växjö inferno vilket skämt

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav KalleB » mån sep 17, 2012 7:26 am

Det handlar inte om några "armrörelser". En person har blivit hotad av någon som de inte kunde peka ut.

En annan grej jag fick reda på var att vakter samt polis har en strategi för att förhindra bråk i framtiden. Det var detta några från VI fick känna på i lördags. Deras utgångspunkt är att blir en frölundasupporter hotad så ligger det nära till hands att även AIK/Linköping/Färjestad supportrar blir det och då kommer det få helt andra konsekvenser. Förra sässongen slog en färjestadsupporter ner en vakt i vida och det är sånt dom vill förhindra genom att punktmarkera vissa personer de tror kan provocera fram sånt här beteende.

Rätt eller fel? Ja inte vet jag men Växjö Lakers är väldigt rädda om sitt rykte och har ordningsmakten på sin sida så att säga.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav vlk » mån sep 17, 2012 9:05 am

Ja, det låter ju onekligen mer rimligt att det skulle handla om detta. Ryktet om heilandet fanns ju redan på lördagskvällen. Vem fan spred det i då fall?
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Modig » mån sep 17, 2012 10:36 am

Säkert en missuppfattning från flertalet sittplatsåskådare. Därifrån jag hörde det först.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

växjö inferno vilket skämt

Inläggav Power Play » mån sep 17, 2012 11:30 am

Jag har ingen aning om vad som har eller inte har utlöst ingripande av polis, och lämnar det till inblandade parter.

Det jag, och uppenbarligen, många andra däremot reagerar över är hur man tänker när man skickar upp högerarmen på det sätt som görs. Som någon skrev, av alla valbara armrörelser väljer man den som är hårt förknippad med det vidrigaste som gjorts i hela mänsklighetens historia. Om det nu beror på okunnighet, så har ni förhoppningsvis lärt er något av denna händelsen.

De ramsorna som även tas upp här, hör heller inte hemma på västra stå. Acceptera detta, eller gå nån stans där de accepteras.

Det många tydligen inte vill förstå är det som bl.a Putte tar upp, är att vi är Växjö Lakers kunder/gäster, i deras hus. Där är det de som sätter reglerna. Sen kan var och en faktiskt tycka vad man vill om själva reglerna. Följ dem, eller räkna med att bli avvisad.

Sen kan jag inte låta bli att undra... Hänger hockeyintresset på att man ska få skrika hat och sug kuk, kanske man ska fundera en stund på vad man har där att göra.
Senast redigerad av Power Play mån sep 17, 2012 11:36 am, redigerad totalt 1 gång.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav DTI » mån sep 17, 2012 11:34 am

Finns det någon officiell talesman, hemsida eller annat, typ twitter, facebook eller annan person, som representerar Växjö Inferno, eller gömmer de sig bakom varandra?
DTI
Forumamatör
 
Inlägg: 1
Blev medlem: mån sep 17, 2012 11:24 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav widiot » mån sep 17, 2012 11:38 am

Men nu är vissa på allvar pinsamma som säger att man inte ska få röra armarna i luften. Det ger ju en visuell effekt som är stark, och som fler i klacken bör anamma.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav antonius » mån sep 17, 2012 11:38 am

Det handlade ju som sagt aldrig om några armrörelser, hur svårt ska det vara att få in det.
V.I har ju inlett ett litet samarbete med Lakers så vi skulle aldrig göra något för att skada klubben som vi älskar.
Därför sa vi till polisen att visa den skyldige så att vi kan lösa det internt, men det var inte ett alternativ, så jag tvivlar starkt på att någon ens blivit hotat utan att detta vara bara rena trakasserier, Man är rädda för den rekrytering som växjö inferno gjort då man nu närmar sig 40 - 50 talet medlemmar.
V.I har lika mycket rätt att stå på västra som LL har, sen att vi inte har samma stadgar, skit i att sjunga med i de ramsor som ni ogillar, men alla har rätt att sjunga vad de vill så länge det är inom svenska lagarna, eller hockeyligans regler.

Sen att ni ens ifrågasätter våran kärlek till VLH, vi lägger ner 10 000 tals kroner på detta laget varje år, så det kan ni lägga av med direkt, vi åkte 18 pers till sundsvall förra året för timrå borta, LL var 4 pers. Skulle vi göra det om vi inte ÄLSKAR lakers eller?? Vi har alla följt Lakers sen barnsben, mer en vad de flesta kan säga, ni höll ju på ett annat lag innan och bytte sedan till VLH, DÄR kan ni ifrågasätta kärleken tilll laget.

Jag blir så jävla förbannad när ni öser skit på oss år efter år, när det är LL medlemmar som har hotat V.I folk inne i vida arena, använt våld mot v.i medlemmar på era egna bussar. Så vi kanske ska börja ta upp allt som hänt?? Fokusera på Lakers istället, är mitt tips,har ni något mer att säga får ni komma fram på läktaren, bättre det än att sitta och slänga ur sig skit på nätet.
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav widiot » mån sep 17, 2012 11:39 am

DTI skrev:Finns det någon officiell talesman, hemsida eller annat, typ twitter, facebook eller annan person, som representerar Växjö Inferno, eller gömmer de sig bakom varandra?


Just avsaknaden av alla dessa samtliga gör dem mindre trovärdiga/seriösa som grupp.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav fr12 » mån sep 17, 2012 12:28 pm

... Det ser ut som vi behöver 3p nästa hemmamatch iaf =)

Jag fattar vad som hände i Lördags. Man märkte att många i hela ståplatsen var lite berusad, för när vi sjöng så gick det alldeles för fort. (Coffe lyckades dra ner tempot några gånger, men det var för många ostabila människor tyvärr) Focussen var inte där på läktaren och den var inte där på isen heller. Ishallen kokade, men inte på rätt sätt.

Heil signaler? Ehm nej, hur kan man annars sträcka ut sin hand när vi sjunger "kom igen lakers"? Tänk lite logiskt tack...

Det enda jag inte tyckte om av VI var att det såg ut som en jävla moshpit (framföralt i början av matchen). Folk blev väldigt irriterad av de killarna som hoppade i deras rygg, och det förstår jag. Ni måste fatta att det inte är ok. Jag fattar däremot att de flesta av de inte var nykter, vilket man få vara, självklart, men inte när så att det blir en moshpit, eller är det ok? Jag säger här inte att ni inte stödjer Lakers.

Jag sjunger inte med när vi kör "Vi är bästa brandgula laget" Jag hatar den... Den är inte roligt alls... Inte konstig att den bara håller 20 sekunder.
Jag sjunger inte "Alla suger kuk i göreborg"... Stödjer inte direkt Lakers, och är så barnslig... Men om vi kör "Pinsamma gnaget" eller något liknande, så är jag säkert med.

Sen tycker jag att det här inte är en så stor grej. Visst kan man börja sjunga en hatramsa nån gång, säkert när det går dåligt och när man är lite berusad. Man måste också acceptera då att inte alla uppskattar det. Men det är inte nån stor grej, det är fan mänskligt. Tänk bara på Conny Strömberg, Ollas, eller TAIF.

Till alla som tror det handlar om de: Du är inte viktigast, VLH är viktigast. Ni fattar väl vad vi sjunger när vi sjunga:

Vi är Lakers (inte LL, inte VI)
Vi är Växjö Lakers
Vi sluter aldrig kämpa
Sjunga för vårt VLH (inte LL, inte VI)

Eller har jag fel här?

Ni får gärna komma och säga det till mig om ni tror att jag har fel. Jag står 3 meter till vänster av trumman i min Feyenoord jacka och min Lakers T-Shirt
fr12
Forumamatör
 
Inlägg: 151
Blev medlem: sön feb 26, 2012 12:51 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav KalleB » mån sep 17, 2012 1:03 pm

widiot skrev:Men nu är vissa på allvar pinsamma som säger att man inte ska få röra armarna i luften. Det ger ju en visuell effekt som är stark, och som fler i klacken bör anamma.


Håller med fullständigt! Klart vi ska fortsätta använda händer och armar i ramsorna, det kommer jag att göra i alla fall. Är det nån som har problem med det så är jag villig att debattera!

Problemet är att Inferno sjunger ramsor om kuk och hata, det gillar inte majoriteten av klacken, speciellt inte de som har sina barn med sig. Ända sättat för Inferno att bli accepterade i klacken är att dom slutar med dessa ramsor. Det kan väl inte vara så svårt? Sen vet ju alla som har varit med ett tag att nån gång då och då slinker det ut en del mer eller mindre fula ord både från vissa i LL och gubbar på sittplats och det har det gjort i alla tider. Men för att bli accepterade måste Inferno sluta med dessa ramsor, är dom beredda att göra det?

Puss och kram från Kalle!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

växjö inferno vilket skämt

Inläggav Power Play » mån sep 17, 2012 1:14 pm

widiot skrev:Men nu är vissa på allvar pinsamma som säger att man inte ska få röra armarna i luften.


Ingen har sagt det Widiot. Här får du faktiskt läsa om och läsa rätt. Ska du referera till något så gör det rätt. V i l l du förstå vad vi menar, så förstår du.

widiot skrev:Det ger ju en visuell effekt som är stark.


Ja, precis. Och det är just precis detta som blir problemet med just den rörelsen.

Jag sätter mig mer än gärna ner och diskuterar detta med vem som helst av er som inte förstår vad vi försöker förklara. Jag är full av förståelse för att många av er är för unga för att förstå. Och jag hoppas ni är kloka nog att inte bara gubbstämpla det uttalandet.

Jag påstår inte att en enda av er är rasister eller nazister. Okej? Personligen har jag inte ens tänkt tanken att någon av er skulle vara det. Men nånstans måste ni ju ha sett att just den hälsningen är extremt starkt förknippad med just de sympatierna. Inte bara under andra världskriget utan I D A G. Kan ni då inte se och förstå att otroligt många förknippar det med just detta, och förstå det kanske olämpliga? Den är, som Widiot skrev, oerhört visuell, inte minst i grupp, och är extremt provocerande för de allra flesta.

Att inte röra på armarna är det i n g e n som påstått att man inte ska göra.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » mån sep 17, 2012 1:26 pm

Tycker det du skriver är riktigt bra KalleB. Framför allt det att det ibland blir plumpt från alla håll. Jag har också skrikit väl valda ord på domare och spelare några ggr, och man ångrar sig efter, men det är ju en känslosport och ibland rinner det över även på läktaren, precis som på isen. Men det är spontana grejer som råkar uppstå. Det är skillnad på den typen och organiserade ramsor av kategorin mindre trevliga.

Sedan vet jag inte varför du Antonius, påstår att vi på nått sätt är ute efter VI. Jag ser dessa uttalanden från dig som försvarsmekanismer, eftersom det är allmänt känt att du inte bara hatar Gbg, utan även LL. Men vad har LL med polisens ingripande mot er i lördags? Ingenting? Sen måste vi få debattera dom uppgifter vi får in, och kolla upp dom. Sedan måste vi också få reagera på ert uppförande på VS! Sen verkar det svårt för dig att förstå vad ett ingått avtal innebär. Men vi kan ta det du och jag, så kan jag förklara för dig hur det ligger till. Du har ju som du säger kontakt med Lakers. Tror du verkligen innerst inne att Öman ville höra en del av det ni skrek och sjöng under lördagen??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav antonius » mån sep 17, 2012 1:38 pm

Öman vet vad jag tycker om LL, han vet även vad jag har skrikit på VS, så berätta du det för honom om du vill!
Ska tillägga att det var ju som sagt inga längre perioder det sjöngs, ni är sånna hycklare i LL, det är helt sjukt!
Kanske är dags att lägga alla korten på bordet, vi ska berätta vad medlemmar från LL gjort mot oss!
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast
 
Inlägg: 452
Blev medlem: tor nov 17, 2005 6:58 pm
Ort: düsseldorf!

växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » mån sep 17, 2012 1:48 pm

Ja, lägg korten på bordet Antonius! Det vill jag att du gör en gång för alla, upp med allt så reder vi ut det! Hycklare är det värsta jag vet näst efter lögnare, så det bör vi få bukt med med en gång, så shoot!! Jag är idel öra. Vill du ta det här eller via PM spelar mig ingen roll!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Svartvadet » mån sep 17, 2012 2:25 pm

antonius skrev:V.I har lika mycket rätt att stå på västra som LL har, sen att vi inte har samma stadgar, skit i att sjunga med i de ramsor som ni ogillar, men alla har rätt att sjunga vad de vill så länge det är inom svenska lagarna, eller hockeyligans regler.


Det stör dig inte alls att du/ni sabbar för alla andra? Logiken tätnar, verkligen! Tragiskt att man vill förstöra ett varumärke som har utvecklats till ett utav de starkaste i Sverige...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » mån sep 17, 2012 3:23 pm

Sätt åldersgräns på hemmastå om man nu inte får sjunga vad man vill :PpPpPPPPpPPppPPPPpPPPpppPPp
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav teddy » mån sep 17, 2012 3:55 pm

Aj då. Nu blir jag inblandad i den här löjliga diskussionen fast jag inte vill.
Men en sak vill jag säga. I lör så såg jag hur en äldre herre slog ett knytnävsslag i bakhuvudet på en yngre kille i Inferno eftersom killen viftade med en flagga i ett speluppehåll. Tragiskt. Men den misshandeln skrivs det inget om.
Sen vill jag ställa frågan med armarna som får upp vid växelramsor. Varför sådant tjat? Vi har ju kört den ramsan på samma sett i tio år. Men det är först nu som den kommer upp till diskussion. Jag sträcker alltid fram handen eftersom det ger en bättre visuellt upplevelse. Alla andra tusen ggr som den körts har det inte blivit någon grej av det. Löjligt säger jag.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav ivc » mån sep 17, 2012 5:00 pm

Nivån på denna tråden är nästan lägre än själva rubriken i sig.

Armrörelsen förstår jag inte ens varför den diskuteras, alla är överens om att det inte handlade om det och att ingen har haft syfte med att göra en h-hälsning.

Att oskyldiga ur både V.I, samt personer som gick bakom V.I ut från läktaren blev upptryckta mot väggen var ett klassiskt maktmissbruk från polisens sida. Man hade ett signalement som var "en svart tröja", vilket inte håller för att plocka folk som man vill. Polisen ville visa sin makt och utnyttjade läget för att få agera lite, det var mycket tydligt.
Ramsorna som kom upp är sådant som händer, tyvärr. Givetvis är det sorgligt att yngre barn och småbarnsföräldrar skall behöva höra på detta, men det behöver inte bli en tresidig lång tråd om detta, jag tror de inblandade fattat att det inte uppskattades.

Jag är inte medlem i Inferno, men jag har många bekanta som är det. Jag står inte bakom allt som görs, men jag står bakom en bättre läktarkultur. Läktarkultur byggs upp utav flaggor, armviftande och hopp på läktaren vilket de gör bra.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » mån sep 17, 2012 5:41 pm

Många som vill göra tråden pinsam, men det är aldrig pinsamt med debatt. Med debatt kommer man framåt, utan debatt står man och stampar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Lakers-Ulla » mån sep 17, 2012 6:10 pm

Jag stod precis bakom de svartklädda grabbarna och som mamma till en kille som spelar i ett pojklag i Lakers har jag några reflektioner:

1. Det är tråkigt att behöva förklara för sin son varför "alla i göteborg suger kuk", varför vi "hatar göteborg" samt varför man skriker "låt han dö, låt han dö" när en spelare ligger skadad på isen.

2. Om det var heil-hälsningar eller inte låter jag vara osagt. Det såg, som många andra har sagt, ut så - men det kan lika gärna ha varit en slump eller helt omedvetet.

3. Jag är glad att jag stod ovanför och inte nedanför då hela högen av svartklädda som när det blev mål (i ren glädje?) vräkte sig två avsatser nedåt och landade på de åskådare som stod nedanför. När några äldre killar som stod intill de svartklädda och tyckte att de kunde tagga ner lite ombads hotfullt att "hålla käften och inte lägga sig i".

4. Det finns en mycket tydlig ledare i detta gäng som de övriga mindre killarna ser upp till.

5. Jag skulle önska att föräldrarna till de yngre hade lite bättre koll på sina barn.

6. Jag förstår samtidigt att man vill hålla festa och hålla låda och jag förstår även att man, när man druckit, kan bete sig på ett sätt man inte gör normalt. Vad jag däremot inte förstår är att man så här dagarna efter försvarar alltihop? Att man tycker att de som har synpunkter kan dra till sittplats eller stanna hemma och att man inte alls förstår varför folk reagerar och istället försöker få det till att det endast handlar om smutskastning?

Det hela är lite tragiskt då det (i min värld) borde handla om att stötta sitt lag och skapa en bra stämning utan att skrika hat/könsord och vara otrevlig mot sin omgivning
Lakers-Ulla
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: mån sep 17, 2012 5:50 pm

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » mån sep 17, 2012 6:40 pm

Man stöttar inte sitt lag om man inte sjunger imo.

Därför tycker jag att man borde dra till sittplats om man inte sjunger.
Om man betalar 90 kronor (Beroende på hur gammal man är) för att stå på HEMMASTÅ, så tycker jag åtminstone att man kan försöka sjunga med i ramsorna för sitt favoritlag.
Jag tror nog som spelare att man blir mer taggad utav en bra stämning i hallen, och som jag kände förra säsongen, var det inte alls en så bra stämning i hallen, iaf inte så bra stämning som det KAN bli om folk bara sjunger med lite.
Det är tråkigt att se folk helt döda på vänstersidan av klacken.
Ska även nämna det att när jag stod lite om höger om trumman förra säsongen, och malde på så gott jag kunde med hopp, sång & klapp. Så hörde jag att personen nedanför mig sa till sin kompis "Jag fattar inte hur de kan stå och sjunga och hoppa hela tiden när vi kollar på hockey"... Seriöst, var nära på att smälla till honom, vafan ut med sånt folk förhelvete, blir så jävla lack på sånt....

EDIT: Hata gärna, bryr mig inte om vad ni säger, vill bara skapa en bättre stämning i hallen.

EDIT 2: Grymt jobb av Inferno tycker jag! =) Respekt till er och alla andra som försökte så gott de kunde.
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav GS » mån sep 17, 2012 7:13 pm

w0bben skrev:Man stöttar inte sitt lag om man inte sjunger imo.

Därför tycker jag att man borde dra till sittplats om man inte sjunger.
Om man betalar 90 kronor (Beroende på hur gammal man är) för att stå på HEMMASTÅ, så tycker jag åtminstone att man kan försöka sjunga med i ramsorna för sitt favoritlag.
Jag tror nog som spelare att man blir mer taggad utav en bra stämning i hallen, och som jag kände förra säsongen, var det inte alls en så bra stämning i hallen, iaf inte så bra stämning som det KAN bli om folk bara sjunger med lite.
Det är tråkigt att se folk helt döda på vänstersidan av klacken.
Ska även nämna det att när jag stod lite om höger om trumman förra säsongen, och malde på så gott jag kunde med hopp, sång & klapp. Så hörde jag att personen nedanför mig sa till sin kompis "Jag fattar inte hur de kan stå och sjunga och hoppa hela tiden när vi kollar på hockey"... Seriöst, var nära på att smälla till honom, vafan ut med sånt folk förhelvete, blir så jävla lack på sånt....

EDIT: Hata gärna, bryr mig inte om vad ni säger, vill bara skapa en bättre stämning i hallen.

EDIT 2: Grymt jobb av Inferno tycker jag! =) Respekt till er och alla andra som försökte så gott de kunde.


Ja där ser man ju helt klart vilken inställning vissa har, så vi som är lite äldre och kanske vill uppleva hockeyn men inte har råd att köpa en sittplatsbiljett ska då alltså inte kunna göra det för i din värld så är vi inte välkommna på ståplats för vi kanske inte har förmågan att sjunga med, detta kan ju bero på många saker, såsom blyghet, handikapp eller att vi helt enkelt vill koncentrera oss på att följa matchen och inte sjunga.

Och visst är det tufft av dig att vilja "smälla på folk för dom har en annan uppfattning och är du i mandat att slänga ut oss ur arenan?
Jag trodde detta var en fest som Växjö Lakers anordnar och att alla var välkomna, men du visar tydligt vilken inställning vissa av er har och jag undrar om detta främjar Växjö Lakers.

Väx upp och försök att förstå att alla är inte lika här i livet.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » mån sep 17, 2012 7:21 pm

Det där är nog ett missförstånd från din med hat. Hat skapar inte, och har heller aldrig skapat annat än skit. Hat skapar ingen stämning. Tror du är ganska fel ute om du tror att man måste sjunga hatramsor för att skapa stämning. Det är en minoritet som gillar det, och oftast av den lite yngre delen. Det som skapas mest av dessa ramsor är istället irritation. Vill du verkligen ha med dig fler, undvik då hatramsor!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » mån sep 17, 2012 7:21 pm

GS skrev:
w0bben skrev:


detta kan ju bero på många saker, såsom blyghet, handikapp eller att vi helt enkelt vill koncentrera oss på att följa matchen och inte sjunga.

Och visst är det tufft av dig att vilja "smälla på folk för dom har en annan uppfattning och är du i mandat att slänga ut oss ur arenan?
Jag trodde detta var en fest som Växjö Lakers anordnar och att alla var välkomna, men du visar tydligt vilken inställning vissa av er har och jag undrar om detta främjar Växjö Lakers.

Väx upp och försök att förstå att alla är inte lika här i livet.


Så folk som är yngre än dig (no offence) kan inte vara blyga då eller? Klart som fan att folk kan vara blyga, jag är själv lite blyg själv, men kan väl sjunga i vilket fall?


Edit: Putte, jag har aldrig påstått att man måste sjunga hatramsor för att stå på hemmstå, eller har jag det? Skulle inte tro det. Jag tycker att man borde sjunga, åtminstone försöka när man stå i klacken.


På tal om hockeyn, jag vill såklart också se hockeyn, det är väl därför man är där eller? Men om man står på hemmastå kan man väl sjunga med lite?

Det är vad jag tycker...
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav alfax » mån sep 17, 2012 7:27 pm

Lakers-Ulla :mycket bra skrivet,tror det är många som står där med sina barn instämmer helt med dej och Ni har lika full rätt att vara på ståplats som andra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav friberg » mån sep 17, 2012 7:32 pm

ja anser detta med att sjunga så är det väl upp till var och en att avgöra , en del är bara där för att se hockeyn och visa sin support genom att köpa en tröja el så medan andra går fullt ut tex som ja och massa andra men man ska aldrig tvinga nån som inte vill. och kan man få med dem att sjunga enstaka gång så räcker väl det å det får vi vara glada över.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Niles » mån sep 17, 2012 7:34 pm

Dom som vill sjunga gör det, dom som inte vill gör det inte. Men alla bör ha som krav på sig att uppträda som en normal människa och inte som apor i en bur. Har man inte det absoluta grundkravet på sig själv, är det jävligt illa ställt. Hatramsor är för övrigt det mest patetiska man kan höra på en idrottsarena, och visar bara hur liten och obetydlig man är.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Daste » mån sep 17, 2012 7:35 pm

Så länge inte detta blir en diskussion om hur man får folk att sjunga med.

Där kommer folk aldrig överens från vad jag sett.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1388
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav GS » mån sep 17, 2012 7:39 pm

w0bben skrev:
GS skrev:
w0bben skrev:


detta kan ju bero på många saker, såsom blyghet, handikapp eller att vi helt enkelt vill koncentrera oss på att följa matchen och inte sjunga.

Och visst är det tufft av dig att vilja "smälla på folk för dom har en annan uppfattning och är du i mandat att slänga ut oss ur arenan?
Jag trodde detta var en fest som Växjö Lakers anordnar och att alla var välkomna, men du visar tydligt vilken inställning vissa av er har och jag undrar om detta främjar Växjö Lakers.

Väx upp och försök att förstå att alla är inte lika här i livet.


Så folk som är yngre än dig (no offence) kan inte vara blyga då eller? Klart som fan att folk kan vara blyga, jag är själv lite blyg själv, men kan väl sjunga i vilket fall?

Om du nu ska gå i svarsmål så skrev jag att en av orsakerna kan vara att man är blyg men det kan finnas andra orsaker med, eller hur?
Och oavsett så tycker du att om man nu inte sjunger så tycker du att vi ej har på ståplats att göra då?
Och du har då tydligen också lusten att smälla på folk på ståplats för att dom inte gör som du gör?

Kul inställning ni har och det visar återigen vad ni egentligen står för, sedan får du/ni säga hur många gånger som helst att ni älskar Lakers, för min del så visar det bara på vilken skrämmande attityd du har.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » mån sep 17, 2012 7:50 pm

GS skrev:
GS skrev:


Kul inställning ni har och det visar återigen vad ni egentligen står för, sedan får du/ni säga hur många gånger som helst att ni älskar Lakers, för min del så visar det bara på vilken skrämmande attityd du har.
[/quote]

Vill bara ha en bra stämning, till skillnad från dig :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Svartvadet » mån sep 17, 2012 8:01 pm

Patetiskt att folk vill försöka vara som Black Army :oops:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav GS » mån sep 17, 2012 8:01 pm

w0bben skrev:
GS skrev:
GS skrev:


Kul inställning ni har och det visar återigen vad ni egentligen står för, sedan får du/ni säga hur många gånger som helst att ni älskar Lakers, för min del så visar det bara på vilken skrämmande attityd du har.


Vill bara ha en bra stämning, till skillnad från dig :clap: :clap: :clap:[/quote]

OK,så bara för att jag haft en hjärnblödning och tappat i stort sett hela min talförmåga så innebär det att jag inte vill ha en trevlig stämning i hallen.

Som du kanske nu förstår så kan det finnas orsaker till att alla inte kan vara med och sjunga eller bidra till en god stämning, men vi bidrar med pengar till Lakers genom att betala för våra biljetter som alla ni andra och återigen så frågar jag dig om du tycker att det är bättre att jag stannar hemma så du slipper störa dig på bl.a. mig när du styr och bestämmer vilka som bör få vara på ståplats?

Du har fortfarande inte svarat på mina frågor men jag börjar inse att det är totalt lönlöst att argumentera med er.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » mån sep 17, 2012 8:06 pm

GS skrev:
GS skrev:


Som du kanske nu förstår så kan det finnas orsaker till att alla inte kan vara med och sjunga eller bidra till en god stämning, men vi bidrar med pengar till Lakers genom att betala för våra biljetter som alla ni andra och återigen så frågar jag dig om du tycker att det är bättre att jag stannar hemma så du slipper störa dig på bl.a. mig när du styr och bestämmer vilka som bör få vara på ståplats?

Du har fortfarande inte svarat på mina frågor men jag börjar inse att det är totalt lönlöst att argumentera med er.


Visste inte att du haft en hjärnblödning, ursäkta mig, kan inte veta allt om alla (tyvärr). Respekterar det ofc, och såklart alla som inte sjunger, tycker bara inte att det blir så inbjudande att stå på VS då. Tar mig hellre en tur på gymmet, och kollar på matchen efteråt på csports =)
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Malul » mån sep 17, 2012 9:50 pm

Om poliser eller vakter tar sig friheter utöver det som de ska normalt göra så bör detta uppmärksammas direkt,
känslan i lördags var att en onödig situation skapades som höll på att gå lite överstyr. Våldsamheter måste vara det sista alternativet på allas agendor,oavsett.Jag förstår frustrationen som många måste ha känt när en hel grupp blev bestraffade för en mans verk.Oavsett om mannen gjort något eller inte.Vad säger att inte oskyldiga förbipasserande kan dras med?

Kommunikation är A och O,växer motsättningarna mellan VI och vakter/poliser kommer fel saker att ske framöver.
På samma sätt som vi i denna tråd kan släcka småbränder och förstå att alla har olika funderingar så måste även poliser och vakter jobba på att förstå detta.

Vi har aldrig behövt oroa oss för att växjösupportrar inte ska sköta sig i stort,jag hoppas alla känner att vi inte behöver komma dit heller.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Perra12 » mån sep 17, 2012 11:02 pm

Som Inferno medlem vill jag säga att wObben inte är med i inferno!
Han är bara en som vill säga sina åsikter. ( Dock tycker även jag att vissa kommentarer av han inte är hel genomtänkta). Inget illa emot dig wObben! men ville ha det sagt.
Perra12
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: sön sep 16, 2012 10:55 am

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster