Vad kan LL göra?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vad kan LL göra?

Inläggav Lakershjärta71 » ons nov 21, 2012 2:28 pm

Vad kan LL göra mer för att "väcka" laget utifrån Dagens förutsättningar för att vända den dåliga trenden? Tror att vi alla är överens om att vi kan kräva mycket mer av spelarna, och snart är halva säsongen avverkad. Skriva en banderoll mot Timrå eller kan det vara aktuellt med att skriva ett stödjande Brev från LL till A-laget/Lagkapten #38 (kanske t.o.m med namninsamlingar?) där vi bl.a konstruktivt visar vårt missnöje, besvikelse och att vi kräver diverse förbättningar t.ex ang attityd, vilja, fokus, skärpa osv? Alltså, bara LL kan göra sitt yttersta. Hamnar Lakers i KS så kan vi i stort sätt glömma ES. Laget har heller ingen erfarenhet av att ha spelat nedflyttningskval. Rätt eller fel, men vad kan vi annars göra mer? Hur "långt" vill/får LL som supporterklack gå för att möjligen påverka situationen?


Banderoll:

STÖTTAR! VAD FÅR VI? VISA HJÄRTA!

SLUTSPEL ELLER KS!? NI BESTÄMMER!
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons nov 21, 2012 3:38 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav alfax » ons nov 21, 2012 3:16 pm

Har du blivit medlem ?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav Lakershjärta71 » ons nov 21, 2012 3:18 pm

Jepp ;)
Senast redigerad av Lakershjärta71 ons nov 21, 2012 3:38 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav alfax » ons nov 21, 2012 3:25 pm

Gott !
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav friberg » ons nov 21, 2012 4:01 pm

Håller med att nåt måste göras från vårat håll .
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav Anders83 » ons nov 21, 2012 4:54 pm

Nu dyker ju frågan upp vad det innebär att vara en supporterförening ? Är det att kräva underhåll för entrépengen eller är det för att just vara en support till laget och försöka i mesta möjliga mån att skapa en härlig inramning på matcherna ?

Ja man hänger med huvudet i motgång jag själv inräknad då det känns som att någon sätter en kniv i bröstet och sprättar ner till naveln .

JAG kommer inte snickra ihop negativa banderoller riktat till A-laget Växjö Lakers inför en match . Kommer fortsätta gapa halsen av mig så långt psyket klarar det sen vad andra gör det får väl ske då .

personligen gillar jag hellre att man drar upp en banderoll som visar att vi fortfarande tror på laget .

Gnälla gör jag här!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav Daste » ons nov 21, 2012 5:11 pm

+1 på Anders.

Stötta istället för att såga. Lyft istället för sänk.
Om man vill ha en banderoll så ta nått som tänder på ett positivt sätt istället för nått som speglar ilska från vårat håll, det tror jag ger laget mer.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav Niles » ons nov 21, 2012 6:30 pm

Bara man låter bli att bua i kör, låter för jävligt och tillför inte ett piss. Diverse arrangerade missnöjesaktioner är lekskola i min bok. Bli förbannad eller vad som helst, bara det är nån slags stil på det. Vi är nog alla lika frustrerade, vi som mår dåligt när det går dåligt för laget. I grund och botten är självklart positiv support det som betyder mest, även om det var svårt igår. Jag är fortfarande förbannad över den enbarmligt klena insatsen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Vad kan LL göra?

Inläggav Lakershjärta71 » tor nov 22, 2012 12:46 pm

Det är klart att Anders83 har en viktig poäng här.

Ville bara påbörja en diskussion om vad en supporterförening i vårt lags utsatta läge kan göra mer än att bara sjunga ramsor? Vare sig det är banderoller eller brev man skriver osv så självklart måste det ligga ett stort och underförstått HJÄRTA bakom budskapet. Kan inte laget fortsättningsvis under andra halvan av grundserien inte vinna fler hemmamatcher än man har gjort hittills så kan jag inte se något annat scenario än att Lakers spelar KS nästa år. Antingen gör vi något mer konkret, våga göra något annorlunda som BARA kan sporra och som kan ge "tändvätska" till laget (Vad, vet inte jag) eller så gör vi ingenting. Vi har ju sjungit ramsor hela säsongen. Men vi ser ju att med detta lagbygge blir inte resultaten bättre för det, men det inte sagt att vi inte ska bidra till en skön stämning i Vida Arena.

Kommer ni ihåg, att utan LL:s hjälp och stöd så hade Växjö Lakers aldrig existerat Idag.

Lite samma läge nu, men på ett annat sätt, så..kan vi göra något Idag för att inte riskera Lakers existens i ES för att i ett längre perspektiv kanske aldrig mer får träda in i "Finrummet" igen ??? Vi kanske kan försöka oss på något, men det garanterar ju inte att det kommer att fungera. Men då har vi i alla fall försökt.

Vad kan VI ENADE göra mer av KRAFT än, att stötta vårt Lakers med sång, insamlingar av pengar och sprida en FANTASTISK stämning i Vida Arena?

Föreställ er EN enda gigantisk BANDEROLL runt hela arenan som åskådare hjälper till att hålla innan vårt kära Lakers äntrar isen.. Det skulle vara MÄKTIGT!!! :wink:

(Eller TRE-FYRA gigantiska BANDEROLLER med samma budskap på varje kort- och långsida)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster