växjö inferno vilket skämt

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav widiot » mån sep 17, 2012 11:50 pm

@PowerPlay:

Du skriver som om jag själv vore medlem i V.I. Vill bara klargöra att jag inte har något med dem att göra. Framför bara mina åsikter.

Lakers-Ulla skrev:
1. Det är tråkigt att behöva förklara för sin son varför "alla i göteborg suger kuk", varför vi "hatar göteborg" samt varför man skriker "låt han dö, låt han dö" när en spelare ligger skadad på isen.

3. Jag är glad att jag stod ovanför och inte nedanför då hela högen av svartklädda som när det blev mål (i ren glädje?) vräkte sig två avsatser nedåt och landade på de åskådare som stod nedanför. När några äldre killar som stod intill de svartklädda och tyckte att de kunde tagga ner lite ombads hotfullt att "hålla käften och inte lägga sig i".


Håller med dig om ramsorna, det är begklagligt. Särskilt könsord som aldrig kan tolereras.

Men det här med att hoppa och bli glad för ett mål handlar om något som kallas för glädje, kärlek och passion. Olyckligt om några andra fick känna på några kilon i detta fallet, men känns inte detta som ett olycksfall (återigen)? Jag tycker man har full legitim rätt att uttrycka sina känslor - särskilt när ditt favoritlag sätter pucken i mål.

Jag förstår inte hur vissa ser på läktarkultur, men uppenbarligen finns det många som helst vill ha den ultimata familjestämningen med glass, popcorn och mys när de tittar på ishockey. Så fungerar det faktiskt inte här i Sverige, möjligtvis i USA. Och det är jag tacksam för.

Svensk läktarkultur i fotboll såväl som ishockey förgyller sporten. Utan den rätta mentaliteten blir den utdöende och mindre rolig.

För den sakens skull predikar jag personligen inte för hatramsor, kontroversiella budskap osv. Man ska ha rätt att uttrycka sina känslor, och detta ska man göra med sunt vett och etikett. Vad är då vett och etikett, det är ju just där olika människor har olika uppfattningar och egentligen finns det inget rätt eller fel. Men brinner man passionerat för något tycker jag man ska få uttrycka den glöden. Oavsett om det gäller hat mot domare eller motståndare. Men som sagt, med sunt förnuft.

Dock är det skillnad på att sjunga ut hat mot domare och motståndare. Personligen deltar jag inte i ramsor, men många gånger har man rakt ut skrikit domarjävel, sopa och så vidare. "Mer än så" är det inte för egen del i alla fall.

Vet inte vart jag vill komma, men någonstans handlar det om att hitta en lagom nivå och balans i det man gör på läktaren. Men det är svårt eftersom känslorna kommer så intuitivt för vissa. Och i nästa stund kan man stå och undra varför man helt plötsligt röt till en aning.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » tis sep 18, 2012 7:49 am

Ska stå tyst nästa hemmamatch och äta popcorn, fan vad Nice! TAGGA!

Btw, ska klaga på alla som inte lät mig äta popcorn och lyssna på musik i fred efter matchen på forumet.

Tagga

Skickat från min iphone
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

växjö inferno vilket skämt

Inläggav Power Play » tis sep 18, 2012 9:12 am

@widiot: Lite dåliga syftningsfel i min meningsuppbyggnad bara. Det var inte mitt syfte att referera till dig som V.I.

Jag bryr mig egentligen inte om grupptillhörighet överhuvudtaget, och här var jag helt klart otydlig. Det jag vänder mig emot är de läktarbeteenden som debatteras här. Olämpliga organiserade ramsor och en dåligt vald armrörelse. Sen om man tillhör VI, LL, schackklubben eller ingen alls, spelar (för mig) kvitta i detta sammanhang.

Jag märker att en del som skrivit här inte reflekterar över denna armrörelse, utan ser den bara som en armrörelse i mängden. Jag gör inte det. Den har en vädigt exakt betydelse eller symbolik i min värld. Likväl som peacetecknet eller fuck off.

Jag kan tycka det är sorgligt och respektlöst att man inte förstår den kraftfulla symboliken.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

växjö inferno vilket skämt

Inläggav Power Play » tis sep 18, 2012 9:14 am

Och till wobben kan jag bara säga; Håll ut. Tappa inte hoppet. Du ska se att en vacker dag blir även du vuxen.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav ivc » tis sep 18, 2012 10:11 am

PutteA skrev:Många som vill göra tråden pinsam, men det är aldrig pinsamt med debatt. Med debatt kommer man framåt, utan debatt står man och stampar.


Samtidigt hade denna tråden kunnat vara 3 sidor kortare än vad den är. Denna tråden handlar om att smutskasta Växjö Inferno, rakt av och inget annat. Gör er själva en tjänst för att höja nivån på forumet och lås denna tråden. Den har gått från h-hälsning till att alla på stå måste sjunga, vilket inte är hållbart.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » tis sep 18, 2012 10:56 am

ivc skrev:
PutteA skrev:Många som vill göra tråden pinsam, men det är aldrig pinsamt med debatt. Med debatt kommer man framåt, utan debatt står man och stampar.


Samtidigt hade denna tråden kunnat vara 3 sidor kortare än vad den är. Denna tråden handlar om att smutskasta Växjö Inferno, rakt av och inget annat. Gör er själva en tjänst för att höja nivån på forumet och lås denna tråden. Den har gått från h-hälsning till att alla på stå måste sjunga, vilket inte är hållbart.


Man ser det man vill se min vän. Och många av er vill att det ska vara så att det handlar om smutskastning. Men här handlar det om att folk får säga sin mening, och just i den här tråden så handlar det om VI, och lördagsmatchen, och det är det vi debatterar. Låg nivå blir det även i en politisk debatt ibland och är en ingrediens som man får leva med att den uppstår ibland. Vi låser inga trådar här bara för en sådan sak.

Kan säga som så att denna tråd upplyst mig om saker i den här frågan som säkert aldrig kommit mig till handa om
vi suttit som tysta möss i en hörna och bara glott. Man får mångas syn från olika håll. En hel del med substans, och en del som man får sila undan pga av just "för låg nivå"!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav rawspont » tis sep 18, 2012 12:03 pm

Det förefaller mig som att det vi bevittnar här är det klassiska scenariot av för många och olika på samma festlighet.

Ni vet, man sitter där avslappnat och bekvämt i långtida vänners lag och samkvämet fortlöper friktionsfritt på den outtalade sociala nivå som alla förutsätter. Och in trillar nån jävla pundare och river ner både tapeter och släktporslin i sina tafatta försök att illustrera relationen mellan konjukturcykler och det sociala skyddsnätet på mindre orter i detta Svea Rike som i sin korrumperade maktkommersialism har förpassat honom från ett naivt oskyldigt cyklande barn till en otålig konspiratör av hallucinatoriska proportioner.

Han noterar sitt stundande fall i det rätta ögonblicket och naglarna försöker etsa sig fast i den härjade tapeten som ett sista försök att hålla sig på benen, men motoriken är inte där. I ett sista desperat försök slänger han ut ena armen i ett försök att nå den slitna skinnfåtöljen, som hinner påminna honom om 80-talet och hur det var lättare då. Men rummet tystnar. Rummet stannar. Tiden stannar.

Med tom blick möter han de övrigas blickar. Det är inte samma människor som när han gick in. Detta är människor som från den ena stunden till nästa fick nog. Dom tittar på varandra några sekunder, mer dröjer det inte innan utropen inte kan hållas tillbaka längre.
- "H-hälsning!!"

Den essentiella sensmoralen är: Knyt handen om du sträcker dig efter nåt. Det kan inte misstas för ett hej till en desillusionerad despot och, om inte annat, så kan du hävda att du trodde att du var på Dropkick Murphys-konsert. Där inträffar det ofta.

I övrigt verkar det dessutom råda oklarheter kring skyldigheterna beträffande verbal aktivitet i region väst. Men den diskussioner förefaller mig så bisarr så jag vet inte ens vad jag ska börja.

Det enda som slår mig är att jag fick en plötsligt påfallande lust att bege mig till region väst, hälla upp en rejäl kopp kaffe, tänka att det är ju helvete vad det smakar illa utan mjölk, och sen titta ut över den tomma arenan i all tystnad. Jag säger inte ett ord. Jag är tyst. För att jag kan. In träder en herre och tittar på mig förvånat med misstänksam uppsyn och utbrister: "Sjung för fan!!". Jag kommer på mig själv med att fnissa till.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Härmapan » tis sep 18, 2012 1:34 pm

Kan konstatera att de två läger som finns står långt ifrån varandra när det gäller värderingar och hur man tycker att man bör bete sig på ståplats för att skapa stämning.

Jag tror dock att vi alla har samma övergripande mål, dvs. att stötta vårt kära Lakers och att ge dem energi att vinna matcher!

Personligen begriper jag inte mig på den hat-kultur á la Troja och Tajf som står som förebild och jag har alltid tyckt att Tajfarna och Ljungbyborna är patetiska när de skanderar ”Vi hatar Växjö!”.

Men jag är inte sämre än att jag åtminstone kan fundera på att ompröva min uppfattning om det ”vetenskapligt” visar sig att detta kan ge en positiv utväxling för Lakers!

Ett sätt att få reda på hur vi bäst bidrar skulle ju kunna vara att göra en undersökning genom att under en hel match upplåta hela VS till LI och dess sympatisörer och en annan match ge LL och dess popcorntuggande anhängare samma chans.

Därefter låter vi spelarna tycka till om vad som peppar dem mest!

Då får vi svart på vitt (eller möjligen orange på vitt :) ) vad som ger mest effekt och borde därifrån lättare kunna enas om ett gemensamt förhållningssätt och agerande för Lakers bästa.

För det är väl så att alla har samma syfte och mål?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

växjö inferno vilket skämt

Inläggav Power Play » tis sep 18, 2012 3:32 pm

Ha ha... Fan i mig ett lysande förslag i sann demokratisk anda!

Jag är för!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » tis sep 18, 2012 3:37 pm

Klacken ska väl bidra med bra stämning?
Vi har en relativt liten hall om man jämför med andra, därför ska det bli bättre tryck i våran! Men det är det fan inte, pga alla fikapauser folk har osv.
Tack och hej
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Svartvadet » tis sep 18, 2012 5:51 pm

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav enettex » tis sep 18, 2012 5:58 pm

Har själv stört mig nåt enormt hela förra säsongen på denna lilla klicken bestående av hormonstinta små tonåringar som inte lärt sig vett och etikett än i livet.

Några bra ord jag blev uppväxt med som dessa fjun kanske borde ta del avär dessa:

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Inte så jäkla svårt att leva med faktiskt, och jag garanterar att ni lär få positivare bemötande från alla håll! Hur skulle ni känna om man fick en kille över sig bakifrån när man jublar över ett mål. Jag jublar och skriker, sträcker händerna i luften och hoppar vid mål. MEN inte fan(!!!) behöver jag 3 hela rader för detta, dvs hoppa 2 rader neråt!
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Användarvisningsbild
enettex
Forumentusiast
 
Inlägg: 309
Blev medlem: sön aug 06, 2006 7:08 pm
Ort: Växjö

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » tis sep 18, 2012 6:02 pm

w0bben skrev:Klacken ska väl bidra med bra stämning?
Vi har en relativt liten hall om man jämför med andra, därför ska det bli bättre tryck i våran! Men det är det fan inte, pga alla fikapauser folk har osv.
Tack och hej


Hehehe, jag fattar fan inte vad du menar med dessa fikapauser. Menar du att man ska stå kvar även i pausen och sjunga strupen av sig? För vem?? Jag går alltid ut och tar en fika, en kopp java, snackar lite skit, spotta och svära lite. Men du menar alltså att det är så många som går till Vida Arena för att fika mitt under pågående spel, eller?? ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » tis sep 18, 2012 6:11 pm

PutteA skrev:Hehehe, jag fattar fan inte vad du menar med dessa fikapauser. Menar du att man ska stå kvar även i pausen och sjunga strupen av sig? För vem?? Jag går alltid ut och tar en fika, en kopp java, snackar lite skit, spotta och svära lite. Men du menar alltså att det är så många som går till Vida Arena för att fika mitt under pågående spel, eller?? ;)


Nja, inte direkt. Menar mer de som typ står stilla och minglar under perioderna i klacken och inte bidrar med något, blir sur på d3$$4 människor.

Gjorde en liten bild på vad jag tycker
http://piclair.com/mah37
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » tis sep 18, 2012 7:45 pm

Det där får ju stå för dig. Jag står i den ringen. Det sjungs och skriks satan både i min närhet och runt omkring.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav friberg » tis sep 18, 2012 9:53 pm

ja står med i den ringen och ja sjunger så stämbanden brister varje gång
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » tis sep 18, 2012 10:05 pm

Okej, men tänk då trycket vi kan skapa om alla slutar mingla som står längst till vänster och höger och försöker sjunga med så gott de kan.
Hade varit underbart.
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Coffe #800 » tis sep 18, 2012 10:16 pm

Jag står mitt i men ja sjunger aldrig.....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav KalleB » tis sep 18, 2012 10:38 pm

Vad vill ni komma fram till?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav PutteA » tis sep 18, 2012 11:03 pm

Ja säg det. Att vi ska sjunga mer och snacka mindre tydligen....... Vi är många som är hesa efter varje match av........... mingel.....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

växjö inferno vilket skämt

Inläggav Power Play » ons sep 19, 2012 6:02 am

Och för att få folk att sjunga och vara glada idiotförklarar man dem först och sen slår man dem på käften. Funkar ju alltid.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Modig » ons sep 19, 2012 7:29 am

Ja jag kommer ju stå där och sjunga imorgon.... Precis som vanligt...
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast
 
Inlägg: 327
Blev medlem: ons mar 23, 2011 11:04 pm

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav ratscore » ons sep 19, 2012 4:03 pm

Jag tycker dock att w0bben har mycket rätt med sin bild...
Man ser ju när det händer något i klacken, att folk hoppar, klappar eller sjunger att det bara är den där lodräta randen i mitten som faktiskt gör något! De flesta runtomkring gör då ingenting.. Visst finns det en del där med som sjunger med och lever sig in i det, men det är ju max 5-10%. Det hade varit mäktigt som fan om alla sjöng högt och starkt och hade förmodligen ägt de flesta andra klackarna i sverige :)

Hur kul hade det inte varit om samtliga av de där 48 spelarna (som svartvadet länkade till) hade svarat att Vida Arena minsann avger högst ljudnivå? :D
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » ons sep 19, 2012 4:12 pm

Ja! Precis Ratscore :D

Tänk OM alla på ståplats kunde sjunga med, då hade det blivit sånt JÄVLA tryck, då hade vi inte legat 7:a på rankningen, och då hade vi dessutom rent av ägt alla de andra klackarna i ES.

Men man får inte alltid som man vill :P

Putte om du skriker dig hes varje match, då är väl du ingen "minglare" eller?^^ haha
Syftade mer på de som står på vänstersidan av ingången. Inte de som står i mitten och verkligen sjunger.
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Svartvadet » ons sep 19, 2012 4:31 pm

Ja men det är ju självklart att det hade varit det bästa, men det finns ingen logik i det och det är inte heller rimligt.
Ska dra några exempel i jämförelse:

Tror du McDonalds hade varit glada om alla bara åt Big Mac? Självklart. Då behöver man inte ha en bred meny.
Tror du Elgiganten hade varit glada om alla bara ville köpa Philips TV? Självklart. Då behöver man bara ha ett märke.
Tror du Volvo hade varit glada om alla ville köra V70? Självklart. Då behöver man bara göra en modell.

Det handlar ju såklart om att ALLA tycker inte samma sak. Vill inte samma sak. Vi har EN ståplats, då vill inte alla sjunga där.

Om vi leker med tanken att du är 35, två barn och hustru - barnen vill springa och leka, upp och ner till Mamma/Pappa och runt arenan. Hur tror du man står som förälder då? Självklart försöker du hålla koll på barnen och samtidigt matchen. Då går det inte alltid att skrika och vara 110% med i klacken! Dessutom så är det många som vill INSUPA stämningen och inte vara en del utav den. Det är så livet fungerar!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Daste » ons sep 19, 2012 5:53 pm

Den diskutionen är återkommande och verkar sluta i att nån hatar alla som inte sjunger och att andra försöker få dem att förstå att man inte kan tvinga folk att sjunga med / kalla dem för idioter som inte sjunger med. (förra säsongen någon?)

För att inte nämna diskutionen om hur man skapar bra stämning på stå.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » ons sep 19, 2012 5:54 pm

Hade köpt sittplats i det fallet =)
Eller så kan man stå där uppe över ena långsidans sittplatser.

Daste, vad är en diskution? :PPppPPPPpP
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Coffe #800 » ons sep 19, 2012 5:57 pm

om du hade varit 30år, haft barn som ska med dig på matchen varje gång... hade du då haft råd att ha sittplats menar du?? när man kanske inte ens kan gå på varje match...
tycker diskussionen är trist och man kommer ingen stans i detta.........
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Daste » ons sep 19, 2012 6:36 pm

Lulz, var hittar man ignore knappen?

Edit: Hitta't.
Senast redigerad av Daste ons sep 19, 2012 6:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav w0bben » ons sep 19, 2012 6:39 pm

För det första tror jag nog inte att mina barn hade velat gå på varje match, inte jag heller beroende på jobb osv, de kanske har skola, måste sova osv. Inte vet jag.

Och för det andra, så ni två menar att alla som inte står i ringen på min bild är 35 år och har barn som är med?
De barn som står i klacken, är p12or antagligen, som står och gapar längst ner vid sargen. Alltså allmänt jobbiga...Stod rätt långt ner en match mot Brynäs förra säsongen, och för helvete vad de gapar om massa skit. Tror nog föräldrarna kan sjunga med då, men notera att de som står längst ner vid sargen, oftast går på matcherna själva då de oftast spelar i Växjö Lakers själva och har säsongskort eller dylikt. =) Inte vet jag....
Användarvisningsbild
w0bben
Forumamatör
 
Inlägg: 225
Blev medlem: lör sep 15, 2012 11:56 am

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav ratscore » ons sep 19, 2012 8:13 pm

woah... vill bara säga att jag menar inte att alla som står på ståplats borde vara tvingade att sjunga, menar bara att det hade varit roligt om alla rycktes med och gjorde det..! Om man rycks med eller inte är givetvis upp till var och en :P
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav Anders83 » ons sep 19, 2012 8:36 pm

Att det hoppas och sjungs på ståplats tror jag ingen tycker är dåligt och om det sen är VI06 eller LL spelar inte stor roll , röj på matchen tror jag hela hallen gillar !

Däremot finns det saker med VI06 som irriterar många sen får det finnas hur mycket mänskliga rättigheter som helst.

Ett exempel nu , en arbetskamrat stod snett bakom mig och fick en sjuhelvetes armbåge och for i kull efter målet VLH gör och det faller folk som käglor. Är det försvarbart att någon skall skadas vi en sådan situation? Jag skriker som en dåre vid mål och hoppar men detta är väl något i överkant? Hade jag fått den armbågen hade jag inte varit helt nöjd. Och eftersom ståplats är till för alla så bör man väl anpassa sig då eller är ståplats endast för moshpit folk ?

Alla suger kuk... ja visst får ni sjunga det och ni har all rätt till det enligt lag osv och ni har samma rätt som alla andra osv osv men nu råkar det finnas de som inte gillar det eller till och med avskyr det men det får folk inte tycka illa om ?

Ni gillar ju inte LL´s supporterkultur och är inte sena att klanka ner på den så då bör ni inte bli förvånade när ni agerar på ett sätt många inte gillar.

Polisen är dumma mot er!! Jaha och det är vems fel? förhoppningsvis så agerar ni och anmäler detta för antingen kränkning eller tjänstefel och dessutom tar upp frågan med VLH eftersom det var på deras match det hände. Du har ju ett samarbete med VLH Antonius så de är säkert idel öra mot sina sammarbetspartners.


Avslutningsvis så tycker jag inte det är fel på aktivitet på läktaren där det hoppas och sjungs eller viftas med armar men avstår gärna hatramsor och moshpits och tycker personligen att VI hade samlat många pluspoäng bara igenom att tona ner den attityden en aning och inse att man är en klick i mängden.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: växjö inferno vilket skämt

Inläggav spaceghoat » ons sep 19, 2012 9:35 pm

Bra Anders!
spaceghoat
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: sön sep 18, 2011 7:40 pm

Föregående

Återgå till Klacken

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster