Är det bara jag?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Är det bara jag?

Inläggav w0bben » tor sep 27, 2012 7:42 pm

Är det bara jag som blivit jävligt trött på att gå på lakers?
Speciellt nu på siston...
Stämningen i hallen är piss, Rögle klacken sjunger ut oss osv. Tråkigt att vi inte t.ex. Kan dra en ramsa som "vi skänker Skåne till Danmark" "en jävla massa bönder"

Det är inga hat ramsor? Det blir bara lite roligare..
Nästan gråtfärdig över lakers spel i första perioden och klacken... Helvete alltså...
Behövde bara skriva av mig.

Skriven från min iphone
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: Är det bara jag?

Inläggav Klonis » tor sep 27, 2012 11:16 pm

Med kvällens insats på isen så går det inte och få nån stämning i klacken man är inte mer än människa
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Är det bara jag?

Inläggav PutteA » tor sep 27, 2012 11:32 pm

Exakt! Luften går ju ur alla fullständigt. Det blir ju nästan pinsamt istället om man hoppar och sjunger när det ser ut så här.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Är det bara jag?

Inläggav teddy » fre sep 28, 2012 11:01 am

Alltså seriöst??????????????????????????????
Vad fan snackar ni om????????????
Det är väll precis när spelet är så pissdåligt som det bara går, som vi ska sjunga utav bara helvete.
Det är ju alltid lätt att sjunga när man leder mer 3,4 mål.
Än en gång bevisar vi bara övriga hockeysverige att lakejerna sjunger bara när dom leder.
Som sagt PutteA. Om det är pinsamt att sjunga bara för att man ligger under med ett par baljor så kanske man skulle fundera på att lägga ner verksamheten.
Vet att det är skittråkigt och meningslöst, och att spelarna inte förtjänar det. men vi står ju där på ståplats för att vi innerst inne älskar det, och älskar vårt lag. Och kan vi på något sätt hjälpa dom så gör vi väll det? Och det kan vi, genom sång. Inte genom att bua och klaga. Då blir det ju precis tvärtom som det som LL representerar. Att stödja Lakers i positiv anda i både med och motgång. Alltså att inte stå och klaga och bua och skrika hatsånger (vilket LL inte gör) Men bua och klaga är dom jävligt bra på.
När är det spelarna behöver vårt stöd som mest?
Dags att sålla agnarna från vetet kanske?
Dags att bevisa att vi är riktiga hockey supportrar och inte bara en massa hobbyfans som gillar disco och raketer och vinna med 5,6-0.
Vi I LL har haft 2 pissa matcher i rad av motgång och dåligt spel. Och genast så snackas det om både det ena och det andra.
Tänk er då Eastfront som haft tjugo år av motgång.
Hur kommer LL se ut om tjugo år om vår motgång skulle likna Östers?
Dags att klippa till sig, raka sig, resa sin egen ryggrad och slänga bort våra handväskor och visa att "Vi reser oss igen" redan nu på lördag. Detta var bara en lite svacka som vi studsar upp från med detsamma.

Nu visar vi Lakers, Sverige men framför allt oss själva att vi inte ska vika ner oss redan efter fem omgångar. NU reser vi oss, nu sjunger vi, nu älskar vi, nu har vi fan TOKSKOJ.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav alfax » fre sep 28, 2012 11:11 am

Var du på matchen igår Teddy eller var du i halmstad och såg Öster,var du i Torslanda,Skärhamn och andra små platser när Öster var dekis ,detta på snack om medgångssupportrar.
Senast redigerad av alfax fre sep 28, 2012 11:15 am, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav teddy » fre sep 28, 2012 11:13 am

Svar JA. Stod i klacken och sjöng så fort det drogs igång något.
Hur så?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav Talismanen » fre sep 28, 2012 11:16 am

Fan va fint. Ännu en klacktråd med pajkastning. Go nuts!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav Klonis » fre sep 28, 2012 2:11 pm

Talismanen skrev:Fan va fint. Ännu en klacktråd med pajkastning. Go nuts!


JA tråkigt o läsa i varenda tråd dags och plocka fram det positiva och komma på rätt köl igen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Är det bara jag?

Inläggav sid » fre sep 28, 2012 2:14 pm

Någon som vet när värmningen är imorgon?
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs
 
Inlägg: 577
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:34 pm

Re: Är det bara jag?

Inläggav teddy » fre sep 28, 2012 3:24 pm

Talismanen skrev:Fan va fint. Ännu en klacktråd med pajkastning. Go nuts!

Ja så tråkigt. Dom första tre inläggen av wobber putte och klonis är verkligen av negativ bemärkelse. Dags att ta till sig av det jag skrev kanske? Att försöka stötta i vårt och torrt oavsett resultat.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav Talismanen » fre sep 28, 2012 4:17 pm

Det slutar alltid på samma sätt när detta är på tapeten här. Det jag menar. Sen måste självklart många ta till sig att fortsätta stötta VLH. Alltid!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav Coffe #800 » fre sep 28, 2012 8:55 pm

Jävligt bra skrivit Teddy! första kanon inlägget på väldigt väldigt länge !!!

håller med dig till 100% !!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Är det bara jag?

Inläggav PutteA » fre sep 28, 2012 10:40 pm

Men herregud, får man inte uttrycka sin besvikelse utan att en del ska dra en ramsa om LL:s framtid och gliringar hit och dit. Jag hoppas inte spelarna resonerar i dom banorna, utan att dom är besvikna, irriterade och förbannade. Det finns underlägen och det finns underlägen. Jag tror dom flesta med lite känsla för den här sporten, och det tror jag är jävligt många, såg redan efter en period igår att den matchen var fucked up redan då. Stora delar av arenan går ner sig. En del gånger har klacken förmågan att hjälpa laget tillbaka ini matchen, andra gånger spelar det ingen som helst roll vad vi gör. Jag menade inte allt jag skrev igår, utan det skrevs i ilska och besvikelse. Även du Teddy borde ha förmågan att kyla ner dig en aning innan du angriper med full kraft. Vissa delar i ditt inlägg är bra, annars är jag, jämfört med Coffe av motsatt åsikt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Är det bara jag?

Inläggav Coffe #800 » lör sep 29, 2012 12:07 am

ja de jag skrev under på var just det att laget behöver oss som mest när det går dåligt!!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Är det bara jag?

Inläggav Bamse_78 » lör sep 29, 2012 12:09 am

Kan bara skriva hur jag ser på det. Personligen försöker jag sjunga hela tiden, men när man märker att fler och fler tystnar under en match och spelet blir sämre och sämre så tröttnar jag på att försöka hålla stämningen uppe och då slutar även jag att sjunga. Om jag som supporter har "krav" på att sjunga och stötta mitt lag så får fan laget bjuda till lite oxå.
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs
 
Inlägg: 714
Blev medlem: lör dec 29, 2007 1:45 pm
Ort: Alvesta

Re: Är det bara jag?

Inläggav w0bben » lör sep 29, 2012 6:13 pm

Helvete vad pinsamt...
Seriöst, funderar på att stå tyst eller inte gå alls på de resterande hemmamatcherna. Fy helvete vad tråkigt det är att gå när det är så sjukt kass stämning!
Vi varken psykar spelare, eller sjunger lite roliga ramsor. Bara lama jävla mesiga ramsor.
Och nej, jag menar inte att vi ska börja sjunga hatramsor, utan t.ex. som Rögle gjorde, psykade Modig i princip hela tiden, och det hjälper verkligen. Det blir även roligare på läktaren.

Folk vågar ju inte skrika i klacken, de tror det är någon jävla kör och småsjunger.
Självklart är jag jävligt besviken på Lakers spel också, men jag går ju på matcherna för att jag vill skapa en bra stämning i hallen.

Helvete i heller det går när det är så tråkiga ramsor och sånt tråkigt FOLK!
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: Är det bara jag?

Inläggav Klockren » lör sep 29, 2012 6:43 pm

Hoppas alla har förstått att de flesta som står i klacken vill skapa stämning, vill ha kärlek men även hat i vissa stunder. Dags att sluta med pajkastningen fram och tillbaka och gå ihop oavsett ställning till supporterkultur och få fram Lakers. Dags att skita fullständigt i om man är med i LL, VI, P12, CSI och fan vad alla kallar sig, VI MÅSTE göra det lilla vi kan från läktarplats.
Dags att sluta ihop på läktarn, visa laget att vi, vi tappar FAN INTE hoppet och kärleken bara pga ett par förluster, det är nu vi som supportrar kan lyfta laget. Gör vi som en del säger, slutar att gå, slänger kortet m.m går det bara ännu mer åt helvete för det laget vi älskar.

"När det kommer flera tusen busvisslingar från läktarplats för det tycker att domaren missat att blåsa, sätter det sig definitivt i domarens huvud och kommer att påverka i nästa situation" - Wikegård.
Detta sa Wikegård i en match mellan AIK och några, det satte sig i mitt huvud. Säger inte att vi ska busvissla hela tiden, men ibland så lönar det sig. Även om kanske inte ett powerplay skulle hjälpa så mycket :bash:

Och för att svara på din fråga, nej det är inte bara du som är trött på att gå. Men då tycker jag att ditt snack om hur det ska vara på läktaren inte spelar någon roll heller, för slutar du gå i motvind, ja.. Då kan du blåsa bort.
En för alla, alla för en.
Användarvisningsbild
Klockren
Forumamatör
 
Inlägg: 33
Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:12 am
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav mollers » lör sep 29, 2012 8:07 pm

:clap:
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Är det bara jag?

Inläggav KalleB » lör sep 29, 2012 8:18 pm

:clap:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Är det bara jag?

Inläggav w0bben » sön sep 30, 2012 12:40 pm

Klart jag vill stötta Lakers, men när man står där och skriker och försöker få igång grannarna, så blir de förhelvete bara sura. Sen försvinner de i perioderna och så ser man inte de resten av matchen. Så jävla tråkigt är folk på ståplats! Säger inte alla är det, men de som står på kanterna och drygar.
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Är det bara jag?

Inläggav PutteA » sön sep 30, 2012 12:45 pm

Den dag vi lär oss att lägga fokus och våra ansträngningar på dom som vill sjunga istället för dom som vill stå och njuta av stämningen utan att bidra, den dagen kommer vi att bli bättre. Men så länge vi lägger fokus på den icke sjungande ståplatspubliken så kommer bara stämningen att bli sämre och sämre!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Är det bara jag?

Inläggav w0bben » sön sep 30, 2012 2:14 pm

Förhelvete, då är det inte ståplats, känns som man är på körslaget när man står där, inte för jag varit där och vet knappt var det är. Men känns som minsta kören i Europa... Roligt att bortaklackarna sjunger ut oss. SKANDAL!
Om ni vill locka folk att stå och sjunga, speciellt yngre personer så att det kommer mer folk, då ska det ju vara kul att gå på hockey. Inte stå och sjunga mesiga ramsor.
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: Är det bara jag?

Inläggav friberg » sön sep 30, 2012 2:20 pm

kom fram me bättre ramsor du då om du tycker det är så illa
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Är det bara jag?

Inläggav w0bben » sön sep 30, 2012 2:27 pm

Alltså, det jag menar är att vi aldrig sjunger något om motståndarlaget, menar fortfarande inte att vi behöver sjunga hatramsor. Men det blir roligare stämning om man sjunger lite ramsor som rycker upp folk.
Sen så tycker jag att ALLA drar till nästa hemmamatch, och pushar fram Lakers något oerhört mycket! Sjunger trots vi ligger under med 0-5! Dra med era kompisar och sjung något åt helvete, det ska jag göra iaf.

Sen kan ju inte 5 pers skapa bra stämning, utan alla MÅSTE sjunga! Om ni stå bredvid några som är tysta, försök få igång dom!

Seriöst, vill skapa bästa stämningen någonsin i Vida! Och nu jävlar ska vi visa HV71 vad våran klack går för!

Ses i Vida Arena!
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: Är det bara jag?

Inläggav Daste » sön sep 30, 2012 2:31 pm

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Är det bara jag?

Inläggav rawspont » mån okt 01, 2012 11:51 am

Frustration och piska, dessa välbelagda motivationsfaktorer som skär som en kniv genom de olika gränssnitten av Svea Rike. Mer frustration åt folket. Mer piska åt folket. För Sverige i...frustration...Piskans årtionde...En ledande nation...marknadsekonomin är i det förgångna...frustrationsekonomi. Den som inte sjunger kasseras via lämplig institution. Sverige...ett sjungande folk...sedan...närminnes tider.

Men för all del. Ge mig en kaffe så kanske jag tar ton.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: Är det bara jag?

Inläggav friberg » mån okt 01, 2012 12:39 pm

En undran . vad stod det på tifot sist mot Luleå?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Är det bara jag?

Inläggav Talismanen » mån okt 01, 2012 12:49 pm

Det va en banderoll. Inget tifo. Men det stod "Vi tror på detta. Virket är det rätta!"

Om det är det återstår att se. Men dom behöver se och höra att dom har vårt stöd.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav alfax » mån okt 01, 2012 3:01 pm

Bra fixat med denna banderoll,det visar att ALLA INTE GIVIT UPP!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav Niles » mån okt 01, 2012 7:33 pm

Det är ju bara lallare som lipar och hotar kasta in handduken efter 8 omgångar :lol:

En idrottsklubb behöver ha lite starkare fundament än så för att kunna fungera över tid, fråga Öster. Och lyckligtvis finns det såna också. Patetiskt att börja lipa, vi är för fan inte ens på kvalplats. Snacka om att ha nåt att hålla i när det blåser. Mamma mia.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav Talismanen » tis okt 02, 2012 9:17 am

:clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav mollers » tis okt 02, 2012 10:08 am

Mycket bra initiativ med banderollen! :)
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Är det bara jag?

Inläggav Power Play » tis okt 02, 2012 11:31 am

Tycker också den var perfekt tajmad! Matchen mot Rögle var ett lågvattenmärke - både på isen och på läktaren. Jag tror laget var helt med på vad som hände där. Banderollerna bekräftade och underströk det. Snyggt jobbat!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Är det bara jag?

Inläggav Lakershjärta71 » mån nov 19, 2012 1:48 pm

mollers skrev:Mycket bra initiativ med banderollen! :)
Tycker LL ska ha banderoll på varje hemmamatch för att väcka liv i spelarna varje gång spelarna ska göra sin plikt med att gå tillbaka till sitt till viss del överbetalda arbete, för nu behöver Lakers allt stöd de kan få!

ALL IN!!!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Är det bara jag?

Inläggav TwoTwo » mån nov 19, 2012 5:51 pm

Det verkar som om att det fanns "Bevara 51% regeln" i samtliga arenor i lördags. Även från Växjö håll. Bra initiativ tycker jag :ok:
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör
 
Inlägg: 210
Blev medlem: tis jul 26, 2011 2:19 pm
Ort: Småland


Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster