Fråga :

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fråga :

Inläggav Modig » ons okt 31, 2012 12:20 am

Varför tar inte någon som vill stå på pallen och gör det? För nu är det förjävla dåligt!

Att gå upp och klaga på att det sjungs för jävla dåligt och sen två sekunder senare vara ner igen.....konstigt att folk inte sjunger med då.

Jaja. Jag sjunger alltid i vilket fall som helst...men alla gör inte det. Många som står på VS behöver en ledare att följa.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav friberg » ons okt 31, 2012 12:26 am

ja vet en som alla skulle följa och det har man sett efter introna en del matcher men han har avsagt sig allt klackledande förutom strax efter introna för han får ju verkligen med sig hela kortsidan :clap: :clap: :clap:
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Fråga :

Inläggav mollers » ons okt 31, 2012 1:04 am

Tror du verkligen det är klackledaren som styr dethär?

Problemet tror jag är alla dessa jävla tråkiga bittra och fula medgångssupportrar som är så spända hela tiden och kan inte släppa loss och ha förbannat kul.

Hade det flesta haft sån här inställning till att kolla på hockey hade det varit mycket roligare!
http://www.youtube.com/watch?v=WcvAOpnnMK0
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Fråga :

Inläggav Daste » ons okt 31, 2012 1:38 am

Idag tror jag att de handlade mycket om vilka ramsor som kördes när.
Vissa är för långsamma och går för lågt i ton. Tänker väl främst på "Åveeeeee-elll-hååååå, åveeee-elll-håååå", den skapar inte så mycket stämning, är för långsam och tråkig och taggar inte igång folk.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Fråga :

Inläggav Modig » ons okt 31, 2012 7:54 am

mollers skrev:Tror du verkligen det är klackledaren som styr dethär?

Problemet tror jag är alla dessa jävla tråkiga bittra och fula medgångssupportrar som är så spända hela tiden och kan inte släppa loss och ha förbannat kul.

Hade det flesta haft sån här inställning till att kolla på hockey hade det varit mycket roligare!
http://www.youtube.com/watch?v=WcvAOpnnMK0


Kan ju för fan inte sitta och prata "om hur det kunde vara". Vi har ju den publiken vi har. Kanske göra det bästa av den? De behöver en ledare....thats it.

Varför ska man annars ha en klackledare....? En av dennes uppgifter måste väl ändå vara att man ska dra ramsor, få igång de som är småsega mm. Mm.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav Bamse_78 » ons okt 31, 2012 7:58 am

Hur inspererande tror ni det är att stå på pallen match efter match och kämpar för att få stämning när folk inte ens kan klappa eller ens nya i bp? Nalle har gjort ett jävla jobb dom senaste åren men folk måste inse att vi har en jävla massa medgångs supportrar. Jag har själv stått på pallen och skrikit och viftat och gjort allt för folk ska sjunga, men lik fan står dom där med händerna i fickorna och tjurar. Att skylla dåligt tryck på klackledaren är bara löjligt. Att vi ser ES sämsta lag på isen har ju inget med saken att göra^^ när det kommer till stämningen. Igår sjöng ju inte folk förän dom gjorde nått bra på isen. Nästa match står jag på pallen och tyckte ni det skälldes och svors mycket sist jag stod där ska ni stanna hemma för jag avskyr medgångs supportrar.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Fråga :

Inläggav vlk » ons okt 31, 2012 8:25 am

Det bästa sättet att få människor att inte sjunga och klappa är att be dem stanna hemma eller på annat sätt tvinga sig på dom. Få känner sig mer manade av detta. Det leder bara till än mer olustkänslor och motstånd. Den kärna av entusiaster som inte låter sig påverkas av de skrala sportsliga resultat som lakers uppvisar i år är beundransvärd. Men, jag har full förståelse för att många känner frustration, hopplöshet och resignerar. I mitt tycke bara mänskligt att reagera så när det käraste utanför familjen fungerar så dåligt som det faktiskt gör. Kanske vissa t o m känner sig svikna av att ge så mycket och få så lite tillbaka. Det gäller nog att härda ut i denna ökenvandring och be och hoppas på mirakel i form av NHL.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Fråga :

Inläggav Power Play » ons okt 31, 2012 8:27 am

Det mesta kan alltid bli bättre, men att dra igång denna klagosång och smutskastning över klacken och klackledarna leder knappast till något positivt. Enda vägen att utveckla något som i grunden bygger på att sjunga och vara glad, är att - just det - sjunga och vara glad. Tänk på det.

Jag tittade på Skellefteåmatchen på tv igår, och jag kan meddela att det finns inget att skämmas över vad gäller trycket i arenan. Det fälldes även kommentarer om det från kommentatorerna. Visst, det var inte så att klacken gjorde sin bästa prestation någonsin, men bra var det.

Man måste sätta det lite i perspektiv också. Med de motgångarna vi åser på isen i match efter match så är det fan inte lätt att varje gång vara exellent på läktaren. Men vi ÄR bra. Även när vi är dåliga.

Även om vi naturligtvis aldrig ska vara nöjda och alltid jobba för att bli bättre, så får vi aldrig glömma att vi är jävligt bra även de gångerna vi inte är på topp.

Och att få någon eller några att prestera bättre görs aldrig genom att kasta skit. I synnerhet inte i ett sammanhang där det handlar om att sjunga och vara glad.

Har ni som kritiserar klackledaren funderat över varför det inte står en lång kö av folk som vill ta platsen på podiet?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Fråga :

Inläggav Anders83 » ons okt 31, 2012 9:15 am

Kritik är bra tar åt mig det . Någon som vill göra ett försök att utveckla klacken och axla det så shoot !

Ställer mig gärna åt sidan för förbättring.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Fråga :

Inläggav Modig » ons okt 31, 2012 9:22 am

I en drömvärld så är ju alla glada och sjunger. Men min värld ser inte ut så. Jag vet rätt många som behöver någon som ger dom en "hjälp på traven". Sen vet jag tyvärr inte vem som skulle vilja göra jobbet istället. Det är kanske där problemet ligger? Jag vet inte....vill bara få igång en diskussion då jag tycker det kan bli bättre.

Men nu vet ni vad jag tycker i alla fall.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav Klonis » ons okt 31, 2012 10:04 am

Så fort det går lite dåligt för laget så ska det hela tiden letas upp allt dåligt som händer fan försök o va lite positiva ist
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Fråga :

Inläggav Modig » ons okt 31, 2012 10:06 am

Diskussioner är bara negativa? Tanken är ju att det ska komma något positivt ur det.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav Anders L » ons okt 31, 2012 11:53 am

Klonis skrev:Så fort det går lite dåligt för laget så ska det hela tiden letas upp allt dåligt som händer fan försök o va lite positiva ist


Lite dåligt? 8O
Hur ser det ut när det mycket dåligt för laget? :?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Fråga :

Inläggav vlh90 » ons okt 31, 2012 4:32 pm

Med eller motgång, alltid lättare att sjunga i medgång såklart men det är ALLDELES för få som verkligen sjunger och skriker med tex en knytnäve i i luften. När sångerna får lite tryck.

Det enda man ser nuförtiden är att alldeles för många sjunger som om det stod i en luciakör eller liknand, mest nynnande.

Att man "alltid sjunger" betyder inte enligt mig att man alltid sjunger. När man skiter i att grannen står och fisklappar och nynnar med och man själv skriker så halsen vibrerar, det är väl då man verkligen tar det på allvar?
Att man inte orkar en hel match är väl helt klart givet. Men ibland?

Jag från sittplats tycker att ni i klacken gör ett strålande jobb som nästan aldrig har en tyst stund, men ibland kan man sakna den där knytnäven och viljan att skrika in en puckjävel, det där skriket som ger hela hallen gåshud.
vlh90
Forumamatör
 
Inlägg: 90
Blev medlem: fre aug 27, 2010 1:25 pm

Re: Fråga :

Inläggav Anders83 » ons okt 31, 2012 5:43 pm

Om jag ser till att bedöma mig själv så blir det knepigt. Vissa matcher är det sjukt drag på från början till slut och man kan ta på stämningen och andra matcher är det som att det är begravningstämning på och där ser jag inte vad skillnaden är på mitt agerande.

Som igår när man försöker gång på gång påvisa att det låter Scheisselågt och det står ändå fågelholkar och är inte ett dugg intresserad? vad göra :dontknow:
Ser man till situationen med att vi ligger dyngsist så ska vi nog vara glada att det ens existerar en klack .

Jämför med motgångsmatcher i ängelholm där det blir tvärtyst under låååååånga stunder .

I motgång skulle jag vilja påstå att vi är en av Sveriges bästa hockeyklackar.

I medgång då ? Jodå det rullar givetvis lättare och det är lättare att skapa tryck men det jag hade önskat var den egna viljan att hålla i en ramsa längre plus att man faktiskt tar i FRÅN BÖRJAN.

En annan sak jag tycker vi bör bli bättre på är att sluta anpassa oss utefter hur hårt Coffe bankar på trumman . Hans uppgift är att ramsan skall hålla sig till rätt takt men många sjunger inte högre förrän han trummar hårdare ? Har aldrig förstått det faktiskt!!

Coffe sliter som ett vilddjur och många ggr får han be om avlastning under matchen för att han inte orkar så där kanske alla kunde tänka till och använda rösterna något snäpp hårdare samt att man hakar in snabbare på ramsan när den startas.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Fråga :

Inläggav Coffe #800 » ons okt 31, 2012 9:52 pm

tröttsam diskussion...

men visst ska man lägga någon kommentar här i denna tråden så blir det i så fall denna.

Jag tycker kanske inte alltid att det är så jäkla roligt att stå där och banka match ut och match in hela tiden.
men jag gör det för att jag vill hjälpa laget och för att jag vet att de gör skillnad på stämningen.
Sen att jag blir förbannad och skriker på er för att man ibland somnar in och inte orkar eller vill sjunga de får ni ta. det är inget personligt mot er som känner att ni inte vill hjälpa till med att sjunga...
men vill man inte det så har man ett par händer att klappa med och det tycker jag att alla borde kunna göra.

Personligen tycker jag att den här tråden är sjukt tröttsam rent ut sagt.
Klackledaren gör så gott man kan och mer där till. det är ingen lätt uppgift!

Men tillsammans kan man göra skillnad, istället för att jag skall behöva skrika som en galning och bli förbannad på matcherna så tycker jag att man borde kunna hjälpa till utan att man skulle behöva någon som skriker och skäller på en.

Ni vet du själva vilket enormt jävla tryck vi tillsammans kan åstakomma! när vi alla hjälps åt och har roligt på läktaren så är vi en av sveriges röststarkaste klackar!!!!!

Tänk på det på Lördag och resten av matcherna, tänk på vilket jävla drag vi kan skapa tillsammans!
och ge blanda fasen i att slänga skit på varandra och vara negativa!
Tillsammans gör vi skillnad och alla tänkte på att vi skall hälpas åt.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Fråga :

Inläggav mollers » fre nov 02, 2012 1:49 am

Coffe du får inte skriva om hur det kan vara då blir Modig arg på dig ..
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Fråga :

Inläggav Modig » fre nov 02, 2012 11:10 pm

haha ;)
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav Modig » fre nov 02, 2012 11:11 pm

Jag lägger ner. Olika åsikter och jag va väl bitter efter förlusten! ;) vem vet...
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav mollers » fre nov 02, 2012 11:19 pm

nejdå , imorgon så kokar VS!
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Fråga :

Inläggav Modig » fre nov 02, 2012 11:29 pm

Självklart! Match vid 20.00 och lördag.....kommer bli livat.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav teddy » lör nov 03, 2012 11:47 am

Modig skrev:Självklart! Match vid 20.00 och lördag.....kommer bli livat.


Word. Ikväll smäller det.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Fråga :

Inläggav Jimpan » lör nov 03, 2012 12:53 pm

Grovt räknat var det 100 på bortastå i templet häromdagen och det var bra drag hela matchen. Det vore väl själva fan om det inte skulle lyckas att hålla det draget x 3 en lördagsmatch hemma. Borde vara en enkel transportsträcka både fär Coffe och Anders en sån här viktig match.
Och du som står bakom mig (och säkert ännu fler) - sluta leta fel och gnäll hela tiden, lägg energin på att sjunga med i stället. Det tillför i alla fall något positivt för killarna på isen :oops:
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs
 
Inlägg: 803
Blev medlem: mån dec 06, 2010 10:44 pm
Ort: Braås

Re: Fråga :

Inläggav friberg » lör nov 03, 2012 4:40 pm

sjunger gör man så halsen spricker var gång och ofta känns det som man sjunger själv
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Fråga :

Inläggav Modig » lör nov 03, 2012 11:54 pm

Tack Bamse, Malmström och Bizon för en fantastisk insats på pallen!! Magiskt stundtals. Det är det här jag menar..... Så här ska det se ut.

Tack VS för en magisk insats!!!!!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav Svartvadet » lör nov 03, 2012 11:55 pm

Världsklass!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fråga :

Inläggav Bamse_78 » sön nov 04, 2012 12:11 am

Som jag skrev i den andra tråden så var klacken fantastisk ikväll och det var en ära att få leda den. Tror en stum hade klarat av att leda ikväll för alla var taggade till 1000.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Fråga :

Inläggav Modig » sön nov 04, 2012 12:25 am

Ta åt dig Bamse. Du var riktigt bra ikväll!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: Fråga :

Inläggav Klonis » sön nov 04, 2012 1:04 am

Härligt jobbat ikväll VS :clap: :clap:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Fråga :

Inläggav Coffe #800 » sön nov 04, 2012 1:22 am

Tack för hjälpen!

och SITTPLATS MAGISKA IKVÄL!!!!!!!!! GRYMT!

Stor ELOGE till mannen i grå tröja på högra sittplats Vilken klippa du är!!!
Galet bra!!!

Tack hela klacken för den bästa kvällen någonsin i vida arena!!

de trycker som vi skapade ikväll har vi aldrig haft tidigare

MAGISKT ! :clap: :clap:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Fråga :

Inläggav friberg » sön nov 04, 2012 1:49 am

Bild
Bild

grymt nice
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Fråga :

Inläggav Niles » sön nov 04, 2012 3:39 am

Riktigt kul kväll på VS. Lät grymt enligt uppgift :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster