt kul på västra ståplats i år! :hbang:
Hoppas på fler grymma ramsor i stil med "Ni ska inte komma hit". Den är riktigt bra.

Gärna en ny PP ramsa då jag inte alls gillar "ett skott, ett mål". Den är bara förknippad med ångest.
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast
 
Inlägg: 345
Blev medlem: tor sep 22, 2011 10:34 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 13/14

Inläggav Lakershjärta71 » tis jul 30, 2013 12:14 am

En Colby Armstrong ramsa kanske skulle sitta som en smäck? :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 13/14

Inläggav friberg » tis jul 30, 2013 8:38 am

nu LH får du inte gå i förväg vad gäller Colby , han ska få förtjäna sin ramsa som alla andra har gjort och tills dess så får han jobba för att förtjäna en ramsa.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » tis jul 30, 2013 12:05 pm

Håller med om att man måste förtjäna en ramsa men kan inte låta bli. Har länge velat ha denna ramsan på något sätt, älskar verkligen den :wink:

Så här är en för tidig Colby Armstrong ramsa:

http://www.youtube.com/watch?v=nwSUlIv0XNc


O ARMSTRONG, O ARMSTRONG, O ARMSTRONG

Han spelar för vårt LAKERS, LAKERS, LAKERS

Och vi älskar COLBY, COLBY, COLBY

Ja vi älskar ARMSTRONG, ARMSTRONG, ARMSTRONG

WOOOOAAAAOOOOO......


Om ingen annan vill sjunga den får jag stå och göra det själv :D
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav PutteA » tis jul 30, 2013 12:17 pm

Haha, bra och mäktig!!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Klacken 13/14

Inläggav teddy » ons jul 31, 2013 11:02 am

http://m.youtube.com/watch?v=Xe8vYjy589s

Vi är Lakers, Växjö Lakers, vi tillsammans VLH
Åååå vi sjunger för vårt Lakers
Växjö Lakers, VLH



Sen den alltid så fantastiska Besiktas ramsan
10 sec in
http://m.youtube.com/watch?v=fotmpIa0-EQ

Ooooooooooooooo
Sssshhhhhh
1
2
3
VLH klapp klapp klapp
VLH klapp klapp klapp
Shalalalalalalala åååå VLH
Shalalalalalalala åååå VLH
......
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Klacken 13/14

Inläggav Aleks » ons jul 31, 2013 11:36 am

Är det planerat något klackmöte eller är det PCT som drar i det?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Klacken 13/14

Inläggav Coffe #800 » ons jul 31, 2013 12:58 pm

Det är pågång, Mer info kommer under helgen gällande läktarmöte/klackmöte
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Nästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster